Laporan Bulanan Ekosistem OKB – Februari 2020

Pada bulan Februari, ekosistem OKB terus mencapai kejayaan dalam pelbagai aspek, seperti mengembangkan senario aplikasi baru, memperbaiki model deflasi OKB, memperluas rakan kongsi dan saluran perdagangan, dan membina komuniti OKB.

– Testnet OKChain dan OKEx DEx dilancarkan secara rasmi, dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada pemegang OKB;

– OKB telah menyelesaikan pembelian balik dan pembakaran ke-7 dan sejumlah 700 juta OKB yang belum diterbitkan akan dibakar. Sejak itu, OKB memasuki era deflasi mutlak dan menjadi token platform pertama yang beredar sepenuhnya di dunia;

– Senario aplikasi dalaman dan luaran OKB diperluaskan lagi;

– Sebanyak 5 saluran perdagangan OKB baru ditambahkan untuk perdagangan spot dan perlombongan pesanan yang belum selesai;

– Puluhan interaksi komuniti dalam talian diatur untuk berjuta-juta pengguna di seluruh dunia.

Sehingga hari ini, OK Blockchain Foundation telah mengembangkan banyak kes penggunaan OKB dengan OKEx, termasuk pembinaan hingga 13 senario aplikasi berasaskan platform seperti potongan yuran perdagangan, OKEx Jumpstart, pasaran perdagangan OKB, dan lain-lain bersama dengan 35 senario aplikasi luaran, meliputi pembayaran, data pasaran, dompet, pinjaman dan pengurusan kekayaan, keselamatan siber, perjalanan, gaya hidup, dan aplikasi hiburan, yang membolehkan pemegang OKB membeli produk atau perkhidmatan dengan token OKB.

Selain itu, OKB juga telah mempercepat globalisasi dan kini tersedia di 8 gerbang fiat utama termasuk dolar AS, Euro, won Korea Selatan, dong Vietnam, rupee Indonesia, dan lain-lain, dan disenaraikan di lebih dari 50 platform perdagangan termasuk Bitfinex dan Bitmax.

Sebaliknya, ia menyediakan perkhidmatan kelas pertama kepada berjuta-juta pengguna di 141 negara dan wilayah termasuk Amerika Syarikat, Britain, Jerman, Korea Selatan, Jepun, Rusia, Singapura, dan Indonesia.

1. OKB akan dipindahkan ke OKChain

Sebagai pertukaran crypto yang terkemuka, kami bekerjasama dengan OK Blockchain Foundation untuk mencipta kejayaan di ruang kewangan terdesentralisasi dengan melancarkan blockchain awam komersial OKChain testnet dan aplikasi DeFi pertama OKEx DEx pada 10 Februari. OKChain sangat selamat, benar-benar terdesentralisasi dan terbuka untuk semua orang menikmati faedah yang ditawarkan blockchain dan desentralisasi.

OKB akan segera dipindahkan dari rangkaian Ethereum ERC-20 ke rangkaian utama OKChain. Untuk memenuhi syarat konsensus DPoS, OKT dikeluarkan sebagai token asli OKChain, di mana blok genesis akan dipetakan 100% kepada pemegang OKB. Pada masa akan datang, OKT dan OKB akan saling berkaitan untuk memupuk perkembangan ekologi OKChain. Pemegang OKB akan dapat mengambil bahagian dalam pemerintahan OKChain dan menjadi supernode.

Selepas pelancaran testnet, OKB juga mengumumkan 5 matlamat ekosistem untuk penggunanya:

1. OKChain membolehkan pengguna mengeluarkan cryptocurrency mereka di rangkaian awam;

2. Pengguna dapat membina pertukaran terdesentralisasi mereka dan menyesuaikan aset dan pasangan perdagangan apa yang ingin mereka senaraikan;

3. OKChain akan menyokong pengedaran aplikasi DeFi;

4. OKChain akan menyokong kontrak pintar;

5. OKChain akan menyokong rantaian silang BTC, bertindak sebagai jambatan untuk menghubungkan BTC ke dunia.

2. Sebanyak 17,161,709,06 OKB dibakar, OKB akan segera memasuki deflasi mutlak

Sebanyak tujuh pusingan pembelian balik OKB & Pembakaran telah dilakukan, dengan jumlah 17.161.709.06 OKB sudah terbakar. Peredaran OKB semasa ialah 282,838,290.94 OKB. Berdasarkan harga OKB semasa (USD 5.5), jumlah nilai OKB yang dibeli balik dan dibakar adalah lebih kurang. USD 94.4 juta.

Selepas pelancaran testnet OKChain, sejumlah 700 juta OKB yang belum diterbitkan telah dibakar. Sejak itu, OKB memasuki era deflasi mutlak dan menjadi token platform pertama yang beredar sepenuhnya di dunia. Tiada OKB yang ditahan oleh pasukan pembangunan, dan OKB yang terbakar semuanya berasal dari pasaran sekunder dari skema pembelian balik dan pembakaran. Yang terbakar 17,161,709,06 OKB menyumbang 5.7% daripada jumlah peredaran awal 300 juta OKB, dan jumlah peredaran semasa adalah 282,838,290.94 OKB.

Sebaik sahaja OKB dipindahkan ke mainnet OKChain, kontrak pintarnya di Ethereum akan dipadamkan, dan OK Blockchain Foundation tidak akan mengeluarkan OKB tambahan pada masa akan datang kerana memasuki deflasi mutlak dapat memberi manfaat kepada harga OKB dan pemegangnya dalam jangka panjang.

3. Peningkatan senario aplikasi dalaman dan luaran OKB untuk memperkasakan hak pengguna

Beberapa lagi senario aplikasi OKB dilaksanakan di OKEx, dan OKB juga telah menjalin kerjasama strategik dengan 2 rakan ekosistem luaran.

Pada 20 Februari, OKEx melancarkan perdagangan spot margin (3X) dan simpanan untuk OKB dengan kadar pinjaman serendah 0.01%.

Pada 25 Februari, OKEx menganjurkan Jumpstart OKEx ke-10 untuk HDAO dan mencatatkan kenaikan 120% pada harga debutnya. Untuk melanggan token di OKEx Jumpstart, peserta perlu menjadi pemegang OKB sebelum permulaan penjualan dan mencapai syarat pegangan minimum untuk masuk. Pemegang OKB semasa boleh bergabung dengan memindahkan OKB ke Akaun Pembiayaan mereka terlebih dahulu.

Dari segi pengembangan rakan kongsi luaran, pada 13 Februari, OKB menjalin kerjasama dengan ZelCore, dompet berkualiti tinggi generasi baru, untuk menyokong penyimpanan aset OKB pengguna di ZelCore.

Pada 24 Februari, HiCats, permainan blockchain yang dikembangkan oleh Just Studio dan dikeluarkan oleh MixMarvel, menjadi salah satu rakan dan penyokong ekosistem OKB.

Pada 28 Februari, InfinitoWallet bergabung dengan ekosistem OKB dan menambahkan token OKB ke dalam senarai. InfinitoWallet adalah salah satu dompet yang paling terkenal di komuniti crypto Vietnam, dengan lebih dari 500,000 pengguna berdaftar dan 70,000 pengguna aktif bulanan.

4. OKB tersenarai di 5 platform perdagangan baru

Jumlah dagangan OKB telah mencapai pertumbuhan pesat pada bulan Februari, yang mendorong lebih banyak pengguna berdagang dan mengambil bahagian dalam ekosistem OKB di seluruh dunia.

Untuk memenuhi harapan dan permintaan pengguna OKB, pasukan telah menambahkan 5 platform perdagangan pada bulan Februari untuk menyokong perkhidmatan deposit, pengeluaran dan perdagangan, bersama dengan ETF perdagangan margin spot OKB.

Pada 13 dan 17 Februari, OKB bekerjasama dengan dua platform perdagangan Korea yang terkenal, Bitribe dan BW, untuk membuka pasangan perdagangan OKB / BTC dan OKB / USDT. Kedua-dua bursa ini terutama menawarkan pintu masuk perdagangan OKB kepada pengguna di Korea Selatan, Singapura, dan negara-negara lain.

Pada 20 Februari, OKB telah disenaraikan di platform perdagangan BHEX yang berpangkalan di Malta, yang menyediakan perkhidmatan deposit, pengeluaran dan perdagangan OKB kepada pengguna global.

Pada 24 Februari, OKB disenaraikan di BitSG, platform perdagangan terkenal di Singapura, untuk menyokong deposit dan pengeluaran OKB dan ETF OKB untuk perdagangan margin spot di BitSG.

Pada 24 Februari, OKB dan ViteX, platform perdagangan yang terdesentralisasi, berganding bahu untuk menyokong perkhidmatan perlombongan pesanan tertunda OKB untuk pengguna ViteX.

Sehingga hari ini, 8 perkhidmatan fiat gateway tersedia untuk OKB, termasuk dolar AS, Euro, won Korea, dong Vietnam, rupee Indonesia, dll. OKB juga disenaraikan di lebih dari 50 platform perdagangan, meliputi 141 negara dan wilayah di seluruh dunia.

5. Satu bilion pengguna OKB global membina permuafakatan masyarakat

OKB telah berinteraksi rapat dengan berjuta-juta pengguna dalam komuniti melalui puluhan aktiviti dalam talian, mengumpulkan cadangan yang bermanfaat untuk meningkatkan ekosistem OKB dari pengguna.

Berikutan pelancaran OKChain dan OKEx DEx pada 10 Februari, Ketua Pegawai Eksekutif OKEx Jay Hao melakukan AMA dalam komuniti rasmi OKEx mengenai isu-isu seperti penyebaran hak pemegang OKB masa depan yang paling diminati oleh pengguna.

OKEx mengadakan AMA dalam komuniti rasminya

Pada 17 Februari, OKEx mengadakan AMA dalam komuniti rasminya untuk pengguna OKB global untuk menjelaskan dan melaporkan isu-isu yang berkaitan dengan pembangunan ekosistem masa depan OKB.

Secara keseluruhan, peningkatan secara beransur-ansur dalam jumlah kes penggunaan OKB diperhatikan sejak beberapa bulan kebelakangan ini. Melalui usaha bersama dengan pasukan pengembangan, bersama dengan sokongan pemegang OKB, diramalkan OKB akan terus memperluas cakupan aplikasi pada tahun-tahun mendatang.

Sekiranya anda mempunyai cadangan mengenai OKEx, sila tinggalkan komen di bawah atau hubungi kami di [e-mel dilindungi].

Ikuti OKEx pada:

https://twitter.com/OKEx

https://www.facebook.com/okexofficial/

https://www.linkedin.com/company/okex/

https://t.me/okexofficial_en

https://www.reddit.com/r/OKEx/

https://www.instagram.com/okex_exchange

Steemit: https://steemit.com/@okex-official

Laman web: https://www.okex.com

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me