CEO OKEx di OKExChain dan ‘era baru perdagangan crypto’ – rangkuman AMA

Sorotan dari sesi CEO AskE OKEx Jay Hao Ask Me Anything di rantai perdagangan pertama di dunia, OKEChain

Jay Hao OKExChain AMA

Pada 15 Januari, Ketua Pegawai Eksekutif OKEx Jay Hao menyertai sesi Ask Me Anything secara langsung pada dan menjawab soalan daripada beberapa anggotanya yang berjumlah 34,000+. Tujuan acara ini adalah untuk memperkenalkan OKExChain kepada masyarakat dan berkongsi pandangan yang lebih mendalam mengenai protokol blockchain yang baru dilancarkan.

Apa itu OKExChain

OKExChain adalah open-source, blockchain awam yang direka untuk membina aplikasi perdagangan yang terdesentralisasi. Teknologi ini dirancang untuk menyediakan seni bina kewangan terdesentralisasi yang selamat dan efisien yang dapat digunakan untuk membuat pertukaran yang terdesentralisasi, atau DEX, yang menampilkan operasi berdasarkan masyarakat, peraturan perdagangan yang telus dan kemampuan bagi pengguna untuk mengendalikan aset mereka sendiri. Untuk membaca lebih lanjut mengenainya, lihat laporan mendalam ini di OKExChain.

Berikut adalah beberapa sorotan dari AMA Jay mengenai OKExChain, cara kerjanya, dan apa yang menjadikannya unik.

Apa inovasi dan kelebihan yang ditawarkan oleh OKExChain berbanding rangkaian lain?

Jay: Sebagai permulaan, OKExChain memilih trek yang belum pernah dijelajahi oleh siapa pun – khususnya rantai perdagangan. OKExChain adalah hasil penyelidikan dan pembangunan bebas kami berdasarkan Cosmos. Kami telah membuat skrip kami sendiri, dan projek ini mendapat sumber terbuka untuk pemaju.

Lebih-lebih lagi, OKExChain direka khusus untuk senario berprestasi tinggi dan urus niaga bervolume tinggi khasnya aktiviti perdagangan dan perkhidmatan kewangan – di mana keseluruhan ekosistem perdagangan akan disokong. Anda boleh mengatakan kedudukan adalah inovasi kreatif itu sendiri.

Perlu dinyatakan bahawa TPS tinggi dan kos gas yang lebih rendah dapat memenuhi keperluan peniaga dengan lebih baik untuk perdagangan frekuensi tinggi. Ia lebih halus daripada Ethereum, lebih serasi dan menjimatkan kos.

Berbanding dengan rantai yang dikembangkan oleh bursa lain, OKExChain adalah hasil khusus dari penyelidikan dan pembangunan bebas kami yang dimulakan tiga tahun yang lalu. Dengan kod untuk rantai asas yang dioptimumkan, kami bukan sahaja dapat menjamin keselamatan dan anonimitas transaksi terdesentralisasi tetapi juga dapat memenuhi keperluan transaksi frekuensi tinggi dalam senario perdagangan yang berbeza.

Sebagai rangkaian awam berprestasi tinggi yang dioptimumkan untuk senario perdagangan, fungsi teknikal baru apa yang disedari oleh OKExChain, atau merancang untuk merealisasikannya?

Jay: Pada masa ini, OKExChain adalah satu-satunya rangkaian awam yang menyokong kontrak pintar dan kontrak sistem. Berbanding dengan rantai sistem, kita dapat menyesuaikan parameter yang mendasari – misalnya, kadar bayaran untuk aplikasi perdagangan lebih fleksibel, yang bermanfaat bagi kedua-dua pembangun dan penyedia perkhidmatan.

Hasilnya, prestasi DApps (terutamanya DEX) pada OKExChain pada dasarnya akan jauh lebih tinggi daripada prestasi di Ethereum. Berbanding dengan rantai aplikasi, kerana kami menyediakan infrastruktur yang sangat sesuai untuk DEX, kontrak pintar di OKExChain menikmati komposisi yang baik, beban kerja pemaju akan jauh lebih sedikit, dan yuran transaksi untuk pengguna sehari-hari juga akan dikurangkan dengan sewajarnya.

Tidak ketinggalan, OKExChain menikmati keserasian yang luar biasa dengan menyokong mesin virtual dual EVM dan CosmWasm. Dengan semua kontrak pintar di Ethereum disokong, kami juga akan menyokong kontrak pintar di Cosmos pada masa akan datang.

Mengenai rantaian silang, OKExChain menyokong Gateway Cross-chain OKEx dan Cosmos IBC – keduanya membolehkan sebilangan besar aset teras mengalir ke OKExChain, yang akan sangat memperkaya ekosistem OKExChain kami.

Bagaimana OKExChain menyelesaikan masalah yuran rangkaian yang tinggi – seperti rangkaian Ethereum?

Jay: Pertama sekali, OKExChain menggunakan mekanisme konsensus Tendermint + DPoS, yang menikmati kos rangkaian yang lebih rendah daripada PoW.

Kedua, dibandingkan dengan Ethereum, kita dapat menyesuaikan parameter yang mendasari – seperti kadar yuran – secara khusus untuk aplikasi perdagangan, yang sangat bermanfaat bagi pembangun.

Adakah OKExChain dapat diakses ke platform dompet seperti Trust Wallet, MetaMask, dll)?

Jay: Tanpa keraguan, OKExChain akan memberikan akses ke lebih banyak dan lebih banyak dompet pihak ketiga. Pada masa ini, MetaMask secara beransur-ansur menjadi familiar bagi pengguna DApp, dan jika pengguna OKExChain menunjukkan permintaan untuk MetaMask, kami akan mempertimbangkan untuk menyesuaikan sistem akaun OKExChain agar serasi dengan MetaMask.

Di mana anda melihat OKExChain 10 tahun dari sekarang?

Jay: Sepuluh tahun boleh menjadi jauh, tetapi mari kita berani. Saya percaya bahawa, pada masa itu, kebanyakan aset yang dapat diperdagangkan akan diberi token, dan bahkan perkara yang tidak dapat diperdagangkan sekarang akan diberi token dan diperdagangkan. Pada era ketika anda boleh berniaga apa sahaja, pertukaran yang terdesentralisasi pasti akan menjadi arus perdana. Pada masa itu, OKExChain, sebagai rantai perdagangan pertama di dunia, akan menyokong pelbagai jenis perdagangan derivatif dan akan mempunyai sebilangan besar pengguna dan jumlah dagangan yang tinggi.

Keuntungan apa yang dimiliki oleh OKExChain berbanding rantaian blok lain yang akan menarik minat pemaju?

Jay: Jawapan untuk ini jelas merupakan ambang teknikal yang rendah, kos pembangunan yang rendah, dan sekumpulan alat pemaju yang maju.

Kami juga menyokong dua mesin maya, serasi dengan kontrak pintar Ethereum dan Cosmos – apatah lagi bahawa kami menganjurkan komuniti pemaju yang mesra dengan bahan pengajaran yang luas, rancangan sokongan yang komprehensif dan suasana yang hebat.

Ke depan, kami menjangkakan pertumbuhan berterusan komuniti perdagangan yang terdesentralisasi di OKExChain. Pelancaran OKExChain adalah tonggak besar yang menandakan permulaan era baru dalam perdagangan crypto.

Ikuti OKEx

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me