Sebastiaan Lichter, Pengasas dan Ketua Produk Blockport – Siri Temuduga

Sebastiaan Lichter adalah Pengasas dan Ketua Produk Blokport. Blockport adalah singkatan untuk “Blockchain portal”, yang memberikan semua orang akses ke dunia cryptocurrency dan blockchain.

AT: Blockport menghubungkan ‘sosial’ dengan ‘perdagangan’. Bagi pelabur kami yang tidak biasa dengan Blockport, bolehkah anda berkongsi dengan kami ciri perdagangan dan sosial yang ditawarkan Blockport?

SL: Visi utama kami adalah menjembatani dunia tradisional dengan ekonomi digital cryptocurrency baru ini dengan memberi tumpuan kepada keramahan pengguna, keselamatan, ketelusan dan kecairan. Namun, perubahan dalam masyarakat tidak boleh dipaksa. Oleh itu, kita perlu mendidik orang dengan membuat aliran kandungan yang menghiburkan dan menarik.

Dengan menggabungkan dunia media sosial dan perdagangan, kami menawarkan pengalaman perdagangan sosial baru dan unik kepada pengguna kami yang secara intuitif memudahkan komuniti berkongsi pengetahuan.

Ciri perdagangan sosial unik Blockport membolehkan orang ramai mengikuti dan menyalin satu sama lain secara langsung di platform. Dengan cara ini pemula dapat belajar dari pedagang yang berpengalaman dan peniaga yang berpengalaman diberi insentif untuk berkongsi pengetahuan mereka dengan pemula, kerana mereka dapat memperoleh token Blockport (BPT) sebagai hadiah.

Pedagang yang berpengalaman dapat membuat profil ‘lead-trader’ awam di Blockport, sama seperti yang dilakukan oleh influencer di Instagram atau Facebook, dan berkongsi portfolio, aktiviti perdagangan dan pandangan mereka dengan pengikut. Sekiranya anda ingin mengikuti peniaga yang berpengalaman, anda akan membayarnya dengan membayar BPT.

Idea umum model ini adalah untuk memberi insentif kepada kedua pemula dan peniaga berpengalaman untuk menggunakan Blockport sebagai platform perdagangan cryptocurrency utama mereka dan mendorong mereka untuk terlibat dan berkongsi pengetahuan antara satu sama lain.

AT: Berapa banyak negara yang anda sokong dan dari mana kebanyakan pengguna anda berasal?

SL: Kami kini menyokong 39 negara Eropah dan 16 negara di luar EU, tetapi kebanyakan pengguna kami berasal dari negara-negara Eropah barat seperti Belanda, UK, Jerman, negara-negara Skandinavia, Itali, Sepanyol, Perancis, Belgium, dll..

Namun, mulai Februari 2019, kami akan membuka pintu kepada sejumlah 150 negara tambahan yang disokong di luar EU.

AT: Apakah jangka masa anda untuk menaiki pelanggan Amerika Syarikat?

SL: Kami berhasrat untuk membuka pintu ke negeri-negeri pertama AS pada Q2 tahun ini. Bulan ini kami telah memperoleh rakan niaga perbankan baru yang membolehkan kami menerima dan memproses mata wang USD.

AT: Anda kini mempunyai token utiliti, Token Blockport (BPT). Apa utiliti di sebalik token ini?

SL: BPT mempunyai dua utiliti teras. Yang pertama adalah bahawa ia digunakan untuk mengakses dan menggunakan ciri perdagangan sosial. Pengikut harus membayar sejumlah besar BPT kepada pedagang utama untuk mengikuti atau menyalin aktiviti perdagangannya.

Utiliti kedua ialah memberikan sejumlah potongan harga yuran perdagangan kepada pengguna.

AT: Ketika menyenaraikan token baru di Blockport, bagaimana ini diputuskan? Adakah ini berdasarkan sistem pengundian?

SL: Kami memproses kedua-dua aplikasi penyenaraian biasa melalui aplikasi penyenaraian masa depan kami, serta memenuhi permintaan pangkalan pengguna dan masyarakat kami. Kami baru-baru ini melancarkan kempen pengundian di mana Electroneum (ETN) muncul di atas, dan kami mendapat Stellar Lumens (XLM) seterusnya dalam senarai kami.

Secara amnya kami membuat keputusan berdasarkan beberapa faktor, yang juga merangkumi proses ketekunan wajar pada token dan pasukan di belakang projek.

AT: Blockport melancarkan STO pada bulan Mac 2019. Bolehkah anda memberitahu kami soft cap dan hard cap?

AL: Untuk pusingan pertama pada bulan Mac 2019, topi lembut dan keras masing-masing dirancang menjadi 1 juta Euro dan 5 juta Euro.

AT: Untuk apa dana dari pengumpulan STO digunakan?

SL: Terutama untuk tetapi tidak terhad kepada: Pemasaran, Perluasan global (fokus pasaran AS), Pembangunan produk & Pelesenan.

AT: Peserta di STO akan menerima Blockport Securities (BPS). Setiap token keselamatan mewakili ‘resit simpanan’ atau ‘sijil’. Apa faedah yang ditawarkan token ini kepada pelabur?

SL: BPS mewakili kepentingan pemilikan tidak langsung dalam syarikat Blockport. Token BPS tidak memberikan hak suara kepada pemilik, kerana hak ini dengan perantara yang mengeluarkan BPS, tetapi akan membolehkan pemegang token mendapat keuntungan dari pembayaran dividen yang dibayarkan oleh Blockport kepada pemegang sahamnya dan mendapat keuntungan dari kenaikan nilai perniagaan Kerja lebih masa blockport.

AT: Pada 24 Januari 2019, anda secara rasmi keluar dari Beta. Bagaimana reaksi pasaran?

SL: Sangat positif! Kami telah menerima banyak maklum balas positif dari pengguna dan komuniti kami. Orang benar-benar suka akhirnya menggunakan platform kami dan gembira dengan pengalaman yang lancar semasa berdagang cryptocurrency kegemaran mereka. Langkah seterusnya selain deposit Bitcoin (BTC) baru, adalah juga menyokong deposit Ethereum (ETH) dan token Blockport (BPT), yang tinggi dalam senarai keinginan pengguna kami.

AT: Adakah perkara lain yang ingin anda kongsikan mengenai Blockport?

SL: Masa yang sangat menggembirakan di hadapan kami! Kami telah meluangkan banyak masa dan sumber untuk membina platform Blockport teras dari awal dalam setahun, dan itu adalah tonggak besar bagi pasukan, kami sangat bangga dengan itu.

Tahun yang akan datang akan membolehkan kami memperluaskan penggunaan platform dan aksesibilitas global kami dengan menambahkan banyak ciri baru yang menarik seperti perdagangan sosial, alat pedagang maju, sokongan mata wang fiat tambahan dan senarai baru.

Di samping itu, kami juga berusaha untuk memperluas hubungan perniagaan kami dengan projek yang boleh dipercayai dalam ekosistem yang dapat memperkuat visi dan misi kami untuk mewujudkan senario win-win.

Bagi sesiapa yang ingin mengetahui lebih lanjut sila lawati Blokport.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me