10 Dompet Ethereum Terbaik untuk Menjamin ETH Anda

Memiliki dompet Ethereum yang selamat sangat penting bagi setiap orang yang memiliki syiling ETH. Ethereum (ETH) adalah salah satu cryptocurrency paling terkenal di dunia dan kedua terbesar dengan permodalan pasaran. Ini meneruskan pengembangan dan pengembangannya dan tidak hairanlah lebih ramai peminat ingin melabur dalam platform ini.

Walaupun begitu, jika anda merancang untuk membeli Ethereum dan juga untuk berdagang, atau memegang ETH, maka penting untuk mencari dompet Ethereum yang selamat dan sesuai dengan keperluan anda. Sekiranya anda baru bermula di dunia crypto dan Ethereum adalah cryptocurrency pilihan anda, maka memilih dompet yang tepat mungkin membingungkan kerana terdapat banyak faktor yang perlu dipertimbangkan, belum lagi sebilangan besar dompet yang sesuai dengan Ethereum di luar sana.

Sekiranya anda sedang mencari-cari dompet Ethereum terbaik, pastikan anda menyemak senarai kami:

1. Lejar Nano S

The Lejar Nano S hampir terdapat di kalangan peniaga Ethereum yang serius, dan atas alasan yang baik — kini merupakan salah satu dompet digital terbaik. Ledger Nano S adalah dompet perkakasan yang menawarkan sokongan untuk Ethereum dan semua jenis token ERC-20, serta cryptocurrency lain (Bitcoin, Ripple, dan Litecoin, untuk beberapa nama) – semua ini pada tahap yang sangat kompetitif harga.

Titik penjualan utama dompet Ethereum ini adalah keselamatan yang kuat yang diberikannya. Mata wang kripto anda disimpan di luar talian pada peranti. Ledger Nano S merangkumi pengesahan 2 faktor, kod PIN selamat, dan kebolehcapaian pemulihan. Ledger Nano S juga merangkumi integrasi dengan MyEtherWallet (dompet Ethereum lain) untuk menghantar, menerima, dan menyimpan token. Ia berfungsi pada Windows, macOS, dan Linux.

2. Trezor

Sama seperti Ledger Nano S, Trezor juga merupakan dompet perkakasan yang menyokong penyimpanan Ether dan semua jenis token ERC-20. Walaupun ia dicipta untuk memegang Bitcoin, Trezor kini menjadi salah satu dompet Ethereum paling popular yang dapat digunakan dengan antara muka web MyEtherWallet. Ia menawarkan sokongan untuk Bitcoin (BTC), Bitcoin Cash (BTH), Litecoin (LTC), Dash (DASH), Dogecoin (DOGE), Ethereum Classic (ETC), dan banyak crypto lain.

Ia mempunyai ciri keselamatan canggih seperti pengesahan 2 faktor, SSH, dan juga penyulitan melalui GPG. Ringan, padat, dan terdapat dalam 2 warna: putih dan hitam. Ia serasi dengan Windows, macOS dan Linux.

3. Dompet Lumi

The Dompet Crypto Lumi adalah dompet cryptocurrency dan Ethereum yang sangat selamat yang membolehkan pengguna menyimpan kunci peribadi mereka dan mengendalikan cryptocurrency mereka dengan cara yang cepat dan mudah. Secara khusus, dompet Lumi sangat sesuai untuk pemegang dan pelabur Ethereum kerana ia membolehkan mereka menangani bukan sahaja ETH tetapi juga lebih daripada 1200 token ERC20.

Dompet Lumi juga menawarkan sokongan kepada Bitcoin (BTC), Bitcoin Cash (BCH) dan EOS, antara lain. Ini menjadikan dompet ini salah satu yang paling menarik untuk pemegang crypto dan ETH. Pada masa ini, pengguna dapat menangani dana mereka melalui versi web menggunakan dompet mudah alih yang boleh dimuat turun dari App Store atau Google Play.

Selanjutnya, Lumi Collect akan membolehkan anda mengendalikan dan menyimpan token ERC-721 yang dikenali sebagai token tidak fungible atau juga crypto-collectables. Ini bagus untuk pemain yang perlu mengendalikan barang dari permainan yang berbeza. Semua item boleh dipaparkan di dompet dan itu membolehkan pengguna bermain permainan secara langsung di peranti mudah alih.

4. KeepKey

KeepKey adalah dompet perkakasan berkemampuan USB yang mempunyai ciri yang sama seperti Ledger Nano S dan Trezor. Ini adalah dompet perkakasan Ethereum yang paling mahal dari senarai kami, mungkin kerana skrinnya yang lebih besar. Salah satu sorotan utama dompet ini adalah kemampuannya menghasilkan kunci peribadi menggunakan penjana nombor rawak berasaskan perkakasan. Sama seperti dua yang lain, ia dilengkapi dengan sokongan untuk beberapa OS yang paling popular.

produk5

Sumber: https://www.keepkey.com

5. MyEtherWallet

Sekiranya sedikit aksesibiliti adalah yang anda mahukan dari dompet Ethereum anda, maka ia tidak akan menjadi lebih baik daripada MyEtherWallet. Ini adalah dompet Ethereum berasaskan web yang paling popular dan membolehkan anda log masuk di mana-mana peranti hanya menggunakan nama pengguna dan kata laluan. Seperti yang disebutkan sebelumnya, ia menawarkan integrasi dengan dompet perkakasan seperti tiga yang disebutkan di atas. Ciri-ciri penting lain termasuk sokongan untuk kontrak pintar, kemudahan pertukaran ETH ke BTC, serta kemungkinan untuk menyimpan kunci peribadi Ethereum anda di komputer anda, yang menawarkan keselamatan yang lebih baik jika dibandingkan dengan dompet jenis ini.

6. Kabus

Kabus adalah dompet desktop Ethereum rasmi, dan direka untuk menawarkan storan selamat untuk semua ETH anda dan semua jenis token ERC-20. Cukup mudah untuk memuat turun, memasang, dan menyiapkan komputer anda dan juga sangat mesra pengguna, jadi operasi ini tidak memerlukan banyak pengetahuan teknikal. Anda diberikan kemungkinan untuk mengakses kunci awam dan swasta serta melakukan transaksi.

7. Keluaran

Keluaran masih merupakan dompet desktop pelbagai mata wang yang menjadi kegemaran di kalangan komuniti Ethereum. Beberapa kelebihan utama Keluaran adalah GUI yang menarik (dengan carta pai yang jelas dan indah untuk portfolio anda), ShapeShift terbina dalam (berguna untuk menukar cryptocurrency tanpa usaha), dan fakta bahawa ia menyokong puluhan cryptos yang popular seperti Bitcoin, Litecoin, Dash, dan Zcash, dan banyak lagi. Keluaran tersedia untuk Windows, macOS, dan Linux. Salah satu kelemahan utama Keluaran adalah hakikat bahawa ia tidak menyokong kontrak pintar.

8. MetaMask

MetaMask adalah satu lagi pilihan popular di kalangan peminat Ethereum. MetaMask adalah sambungan penyemak imbas silang yang menyediakan akses segera ke Rangkaian Ethereum. Ia tersedia untuk Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, begitu juga dengan Berani. Ini membolehkan anda menyimpan, menerima dan mengirim Ether, serta mengakses dApps di ekosistem Ethereum.

Salah satu faedah utama MetaMask adalah hakikat bahawa ia dapat menyulitkan kata laluan anda dan menyimpannya di komputer anda, yang kemudiannya dapat dieksport dengan sangat mudah. Untuk pengguna yang lebih maju, dompet mungkin kelihatan intuitif, tetapi kebenarannya adalah kerana sifatnya, MetaMask akan memerlukan sedikit membiasakan diri, terutama dalam hal pemula.

ethereum metamask chrome

Sumber: https://metamask.io/

9. Jaxx

Jaxx kebanyakannya terkenal kerana popularitinya di kalangan pengguna iOS dan Android. Walau bagaimanapun, jika anda mahukan penyemak imbas yang berfungsi pada kebanyakan peranti anda, Jaxx pastinya merupakan jalan yang baik kerana ia juga menawarkan sokongan untuk Windows, macOS, Linux, dan ia juga terdapat dalam bentuk pelanjutan Chrome..

Ini adalah dompet berbilang rantai yang menawarkan sokongan untuk beberapa cryptocurrency paling popular, seperti Ethereum, Ethereum Classic, Bitcoin, Dash, DAO, Litecoin, Bitcoin Cash, REP dan banyak lagi. Ia mempunyai reka bentuk yang cukup mesra pengguna, beberapa ciri keselamatan yang sangat mantap, dan yang terbaik, ia menawarkan sokongan untuk kontrak pintar.

kediaman

Sumber: https://jaxx.io/

10. Guarda

Guarda mungkin merupakan alternatif dompet Ethereum yang kurang terkenal dari senarai kami tetapi, sama seperti Jaxx, ia menawarkan sokongan untuk semua OS utama, desktop dan mudah alih. Ia berfungsi pada Windows, macOS, dan Linux, serta pada platform mudah alih seperti iOS dan Android. Malah terdapat dalam bentuk dompet web.

Ia menyokong semua jenis token ERC-20, serta Ethereum, Zcash, Ripple, Dash, dan EOS.

Guarda juga terkenal dengan ciri keselamatan tertentu iaitu tidak menyimpan maklumat pelanggan, data dompet atau kunci peribadi. Sebenarnya, kunci peribadi disimpan dalam memori selamat peranti anda dan memadamkannya sendiri jika anda log keluar dari dompet.

poster

Sumber: https://guarda.co/

Kesimpulannya

Walaupun nampaknya ada banyak pilihan, ingatlah bahawa ekosistem Ethereum masih merupakan konsep yang agak baru. Seiring kemajuan teknologi blockchain, begitu juga Ethereum secara keseluruhan. Terdapat peluang yang baik bahawa masa depan akan membawa gelombang dompet baru. Sehingga itu berlaku, kami harap anda dapat menemukan di sini yang sesuai dengan keperluan anda. Pilih dengan bijak.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me