Saham Penny mengenai Robinhood

Investopedia menggambarkan saham sen sebagai saham syarikat kecil yang biasanya diperdagangkan dengan harga kurang dari $ 5 sesaham. Biasanya, perdagangan saham sen berlaku sebagai urus niaga saham OTC melalui kaunter (OTC) walaupun terdapat beberapa saham sen yang berdagang di bursa saham besar seperti NYSE dan Nasdaq. 

Dari stok emas hingga stok ganja, stok sen teratas tidak terhad kepada industri tertentu.

Walaupun anda dapat memperoleh keuntungan yang besar dalam perdagangan saham sen, stok murah ini membawa risiko kehilangan sejumlah besar pelaburan anda dalam jangka waktu yang singkat.

Stok sen adalah popular kerana kekurangan halangan untuk masuk dan cukup menarik bagi peniaga pemula yang mungkin kekurangan modal.

Pada masa ini, beberapa stok terpanas dalam talian merangkumi stok bioteknologi, stok tenaga, stok ganja, dan stok teknologi.

Terima kasih kepada saham sen Robinhood, peniaga saham ini dapat mengakses stok yang murah sambil dikenakan sifar yuran perdagangan

Dalam bahagian ini, kami akan memberi tumpuan kepada dua saham yang berada di kategori saham sen Robinhood yang harus anda pertimbangkan pada tahun 2020.

LightInTheBox (NYSE: LITB) – Stok Penny Untuk Menonton

LITB, juga dikenali sebagai LightInTheBox Holding Co., Ltd secara penuh, adalah sebuah syarikat runcit antarabangsa yang berpusat dalam talian menyampaikan produknya kepada pengguna yang berpusat di lebih dari 200 negara di seluruh dunia. 

Beribu pejabat di Beijing, China, syarikat ini ditubuhkan pada tahun 2007. Saat ini menjadi pilihan untuk perdagangan saham sen kerana sahamnya diperdagangkan sekitar 90 sen.

Ini menarik pengguna dengan memaparkan produk gaya hidupnya melalui berbagai laman web, termasuk MinilnTheBox.com, LightInTheBox.com, dan beberapa laman web lain yang tersedia dalam lebih dari 26 bahasa utama.

Mengapa LITB Menjana Stok Hebat dalam Portofolio Anda

Senarai stok sen untuk ditonton, terutamanya stok di bawah $ 1 agak panjang. Walau bagaimanapun, tidak ada yang menawarkan potensi pulangan seperti LITB. 

Saat ini, dengan harga $ 0,90, stok tersebut diatur untuk memperoleh keuntungan dari perubahan yang telah dilaksanakan oleh syarikat untuk meningkatkan kecekapan operasi, pengendalian kos, dan pengoptimuman produk. 

Penambahbaikan sudah dapat dilihat dalam hasil kewangan terkini dan telah membantu syarikat mencatatkan suku GAAP pertama yang menguntungkan sejak 2014.

Menurut Encik Jian He, Ketua Pegawai Eksekutif LightInTheBox, “fokus untuk meningkatkan pengoptimuman produk, mendorong penglibatan pelanggan dan memperluas skala pasaran kami sangat penting untuk kejayaan yang telah kami lihat sejauh ini. “

Oleh itu, jika anda memilih saham dalam talian, terutamanya saham China, atau dari senarai panjang stok teknologi, penting untuk mengetahui pasaran di mana ia berada. Oleh kerana kedudukan ini, LITB berada dalam senarai stok sen pakar untuk menonton senarai. Ini boleh menjadi saham pertumbuhan yang sangat baik dalam portfolio, walaupun terdapat risiko (seperti juga semua aktiviti dalam perdagangan saham).

Great Panther Mining Ltd (NYSE: GPL)

GPL: Great Panther Mining Ltd (NYSE: GPL)

Great Panther Mining Ltd (NYSE: GPL) adalah syarikat perlombongan dan penerokaan perak dan emas perantaraan. Syarikat ini mengendalikan tiga lombong di Brazil, Peru, dan Mexico. Baru-baru ini, Great Panther Mining Ltd mengungguli anggaran pengeluaran Q4 setelah menghasilkan 146,853 auns emas. 

Angka ini merupakan dorongan besar bagi syarikat dan telah menyumbang secara signifikan dalam menstabilkan neraca syarikat. Lebih-lebih lagi, jangkaan aliran tunai yang meningkat akan mengurangkan risiko kepada syarikat, dan lebih banyak pelabur akan tergoda untuk membeli saham sen. 

Pada masa ini, GPL adalah antara saham sen yang paling tinggi untuk dibeli kerana diperdagangkan pada $ 0.60 sesaham. Sekiranya anda mencari stok murah yang akan terus meningkat dari pengeluaran yang lebih tinggi dan kenaikan harga emas, GPL adalah yang harus dicari. Sekiranya harga emas meningkat, bahagian saham akan meningkat kepada $ 1.20, yang mungkin berlaku. 

Ini adalah kenaikan sebanyak 66% hingga 100% untuk anda. 

Volatiliti adalah bahagian dari jangkaan nilai harian yang dijangkakan, julat di mana pelabur tidak rasmi bekerja. Turun naik yang lebih besar menunjukkan faedah kemalangan yang lebih penting. 

Setelah analisis turun naik saham GPL, ia berada pada 6.36%. Ini menunjukkan pulangan yang lebih tinggi untuk pelabur yang membeli saham sen ini tidak lama lagi. 

Lebih-lebih lagi, inflasi yang berpotensi lebih tinggi, wabak coronavirus baru-baru ini di China, dan ketegangan geopolitik yang meningkat adalah beberapa faktor utama yang mendorong pelabur ke aset yang lebih selamat. 

Salah satu aset yang lebih selamat adalah stok GPL. Seperti yang disebutkan di atas, ini adalah salah satu saham sen yang paling tinggi untuk dibeli untuk pelabur memandangkan peratusan pulangan pelaburan yang berpotensi tinggi. 

Oleh itu, jika anda mencari saham sen untuk dilaburkan, stok GPL semestinya berada di bahagian atas senarai prospek anda. 

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me