Graham Rodford, Ketua Pegawai Eksekutif Archax Exchange – Interview Series

Graham Rodford adalah Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas bersama pertukaran Archax yang berpusat di London, England. Graham mempunyai pengalaman selama hampir 20 tahun dalam dunia dana / pelaburan tradisional dan menggunakan pengetahuan dan pengalaman itu kepada sekuriti digital. Bukti pengalaman Graham dan pasukannya adalah bahawa Archax adalah salah satu daripada sekuriti pertukaran sekuriti digital yang dikawal selia, yang boleh dikatakan sebagai pusat kewangan terbesar di dunia.

Archax adalah pertukaran terkawal yang berpusat di London untuk memperdagangkan token yang disokong aset; pertukaran ditujukan terutamanya kepada komuniti pelabur profesional. Archax bertujuan untuk merapatkan dunia kripto dan ruang pelaburan tradisional dengan pendekatan kualiti institusi. 

RS: Dalam satu ayat, bagaimana anda menggambarkan Archax?

GR: Archax adalah pertukaran sekuriti digital yang dikawal selia, institusi dan akan datang yang berpusat di London.

RS: Apakah visi jangka panjang untuk Archax?

GR: Visi kami untuk Archax adalah menjadi tempat utama penerbitan utama dan perdagangan sekunder sekuriti digital di seluruh dunia, yang mengendalikan pasaran 24 × 7.

RS: Siapa yang akan dapat menggunakan platform Archax? 

GR: Tumpuan kami adalah kepada pelabur profesional dan pelanggan institusi dari seluruh dunia sebagai pengguna langsung – baik dari sisi beli dan dari sisi penjualan. Sebarang penyertaan runcit akan dilakukan melalui broker.

RS: Apa pembezaan yang dimiliki Archax dari pertukaran serupa? Bagaimana mereka akan menarik minat komuniti pelabur profesional?  

GR: Tumpuan hanya pada institusi / pelabur profesional – kebanyakan tempat lain merangkumi aliran runcit.

Tumpuan pada token keselamatan – kebanyakan tempat lain merangkumi cryptocurrency / token utiliti, yang tidak menarik bagi institusi pada masa ini.

Pertukaran sekuriti digital pertama yang dikawal selia di London, pusat kewangan terkemuka di dunia – kebanyakan tempat lain dikawal selia di wilayah periferal.

Pasukan Archax semuanya berasal dari dunia pasaran kewangan tradisional dan terbiasa beroperasi di pasaran terkawal di seluruh dunia.

Semua rakan teknologi kami adalah pembekal yang terbukti untuk ruang institusi tradisional.

Archax akan disatukan ke dalam aliran kerja perdagangan tradisional yang ada melalui perkongsian vendor

Archax menyokong API perdagangan standard industri seperti FIX

Semua perkara di atas menarik minat komuniti pelabur profesional.

RS: Archax adalah pertukaran sekuriti digital yang dikawal selia; bolehkah anda memberitahu kami lebih banyak mengenai di mana anda dikawal selia dan apa maksud peraturan itu untuk pelabur dan syarikat yang tersenarai di bursa.

GR: Sebilangan besar pertukaran crypto lain tidak diatur, dan pertukaran yang diatur cenderung berasal dari wilayah periferal. Dunia pelaburan institusi tradisional tidak suka berdagang di tempat-tempat yang dikawal selia dalam jenis bidang kuasa tersebut, mereka ingin berdagang di tempat yang dikawal selia di pusat kewangan terkemuka seperti London.

Syarikat yang ingin menyenaraikan sekuriti digital menginginkan pendedahan kepada dunia pelaburan institusi cip biru – pertukaran seperti Archax memberi mereka pendedahan itu.

RS: Anda telah membuat beberapa perkongsian menarik baru-baru ini; bolehkah anda memberitahu kami beberapa faedah yang akan diberikan oleh perkongsian ini?

GR: Kerjasama kami dengan firma teknologi yang terbukti dari ruang tradisional seperti Aquis dan Quod memberi kami kemampuan terbukti dan pautan terus ke pasaran sasaran kami.

Kerjasama kami dengan firma tokeniser seperti Tokeny dan Securitize memberi kami aliran senarai keselamatan digital berkualiti untuk pertukaran kami.

Kerjasama kami dengan ClearBank memberi kami kemampuan perbankan bertaraf institusi – semuanya disokong oleh Bank of England.

RS: Bilakah anda menjangkakan Archax akan disiarkan secara langsung?

GR: Kami menjangkakan Archax akan disiarkan pada akhir Q3 awal Q4 tahun ini.

RS: Sebagai seseorang yang berpengalaman luas dalam pasaran kewangan, di manakah anda membayangkan pasaran sekuriti digital akan berjalan dalam 2 tahun ke depan, dan 5 tahun?

GR: Masih awal untuk token keselamatan dan selama dua tahun akan datang, kami mengharapkan untuk melihat ekosistem sokongan yang diperlukan terus muncul dengan pemain utama dalam penerbitan utama, penjagaan dan perdagangan pasaran sekunder membangun diri. Landskap peraturan akan berkembang juga dengan pengawal selia di pusat kewangan utama menjelaskan kedudukan mereka mengenai token keselamatan aset crypto lain juga. Jumlah firma yang ingin mengeluarkan token keselamatan juga akan bertambah, dengan penerbitan yang lebih besar dan lebih menonjol muncul ketika keseluruhan landskap mulai terbentuk.

Menjelang lima tahun, semua aktiviti ini akan mewujudkan kecairan di pasaran baru ini dan memupuk penerapan arus perdana yang kami harapkan dapat membina momentum dengan cepat. Kami juga akan mula melihat instrumen kewangan yang ada menggunakan tokenasi keselamatan blockchain / digital juga – kerana ini adalah cara yang jauh lebih cekap dan tanpa gesekan dalam menangani aset kewangan daripada yang digunakan pada masa ini – khususnya dalam ruang penjelasan dan penyelesaian pasca perdagangan.

RS: Adakah perkara lain yang ingin anda sampaikan kepada kami?   

GR: Tenisisasi aset dunia nyata menggunakan teknologi blockchain bukan sahaja dapat membuka mudah tunai dan mewujudkan pasaran sekunder untuk aset yang pada masa ini sukar diperdagangkan, tetapi juga berpotensi untuk mengganggu semua pasaran kewangan tradisional. Sudah ada lebih dari 150 syarikat yang telah menggunakan atau ingin menggunakan token keselamatan sebagai cara untuk meningkatkan modal atau membuka kunci nilai aset – nilai keseluruhan lebih dari $ 2billion, dengan $ 400 juta telah meningkat sejauh ini. Momentum ini semakin meningkat dengan inisiatif baru muncul setiap hari. Jenis token berkisar dari ekuiti / pendapatan / hutang tokenisasi sebagai cara untuk meningkatkan modal perniagaan, harta tanah atau dana untuk mewujudkan kecairan pasaran sekunder, dan bahkan memberi token lebih banyak aset khusus atau eksotik – seperti seni, kuda lumba, berlian, kapal kontena, kapal terbang – untuk membuka nilai dengan cara baru dan inovatif.

Anda boleh mendapatkan lebih banyak liputan berita mengenai Archax di sini. 

Dan sampai ke halaman utama Archax di sini.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me