5 Ramalan Harga Bitcoin Keliru

Ramalan harga adalah perkara biasa di ruang crypto, sebahagiannya kerana banyak pelabur bergantung pada mereka untuk motivasi dan sebahagiannya kerana beberapa dari mereka berlaku. Walaupun begitu, banyak ramalan Bitcoin berubah pada sisi yang salah. Berikut adalah senarai ramalan harga Bitcoin yang gagal memenuhi sasaran mereka untuk tahun 2018.

Ronnie Moas: $ 28,000 pada pertengahan 2018

Pada awal Mac 2018, penganalisis kewangan Ronnie Moas meramalkan perkara itu Bitcoin akan mengalami trend kenaikan dan mencecah nilai $ 28,000, kemungkinan besar pada pertengahan tahun ini. Walau bagaimanapun, seperti keadaan sekarang, ramalan Bitcoin ini mungkin tidak dapat dilihat dari hari ke hari. Tahun hampir berakhir, tetapi cryptocurrency terbesar dan pelopor di dunia hampir tidak separuh daripada angka itu.

Sehingga penulisan ini, Bitcoin bernilai $ 3,965 USD pada CoinMarketCap, laman web yang menyenaraikan cryptocurrency dari segi saiz pasaran mereka. Beberapa perkara perlu diubah sebelum keadaan ini dapat berubah menjadi lebih baik. Sejak mencapai paras tertinggi sepanjang masa pada awal 2018, harga Bitcoin telah melalui beberapa siri penurunan ketika beruang terus menurunkan harga secara tidak terkawal. Volatiliti adalah sebahagian daripada pasaran crypto, tetapi kemungkinannya sedikit bahawa BTC akan melambung lebih kuat pada hari-hari yang tersisa dalam tahun ini.

Ronnie Moas adalah penganalisis Wall Street dan Pengasas Standpoint Research. Ramalan Bitcoinnya bagaimanapun tidak tertumpu pada prestasi cryptocurrency semasa. Mungkin dia membayangkan aliran menaik akan segera muncul, walaupun penganalisis teknikal menunjukkan isyarat jual yang ketara.

DutkKG1WwAU Jmv

Sumber: Twitter.com

Kay Van-Petersen: $ 100,000 pada tahun 2018

Pada bulan Disember 2016, Kay Van-Petersen meramalkan bahawa harga Bitcoin akan mencecah $ 2000 pada tahun 2017. Pada masa itu, Bitcoin bernilai $ 900 di Coinbase. Ramalan ini menjadi betul apabila, pada bulan Mei 2017, nilai cryptocurrency sudah melebihi $ 2000. Walau bagaimanapun, ramalan Bitcoin lain oleh penganalisis yang sama menuju ke arah yang salah. Van-Petersen menyebut bahawa Harga Bitcoin boleh mencecah $ 100,000 pada tahun 2018.

Bercakap kepada CNBC pada Januari tahun ini, Van-Petersen berkata:

“Pertama, anda boleh berpendapat bahawa kita mempunyai pembetulan yang tepat dalam bitcoin, ia mempunyai penurunan 50 peratus pada satu ketika, yang sihat. Tetapi kita masih belum melihat kesan penuh kontrak niaga hadapan… Saya tidak akan terkejut jika ia adalah sesuatu yang kita lihat. Ini semacam membina landasan, kemudian akan dinilai semula sedikit lebih tinggi. “

Berdasarkan harga bitcoin semasa, ramalan ini mungkin tidak menjadi kenyataan. Sejak Januari 2018, koin telah mengalami penurunan nilai yang luar biasa yang memerlukan masa yang lama untuk pulih. Ramalan bitcoin Van-Petersen berjumlah $ 100,000 malah bertentangan dengan pernyataan sebelumnya yang boleh diambil sepuluh tahun untuk nilai bitcoin mencapai tanda itu.

Ramalan Bitcoin sebanyak $ 60,000 pada Disember 2018

Menjelang Disember 2017, bitcoin mengekalkan aliran menaik yang menyebabkan ramai pakar menyimpulkan bahawa cryptocurrency boleh mencecah $ 60,000 pada tahun 2018. Walau bagaimanapun, nilai cryptocurrency pelopor tidak hampir dengan angka ini ketika tahun semakin hampir ke penghujungnya. Walaupun bitcoin tetap berdaya tahan dan dominan ruang crypto, nilainya telah menurun dengan hebat sejak Januari 2018.

Bercakap mengenai BTC awal tahun ini, beberapa pakar percaya bahawa nilai cryptocurrency melambung antara $ 50,000 hingga $ 60,000.

Dalam Futurisme pada Disember 2017, Marvin Dumont, seorang editor kanan untuk Bitcoin.com berkata, “Bitcoin boleh mencapai $ 60,000 [menjelang Disember] 2018.”

Pakar lain berkongsi idea yang serupa. Menurut Mohamed Tayeb, COO Medicalchain, “Bitcoin boleh mencapai $ 50,000 pada tahun ini tahun ini, jika tidak lebih…. Saya rasa kita semua semakin sedikit terkejut dengan tajuk utama yang muncul hampir setiap bulan mengenai kejayaan Bitcoin yang dibuat. dan ia tidak akan mengejutkan apabila mencecah $ 50,000. ”

Mike Novogratz: Ramalan Bitcoin sebanyak $ 40,000

Mike Novogratz adalah penganalisis terkenal dan pelabur dana lindung nilai. Menurutnya, harga Bitcoin boleh mencecah $ 40,000 pada tahun 2018. Dengan mempertimbangkan bagaimana nilai cryptocurrency mencecah separuh daripada angka itu pada satu masa, spekulasi harga bitcoin Novogratz masih boleh berlaku, tetapi tidak pada tahun 2018.

Sehingga penulisan ini, harganya sedikit melebihi $ 3000 USD. Sebilangan besar orang akan gembira jika ia tetap berada di sana atau naik, tetapi tidak di bawah tanda tiga ribu dolar pada akhir Disember.

Berdasarkan prestasi Bitcoin dan altcoin lain secara umum, adalah selamat untuk mengatakan bahawa tahun ini tidak menguntungkan bagi cryptocurrency. Bahkan altcoin asas seperti Ethereum, Bitcoin Cash, dan lain-lain mempunyai nilai mereka dipotong oleh margin yang besar. Dengan tinggal sedikit untuk tahun 2018, kita hanya boleh menunggu untuk melihat bagaimana keadaan di ruang crypto.

Thomas Lee: $ 14,000 oleh thakhir Disember 2018

Ramalan bitcoin Thomas Lee sebanyak $ 14,000 adalah salah satu yang akan ketinggalan sepanjang ramalan bitcoin pada tahun 2018. Bull bitcoin Wall Street menyebutkan beberapa faktor yang menurutnya dapat mendorong harga bitcoin ke tahap itu. Faktor-faktor tersebut termasuk daftar alamat dompet aktif yang semakin meningkat, peningkatan transaksi per akaun, dan “faktor yang mempengaruhi penawaran.” Namun, ini tidak akan membuahkan hasil dalam masa terdekat, hanya tinggal beberapa hari lagi pada tahun 2018.

Thomas Lee adalah pelabur bitcoin terkemuka dan pengasas bersama Fundstrat Global, sebuah syarikat penyelidikan. Walaupun dia menggunakan statistik dan sains data yang kuat untuk menyokong ramalannya, tidak ada yang mendekati apa yang dipaparkan oleh carta. Dalam salah satu tweetnya, Lee meramalkan bahawa harga bitcoin boleh mencecah $ 25,000 pada tahun 2018.

104858370 IMG 6144 tom lee.1910x1000

Sumber: cnbc.com

Pemikiran terakhir

Banyak ramalan harga bitcoin cenderung meleset pada sasarannya untuk tahun 2018. Namun, ini tidak bermaksud spekulasi tidak sah. Dari ramalan yang gagal, ada pelajaran berharga untuk dipelajari.

Ruang crypto adalah satu yang penuh dengan turun naik yang tinggi dan, oleh itu, tidak ada yang dapat mengetahui dengan tepat apa yang akan berlaku pada jam, hari, minggu, bulan, atau tahun berikutnya. Walaupun tahun 2018 kebanyakannya lemah, pelabur berpengalaman dan penggiat kripto seperti Erik Voorhees, John McAfee, Tim Draper, dan banyak lagi yang cukup optimis bahawa cryptocurrency adalah jalan yang tepat. Pada akhir 2018, penganalisis dapat menyatakan pendapat mereka, tetapi orang ramai hanya boleh mempercayai carta.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me