10 Tanda Anda Memerlukan Pembaikan Kredit

Bertentangan dengan kepercayaan popular, skor kredit sebenarnya tidak terpaku. Mereka dapat dibesarkan dengan sedikit masa dan teknik yang betul. Sebilangan orang bahkan tidak menyedari bahawa mereka harus berusaha memperbaiki kredit mereka. Sekiranya anda mempunyai satu atau lebih dari 1 tanda ini, anda harus melihat pembaikan kredit.

1. Penolakan kad kredit terkini

Sekiranya anda baru-baru ini memohon kredit dalam bentuk pinjaman, kad kredit, dan lain-lain, dan anda ditolak, ada kemungkinan anda boleh menggunakan beberapa kerja pembaikan kredit. Terdapat penjelasan lain, seperti tidak ada sumber pendapatan yang mencukupi atau terlalu banyak akaun baru-baru ini, tetapi secara umum, kredit buruk adalah sebab penolakan nombor satu.

2. Bil anda adalah atas nama orang lain

Sekiranya syarikat elektrik atau gas anda mempunyai nama orang lain kerana sejarah kredit anda kurang optimum, anda pasti perlu melihat pembaikan kredit. Anda tidak perlu bimbang siapa namanya ada di bil anda kerana itu mestilah milik anda. Semakin cepat anda dapat memperbaiki kredit anda dan mendapatkan kembali nama anda pada bil anda, semakin baik. Dengan cara itu, anda tidak perlu risau dan orang lain yang namanya ada dalam bil anda tidak perlu risau untuk dipertanggungjawabkan.

3. Pemungut hutang meletupkan telefon anda

Walaupun terdapat banyak penipuan yang melibatkan orang-orang yang menuduh ada bersama agensi kutipan hutang jika anda menerima panggilan mengenai hutang yang muncul di laporan kredit anda dengan mana-mana biro utama, anda harus melihat pilihan anda untuk memperbaikinya. Bergantung pada keadaan, bukan sahaja mungkin menjimatkan wang anda, tetapi juga dapat menghilangkan begitu banyak panggilan telefon yang menjengkelkan.

4. Tidak ada yang akan menyusun pinjaman anda

Sekiranya rakan dan keluarga anda tidak bersedia menyusun pinjaman anda, itu adalah tanda yang sangat kuat bahawa anda perlu mendapatkan kredit anda. Harus bergantung pada cosigner biasanya merupakan petunjuk yang cukup baik bahawa anda harus berusaha memperbaiki kredit anda, tetapi pastinya tidak dapat mendapatkan cosigner adalah isyarat yang jelas.

5. Majikan yang berpotensi menafikan anda setelah pemeriksaan kredit

Anehnya, tidak banyak orang tahu bahawa majikan mereka sering menjalankan pemeriksaan kredit sebelum mengambil seseorang. Sekiranya anda sukar mendapatkan pekerjaan baru-baru ini, sejarah kredit anda yang lemah mungkin menjadi faktor. Periksa laporan kredit anda dan berusaha untuk memperbaiki skor kredit anda dan semoga, anda akan mendapat lebih banyak kejayaan apabila mendapat pekerjaan pada masa akan datang.

6. Tuan tanah menolak permohonan anda

Seperti majikan, banyak tuan tanah akan melihat kredit masa lalu anda sebagai sebahagian daripada permohonan anda. Ini masuk akal kerana jika seseorang mempunyai banyak hutang yang belum mereka bayar, biasanya mereka cenderung untuk melakukan pembayaran sewa tepat pada waktunya, jika tidak. Mempunyai kredit yang buruk dapat menyekat tempat tinggal anda, yang dapat menghabiskan lebih banyak wang, memerlukan lebih banyak masa, dan menimbulkan tekanan tambahan dalam hidup anda.

7. Anda tidak memeriksa laporan kredit anda kerana takut

Bilakah kali terakhir anda memeriksa laporan kredit anda? Sekiranya sudah lama, mengapa begitu? Ramai orang yang bimbang dengan kreditnya yang lemah akan menghabiskan masa tanpa memeriksa laporan mereka. Malangnya, walaupun anda tidak melihatnya dengan kerap, masalahnya tidak akan hilang. Sebaliknya, anda harus menetapkan kredit anda dan merasa bangga apabila anda sering memeriksa skor anda.

8. Skor kredit anda tidak bermula dengan 7 atau 8

Skor di bawah 720 biasanya dianggap sebagai subprima, di mana terdapat banyak markah Amerika. Sekiranya ini adalah anda dan ia disebabkan oleh lalai, hutang yang belum dibayar, atau tanda negatif lain pada laporan kredit anda, anda harus segera memperbaiki kredit anda. Kredit yang baik dapat membuat perbezaan besar di mana anda tinggal, berapa banyak wang yang anda hasilkan, dan kadar faedah hutang yang anda miliki.

9. Kadar faedah anda melambung tinggi

Adakah anda baru-baru ini menerima surat dari syarikat kad kredit anda mengenai perubahan kadar faedah anda? Sekiranya demikian, kemungkinan disebabkan skor kredit anda. Sebilangan besar kadar faedah kad kredit ditetapkan berdasarkan skor kredit anda. Semakin rendah skornya, semakin banyak risiko yang ditanggung oleh syarikat dengan meminjamkan wang kepada anda, oleh itu, mereka akan mengenakan lebih banyak bayaran kepada baki yang anda bawa. Perbezaannya boleh menjadi besar, kerana orang yang mempunyai kredit yang baik mungkin dapat memperoleh kad dengan harga serendah 8% APY, tetapi orang yang mempunyai kredit buruk mungkin harus membayar hampir 30% APY.

10. Kad kredit anda akan ditutup sebaik sahaja anda membayarnya

Teknik yang sering digunakan oleh syarikat kad kredit ketika mereka menentukan bahawa anda menimbulkan risiko adalah menurunkan had kredit anda semasa anda membayar hutang kepada mereka. Apabila hutang anda dilunaskan sepenuhnya, mereka akan membiarkan anda dengan had yang rendah, seperti $ 300, atau menutup kad sepenuhnya. Sekiranya ini berlaku kepada anda, ini bermakna syarikat percaya bahawa anda mempunyai risiko lalai yang tinggi kerana sejarah kredit anda.

Sekiranya anda berada dalam senarai ini, terutamanya jika beberapa perkara menerangkan tentang anda, anda harus memulakannya dengan memeriksa laporan kredit anda. Sekiranya ada perkara yang menyakitkan hati anda, pertimbangkan untuk menghubungi agensi pembaikan kredit untuk menggali diri anda secara keseluruhan dan semoga dapat membantu anda mengelakkan diri daripada berada dalam senarai ini lagi.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me