Apa itu Pemecut Transaksi Bitcoin?

Urus niaga Bitcoin (BTC) boleh menjadi sangat perlahan jika rangkaiannya sesak. Inilah sebabnya mengapa pemecut transaksi Bitcoin dapat membantu mengatasi masalah ini. Dalam panduan ini, kami akan berkongsi dengan anda semua maklumat yang harus anda miliki mengenai bagaimana pemecut transaksi bitcoin berfungsi.

Kesesakan Rangkaian Bitcoin

Rangkaian Bitcoin membolehkan pengguna menghantar dan menerima transaksi. Anda boleh menghantar BTC, membayar sedikit bayaran kepada pelombong, dan mengirimkan dana anda kepada orang lain. Walaupun ini hanya memerlukan beberapa minit dan harganya kurang dari $ 2, tidak selalu seperti itu.

Dalam tempoh di mana pasaran melonjak atau di mana banyak transaksi diproses, rangkaian menjadi sesak. Apabila itu berlaku, pemegang Bitcoin lebih suka menggunakan rangkaian lain seperti Litecoin (LTC) atau Ethereum (ETH). Dalam dua rangkaian ini, transaksi lebih cepat dan juga lebih murah, yang boleh menjadi kelebihan.

Inilah sebabnya mengapa orang menggunakan pemecut transaksi Bitcoin. Untuk menjadikannya lebih pantas untuk menghantar pemindahan BTC. Walau bagaimanapun, ini bukan satu-satunya kebaikan perkhidmatan pemecut transaksi Bitcoin percuma. Pada bahagian seterusnya, anda akan dapat memperoleh semua maklumat yang diperlukan mengenainya.

Apa itu Pemecut Transaksi Bitcoin?

Pemecut urus niaga Bitcoin membolehkan anda memahami harga paling optimum di mana transaksi anda akan diproses dalam jangka masa terpendek. Apabila kami menghantar pemindahan BTC, kami dapat memilih yuran yang kami bayar. Semakin tinggi yurannya, semakin mudah transaksi kita dimasukkan ke dalam blok seterusnya.

Seperti yang telah kami jelaskan dalam panduan Bitcoin Mempool kami, pelombong memilih pemindahan dengan bayaran tertinggi. Ini membolehkan mereka memproses transaksi yang akan memberikan mereka penghasilan terbesar. Walau bagaimanapun, tidak mustahil untuk mengetahui tahap bayaran yang harus dibayar oleh pengguna agar pemindahan diproses dengan cekap.

Dengan pemecut transaksi Bitcoin percuma, anda akan dapat menghantar transaksi anda dan pastikan ia akan diproses secepat mungkin. Pertimbangkan bahawa transaksi dengan bayaran yang sangat rendah mungkin tidak diproses oleh pelombong sama sekali. Namun, dalam beberapa kes, mereka memerlukan beberapa hari untuk diambil oleh pelombong.

Agar pemecut transaksi Bitcoin berfungsi, pengguna harus membayar sedikit kos pemprosesan. Sekiranya perkhidmatan ini percuma, maka anda tidak dapat membayar yuran. Anda akan membuat pemindahan anda diproses dengan lebih pantas.

Dalam banyak kes, perkhidmatan pemecut transaksi Bitcoin disediakan oleh pelombong sendiri. Ini membolehkan mereka memproses pemindahan dan mendapatkan sedikit bayaran kepada mereka untuk perkhidmatan ini juga. Pada masa ini, terdapat beberapa pemecut transaksi Bitcoin di pasaran. Sebahagian daripadanya akan percuma, sementara yang lain akan dikenakan sedikit bayaran.

BitAccelerate

BitAccelerate adalah salah satu pilihan terbaik dari segi masa pemprosesan. Pemecut transaksi Bitcoin ini akan membolehkan anda memproses pemindahan BTC anda hanya dalam beberapa minit. Pengguna perlu berkongsi ID dan maklumat asas mereka untuk memproses pemindahan.

Sebilangan besar perkhidmatan yang diiktiraf memerlukan anda untuk berkongsi maklumat peribadi anda. Inilah sebabnya mengapa ia mungkin bukan penyelesaian yang baik bagi pengguna yang menghargai privasi mereka. Walaupun ini adalah salah satu pemecut transaksi yang dinikmati pengguna Bitcoin, ia boleh menjadi alat yang bagus jika anda perlu mengirim pemindahan BTC yang cepat.

BTC.com

BTC.com adalah pemecut transaksi Bitcoin seterusnya secara percuma. Penyelesaian ini akan meningkatkan kemungkinan pemindahan anda untuk ditambahkan ke blok seterusnya menjadi 75%. Ini cukup tinggi. Blok Bitcoin diproses setiap sepuluh minit oleh rangkaian Bitcoin.

Pemecut transaksi Bitcoin BTC.com

Oleh itu, anda mempunyai 75% kemungkinan penyerahan dana anda dalam sepuluh minit berikutnya. Walaupun begitu, anda perlu mempertimbangkan bahawa beberapa pertukaran atau dompet tidak akan menerima transaksi dengan hanya satu pengesahan. Secara amnya, masa menunggu menjadi 3 blok sebelum transaksi diproses.

Platform ini mendakwa bahawa dalam masa 4 jam, kemungkinan pemindahan anda ditambahkan ke blok meningkat menjadi 98%. Ini adalah berita baik sekiranya anda mahu dana anda mencapai dompet lain dalam jangka masa yang singkat.

Melalui BTC

Melalui BTC mungkin merupakan perkhidmatan pemecut transaksi Bitcoin yang paling popular di pasaran. Mereka telah bekerja selama beberapa tahun sekarang. Memang, mereka melancarkan perkhidmatan ini ke pasaran pada tahun 2017. Pada masa itu, yuran transaksi Bitcoin sangat tinggi. Dalam beberapa kes, mereka melampaui $ 50 setiap pemindahan. Ini tentunya tidak dapat diterima oleh pengguna kecil.

Ini berfungsi dengan cara yang sama seperti perkhidmatan yang disebutkan sebelumnya. Pengguna hanya perlu mendaftar di platform dan memberikan ID mereka. Ini semestinya diperlukan kerana pemerintah meningkatkan tekanan mereka pada platform crypto untuk mematuhi dasar KYC dan AML.

Perlu disebutkan bahawa mereka sekarang menawarkan kemungkinan pengguna untuk mengirim sebanyak 100 pecutan per jam. Oleh itu, ini adalah pilihan yang tepat jika anda mencari pemecut transaksi Bitcoin percuma.

Berhati-hati

Selalu penting untuk memeriksa beberapa laporan yang dikeluarkan oleh komuniti Bitcoin mengenai perkhidmatan ini. Sebilangan firma ini dan pemecut urus niaga Bitcoin mungkin tidak berfungsi seperti yang mereka nyatakan.

Lebih-lebih lagi, dalam beberapa kes, anda akan menghantar transaksi ke syarikat dan dana anda tidak dapat tiba. Ingat bahawa urus niaga Bitcoin tidak dapat dikembalikan. Anda tidak boleh mengeluh sekiranya dana anda dikirim ke dompet yang salah.

Setelah anda mengklik “Kirim” dana anda akan hilang selamanya. Sekiranya anda menghantarnya ke dompet yang betul, anda seharusnya mengharapkan dana anda untuk mencapainya. Sekiranya anda menghantarnya ke dompet tanpa nama, anda tidak akan dapat memulihkan BTC.

Kebaikan dan Keburukan Pemecut Transaksi Bitcoin

Terdapat beberapa kebaikan dan keburukan perkhidmatan crypto ini. Ini serupa dengan apa yang berlaku dengan platform lain. Semasa menggunakan perkhidmatan ini, kita harus selalu menganalisis aspek positif dan negatif.

Perkara Positif Mengenai Pemecut Transaksi Bitcoin:

  • Mereka dapat membantu memproses transaksi dengan lebih pantas
  • Sebahagian daripadanya boleh digunakan secara percuma
  • Ia sangat berguna pada masa-masa ketika terdapat kesesakan di rangkaian Bitcoin
  • Perkhidmatan ini dapat membantu kami menggunakan BTC daripada mata wang digital yang lain
  • Kami pasti dana akan dihantar dalam jangka waktu yang singkat

Perkara Negatif Tentang Pemecut Transaksi Bitcoin:

  • Beberapa laman web menghendaki kami memberikan ID
  • Mereka mungkin tidak baik untuk alasan privasi
  • Pengguna biasanya mengadu tentang perkhidmatan yang ditawarkan oleh laman web ini
  • Perkhidmatan yang ditawarkan mungkin tidak seperti yang mereka tuntut
  • Anda boleh menemui beberapa Pemecut Transaksi Bitcoin di mana anda perlu membayar

Sudah tentu, anda juga harus memahami mana kelebihan dan kekurangan anda. Setiap orang dan pemegang Bitcoin mempunyai keperluan yang berbeza. Inilah sebabnya mengapa anda harus membuat analisis anda sendiri dan memahami aspek positif dan negatif utama pemecut transaksi Bitcoin.

Masa Pemprosesan Bitcoin

Bitcoin adalah rangkaian blockchain terbesar di pasaran. Ini adalah fakta. Kita dapat melihat ini tercermin pada kadar hash. Tidak ada rangkaian terdesentralisasi yang sekuat Bitcoin. Penambang memproses urus niaga, mereka mendapat ganjaran sekatan dan pindahan wang, dan pengguna merasa selamat menghantar dan memindahkan dana mereka.

Walaupun begitu, rangkaian berfungsi dengan mekanisme blok yang dapat dijumpai setiap sekitar 10 minit. Setiap blok ini merangkumi maklumat mengenai transaksi. Walau bagaimanapun, terdapat had 1MB pada blok ini. Itu bermaksud bahawa rangkaian akan mempunyai had jumlah pemindahan yang dapat diproses.

Rangkaian Bitcoin dapat memproses antara 3 hingga 7 transaksi sesaat (TPS). Walaupun jumlah ini agak rendah berbanding VISA, PayPal atau bahkan rangkaian blockchain lain, kita perlu ingat bahawa Bitcoin adalah rangkaian blockchain terdesentralisasi paling selamat di dunia.

Apabila blok menjadi penuh ketika kesesakan bertambah, bayaran juga meningkat. Inilah sebabnya mengapa menggunakan transaksi yuran standard atau rendah semasa tempoh beban tinggi mungkin bukan idea terbaik. Pemindahan anda boleh tersekat di Mempool selama beberapa jam, hari atau bahkan berminggu-minggu jika anda tidak membayar yuran yang lebih tinggi.

Inilah sebabnya mengapa perkhidmatan pecutan urus niaga Bitcoin membantu pengguna. Daripada menjual BTC mereka untuk duit syiling yang lebih pantas seperti Litecoin (LTC), lebih mungkin untuk mempercepat pemindahan kami. Seperti yang telah kita lihat di bahagian sebelumnya, individu hanya boleh menggunakan pemecut transaksi Bitcoin.

Pesaing Pemecut Transaksi Bitcoin

Seperti yang anda perhatikan, perkhidmatan pemecut transaksi Bitcoin ini berfungsi dengan urus niaga rantai. Semuanya diproses menggunakan rangkaian Bitcoin utama. Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, terdapat perkembangan baru yang membolehkan Bitcoin menjadi lebih cekap.

Rangkaian Kilat

Salah satu penyelesaian ini dinamakan Lightning Network (LN). Lightning Network adalah salah satu pesaing utama kepada Bitcoin Transaction Accelerators. Ini adalah penyelesaian luar rantai dan lapisan kedua yang membolehkan pemindahan BTC diproses hampir seketika (saat) dan tanpa bayaran (hampir 1 satoshi setiap pemindahan).

Walaupun Lightning Network kini dalam tahap beta, ada beberapa platform yang sudah menerimanya. Walaupun demikian, tidak setiap pengguna BTC merasa selesa menggunakan penyelesaian luar rantai untuk melakukan pemindahan BTC mereka.

Salah satu daripada banyak kes penggunaan LN adalah untuk membolehkan pemindahan kecil yang cepat dan murah. Pada masa ini, anda perlu membayar lebih banyak untuk menghantar BTC bernilai $ 1 daripada nilai yang anda pindahkan. Dengan LN masalah ini dapat diselesaikan.

Walau bagaimanapun, rangkaian BTC dapat terus berfungsi sebagai rantai utama untuk memproses pemindahan besar di rangkaian. Pemindahan kecil akan diproses menggunakan LN. Pemindahan besar masih boleh menggunakan pemecut transaksi Bitcoin.

Pemindahan Dalam Rangkaian Lebih Cepat dan Lebih Murah

Sekiranya Bitcoin menjadi gudang nilai, hanya urus niaga besar yang dijangka berlaku secara berantai. Sementara itu, duit syiling berukuran kecil yang berfungsi lebih cepat dapat digunakan sebagai kaedah sehari-hari untuk mengirim dan menerima pindahan.

Salah satu cryptocurrency yang boleh diterima pakai oleh komuniti Bitcoin adalah Litecoin (LTC). Ini boleh menjadi berita buruk bagi pemecut transaksi Bitcoin percuma. Cryptocurrency Litecoin adalah salah satu yang paling dekat dengan Bitcoin. Ini benar dari segi bagaimana ia dibina dan juga untuk komuniti kedua-dua mata wang maya ini.

Pemindahan Bitcoin dapat diproses menggunakan rangkaian LTC untuk pembayaran yang lebih kecil. Rangkaian LTC berfungsi lebih pantas daripada Ethereum (ETH) dan ia serasi dengan Bitcoin. Ini bermakna terdapat banyak cara mudah untuk menjual LTC dan mendapatkan BTC dan sebaliknya.

Di masa depan, pertukaran atom dapat membantu pengguna menukar BTC dengan LTC, melakukan pemindahan, dan menerima kembali BTC dengan pertukaran lain. Ini boleh menjadi pembunuh pemecut transaksi Bitcoin.

Walau bagaimanapun, pengguna Bitcoin yang mempercepat transaksi ingin menggunakannya adalah yang akan menawarkan perkhidmatan terpantas dengan bayaran terendah. Di masa depan, pemecut urus niaga Bitcoin dapat mengubah cara mereka bekerja. Daripada mempercepat transaksi BTC dalam rantai, mereka dapat menggunakan pertukaran LTC dan pertukaran atom untuk mengirim BTC kepada pengguna lain hanya dalam beberapa saat.

Perlu dinyatakan bahawa penyelesaian ini belum dikembangkan dan ini hanyalah spekulasi tentang bagaimana percepat transaksi Bitcoin dapat berperilaku di masa depan.

Pertimbangan Akhir mengenai Pemecut Transaksi Bitcoin

Pemecut urus niaga Bitcoin boleh menjadi cara yang baik bagi pengguna untuk menghantar BTC dan mengetahui dana akan tiba hanya dalam beberapa jam. Terdapat beberapa platform yang menawarkan perkhidmatan ini sekarang, tetapi beberapa dari mereka mungkin tidak menawarkan peningkatan besar dari segi kelajuan.

Di masa depan, cara baru untuk menghantar dan menerima Bitcoin dapat dibuat. Inilah sebabnya mengapa pemecut transaksi Bitcoin harus memikirkan cara untuk menawarkan perkhidmatan yang lebih baik dan menyesuaikan diri dengan perubahan pasaran ini. Rangkaian Lightning, misalnya, adalah salah satu cabaran atau pesaing penyelesaian ini.

Sementara itu, Pertukaran Atom dan mata wang maya lain seperti Litecoin juga dapat digunakan untuk membuat transaksi Bitcoin lebih cepat.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me