Panduan Permulaan untuk NEO

Pengenalan

Dalam panduan ini, kami akan menganalisis apa itu NEO (NEO), bagaimana ia berfungsi, mana ciri-cirinya dan siapa yang berada di belakang projek menarik ini di pasaran cryptocurrency. Bagi mereka yang tidak tahu, NEO adalah antara 20 rangkaian cryptocurrency teratas di pasaran dan telah beroperasi selama beberapa tahun sehingga Ogos 2019.

NEO adalah platform yang menggunakan teknologi lejar diedarkan untuk pembuatan kontrak pintar dan aplikasi terdesentralisasi. Platform ini sebelumnya dikenali sebagai Antshares dan merupakan blockchain sumber terbuka pertama di China.

NEO bertujuan untuk menyediakan keupayaan pemindahan aset untuk aset bukan digital dengan memaksimumkan kekuatan kontrak pintar.

Rangkaian aset digital dan blockchain ini juga dikenal sebagai Ethereum Cina, kerana rangkaian telah menutup banyak perkongsian di negara ini dan telah beroperasi di pasaran China sejak dilancarkan. Yang dikatakan, NEO telah berkembang ke seluruh dunia dan ada banyak projek di berbagai negara di seluruh dunia dan bukan hanya di China, dan ini adalah sesuatu yang cuba ditingkatkan oleh pasukan. 

Memang, pengasas NEO, Da Hongfei menyebut bahawa jika pengguna membandingkan NEO dengan Bitcoin, mereka akan menyedari bahawa yang pertama lebih berpusat. Sebab di sebalik itu adalah kerana ini menjadikan perkara jauh lebih efisien daripada menjalankan protokol desentralisasi. 

NEO juga dipeluk oleh pemerintah China, yang mempunyai sikap yang sangat negatif terhadap mata wang maya di seluruh dunia. Walaupun begitu, sokongan yang diterima oleh China ini dapat mengesahkan platform NEO. 

Walaupun demikian, mengingat hasil terkini aset digital ini, lebih dari sekadar mengesahkan rangkaian, fakta bahawa mereka bekerja sama dengan China adalah aspek negatif bagi mata wang digital. 

Kenapa NEO?

NEO mempunyai empat kes penggunaan khusus. Pertama, aset digital di platform akan mendapat perlindungan undang-undang dengan menggunakan sijil maya.

Dua, NEO bertujuan mewujudkan identiti digital organisasi, orang, dan maklumat dan menggunakan pelbagai faktor untuk mengesahkan akses. Seperti cap jari, pengecaman wajah dan suara antara lain.

Tiga, platform ini akan menampung pelbagai bahasa pengaturcaraan dalam pengembangan kontrak pintar. The Mesin Maya Neo (NeoVM) memungkinkan penskalaan dan penyesuaian yang tepat.

Keempat, blockchain NEO difokuskan pada pengembangan aplikasi terdesentralisasi seperti pertukaran cryptocurrency yang terdesentralisasi dan kontrak pintar sah yang disokong oleh Artificial Intelligence.

NEO berfungsi dengan cara yang serupa dengan Ethereum, memandangkan ia membolehkan pemaju melepaskan aplikasi terdesentralisasi mereka sendiri di atas rangkaiannya dan ia mempunyai ekosistemnya sendiri di mana aplikasi dan syarikat yang berbeza saling berinteraksi dan saling berhubung..

Bagaimana Dua Token Asli Di Platform NEO Berfungsi

Platform NEO mempunyai dua token mata wang maya asli, NEO dan GAS. Kedua-dua token berbeza dengan ketara dalam penggunaannya.

Token NEO membentuk aspek pelaburan di platform NEO. Token tersebut adalah cap keras 100 juta token yang boleh digunakan untuk pengurusan dan perubahan rangkaian. Walau bagaimanapun, token NEO, tidak seperti mata wang maya lain, seperti Bitcoin, tidak boleh dibahagikan kepada unit yang lebih kecil.

Ini kerana pembangun platform melihat token NEO sebagai bahagian yang hanya boleh menjadi bilangan bulat. Contohnya, jika satu token NEO berharga $ 100, anda mesti mempunyai $ 100 untuk membeli satu token NEO. Tetapi dengan syiling lain seperti Bitcoin, jika satu Bitcoin berharga $ 100 dan anda hanya mempunyai $ 20, anda boleh membeli sebilangan kecil mata wang.

Token GAS dapat dibahagikan kepada unit yang lebih kecil dan digunakan untuk mendorong operasi seperti menjalankan aplikasi terdesentralisasi antara aktiviti lain di blockchain NEO.

Sejarah NEO

Platform ini dilahirkan pada tahun 2014 sebagai AntShares. Pengasasnya ialah Da Hongfei dan Erik Zhang yang kemudian menjadi pengasas OnChain. Pada bulan Jun 2017, AntShares bertukar menjadi NEO.

Awal tahun ini, syarikat pengasas NEO, OnChain, memberikan token lain, Ontology (ONT), yang ditunjukkan dapat digunakan sebagai kekuatan suara ketika blockchain NEO perlu ditingkatkan atau untuk menyelesaikan masalah pengurusan di platform. Setiap token ONT ditukar dengan lima token NEO.

Semasa penciptaan blok genesis, 100,000,000 token NEO dibuat dengan 50 peratus dijual kepada pelabur. 15 juta baki 50,000,000 akan dibebaskan dari kontrak pintar setiap tahun untuk menyokong perkembangan di platform.

Untuk algoritma konsensus, blockchain NEO menggunakan algoritma Byzantine Fault Tolerance yang didelegasikan yang mampu menampung 10 ribu transaksi sesaat. Dengan menggunakan algoritma jenis ini, platform NEO tidak dapat dibahagikan kepada dua rantai atau garpu yang berbeza.

Dengan algoritma konsensus Byzantine Fault Tolerance yang didelegasikan, platform ini tidak mempunyai nod khusus yang digunakan untuk mengesahkan transaksi. Nod dipilih secara rawak.

Rancangan Masa Depan NEO

NEO telah bekerjasama dengan ADEx untuk membuat aplikasi terdesentralisasi pertama di platform. Platform perkongsian penyelidikan yang dikuasakan oleh Blockchain NEO juga dalam perancangan.

NEO juga merupakan rumah bagi NEST, dana pintar yang menggunakan kontrak pintar di platform NEO. Dana pintar bertujuan untuk menghilangkan risiko dan ketidakcekapan yang wujud dalam perantara dana tradisional.

Qlink adalah projek lain yang menggunakan kekuatan platform NEO untuk mendesentralisasi rangkaian mudah alih. Projek ini bertujuan untuk membolehkan penyewaan lebar jalur rangkaian dan diberi penghargaan Token QLC.

Sifat ekonomi pintar dari blockchain NEO telah memungkinkan perlindungan karya kreatif melalui projek yang dipanggil Zeepin.

Selain itu, platform NEO digunakan untuk menggerakkan pertukaran cryptocurrency yang menggabungkan kualiti pertukaran terpusat dengan nilai pertukaran terdesentralisasi.

NEO 3.0

NEO 3.0 adalah kemas kini yang akan dialami oleh jaringan di mana beberapa ciri akan berubah atau menerima peningkatan. Tujuan di belakangnya adalah untuk dapat melaksanakan peningkatan prestasi dan kestabilan menggunakan rangkaian blockchain lama tidak mungkin dilakukan. 

Dengan penambahbaikan ini, NEO akan siap bekerja sebagai rangkaian komersial yang akan menyokong banyak aplikasi yang berbeza dari syarikat dan pengguna runcit. Tujuannya adalah untuk melepaskan rangkaian ini secepat suku kedua tahun 2020. 

Salah satu ciri utama NEO 3.0 adalah berkaitan dengan Toleransi Kesalahan Byzantine Delegated (dBFT). Dalam dBFT 2.0 tujuannya adalah untuk menawarkan mekanisme pemulihan baru yang akan meningkatkan kestabilan keseluruhan algoritma konsensus dBFT semasa. Ini bermaksud bahawa jika terdapat kegagalan rangkaian atau nod, kemungkinan pemulihan cepat dilakukan. 

Lebih-lebih lagi, akan ada model harga baru. Pada masa ini, sangat mahal untuk menjalankan dan menggunakan kontrak pintar di rangkaian NEO, yang menyebabkan keengganan dalam penggunaan dan pengembangan kontrak pintar. Dalam NEO 3.0, pasukan di belakang NEO akan menangani masalah ini dengan mengurangkan kos penggunaan dan pelaksanaan untuk kontrak pintar dan memperluas senario aplikasi untuk gas dan meningkatkan jumlah aplikasi yang terdesentralisasi. 

Di samping itu, NEO 3.0 juga akan mempunyai implementasi oracle bawaan yang akan membolehkan kontrak pintar mengakses sumber-sumber Internet pada masa pelaksanaan. Pembangun akan mempunyai kemungkinan untuk mengembangkan oracle canggih berdasarkan NEO. 

Selanjutnya, NeoVM akan menjadi mesin maya ringan yang akan membantu pembangun melaksanakan kontrak pintar yang berbeza. Ciri utama NeoVM adalah penggunaan sumber daya yang sangat rendah. Ini juga akan menyokong bahasa pengaturcaraan yang berbeza untuk memasukkan seberapa banyak pembangun di rangkaian. 

Kemas kini NEO 3.0 yang baru akan mempunyai platform penyimpanan objek terdesentralisasi yang diedarkan baru yang dipanggil NeoFS. Platform ini akan digunakan oleh dApps yang berbeza untuk penyimpanan data dan juga sebagai Rangkaian Penghantaran Kandungan. 

Penyelesaian NeoFS baru ini akan mengandungi kaedah penempatan data yang berskala juga. Platform ini juga akan menggunakan kaedah pengesahan data pengetahuan sifar yang berdasarkan hash homomorfik yang akan memberi kesan positif meminimumkan kos pengiraan. 

Akhirnya, salah satu ciri paling menarik yang akan disertakan dalam rangkaian adalah NeoID, identiti digital yang berkaitan dengan individu, organisasi dan entiti lain yang hanya wujud dalam bentuk elektronik. Penyelesaian NeoID ini akan disokong pada platform NEO dan membolehkan mereka yang menggunakannya mempunyai kawalan yang lebih baik terhadap identiti mereka dan memberikan kepercayaan dan keselamatan yang lebih tinggi kepada keseluruhan ekonomi pintar. 

Pasukan di belakang NEO mula mengerjakan kemas kini baru ini pada suku terakhir 2018 dan dijangka selesai sebelum separuh kedua tahun 2020. Perlu diperhatikan bahawa penghijrahan dApps dan pengguna dari NEO 2.x ke NEO 3.0 tidak dapat dielakkan. Di masa depan, mungkin ada rancangan insentif pengguna awal untuk menarik sejumlah besar pengguna ke platform NEO 3.0 baru. 

Harga NEO

Harga NEO mempunyai sejarah yang tidak menentu di pasaran crypto. Kembali pada bulan Disember 2016, setiap duit syiling NEO diperdagangkan sekitar $ 0.102 atau hampir dengan 0.000734 BTC. Keadaan berubah pada bulan Jun 2017 apabila harga aset digital melonjak di atas $ 10 untuk pertama kalinya dan mencapai 0.0042 BTC per NEO. 

Pada bulan Ogos, NEO mencapai $ 52 per syiling atau 0,0128 BTC sebelum melonjak pada awal tahun 2018 ke paras tertinggi sepanjang masa $ 190 di beberapa bursa. Beberapa hari kemudian, pada akhir Januari 2018, harga NEO dari segi BTC mencecah 0,01525 BTC setiap duit syiling. 

Selepas prestasi besar itu, NEO turun ke $ 5.85 setiap duit syiling pada Januari tahun ini. Itu menunjukkan penurunan harga lebih dari 96%. Hanya beberapa hari yang lalu, NEO mencapai tahap terendah dari segi BTC dalam beberapa tahun, mencapai 0.000869 BTC. 

Pada masa penulisan artikel ini, NEO adalah aset digital terbesar ke-20 di pasaran dengan permodalan pasaran $ 666 juta dan harga setiap duit syiling $ 9,44. Sekiranya anda ingin membeli koin NEO untuk BTC, anda perlu membayar 0.000947, seperti yang dilaporkan oleh CoinMarketCap. 

Inilah sebabnya mengapa sangat penting bagi NEO untuk melancarkan versi baru rangkaiannya, menarik lebih banyak pengguna dan membantu mata wang digital pulih dari pasaran beruang yang mempengaruhi industri pada 2018 dan altcoin pada 2019. 

Di mana saya boleh membeli NEO?

Banyak pertukaran cryptocurrency yang berbeza di pasaran pada masa ini membolehkan pengguna membeli NEO. Salah satunya adalah CoinEgg dengan dua pasangan perdagangan yang berbeza, NEO / USDT dan NEO / BTC. Pertukaran ini menawarkan kecairan terbesar untuk NEO dalam keseluruhan industri cryptocurrency. Sesungguhnya, pertukaran ini menyumbang lebih dari 27% daripada jumlah dagangan NEO di pasaran. 

Walaupun begitu, salah satu platform terbaik untuk memperoleh NEO adalah Binance, salah satu pertukaran terbesar di dunia dari segi jumlah perdagangan. Sangat mudah untuk membeli NEO menggunakan Binance. Pertukaran crypto menawarkan 7 pasangan perdagangan yang berbeza, termasuk NEO / BNB, NEO / BTC, NEO / ETH, NEO / PAX, NEO / TUSD, NEO / USDC dan NEO / USDT. 

Walaupun Binance hanya merangkumi 1.3% daripada keseluruhan jumlah dagangan NEO, platform ini membolehkan pengguna membeli beberapa cryptocurrency menggunakan kad kredit. Dengan cara ini, mungkin bagi mereka untuk menukar dana ini dengan NEO di pasaran. 

Pertukaran lain termasuk CoinBene, DragonEX, LBank, IDCM, EXX, Bibox dan BitMart, antara lain. 

Bagaimana Gas Berfungsi?

Salah satu perbezaan utama dengan cryptocurrency lain di pasaran ialah NEO berfungsi dengan dua token berbeza. Kami telah menganalisis apa itu duit syiling NEO dan bagaimana ia berfungsi, tetapi kami belum melihat bagaimana tingkah laku GAS. Syiling GAS membolehkan pengguna dan individu di rangkaian NEO dapat menggunakan blockchain. 

Walaupun token NEO tidak dapat dibahagikan, GAS dapat dibahagikan kepada pecahan yang lebih kecil. GAS dihasilkan pada kadar 8 GAS per blok dan kadar pengeluaran ini akan dikurangkan sebanyak 1 token setiap 2 juta blok, yang bermaksud bahawa sebelum tahun 2040, semua token GAS akan dibuat, mencapai 100 juta. 

Dividen GAS dibayar kepada pengguna yang mempertaruhkan NEO. Mata wang maya ini juga boleh digunakan untuk membayar yuran dan kontrak pintar. 

GAS mempunyai harga yang sangat turun naik sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Sesungguhnya, mata wang maya melonjak di atas $ 95 pada bulan Januari 2018. Dari segi BTC, ia mencapai paras tertinggi sepanjang masa iaitu 0,0089 BTC pada bulan Ogos 2017. Aset digital ini kini diperdagangkan hampir ke titik terendah dalam lebih dari 2 tahun. 

Menurut CoinMarketCap, GAS pada masa ini merupakan kripto terbesar ke-171 dengan penilaian $ 15 juta. Setiap Gas boleh dibeli dengan harga $ 1.57. 

Adalah mungkin untuk menukar mata wang maya ini di DragonEX, P2PB2B, BKEX, Huobi Global dan BitMax, antara platform lain. 

Pengguna yang memegang token NEO akan menghasilkan GAS secara automatik kerana lebih banyak blok dihasilkan di rangkaian. Terdapat perbezaan antara ganjaran yang diterima pengguna di blockchain Bitcoin dan mereka yang menggunakan aset digital NEO. Walaupun pelombong Bitcoin menerima duit syiling BTC, penyusun NEO menerima GAS yang mempunyai harga yang sama sekali berbeza dengan NEO. 

Ketahui Lebih Lanjut Mengenai NEO

Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai NEO, anda boleh membaca maklumat terkini kami yang berkaitan dengan ekosistem kripto NEO.

Bagi mereka yang berminat dengan NEO dari sisi pelaburan, anda ingin mengalihkan perhatian anda kepada ramalan harga NEO dan panduan analisis teknikal kami (selalu buat kajian anda sendiri sebelum melabur). Sekiranya anda sudah bersedia untuk membeli atau berniaga untuk NEO, anda boleh mengikuti panduan kami untuk membeli melalui Binance (disyorkan), atau menggunakan panduan ini untuk pertukaran Bittrex.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me