7 Sebab Teratas untuk Memiliki Dompet Lejar

The Ledger Nano adalah dompet penyimpanan perkakasan / sejuk dan salah satu dompet cryptocurrency terbaik yang digunakan untuk menyimpan duit syiling. Selain menyimpan mata wang digital anda di dompet kertas, dompet perkakasan akan menjadi pilihan utama kerana ciri keselamatannya. Sebab utama orang menggunakan dompet perkakasan seperti dompet Ledger adalah untuk mendapatkan kunci peribadi mereka yang merupakan pintu masuk ke cryptocurrency yang anda miliki. Walaupun perangkat di mana kunci persendirian mungkin dihasilkan, ia dapat diakses melalui saluran lain seperti dari dalam dompet desktop, dompet mudah alih, atau pertukaran yang membolehkan siapa pun mengakses duit syiling mereka menggunakan kunci peribadi.

Satu-satunya cara untuk anda selamat adalah dengan memastikan kunci peribadi anda disembunyikan di mana tidak ada yang dapat melihatnya dan juga tidak berada di peranti yang disambungkan ke Internet, juga anda tidak boleh membuatnya dapat diakses melalui alamat e-mel anda.

Sekiranya keselamatan penting bagi anda, maka anda pasti ingin mengetahui sebab utama mengapa anda harus memiliki Dompet Perkakasan Ledger Nano yang kini paling selamat dan termurah yang anda dapati di pasaran.

Keselamatan

Oleh kerana penyedia perkhidmatan Internet anda dapat diretas dan maklumat dicuri dengan mudah, ini menjadikan sistem unit kecil dan peranti mudah alih kami juga rentan. Perkara yang paling penting mengenai dompet anda adalah kunci benih / kunci peribadi / kunci pemulihan anda. Oleh itu, anda tidak mahu ia dihasilkan atau disimpan pada peranti yang boleh digodam dengan mudah.

Dengan Dompet Leher Nano, kunci peribadi anda dilihat oleh anda sendiri melalui skrin peranti OLED. Ia tidak dapat diakses melalui komputer peribadi anda dan juga tidak dapat disalin. Ini menjadikan kunci peribadi anda selamat tepat pada peranti yang dapat dilihat oleh mata anda sahaja.

Tahap keselamatan lain hadir dengan anda menetapkan kod laluan untuk peranti. Sekiranya anda kehilangannya atau dicuri, tidak ada gunanya bagi sesiapa yang melihatnya kecuali orang itu dapat mengetahui kod pin anda dalam 3 percubaan. Kegagalan untuk melakukannya mengembalikan peranti ke tetapan kilang, dan kunci peribadi anda diperlukan lagi.

Oleh itu, menyimpan mata wang maya dalam dompet perkakasan seperti Ledger Nano adalah salah satu keputusan terbaik yang dapat dibuat oleh pelabur jika dia mempunyai sejumlah besar mata wang maya jika dia mengendalikan dana melalui pertukaran terpusat.

Sokongan Untuk Cryptocurrencies

Memiliki Dompet Ledano Nano menjimatkan anda perlu memuat turun dan memasang dompet yang berlainan untuk semua cryptocurrency penting di luar sana. Dengan Dompet Lejar, anda boleh menyimpan Bitcoin, Ethereum, Litecoin, Dogecoin, ZCash, Dash, Stratis, Ripple, Bitcoin Cash, Ethereum Classic dan banyak lagi. Ini memberi anda peluang untuk menyimpan semua aset anda di satu tempat.

Dompet perkakasan ini menawarkan sokongan kepada sebilangan besar mata wang digital, yang membolehkan pengguna menyimpan semua aset digital mereka pada peranti ini. Ini memudahkan para pelabur yang mempunyai portfolio yang pelbagai dan tidak perlu menyimpan mata wang maya mereka menggunakan dompet yang terpisah.

Selain itu, pengguna akan dapat mengirim, menerima dan akhirnya menukar mata wang digital mereka dengan cara yang cepat dan mudah, di bawah dompet yang sama.

Mudah untuk digunakan

Lanjutan skrin OLED dan penyemak imbas untuk Ledger Nano, anda tidak perlu menjadi pakar teknologi untuk mengetahuinya. Menyiapkan peranti cukup mudah, yang perlu anda lakukan adalah mengikuti arahan mudah yang ditunjukkan di skrin peranti untuk menyimpan kunci peribadi anda dengan menuliskannya dan juga menyediakan pelbagai dompet cryptocurrency dengan menekan butang pada peranti untuk menukar skrin dan juga untuk memilih watak dan nombor.

Walaupun dompet perkakasan, tidak rumit untuk digunakan jika anda mempunyai pengetahuan sebelumnya mengenai mata wang maya dan jika anda biasa dengan alamat, kunci peribadi dan cara menyimpan cryptocurrency yang berbeza.

Untuk menyiapkannya, anda hanya perlu mengikuti petunjuk yang muncul di layar. The Ledger Nano S adalah dompet perkakasan yang paling popular dan biasa yang mempunyai dua butang yang membolehkan anda mengendalikan maklumat yang dipaparkan dengan mudah.

Pada masa yang sama, dengan aplikasi yang dibuat oleh Ledger untuk telefon bimbit dan pengguna desktop, ia akan mempermudah bagi mereka yang memegang aset digital. Selain itu, ia juga dapat disatukan dengan sebilangan besar aplikasi perisian pihak ketiga yang lain. Lebih lanjut mengenai topik ini kemudian.

Pengesahan Urus Niaga Selamat

Dengan lapisan pengesahan tambahan, anda yakin tidak ada yang dapat menghantar aset anda tanpa mempunyai akses ke peranti itu sendiri. Sekiranya penggodam dapat mengawal komputer peribadi anda dari jauh walaupun peranti Ledger Nano anda dipasang ke port USB, mereka boleh melakukan semua perkara lain kecuali menghantar kripto anda. Ini kerana anda mempunyai peranti dan anda sendiri boleh membenarkan transaksi dengan menekan butang pada peranti. Sehingga itu transaksi diproses dan transaksi disahkan. Selagi anda tidak melakukan ini, maka tidak ada yang perlu dibimbangkan.

Seperti disebutkan sebelumnya, peranti ini selamat kerana tidak tersambung ke internet dan mempunyai jangka hayat yang lebih lama daripada dompet kertas tradisional. Sekiranya anda kehilangan peranti, anda boleh mendapatkan semula wang anda dengan menggunakan frasa pemulihan yang diberikan oleh dompet semasa pertama kali menyediakannya. Itu akan memudahkan anda menguruskan dana sekiranya anda tidak mempunyai akses ke peranti dompet Ledger anda.

Ledger Nano S - Dompet perkakasan yang selamat

Reka Bentuk Ramping

Dengan reka bentuknya yang ringkas, ia dapat dengan lancar memasuki gantungan kunci atau pada rantai leher untuk berfungsi sebagai loket. Tetapi tentu saja, anda tidak mahu membawanya ke mana sahaja anda boleh kehilangannya.

Integrasi Perisian

The Ledger Nano peranti tidak dibina untuk berfungsi dengan hanya sambungan yang dibuat untuknya; ia juga boleh berfungsi dengan pelbagai aplikasi perisian pihak ketiga seperti Electrum, MyCellium (Only with Legacy, Not Segwit), GreenBits, Bitgo, MyEtherWallet, dan Copay. Ini memberi anda banyak pilihan untuk mengakses cryptocurrency anda.

Harga

The Ledger Nano adalah yang termurah di antara pasangannya di pasaran. Sama ada anda baru menggunakan cryptocurrency atau anda sudah lama berada di sana atau mungkin anda menggunakan duit syiling anda untuk urus niaga sehari-hari, atau anda hanya pelabur jangka panjang, dompet Ledger memberi anda lebih murah dan selamat cara menjaga keselamatan pelaburan anda.

Apa yang berlaku apabila peranti Ledger Nano menyokong Cryptocurrency baru?

Anda tidak perlu membeli peranti baru setiap kali cryptocurrency lain ditambahkan ke dompet Ledger; panduan ringkas membawa anda melalui proses mengakses alamat dompet anda untuk crypto itu.

Kesimpulannya

Oleh kerana sejumlah besar peretasan dan serangan yang mempengaruhi pertukaran cryptocurrency yang berbeza, cara terbaik untuk menahan cryptocurrency adalah melakukannya melalui dompet perkakasan, dan dompet Ledger adalah salah satu syarikat yang paling dikenali untuk melakukannya.

Ledger Nano selamat, ia mempunyai reka bentuk futuristik, mudah digunakan untuk individu yang mempunyai pengetahuan sebelumnya mengenai mata wang maya, dan ia membolehkan pelabur berurusan dengan sebilangan besar cryptocurrency menggunakan satu peranti. Lebih-lebih lagi, dompet ini juga serasi dengan perkhidmatan pihak ketiga lain yang mewujudkan pengalaman pengguna yang jauh lebih baik.

Pada masa ini, terdapat dua dompet perkakasan utama yang dijual oleh Ledger untuk pengguna crypto runcit, termasuk Ledger Nano S dan Ledger Nano X. Anda boleh membaca lebih lanjut mengenainya di laman rasmi Ledger.

Akhirnya, Ledger wallet juga memiliki pasukan hebat yang siap memberikan sokongan mengenai keperluan anda dan bagaimana menyelesaikan masalah yang boleh mempengaruhi penggunaan dompet yang biasa. Walaupun dompetnya tidak percuma, selalu penting untuk dilindungi daripada peretasan, serangan dan penipu.

Sumber Gambar: PerkakasanWallets.com

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me