Penjejak Portfolio Crypto Terbaik: 16 Aplikasi Pengurus Syiling Teratas

Penjejak Portfolio Crypto Terbaik

Pelabur Cryptocurrency, peniaga dan penjaja semua ingin tahu apakah pelacak portfolio kripto terbaik untuk digunakan? Mari tinjau 16 aplikasi pengurusan aset crypto teratas pada tahun 2020 untuk mencuba menjejaki syiling anda.

16 Aplikasi Pengurusan Portfolio Cryptocurrency Paling Popular

Pasaran kripto global kekal tidak stabil dalam beberapa tahun kebelakangan ini – dengan sektor yang berkembang ini mencapai tahap tertinggi sepanjang tahun pada tahun 2017 hanya runtuh setahun kemudian. Dan sementara peniaga berpengalaman tahu bagaimana memanfaatkan pasaran beruang secara umum, kebanyakan individu tidak memiliki kemahiran yang diperlukan untuk memudahkan perdagangan yang menguntungkan pada masa-masa sukar tersebut. Juga, disebutkan bahawa dalam dekad yang lalu, jumlah cryptocurrency yang tersedia untuk pembelian komersial telah meningkat hingga melebihi 2.300 tanda. Bukan hanya itu, sektor kripto pada masa ini menyaksikan jumlah perdagangan 24 jam setiap hari sekitar $ 77 bilion – yang berfungsi sebagai petunjuk yang baik untuk minat pelabur yang semakin meningkat mengalir ke ruang ini.

Dengan semua maklumat ini di luar sana, perlu difahami bahawa kebanyakan peminat kripto pada masa ini memiliki lebih dari sekadar beberapa cryptocurrency dalam portfolio kewangan mereka. Ini kerana mereka sekarang mempunyai pilihan untuk melabur dalam pelbagai aset digital yang beragam dan menguntungkan yang dirancang untuk pelbagai tujuan. Namun, pada masa yang sama, semua perkembangan ini menyebabkan para pelabur merasa semakin sukar untuk mengesan pegangan mereka.

Di sinilah pelacak portfolio crypto masuk ke dalam gambar. Mereka adalah aplikasi atau platform perkhidmatan dalam talian yang dirancang untuk membantu pengguna dalam memantau prestasi aset digital mereka dengan cara yang sangat mudah dan diperkemas. Bukan hanya itu, aplikasi yang lebih baru seperti ini kini dilengkapi dengan pelbagai ciri canggih seperti:

  • Portal pelaksanaan perdagangan.
  • Modul pengurusan strategi automatik.
  • Kaunter penilaian portfolio berdasarkan masa.

Pengurus Portfolio Cryptocurrency Paling Popular

Apakah itu Crypto Portfolio Tracker dan Apa yang Perlu Diperhatikan di dalamnya?

Dalam pengertiannya yang paling asas, pelacak portfolio cryptocurrency boleh dianggap sebagai aplikasi, laman web atau platform perkhidmatan yang membolehkan pengguna mengawasi nilai pelaburan mereka. Dalam hal ini, perlu disebutkan bahawa kebanyakan pelacak dirancang untuk membuat pautan secara automatik dengan dompet crypto peribadi atau akaun pertukaran mereka. Bukan hanya itu, tetapi juga sangat berguna untuk pelabur berskala besar yang secara aktif memperdagangkan lebih dari 3 syiling secara berkala.

Seperti yang disebutkan sebelumnya, beberapa pelacak portfolio cryptocurrency telah dirancang sedemikian rupa sehingga mereka juga berfungsi sebagai platform perdagangan. Sebagai contoh, mereka memberikan seseorang dengan kunci dompet individu yang boleh digunakan untuk mengimport atau memegang aset crypto seseorang dengan cara yang mudah dan mudah.

Dengan itu, pelacak portfolio yang berbeza dilengkapi dengan rangkaian ciri mereka yang unik – yang bermaksud bahawa tidak ada satu pun platform yang dapat melakukan semuanya dengan sempurna. Sebagai contoh, ada yang membenarkan penggunanya untuk berdagang hanya sebahagian kecil cryptocurrency sementara yang lain sarat dengan katalog altcoin yang besar tetapi tidak menawarkan banyak ciri penjejakan.

Perkara penting yang perlu diperhatikan semasa memilih pelacak:

Keselamatan dan privasi keseluruhan: Oleh kerana sifat blockchain yang terdesentralisasi dan telus, sangat sukar bagi seseorang untuk mengesan / mengesan kaitannya dengan cryptocurrency yang berbeza (seperti Bitcoin). Bukan hanya itu, tetapi sangat sukar untuk menentukan siapa yang memiliki dompet mana. Oleh kerana faktor-faktor tersebut, seseorang mesti memilih pelacak portfolio yang tepat untuk dirinya sendiri – kerana kebanyakan sistem pengurusan portfolio ini secara langsung dihubungkan dengan pertukaran atau akaun bank seseorang.

Selang satu masa dalam keselamatan data individu dapat menyebabkan dompet orang tersebut rentan terhadap peretasan pihak ketiga, percubaan pencerobohan. Oleh itu, adalah sangat penting bahawa pelacak portfolio yang digunakan oleh seseorang individu telah disediakan dengan beberapa ciri keselamatan utama seperti 2-FA (pengesahan dua faktor) dan penyulitan berbilang lapisan.

(ii) Kemudahan Penggunaan: Tujuan utama yang mendasari penggunaan pelacak portfolio adalah untuk memiliki semua aset crypto individu dalam satu tempat. Dalam hal ini, pengurus portfolio yang cekap adalah yang memaparkan jumlah nilai aset individu di satu tempat (itu juga dengan cara semudah mungkin). Oleh itu, semasa memilih pelacak, sangat penting platform ini mudah dikendalikan – sehingga tidak menjadi perjuangan bagi seseorang untuk memerhatikan koin dan token mereka dengan teliti.

Bukan hanya itu, pelacak harus dilengkapi dengan susun atur bersih yang tidak mengandungi terlalu banyak istilah teknikal. Ini bukan sahaja membantu seseorang menjimatkan banyak masa dan usaha tetapi membuat proses menguruskan aset seseorang tanpa tekanan.

(iii) Keserasian + Ketersediaan Duit Syiling: Perkara lain yang sangat penting untuk dipertimbangkan semasa memilih pelacak portfolio adalah sama ada platform yang dimaksudkan sesuai dengan pertukaran cryptocurrency yang dikehendaki. Sehubungan dengan itu, sangat berguna untuk memilih alat pengurusan yang membolehkan pengguna memperdagangkan semua mata wang digital yang mungkin ingin mereka tukar sekarang atau tidak lama lagi. Ini menghilangkan keperluan pengguna untuk menggunakan pelbagai platform perdagangan, serta menghafal kata laluan yang tidak terkira banyaknya.

Penjejak Crypto Yang Layak Diperiksa

1. Permata

penjejak cryptoasset permata

Gem adalah salah satu sistem pengurusan portfolio yang paling banyak digunakan di pasaran sekarang. Bukan hanya menawarkan pengalaman operasi yang lancar kepada pengguna, tetapi juga memiliki reka bentuk estetika yang menyenangkan bagi mata. Beberapa ciri utama Gem yang menonjol termasuk:

(i) Keserasian Penyegerakan: Salah satu ciri utama Gem ialah ‘pilihan penyegerakan pertukaran’ yang membolehkan aplikasi memasukkan secara automatik sebarang perdagangan yang telah dilakukan oleh pengguna pada masa lalu. Ini menjadikan portofolio seseorang sangat mudah dan tanpa gangguan.

(ii) Percuma: Penjejak bebas digunakan dan tidak ada terma dan syarat yang berkaitan dengan aplikasi.

(iii) Pemulihan Mudah: Sejumlah pelacak crypto tidak mempunyai keupayaan untuk mengimport / menyimpan data portfolio seseorang sekiranya orang itu kehilangan peranti pegang tangannya. Walau bagaimanapun, Permata membolehkan pengguna mengimport pegangan mereka dengan satu sentuhan butang. Ini kerana apabila pengguna membuat portofolio mereka di Gem, akaun kewangan mereka secara automatik dihubungkan ke antara muka – dengan itu menjadikan pemulihan sangat mudah..

(iv) Sokongan Mata Wang: Pada masa akhbar, Gem menyokong kebanyakan aset crypto / fiat yang sedang beredar hari ini. Sekiranya itu tidak mencukupi, aplikasinya juga serasi dengan sejumlah 25 pertukaran crypto teratas. Untuk menghubungkan antara muka asli Gem dengan platform perdagangan yang disokong, yang perlu dilakukan hanyalah menghubungkan kunci API yang berkaitan dengan aplikasi. Ini membolehkan semua sejarah perdagangan pengguna (di bursa yang berkaitan) diselaraskan secara automatik.

(v) Portal Penemuan: Bagi pelabur yang mungkin mahukan gambaran keseluruhan pasaran yang lebih luas, mereka dapat menggunakan ‘pilihan penemuan’ Gem yang membolehkan pengguna mengesan harga pelbagai altcoin yang kurang dikenali dan juga memberi mereka sejumlah maklumat penyelidikan yang berkaitan dengan peningkatan ini ruang. Contohnya, portal ini membolehkan pengguna membaca kertas putih, melihat keuntungan dan kerugian teratas pasaran serta data khusus lain dengan satu klik butang.

(vi) Boleh dipercayai: Permata telah ada di pasaran sejak beberapa lama sekarang, dengan lelaran pertama aplikasi akan disiarkan sekitar November 2013. Selain itu, projek ini juga dapat mengumpulkan sejumlah USD 20 juta + dari para pelabur di seluruh dunia. Beberapa pemain besar yang telah melabur di Gem termasuk Fenbushi Capital dan Blockchain Capital.

Sebagai penutup segmen ini, perlu disebutkan bahawa jika dibandingkan dengan sezamannya, Gem bukan sahaja pelacak portfolio yang paling menarik secara visual tetapi juga dilengkapi dengan beberapa ciri unik yang tidak biasa dijumpai di platform seperti itu.

2. Delta

aplikasi penjejakan portfolio delta cryptocurrency

Delta adalah salah satu pelacak crypto paling popular yang terdapat di pasaran sekarang. Walaupun sebagian besar merupakan aplikasi berbasis mudah alih, Delta juga menampilkan klien desktop yang kompatibel dengan berbagai sistem operasi yang popular seperti Windows, Mac, dan Linux. Walau bagaimanapun, perlu dinyatakan bahawa klien desktop yang disebutkan di atas adalah sambungan aplikasi mudah alih Delta.

Beberapa ciri utama yang perlu diketengahkan:

(i) Reka Bentuk Minimalis + Elegan: Antara muka asli Delta kelihatan sangat mewah. Sebagai contoh, aplikasi ini menggunakan skema warna biru tua yang elegan dan memberi platform penampilan keseluruhan yang canggih.

(ii) Senarai pantau: Delta sudah siap dengan pilihan ‘senarai pantau’ yang membolehkan pengguna mengesan semua duit syiling yang mungkin ingin mereka beli dalam masa terdekat.

(iii) Pilihan Penyegerakan: Dengan menggunakan kunci API mereka, pengguna dapat menghubungkan Delta ke sejumlah pertukaran cryptocurrency. Ini memudahkan orang untuk memperdagangkan data mereka dan menggabungkan pegangan mereka di satu tempat.

(iv) Pemulihan yang lancar: Delta menyediakan pilihan “Pemulihan Akaun” kepada penggunanya yang menghasilkan kod pemulihan dinamik yang dapat digunakan sekiranya seseorang kehilangan peranti komputer atau telefon pintar mereka. Keseluruhan prosesnya sangat mudah dan dapat diselesaikan dalam masa beberapa minit.

(v) Pelan Percuma + Berbayar Tersedia: Delta menawarkan sejumlah besar rancangan percuma dan berbayar kepada pengguna. Sebagai contoh, Delta PRO pada masa ini berharga $ 7 untuk pengguna iOS dan $ 8.5 untuk pengguna android. Selain itu, terdapat juga banyak pakej langganan tahunan yang boleh dibeli.

(vi) Delta Pro: Ini adalah versi berbayar dari aplikasi Delta standard yang dilengkapi dengan beberapa alat analisis portfolio canggih. Bukan hanya itu, tetapi juga membolehkan pengguna menyambung seberapa banyak akaun pertukaran / dompet crypto dengan aplikasi (yang mungkin mereka suka).

(v) Komuniti Digital Aktif: Komuniti dalam talian Delta cukup aktif di banyak platform media sosial seperti Telegram dan Slack.

(vi) Sokongan Mata Wang dan Pertukaran: Seperti yang berlaku sekarang, Delta adalah keserasian dengan 3000+ cryptocurrency yang hebat. Bukan hanya itu, aplikasi ini juga menyokong lebih daripada 200 platform perdagangan crypto sambil memberi pengguna kemampuan untuk menambah duit syiling khusus untuk ICO yang belum disenaraikan.

Delta adalah alat penjejakan kripto yang sangat komprehensif dan sangat sesuai untuk peniaga peringkat rendah hingga sederhana kerana dilengkapi dengan beberapa ciri yang automatik dan mudah digunakan. Juga, ini adalah satu-satunya pelacak yang disertakan dengan pelanggan desktopnya yang berasingan. Satu-satunya kelemahan aplikasi adalah bahawa kemampuan carta sedikit terhad dan keupayaan sokongan penyegerakan APInya terhad kepada jumlah pertukaran cryptocurrency yang agak rendah.

3. Sekatan

Kajian semula portfolio

Bersama dengan Delta, Blockfolio mungkin merupakan salah satu portal pengurusan crypto yang paling popular di pasaran sekarang. Reka bentuk aplikasi sangat intuitif tetapi tidak menampilkan klien web yang dapat diakses menggunakan komputer desktop atau komputer riba. Selain itu, Blockfolio memberi pengguna kemampuan untuk mengesan pelbagai portfolio dan bebas digunakan sepenuhnya. Walau bagaimanapun, satu kelemahan nyata pada aplikasi adalah bahawa ia tidak mempunyai pilihan pertukaran sync – yang bermaksud bahawa semua perdagangan individu harus ditambahkan secara manual ke antara muka aplikasi.

Ciri-ciri utama yang perlu diketengahkan:

(i) Pengelasan Pelaburan: Salah satu ciri utama Blockfolio adalah kemampuannya untuk menambahkan beberapa portfolio ke sistemnya yang ada. Hasilnya, pengguna menjadi sangat mudah untuk mengklasifikasikan pelaburan mereka ke dalam kategori yang berbeza.

(ii) Pemulihan Tanpa Masalah: Blockfolio membolehkan pengguna mengimport portfolio mereka dengan lancar sekiranya peranti genggam mereka dicuri atau hilang

(iii) Isyarat Blokofol: Ini adalah salah satu ciri terpenting aplikasi yang membolehkan projek pihak ketiga menyampaikan pemberitahuan dan amaran (berkaitan dengan perkongsian baru, berita) terus ke sistem.

(iv) Pilihan Periferal: Sebagai tambahan kepada semua aspek utamanya, Blockfolio juga lengkap dengan beberapa pilihan lain. Sebagai contoh, ia mempunyai ‘bahagian penjelajahan’ yang menyenaraikan pelbagai berita kripto terkini yang dapat membantu orang mengikuti perkembangan semua kejadian semasa yang berkaitan dengan dunia mata wang digital. Selain itu, aplikasi ini juga mempunyai fitur ‘Night Mode’ bawaan serta protokol entri PIN yang dapat mencegah orang mendapatkan akses tanpa izin ke data seseorang.

(v) Keserasian yang baik: Blockchain serasi dengan lebih daripada 6,000 cryptocurrency dan boleh digunakan bersama dengan 250+ pertukaran.

Sebagai penutup bahagian ini, perlu diperhatikan bahawa hingga kini, Blockfolio dapat mengumpulkan sejumlah USD 15 juta dari para pelabur berpengalaman di seluruh dunia. Beberapa pemain besar yang telah melabur dalam projek tersebut termasuk Refactor Capital, Huobi dan BitMEX.

4. CoinTracking

Aplikasi portfolio kripto CoinTracking

Seperti namanya, CoinTracking adalah aplikasi pengurusan portfolio yang lengkap dengan sebilangan besar ciri canggih. Sehubungan dengan itu, perlu dinyatakan bahawa aplikasi tersebut sangat sesuai untuk peniaga sepenuh masa yang ingin mendapatkan pandangan yang lebih mendalam mengenai pelaburan mereka (baik dalam jangka pendek dan jangka panjang). Pada saat menulis artikel ini, CoinTracking tersedia di Android dan juga perangkat iOS, namun, untuk menggunakan aplikasi, pendaftaran web harus diselesaikan terlebih dahulu.

Ciri-ciri utama:

(i) Antaramuka Lurus: Walaupun UI asli CoinTracking mungkin tidak elegan dan tampan seperti beberapa sezaman digitalnya, aplikasinya berfungsi dengan baik dan dilengkapi dengan semua ciri yang harus dimiliki pelacak portfolio yang baik.

(ii) Keupayaan Import: CoinTracking membolehkan pengguna mengimport semua perdagangan mereka – yang telah diproses di pelbagai platform perdagangan – dengan satu sentuhan butang.

(iii) Kesesuaian Pertukaran dan Dompet: CoinTracking membolehkan pengguna berinteraksi dengan beberapa pertukaran cryptocurrency yang mapan menggunakan kunci API mereka (yang membolehkan mereka mengimport portfolio dan data perdagangan mereka dengan lancar.) Bukan itu sahaja, tetapi sistem ini juga serasi dengan sejumlah dompet keras dan lembut (seperti Trezor dan Keluaran.)

(iv) Perkhidmatan Percuma dan Berbayar: Walaupun antara muka asas CoinTracking dapat dimuat secara percuma, ciri yang lebih maju hanya dapat digunakan jika orang melanggan perkhidmatan berbayar aplikasi. Sebagai contoh, akaun percuma membolehkan pengguna memasuki total 200 perdagangan dan tidak membenarkan penyatuan data dari dompet blockchain pihak ketiga mana pun.

Versi lanjutan CoinTracking berharga antara $ 70 hingga $ 1000 – bergantung pada rancangan yang dipilih.

(v) Data Sejarah: Fokus utama CoinTracking adalah membolehkan pengguna mengawasi data harga sejarah yang berkaitan dengan pelbagai cryptocurrency. Selain itu, aplikasi ini juga mempunyai alat Analisis Bitcoin yang menggunakan pelbagai modul statistik yang dapat digunakan untuk meramalkan harga BTC.

(vi) Alat Pengiraan Cukai: Salah satu ciri CoinTracking yang paling menonjol adalah alat pengiraan cukai yang boleh digunakan untuk beberapa tujuan yang berbeza seperti:

  • Membuat laporan cukai crypto seseorang
  • Menjana lembaran untung / rugi dll.
  • Menentukan cryptocurrency mana yang boleh dijual bebas cukai.

(vii) Tutorial Percuma: Aplikasi ini dilengkapi dengan sebilangan besar video dan panduan Youtube yang komprehensif yang membolehkan pengguna memahami pelbagai ciri asas / lanjutan sistem dengan lebih baik.

Sebagai penutup bahagian ini, perlu dijelaskan bahawa CoinTracking sangat sesuai untuk individu yang sangat berminat dalam perdagangan hari kripto. Selain itu, versi aplikasi percuma membataskan pengguna kepada sekitar 200 perdagangan – yang boleh menjengkelkan sedikitnya.

5. Cryptocompare

Pengurus penjejakan portfolio CryptoCompare

Cryptocompare adalah satu lagi sistem penjejakan kripto popular yang sesuai untuk peniaga biasa dan juga berpengalaman. Aplikasi ini dilengkapi dengan pelbagai ciri dan tersedia untuk digunakan di desktop, telefon pintar dan juga peranti lain yang lebih kecil. Beberapa ciri utama Cryptocompare termasuk:

(i) Sokongan untuk Pelbagai Portofolio dan Cryptocurrency: Cryptocompare membolehkan pengguna membuat sebilangan portfolio mengenai keperluan dan kehendak tertentu seseorang. Bukan hanya itu, aplikasinya juga dirancang agar serasi sepenuhnya dengan pelbagai mata wang digital yang terdapat di pasaran sekarang.

(ii) Menarik secara visual: Carta dan grafik yang dikemukakan oleh Cryptocompare cukup menarik secara visual dan mudah difahami – kerana mereka tidak menggunakan jargon teknikal.

(iii) Banyak Ciri Periferal Kecil: Cryptocompare bukan sahaja membolehkan pengguna menambah nota kecil ke portfolio mereka tetapi juga membolehkan mereka menyusun cryptocurrency mereka dengan cara yang mereka rasa sesuai.

(iv) Pilihan Lanjutan: Aplikasi ini dilengkapi dengan alat analisis risiko yang membolehkan pengguna menentukan penilaian masa depan pegangan mereka secara saintifik. Bukan itu sahaja, tetapi Cryptocompare juga dilengkapi dengan sejumlah pilihan analisis carta lanjutan yang sesuai untuk kajian perbandingan.

(v) Bebas untuk digunakan: Pelacak portfolio adalah percuma untuk digunakan dan boleh digunakan dengan cara yang sangat mudah dan mudah.

(vi) Penyimpanan Awan: Fokus utama aplikasi ini adalah kemudahan yang dapat dipulihkan sekiranya pengguna kehilangan peranti telefon pintarnya. Ini kerana data portfolio disimpan di awan di bawah akaun berdaftar tertentu yang dapat dipulihkan hampir pada bila-bila masa (dengan satu sentuhan butang)

(vii) Pilihan Berkongsi: Dengan menggunakan Cryptocompare, pelabur boleh memilih untuk membuat perincian portfolio mereka sama ada awam atau swasta – serta membaginya dengan orang lain jika mereka ingin melakukannya.

Sebagai tambahan kepada semua data yang telah disajikan di atas, harus juga dinyatakan bahawa antara muka asli Cryptocompare agak sukar untuk dimengerti pada awalnya. Oleh itu, berguna bagi pembaca untuk melihat dengan cepat beberapa panduan dan video tutorial yang berkaitan yang tersedia dalam talian untuk lebih memahami bagaimana sistem ini berfungsi.

6. CoinStats

Panduan pengguna CoinStats

CoinStats adalah sistem pengurusan cryptocurrency asas jika dibandingkan dengan rakan digitalnya. Walau bagaimanapun, ia menjalankan tugasnya dengan baik dan membolehkan pengguna mengesan nilai lebih dari 3,000 cryptocurrency yang juga berlaku di sekitar 300 pertukaran crypto ganjil. Dalam hal ini, beberapa ciri utama CoinStats yang lain termasuk:

(i) Kemudahan Penggunaan: Aplikasi CoinStats tersedia untuk digunakan di komputer desktop dan juga pada peranti telefon pintar.

(ii) Kesambungan: Aplikasi ini dapat membuat pautan langsung dengan akaun dompet dan pertukaran asli pengguna. Ini membolehkan aktiviti yang berkaitan dengan pengimportan data menjadi sangat mudah dan bebas dari masalah.

(iii) Makluman dan Pemberitahuan: Coinstats dilengkapi dengan kaunter amaran harga yang sudah dimaklumkan yang memberitahu pengguna tentang perubahan harga yang mungkin berlaku mengenai aset mereka dalam masa nyata. Bukan hanya itu, aplikasi ini juga memberitahu pengguna mengenai kemas kini dan berita penting yang mungkin menarik bagi mereka.

Sebagai penutup bahagian ini, perlu diperhatikan bahawa CoinStats tidak menawarkan pengguna dengan ciri-ciri inovatif dan juga antarmuka yang setanding dengan beberapa pesaing terdekatnya. Namun, kerana aplikasi ini membolehkan pengguna menyambung ke lebih dari 20 pertukaran kripto dan dompet yang telah ditentukan melalui kunci API mereka, ia lebih daripada memenuhi tujuan asasnya.

7. AltPocket

Penjejak portfolio mata wang digital AltPocket

Walaupun tidak semenarik fitur seperti beberapa sezamannya, AltPocket boleh dikatakan salah satu pelacak crypto yang paling bagus di pasaran hari ini. Aplikasi ini tidak hanya digunakan, tetapi juga memungkinkan pengguna memasukkan kunci API mereka ke dalam sistem sehingga perdagangan mereka dapat diperbarui secara automatik. Namun, jika pengguna ingin melakukannya, mereka dapat memasukkan data perdagangan mereka secara manual.

(i) Pilihan Integrasi: AltPocket membolehkan pengguna memasukkan API harga mereka ke beberapa platform yang berbeza seperti CoinMarketCap, Poloniex atau Bittrex.

(ii) Kebolehkongsian: Aplikasi ini sangat mudah dikendalikan dan membolehkan pengguna berkongsi portfolio dan data prestasi mereka dengan orang lain dengan satu sentuhan butang.

(iii) Penyampaian Data Menarik: Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, dari segi persembahan data dan pengeluaran visualnya, Altpocket adalah salah satu penyelesaian penjejakan kripto terbaik di pasaran hari ini.

Sebagai penutup bahagian ini, kita perlu menjelaskan dengan jelas bahawa terdapat banyak sistem pengurusan crypto lain yang lebih baik (jika tidak lebih baik) daripada AltPocket di pasaran sekarang. Oleh itu, semasa membuat pilihan, seseorang harus menyaring sebanyak mungkin pilihan sebelum menggunakan satu aplikasi tertentu.

8. Pembiayaan Syiling

Aplikasi crypto CoinFinance

CoinFinance adalah aplikasi lain yang telah mendapat banyak daya tarikan arus perdana sejak beberapa tahun kebelakangan ini – dengan banyak kedai media bahkan menyebutnya sebagai Google Finance dunia cryptocurrency.

Ciri-ciri utama:

(i) Antaramuka Cemerlang: Antara muka asli CoinFinance sangat menarik dan mesra pengguna. Ia tidak menggunakan jargon teknikal dan dapat digunakan oleh pengguna berpengalaman dan juga pengguna baru.

(ii) Kemudahan Penggunaan: Seperti disebutkan sebelumnya, CoinFinance mudah digunakan dan menggunakan berbagai aplikasi yang lebih kecil yang dapat dijalankan di iOS dan juga perangkat Android.

(iii) Ciri Lanjutan: Aplikasi ini dilengkapi dengan beberapa alat analisis canggih yang sesuai untuk peniaga berpengalaman.

9. Udang

Aplikasi penjejakan cryptocurrency udang

Walaupun nama Shrimpy nampaknya tidak menyenangkan bagi beberapa orang, ini adalah aplikasi web pengurusan portfolio yang sangat baik yang dilengkapi dengan sebilangan besar ciri yang diinginkan, Sebagai permulaan, UI aplikasi sangat mudah dan senang digunakan. Bukan hanya itu, tetapi juga membolehkan pengguna menghubungkan semua akaun pertukaran / dompet mereka dengan dirinya sendiri dengan satu sentuhan butang.

(i) Reka Bentuk Menarik: Antaramuka Shrimpy cukup menarik secara visual dan memberikan pengguna semua maklumat yang mungkin mereka perlukan dengan cara yang sangat baik dan berfungsi.

(ii) Alat Canggih: Seperti banyak rakan pelacaknya yang lain, Shrimpy juga menawarkan kepada pengguna satu set analisis canggih dan alat komputasi yang sangat rumit yang dapat membantu para pelabur memaksimumkan pulangan mereka.

(iii) Strategi Perdagangan Automatik: Aplikasi ini membolehkan pengguna merumuskan strategi perdagangan dan HODLing yang diperibadikan yang dapat dilaksanakan di lain waktu secara automatik sepenuhnya.

(iv) Antaramuka Hanya Web: Perlu disebutkan bahawa Shrimpy tersedia sebagai antara muka hanya web yang tidak mempunyai aplikasi mudah alih yang berkaitan dengannya. Sistem pada masa ini hanya dapat diakses melalui laman web rasmi syarikat, jadi ada kemungkinan beberapa orang menjadi mangsa projek penipuan yang mungkin cuba menyamar sebagai penampilan umum platform.

10. LiveCoinWatch

Aplikasi koin crypto LiveCoinWatch

Seperti namanya, LiveCoinWatch adalah aplikasi web pelacak harga yang dapat digunakan sebagai alternatif untuk CMC (CoinMarketCap). Berkenaan dengan fungsi keseluruhan platform, LiveCoinWatch membolehkan pengguna mengawasi sejumlah data khusus seperti:

Pergerakan harga masa nyata pelbagai cryptocurrency

Kedudukan pasaran pasangan cryptocurrency yang berbeza

Siaran langsung yang berkaitan dengan pelbagai pertukaran cryptocurrency

Jumlah dagangan, kecairan, penguasaan pasaran pelbagai syiling

Ciri-ciri utama:

(i) Pengurusan yang lancar: Dengan menggunakan LiveCoinWatch, pengguna dapat dengan mudah mengurus dan mengesan prestasi pelbagai pegangan mata wang digital mereka.

(ii) Antara Muka Web sahaja: LiveCoinWatch tersedia untuk digunakan sebagai aplikasi web sahaja. Ini mungkin sedikit mematikan bagi beberapa pengguna tetapi secara keseluruhan ciri ini memungkinkan peningkatan keselamatan dan privasi.

(iii) Reka Bentuk Minimalistik: Tidak seperti banyak orang sezamannya yang dilengkapi dengan banyak ciri yang tidak perlu, reka bentuk LiveCoinWatch cukup minimalis dan mudah.

(iv) Kemasukan Data Manual: Untuk mengemas kini data portfolio seseorang, pengguna perlu memasukkan secara terperinci semua token / syiling yang mungkin mereka beli dan jual pada masa lalu.

Sebagai penutup bahagian ini, penting untuk diingat bahawa aplikasi ini cukup asas dalam keseluruhan fungsinya dan tidak dilengkapi dengan ciri lanjutan (seperti carta statistik, alat penganalisis, pilihan amaran dll). Walau bagaimanapun, ia melakukan pekerjaan yang baik ketika menunjukkan secara gambaran prestasi syarikat portfolio crypto seseorang.

11. Pengurus Syiling

Penjejak kripto Coinmanager

Coinmanager adalah aplikasi lain yang nampaknya mendapat banyak daya tarikan sejak kebelakangan ini. Sebagai permulaan, aplikasi ini bukan sahaja berfungsi sebagai pelacak portfolio yang sangat baik tetapi juga dilengkapi dengan fungsi arbitraj yang membolehkan pengguna mengesan perbezaan harga antara platform perdagangan yang berbeza.

Ciri-ciri utama merangkumi:

(i) Integrasi Pertukaran: CoinManager dapat dihubungkan dengan mudah dengan sejumlah pertukaran cryptocurrency seperti Binance, Bittrex, Bithumb, dan Coinone menggunakan kunci API satu. Ini menjadikan perdagangan lebih lancar dan bebas daripada pengguna.

(ii) Ciri Dimuat: Aplikasi ini, dalam lelarannya sekarang, tersedia di iOS dan juga peranti Android. Dari segi ciri-cirinya, CoinManager hadir dengan modul charting yang sangat berguna yang dikuasakan oleh TradingView. Bukan hanya itu, seperti yang disebutkan sebelumnya, aplikasi ini juga dilengkapi dengan fungsi arbitrage yang memungkinkan para pelabur memperoleh keuntungan dari perbezaan harga (berkaitan dengan pelbagai aset kripto) yang ada di antara platform perdagangan kripto yang berlainan pada waktu tertentu.

(iii) Perdagangan dalam aplikasi: CoinManager membolehkan pengguna memfasilitasi perdagangan masa nyata dalam aplikasi itu sendiri.

Walaupun aplikasi itu sendiri tidak mempunyai kekurangan yang melekat padanya, antara muka amnya agak rumit untuk dikuasai.

12. Cryptonaut

Pengurusan portfolio crypto Cryptonaut

Cryptonaut adalah sistem pengurusan portfolio yang sangat baik yang menggunakan antara muka pengguna yang menarik yang sangat mudah dilayari. Selain itu, aplikasi ini sesuai untuk orang yang memiliki pelbagai mata wang digital – kerana Cryptonaut serasi dengan pelbagai mata wang digital.

Ciri-ciri utama:

(i) Makluman: Aplikasi ini membolehkan pengguna menerima pemberitahuan / makluman tolak segera berhubung dengan pelbagai cryptocurrency yang mungkin menarik bagi mereka.

(ii) Keserasian Mata Wang: Pengguna dapat melihat portfolio mereka dalam sejumlah aset fiat yang berbeza (termasuk Bitcoin, Dolar, Euro dan banyak lagi.)

(iii) Kemudahan Penggunaan: Cryptonaut menggunakan reka bentuk yang sangat mudah yang dapat digunakan oleh pemula dan juga pengguna maju.

Terakhir, disebutkan bahawa Cryptonaut dilengkapi dengan sejumlah alat operasi yang cukup berguna untuk peniaga sepenuh masa dan juga pelabur cryptocurrency yang serius. Dengan itu, sekarang terdapat beberapa sistem pengurusan crypto lain yang sama (jika tidak lebih baik) daripada Cryptonaut.

13. Kryptographe

Gambaran keseluruhan Kryptographe

KryptoGraphe adalah pengurus portfolio percuma yang tersedia untuk pengguna Android dan juga iOS. Dari segi fungsi keseluruhannya, aplikasi ini direka sedemikian rupa sehingga secara automatik dapat mengintegrasikan dirinya dengan pelbagai pertukaran cryptocurrency dan dompet. Bukan hanya itu, platformnya sangat selamat, cepat, cekap dan menggunakan reka bentuk yang estetik yang cukup mesra pengguna.

Aplikasi ini memberi pengguna maklumat prestasi menggunakan petunjuk seperti:

  • Nombor Pertumbuhan
  • Percentile Nos

Terakhir, Kryptographe tersedia dalam 13 bahasa dan memberikan pelbagai hadiah kepada penggunanya menggunakan sistem rujukan asalnya – di mana pengguna boleh menaik taraf ke ciri premium dengan hanya merujuk keluarga dan rakan mereka untuk menggunakan aplikasi ini.

14. BitSnapp

menjejaki cryptos dengan BitSnapp

Bitsnapp adalah aplikasi yang agak baru yang hanya tersedia di pasaran Android pada masa ini. Mengenai ciri-cirinya, aplikasi ini membolehkan pengguna menyegerakkan portfolio mereka melalui API dan dompet berbilang pertukaran dengan cara yang sepenuhnya automatik. Selain itu, beberapa ciri teras BitSnapp yang lain termasuk:

  • Ini memberi pengguna carta terperinci yang dapat membantu mereka mengesan aset mereka.
  • Platform ini serasi dengan 1300+ koin dan token kripto.
  • Penjejakan alamat dompet automatik.
  • Dilengkapi pra-dibina dengan suapan berita yang diperibadikan.

15. Tidak Dibelanjakan

Aplikasi penjejakan aset crypto yang belum dibelanjakan

Unspent adalah sistem penjejakan yang telah lama berada di bawah radar. Walau bagaimanapun, melihat sekilas keseluruhan ciri platform menunjukkan kepada kami bahawa ia dilengkapi dengan setiap ciri yang diharapkan seseorang daripada produk tersebut.

Ciri-ciri utama:

UnSpent menggunakan pelbagai ciri penjejakan canggih yang paling sesuai untuk pelabur berpengalaman.

Selain menunjukkan nilai portfolio pengguna, aplikasi ini juga menggambarkan dengan jelas semua keuntungan yang telah dicapai oleh seseorang individu (itu juga dalam masa nyata).

Aplikasi ini membolehkan pengguna menganalisis prestasi dan turun naik aset kripto peribadi mereka serta sebarang korelasi yang mungkin ada antara pegangan mereka.

16. Mintfort

Aplikasi pengurus portfolio koin cryptocurrency Mintfort

Mintfort adalah alat pengurusan portfolio berasaskan desktop yang saat ini hanya tersedia untuk penggunaan pada peranti berasaskan Windows dan Macbook. Ini adalah platform berasaskan API yang bermaksud bahawa ia dapat digunakan bersama dengan sejumlah platform perdagangan yang popular seperti Binance, Bitfinex, Huobi, Kucoin, Bittrex, dan Kraken.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me