Pedagang Crypto yang Meramalkan Pasar Beruang Mac Berkongsi Tiga Pelajaran untuk Pemula

Minggu lalu, OKEx menyelesaikan Program Maklum Balas Derivatifnya, bekerjasama dengan peniaga kripto untuk mendapatkan maklum balas langsung dan dihargai mengenai beberapa produk terbaru kami.

Ash Davidson – salah seorang peniaga yang dipilih untuk mengambil bahagian dalam program ini – duduk (hampir tentu saja!) Bersama kami untuk membincangkan kehidupan seharian peniaga crypto dan apa yang perlu diketahui oleh pendatang baru.

12-13 Mac adalah sangat kejam untuk crypto dan pasaran sentiasa goyah sejak itu. Apa perspektif anda mengenai kemalangan ini?

Ash Davidson: Saya benar-benar meramalkan penurunan ke tahap $ 4,400 pada 1 Mac. Ini di Twitter saya di suatu tempat [di sini – OKEx]. Saya lebih dari bersedia, saya mengeluarkan lebih banyak ekuiti daripada beberapa keuntungan lama untuk bersiap sedia untuk menjangkau lebih banyak pelaburan.

Saya mempunyai perasaan dengan COVID-19 bahawa orang akan memindahkan kripto untuk menjadi selamat, atau untuk menutup beberapa kerugian di pasaran saham dan ia berlaku.

Ia agak ganas dan saya rasa membuat beberapa orang sakit melihat kembali Twitter pada masa itu. Saya fikir corak pemikiran saya berbeza dengan yang saya gunakan hanyalah keuntungan dan keuntungan yang boleh digunakan dalam pasaran. Tetapi saya tidak dapat berfikir bagaimana reaksi saya sekiranya saya masih baru dan modal baru di pasaran … saya tidak pernah melihat perkara seperti itu.

Bolehkah anda sebutkan 1-3 perkara penting yang telah anda pelajari mengenai perdagangan yang boleh anda kongsi dengan pendatang baru crypto?

IKLAN: Tiga perkara, erm. Saya dapat dengan mudah menamakan 30 tetapi mari kita pergi dengan yang paling penting.

  1. Tinggalkan emosi anda di depan pintu. Rancang apa sahaja pelaburan atau perdagangan yang anda lakukan. Semudah itu. Kemudian biarkan ia dimainkan. Dari seberapa banyak anda melabur atau melakukan perdagangan, berapa banyak yang anda rela rugi jika salah dan berapa banyak anda bersedia untuk mendapatkannya. Rancangan menghilangkan sebahagian emosi.
  1. Belajar dan UJI sebanyak mungkin sebelum siaran langsung. Sekiranya anda mempunyai kaedah yang anda gemari dengan gaya yang sesuai dengan gaya hidup anda, gunakanlah tetapi uji. Saya suka berdemo terlebih dahulu, kemudian saya suka menjalani perdagangan dengan $ 10 untuk melihat bagaimana rasanya live kemudian saya pergi dari sana dalam jangka masa 6-12 minggu. Saya menghabiskan kira-kira 3 minggu untuk melihat carta sahaja.
  1. Percayalah analisis anda sendiri berbanding analisis orang lain. Semua orang melihat perkara yang sama atau perkara yang berbeza, mempunyai kelebihan dan hanya melihat pada carta anda sendiri bukan pada orang lain.

Bilakah anda mula berdagang kripto dan mengapa?

IKLAN: Saya mula melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2016. Saya mempunyai beberapa pengalaman sebelum berdagang pada tahun 2015 dengan saham bola sepak dan sen. Pada tahun 2017, saya mula berdagang cryptocurrency. Saya menikmati kegembiraan, hakikat bahawa anda dapat memperoleh banyak keuntungan dalam jangka masa yang singkat berbanding dengan pasaran saham. Saya tidak menoleh ke belakang sejak itu.

Hanya Bitcoin atau juga altcoin? Secara umum, adakah anda lebih suka berdagang derivatif kripto atau pasaran spot dan mengapa?

IKLAN: Saya berdagang terutamanya derivatif. Bitcoin, Ethereum dan XRP adalah yang saya jual – perdagangan untuk mengumpulkannya. Saya rasa itu adalah yang terbaik untuk dipegang oleh saya, mendapatkan lebih banyak melalui perdagangan bukanlah idea yang buruk untuk jangka masa panjang.

Saya biasa berniaga altcoin tetapi saya bosan kerana selalu menimbang Bitcoin dan dominasi, ditambah pula dengan sakit kepala pasangan BTC atau USDT. Oleh itu, saya tetap mudah sekarang.

Bagaimana rupa hari biasa anda? Berapa jam sehari anda berniaga? Adakah anda mempunyai pekerjaan sehari?

IKLAN: Saya mempunyai hari perdagangan yang sangat mudah. Saya tidak terlalu kerap berniaga kerana saya menggunakan jangka masa yang lebih tinggi untuk mengejar perdagangan swing dan kekekalan posisi untuk sasaran yang lebih lama. Oleh itu, saya biasanya melihat penutupan harian dan kemudian pergi dari sana.

Saya telah memetakan semua carta saya dan saya hanya perlu memerhatikan julat utama. Kemudian jika mereka berada dalam jangkauan saya boleh bertindak. Saya tidak memahami orang yang kulit kepala, terlalu banyak usaha. Saya suka menjaga kesegaran dan kesegaran. Sepanjang hari jika saya menunggu atau menjaga kedudukan, saya cukup memuaskan hati saya Youtube atau hanya untuk syarikat saya, untuk pelajar saya.

Ash Davidson adalah peniaga dan pendidik crypto yang berpangkalan di UK. Dia telah bermain dalam permainan ini sejak tahun 2017. Anda boleh mengikutinya di Twitter @CryptoMobsterYT.

Temu ramah ini telah diedit untuk kejelasan.

Penafian: Bahan ini tidak boleh dijadikan dasar untuk membuat keputusan pelaburan, atau juga ditafsirkan sebagai saranan untuk melakukan transaksi pelaburan. Berniaga aset digital melibatkan risiko yang besar dan boleh mengakibatkan kehilangan modal yang anda laburkan. Anda harus memastikan bahawa anda memahami sepenuhnya risiko yang terlibat dan mempertimbangkan tahap pengalaman, objektif pelaburan anda dan mendapatkan nasihat kewangan bebas jika perlu.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me