Arnoldas Nauseda, Ketua Pegawai Eksekutif Smartlands – Interview Series

Arnoldas Nauseda adalah CEO dari Tanah Pintar platform crowdfunding yang menandakan aset dunia nyata. Sebelum bergabung dengan Smartlands, dia menghabiskan empat tahun sebagai usahawan sepenuh waktu, mengembangkan perniagaan dalam bidang teknologi, fintech, dan robotik.

Antoine: Bagaimana anda secara peribadi terlibat dalam blockchain dan cryptocurrency?

Arnoldas: Baiklah, kita harus mengakui bahawa terlibat dalam blockchain tidak semestinya anda terlibat dalam cryptocurrency dan saya sendiri adalah bukti yang kuat untuk itu, walaupun, memahami ICO sebagai mod crowdfunding adalah langkah pertama bagi saya.

Saya terlatih dalam bidang kewangan dan pengembangan perniagaan dan untuk sementara waktu, telah menjadi usahawan. Saya memiliki ijazah sarjana muda dalam bidang ekonomi, MBA dalam bidang Kewangan dan Eksekutif Antarabangsa, dan saya telah membuat beberapa langkah sebagai syarikat pengasas dalam industri fintech, modal teroka dan robotik. Pada tahun-tahun kebelakangan ini, saya telah melakukan banyak projek, memegang jawatan eksekutif tertinggi dengan syarikat fintech, melakukan perundingan saya dan, tentu saja, banyak terlibat dengan harta tanah.

Intinya adalah, walaupun saya sedikit terlambat dalam permainan, tetapi menjelang 2017 seorang eksekutif perawakan dan pengalaman saya pasti pernah mendengar tentang blockchain, itu tidak dapat dielakkan. Pada masa itu saya merasakan bahawa membangun perniagaan di DLT bukan hanya merupakan tanda jelas “kemajuan” sebagai orang perniagaan, tetapi juga merupakan pengembaraan yang tidak teratur ketika saya merasa dilahirkan semula setiap hari bangun untuk bekerja. Ia hebat, masih ada!

Antoine: Apa yang membuat anda memutuskan untuk masuk sebagai CEO Tanah Pintar?

Arnoldas: Saya mendedikasikan satu tahun untuk mempelajari DLT, apa yang dapat dilakukannya untuk bidang saya, membaca halaman yang tidak terkira banyaknya dan mengunjungi banyak tuan rumah persidangan, perjumpaan, pertemuan. Pada satu acara seperti itu, saya diperkenalkan kepada salah seorang pengasas Smartlands, dan kami segera melancarkannya. Kami berdua menyedari bahawa cryptocurrency sebagai salah satu daripada banyak derivatif DLT adalah kes penggunaan yang menarik dan alat yang sangat baik untuk mengubah pasaran kewangan, tetapi nilai sebenar blockchain meletakkan dalam memberikan akses tanpa kepercayaan. Hak pemilikan yang tidak berubah yang terkandung dalam kontrak pintar… Anda tidak perlu menjadi pakar untuk membayangkan apa yang boleh dilakukannya di dunia di mana hak untuk menuntut pemilikan adalah alasan perang selama ribuan tahun. Smartlands dan saya berada di halaman yang sama: mengaitkan pemilikan digital pada aset dan memberi pemilik kemampuan untuk menggunakan sekeping kod yang mereka anggap sesuai adalah gelombang masa depan, dan kami ingin memperkenalkan masa depan itu kepada orang.

Antoine: Smartlands adalah platform crowdfunding yang memfokuskan pada tokenisasi aset dunia nyata, seperti apa jenis aset ini?

Arnoldas: Secara harfiah, apa sahaja. Selagi aset mempunyai pemilik sah yang didokumentasikan, aset tersebut dapat diubah menjadi token keselamatan menggunakan teknologi proprietari Smrtlands. Dengan itu datangnya kecairan – Holy Grail tokenisasi aset. Secara semula jadi, jenis kelenturan dalam memegang, berdagang atau keluar pelaburan yang dapat kita berikan adalah sesuatu yang dimiliki oleh pemilik aset atau pelabur.

Antoine: Projek pertama di platform anda adalah penginapan pelajar yang dibina khas di Nottingham, UK. Bolehkah anda memberitahu kami sedikit tentangnya?

Arnoldas: Kami telah memilih jenis aset ini setelah dipertimbangkan dengan teliti dan dengan bantuan komuniti kami. Kompleks penginapan pelajar yang dibina khas di Nottingham, UK adalah tempat penggunaan permulaan yang sempurna untuk platform tokenisasi seperti Smartlands: ia adalah pelaburan bebas tangan dengan unjuran pulangan tahunan sebanyak 15.72%, pendapatan datang dari sewa dan penghargaan harta tanah. Bahagian ekuiti adalah 30%, dan kami mensasarkan sasaran pembiayaan £ 1 juta.

Secara keseluruhan, perumahan pelajar di UK adalah kelas aset yang akan datang. Inggeris kekal sebagai salah satu negara destinasi global teratas bagi mereka yang mencari pendidikan yang berkualiti dan berkualiti, yang bermaksud bahawa aliran pendapatan dari pelajar yang membayar sewa tidak akan kering. Juga, jika anda ingin memanfaatkan kelemahan semasa pound sterling, harta tanah yang murah di tengah Britain adalah tempat anda ingin meletakkan modal anda sekarang.

Antoine: Berapa banyak lagi projek yang harus kita jangkakan pada tahun 2019? Adakah anda bebas untuk membincangkan perkara ini??

Arnoldas: Saya tidak dapat memberikan perinciannya sekarang tetapi saya akan mengatakan bahawa kami sedang melihat enam lagi projek tokenisasi aset untuk ditayangkan sebelum akhir tahun dan portfolio yang kami siapkan sangat pelbagai. Kami melihat aset pertanian, pelbagai jenis harta tanah, ekuiti persendirian. Seperti yang saya katakan sebelumnya, faedah penting dari teknologi proprietari kita adalah akses tanpa had: pemilik aset dan pengurus yang mencari modal crowdfund mendapat akses kepada pelabur, seterusnya, pelabur diberi peluang untuk apa yang kita sebut “pemilikan pecahan.” Dengan ambang pelaburan industri yang terendah, kami memberi orang biasa peluang untuk disahkan sebagai pelabur terakreditasi di platform Smartlands dan melalui penggunaan token keselamatan yang dikeluarkan di Smartlands memiliki bahagian harta tanah di UK.

Antoine: Bagaimana anda memilih projek mana yang akan disenaraikan di platform anda?

Arnoldas: Kami meletakkan banyak pemikiran dan analisis yang teliti dalam proses memilih aset yang tepat untuk pelabur kami. Sebenarnya, itu adalah satu lagi faedah utama Smartlands: kami mempunyai sekumpulan penyelidik yang merumuskan dokumen pelaburan untuk pelanggan kami sehingga ruang lingkup dan skala projek didedahkan kepada pelabur pada peringkat awal penyertaan. Hasilnya, prosesnya semudah itu di platform crowdfunding pelaburan terkawal yang berdaftar dengan British Financial Conduct Authority, FCA.

Antoine: Smartlands baru-baru ini melancarkan a Dompet Bertenaga Stellar, apa faedahnya bagi para pelabur?

Arnoldas: Pada dasarnya, ini adalah dompet multisig yang direka terutamanya pada protokol SEP8 Stellar tetapi dengan penambahan beberapa ciri eksklusif seperti enjin pematuhan yang didorong oleh AI, pemulihan / pemetaan akaun, dan lain-lain. Dompet Smartlands beroperasi dalam segmen rangkaian Stellar yang patuh, yang mana bagi pelabur bermaksud bahawa semua transaksi dengan token keselamatan serta XLM dan SLT token asli kami diambil dengan teliti untuk mengelakkan sebarang risiko yang berkaitan dengan aktiviti haram.

Antoine: Di mana anda melihat Smartlands berada dalam kedudukan 5 tahun?

Arnoldas: Pada acara Consensus 2019 di New York, kami telah memperkenalkan “Penglihatan Unicorn“- strategi pendekatan berpusatkan pengguna yang membayangkan transformasi kami dari platform penerbitan token keselamatan kepada ekosistem pelaburan global yang memfokuskan pada jenis ekuiti dan kelas aset yang paling menguntungkan. Visi ini adalah mengenai membuka mudah tunai untuk pelbagai jenis aset yang tidak cair pada masa ini dan, tentu saja, bergerak sepenuhnya. Pada asasnya, Smartlands akan menjadi operasi satu klik dengan pertukaran bawaan di mana pelabur akan dapat mengesan tawaran dan menguruskan portfolio terus dari peranti mudah alih mereka menggunakan pelbagai mata wang fiat dan cryptocurrency.

Kami akan mengeluarkan Kad Smartlands dengan fungsi unik sistem pembayaran berbilang dompet. Semua kekayaan yang anda hasilkan menggunakan Platform akan disimpan dalam akaun anda – aset digital, mata wang fiat, dan crypto. Kad akan digunakan sama seperti Visa atau Mastercard yang membolehkan pelanggan kami melakukan pemindahan IBAN dan SEPA serta penyimpanan nilai.

Untuk mengetahui lebih lanjut, lawati Tanah Pintar atau belajar mengenai projek Smartlands terbaru.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me