Cara Memendekkan Bitcoin (BTC) – Panduan yang Mudah diikuti

Mempelajari cara pendek Bitcoin (BTC) adalah kemahiran penting untuk belajar jika anda berhasrat untuk menjadi peniaga kripto profesional. Terutama, shorting adalah strategi pelaburan lanjutan yang mempunyai risiko tinggi. Walau bagaimanapun, jika anda menguasai kemahiran, anda memperoleh keupayaan untuk memperoleh pulangan besar pada masa penurunan nilai pasaran.

Apa itu Jual Jualan Pendek?

Jual beli pendek adalah kaedah pelaburan yang membolehkan anda mendapat keuntungan daripada penurunan harga aset tertentu. Apabila pelabur membuat spekulasi mengenai penurunan aset yang boleh diperdagangkan seperti Bitcoin, saham, atau harga sekuriti lain, mereka dapat memperoleh keuntungan menggunakan celana pendek. Dalam senario penjualan pendek, anda bertaruh dengan harga aset yang dimaksudkan.

Mengapa Anda Ingin Memendekkan Bitcoin?

Walaupun dalam jangka panjang adalah mudah untuk melihat bahawa Bitcoin terus melihat kenaikan harga, ada alasan yang tidak berkesudahan untuk mengurangkan cryptocurrency ini. Pasaran tidak menentu dan bukannya membiarkan pegangan anda duduk semasa nilai pasaran menurun, anda dapat memastikan pegangan anda menggunakan seluar pendek.

Kitaran Harga Tahunan Bitcoin

Kitaran Harga Tahunan Bitcoin

Bagaimana Shorting Bitcoin Berfungsi

Untuk memahami kekurangan, pertama-tama lihat industri yang mencipta kaedah ini, stok. Di pasaran saham, penjualan pendek adalah strategi pelaburan yang popular. Untuk mencapai jangka pendek, pelabur meminjam sejumlah stok yang mereka percaya akan merosot nilainya. Sebaik sahaja pelabur menerima stok ini, mereka menjualnya pada nilai pasaran semasa. Setelah harga aset turun, pelabur kemudian dapat membeli kembali stok dan mengembalikannya kepada pemberi pinjaman.

Seluar pendek Bitcoin

Walaupun asetnya berbeza, kekurangan Bitcoin berfungsi dengan cara yang hampir sama. Seorang peniaga crypto akan meminjam Bitcoin sebelum kejatuhan pasaran yang diramalkan. Sebaik sahaja pelabur menerima Bitcoin mereka, aset tersebut akan dijual. Setelah nilai Bitcoin selesai, pelabur membeli semula Bitcoin dengan dana penjualan yang asal.

Oleh kerana harga Bitcoin lebih murah daripada ketika anda meminjamnya, anda boleh membayar balik pinjaman anda dan menyimpan perbezaan pembayaran dan jumlah tindakan perdagangan anda. Berikut adalah contoh kekurangan tindakan.

Contoh Pendek

Jeremy meminjam 5 Bitcoin dengan harga $ 12,000. Dia segera menjual duit syiling ini dengan harga $ 60,000.00. Beberapa hari berlalu. Pada hari ketiga, firasat Jeremy terbukti betul. Harga Bitcoin melakukan pembetulan besar kepada $ 10,000.00.

Jeremy kemudian membeli semula Bitcoin menggunakan $ 60,000 yang dia pegang dari penjualan awal pegangannya. Sejak harga Bitcoin turun $ 2,000 setiap satu, Jeremy menerima enam Bitcoin untuk pembeliannya. Dia kemudian mengembalikan lima Bitcoin tersebut kepada pemberi pinjaman. Bitcoin terakhir adalah keuntungannya.

Jeremy dapat menjual Bitcoin ini dan menyimpan $ 10,000, atau dia dapat menggunakan penghasilannya untuk membuat pelaburan lain. Sekiranya dia tidak memendekkan pasaran, dia hanya akan menunjukkan kerugian dalam portfolio. Walaupun dia memperdagangkan asetnya ke koin stabil, dia hanya akan membuat perbezaan harga dari pegangan asalnya dan penurunan nilai. Sebagai gantinya, dia 5 kali ganda ROI menggunakan kaedah perdagangan lanjutan ini.

Cara Memendekkan Bitcoin?

Memendekkan Bitcoin lebih mudah daripada sebelumnya. Langkah pertama adalah mencari platform yang boleh dipercayai yang membenarkan perdagangan leveraged. Platform ini mengkhususkan diri dalam pinjaman pelaburan kekurangan risiko tinggi.

Yang penting, anda perlu membayar balik pinjaman yang anda ambil, ditambah dengan bayaran. Sekiranya anda meminjam sepuluh Bitcoin, anda perlu mengembalikan duit syiling tersebut apabila tiba masanya untuk membayar balik pinjaman anda. Untuk memastikan anda menunaikan janji, platform ini memerlukan pengguna memasukkan deposit, atau margin.

Keperluan margin anda bertindak sebagai bentuk cagaran atau jaminan. Pegangan ini menyokong kedudukan anda dengan tujuan untuk memastikan saham akan dilunaskan pada tarikh masa depan yang dipersetujui. Sekiranya jangka pendek anda mulai serba salah, pemberi pinjaman anda boleh, dan kemungkinan besar, akan memanggil margin anda. Sebilangan besar platform hanya perlu memberi anda notis cepat untuk melakukan ini. Atas sebab-sebab ini, anda mesti membaca semua perincian perjanjian pendek Bitcoin anda.

Cara untuk Bitcoin Pendek

Hari ini, terdapat pelbagai cara untuk memendekkan Bitcoin. Setiap teknik ini memberikan kelebihan dan kekurangannya sendiri. Anda mesti mempertimbangkan keseluruhan keadaan sebelum anda memutuskan strategi apa yang paling sesuai dengan keperluan anda.

Jual Pendek – Kontrak untuk Perbezaan (CFD)

Salah satu kaedah yang paling popular untuk membuat Bitcoin pendek adalah dengan menggunakan CFD. CFD membolehkan anda membuat Bitcoin pendek tanpa membeli duit syiling secara langsung. Sebagai gantinya, anda menandatangani CFD dan bersetuju untuk hanya membayar perbezaan antara harga aset pada masa pinjaman dan kadar kontrak anda. CFD popular kerana lebih mudah dan menjimatkan kos kerana tidak perlu melakukan pembelian tambahan.

Cara Pendek CFD

eToro adalah pertukaran utama untuk perkhidmatan perdagangan CFD cryptocurrency. Anda perlu membuat akaun untuk memulakan. Nasib baik, prosesnya mudah. Terutama, anda mesti mengesahkan identiti dan akaun anda melalui e-mel sebelum anda dapat menggunakan platform.

Setelah anda semua siap, kekurangan adalah mudah. Yang perlu anda lakukan hanyalah membuka perdagangan instrumen BTC / USD. Seterusnya, anda perlu memilih “Jual” dari pilihan. Anda akan dibawa ke skrin yang membolehkan anda mengatur semua butiran CFD anda. Tidak lebih mudah daripada itu. Paling baik, eToro mempunyai antara muka canggih yang mudah dilayari. Bentuk di sini, anda dapat mengikuti perkembangan terkini pasaran.

Amaran: Perlu diketahui bahawa semua perdagangan melibatkan risiko. 67% akaun pelabur runcit kehilangan wang ketika berdagang CFD dengan pembekal ini. Anda harus mempertimbangkan sama ada anda mampu mengambil risiko tinggi kehilangan wang anda. Kandungan ini hanya untuk tujuan pendidikan dan bukan nasihat pelaburan.

Pendek Pertukaran

Terdapat banyak pertukaran di pasaran hari ini yang menawarkan perkhidmatan pintasan. Sebilangan besar platform ini membolehkan anda memanfaatkan strategi kekurangan anda. Kekurangan leverage adalah tindakan meminjam lebih banyak Bitcoin dari bursa daripada yang anda pegang sebelum penjualan.

Penurunan Harga Bitcoin

Penurunan Harga Bitcoin

Perdagangan leverage adalah salah satu strategi berisiko di pasaran. Ia memerlukan pemahaman yang tegas mengenai keadaan pasaran dan pelaburan anda. Selain itu, anda benar-benar memerlukan masa yang sempurna untuk berjaya dengan strategi ini. Sekiranya pertukaran terasa seolah-olah pelaburan anda akan masam, mereka akan menutup perdagangan anda lebih awal, menjaga margin anda, dan membuat anda membayar balik pinjaman anda.

Memahami Bilakah Pendek

Ada masa-masa tertentu ketika kekurangan Bitcoin lebih rumit daripada yang lain. Sebagai contoh, kekurangan Bitcoin terhadap aliran menaik jangka panjang boleh menjadi sukar, paling tidak. Bitcoin mempunyai cara untuk menaikkan nilai secara perlahan. Sebaliknya, aset digital ini dapat menurunkan nilai pasaran ribuan dolar dalam beberapa minit. Senario ini dimasukkan ke dalam perspektif mengapa kekurangan jalan raya sukar dilakukan oleh pelabur baru untuk berjaya.

Memahami Mentaliti Pasaran

Juga penting untuk mempertimbangkan mental peniaga lain di pasaran. Sekiranya anda kekurangan Bitcoin, dan tiba-tiba harganya mulai meningkat dengan cepat, anda perlu bergegas membeli balik aset anda. Malangnya, setiap pelabur lain yang membuat keputusan yang sama akan berusaha untuk menyelesaikan tugas yang sama.

Dorongan tiba-tiba untuk membeli semula Bitcoin mendorong nilai pasaran meningkat dengan mendadak. Apabila senario ini dimainkan, inilah yang dikenali sebagai pemerasan pendek. Tekanan pendek menambah kerugian anda dalam kedudukan ini. Untuk mengelakkan senario ini, anda mesti berwaspada dalam penilaian pasaran anda.

Jual Beli Bitcoin yang lalu 

Pasaran Bitcoin mempunyai data perdagangan selama sembilan tahun untuk menyokongnya sekarang. Sekilas cepat mengenai masa lalu Bitcoin dan anda dapat dengan mudah melihat senario yang memulakan penjualan besar. Semakin anda memahami senario ini, semakin mudah untuk mengenal pasti penjualan utama seterusnya di pasaran. Berikut adalah beberapa sebab utama harga Bitcoin merosot pada masa lalu.

Bitcoin Whale Dump - Cara Memendekkan Bitcoin (BTC)

Bitcoin Whale Dump – Cara Memendekkan Bitcoin (BTC)

Kebimbangan Peraturan

Oleh kerana pasaran crypto masih di peringkat awal, masih banyak ketidakpastian peraturan yang berlaku di sekitar industri ini. Sekiranya negara utama larangan atau menerapkan beberapa sikap anti-Bitcoin, pasaran akan menyesuaikan diri dengan sewajarnya.

Hacks Pertukaran Utama – Bitcoin Pendek

Sejarah menunjukkan bahawa peretasan pertukaran utama dapat meningkatkan harga Bitcoin dalam beberapa minit. Salah satu contoh terkenal dari senario ini adalah semasa penggodaman Gunung Gox. Pada masa itu, Gunung Gox adalah pertukaran Bitcoin terbesar di dunia. Penggodamannya menyebabkan harga Bitcoin meningkat ke bawah selama berbulan-bulan.

Garpu Keras

Garpu keras berlaku apabila komuniti di sebalik projek crypto berpecah pada peningkatan tertentu. Dalam garpu keras, sebilangan pelombong enggan beralih ke protokol baru. Ini mewujudkan dua rantaian blok yang berasingan dari saat garpu bergerak ke hadapan. Akibatnya, garpu keras juga menimbulkan keretakan dalam komuniti sokongan syiling.

Harga Bitcoin menyaksikan penurunan apabila komuniti berpecah atas ukuran blok transaksi. Pertarungan akhirnya membawa kepada penciptaan Tunai Bitcoin. Hari ini, kedua-dua syiling mempunyai pengikut yang kuat di pasaran.

Kemas kini Kelewatan

Terdapat satu lagi senario berkaitan kemas kini yang boleh menjatuhkan harga aset digital. Apabila peningkatan penting melihat kelewatan yang besar, ia boleh menyebabkan hilangnya kepercayaan oleh para pelabur. Kehilangan kepercayaan ini menunjukkan dirinya dalam pergerakan harga negatif.

Bitcoin melihat beberapa kelemahan harga yang ketara apabila pembangun menangguhkan kemas kini SegWit. SegWit mengurangkan ukuran urus niaga dalam usaha memerangi kesesakan pasaran di blockchain Bitcoin. Pada masa itu, kesesakan rangkaian tidak tertahankan. Akibatnya, setiap kelewatan dihadapi dengan pergerakan harga negatif.

Pemaju Keluar dari Projek

Perkembangan utama lain yang boleh merugikan harga syiling adalah keluarnya anggota utama dari platform. Pembangun blockchain mendapat permintaan tinggi. Pengaturcara teratas dihormati di seluruh industri. Apabila seseorang meninggalkan projek, ia dapat melambangkan permulaan akhir untuk duit syiling. Ia juga dapat menunjukkan perubahan fungsi utama koin yang bergerak maju. Bagaimanapun, pelabur tidak suka melihat orang-orang ini pergi.

Senario Risiko Masa Depan

Terdapat juga senario masa depan yang boleh berlaku yang akan mempengaruhi harga Bitcoin secara negatif. Sebagai contoh, jika algoritma hashing kriptografi Bitcoin rosak, duit syiling akan menjadi tidak selamat dan nilai pasarannya akan merosot. Di sepanjang pemikiran yang sama, eksploitasi pengkodan utama juga boleh menyebabkan pelabur kehilangan kepercayaan terhadap cryptocurrency ini.

Peraturan Masa Depan

Perubahan peraturan di pasaran mungkin merupakan ancaman terbesar terhadap harga Bitcoin. Pada masa lalu, negara-negara besar, seperti China telah memberikan tekanan yang besar di pasaran. Pada tahun 2017, China melarang semua pertukaran dan ICO di negara ini. Tindakan ini menjatuhkan harga Bitcoin dengan ketara berikutan berita tersebut.

Satoshi’s Back

Pencipta Bitcoins tanpa nama Satoshi Nakamoto kekal dalam bayang-bayang selama beberapa tahun terakhir. Pada awal Bitcoin, Nakamoto melombong lebih dari satu juta syiling. Duit syiling ini terdapat di dompetnya sejak hari pertama. Sekiranya duit syiling ini memasuki pasaran, harga Bitcoin akan melihat pembetulan yang besar untuk mencerminkan penawaran tambahan.

Risiko Memendekkan Bitcoin

Jualan pendek dianggap sebagai strategi perdagangan yang berisiko kerana mereka membatasi keuntungan walaupun mereka memperbesar kerugian. Kekurangan sangat berisiko jika pemberi pinjaman memanggil aset sebelum harga berpeluang turun. Terdapat beberapa teknik yang boleh anda gunakan untuk mempermudah prosesnya, namun tidak ada bukti lengkap.

Mari kita teliti contoh yang sama dari sebelum menggunakan Bitcoin bernilai $ 12,000 yang turun menjadi $ 10,000. Dalam senario pertama yang pendek sesuai dengan rancangan, harga Bitcoin turun dan pelabur membayar hutang mereka kepada pemberi pinjaman. Sekarang mari kita lihat apa yang akan berlaku sekiranya harga Bitcoin tidak turun.

Pendedahan Risiko Maksimum

Katakan bahawa harga Bitcoin melonjak sehingga $ 13,000 dan bukannya turun. Dalam keadaan ini, pemberi pinjaman akan memanggil pinjaman mereka. Pemberi pinjaman akan menutup perdagangan anda dan mengekalkan margin anda. Selain itu, anda akan berhutang Bitcoin bernilai $ 65,000 dan bukannya Bitcoin asal $ 60,000 yang anda pinjam.

Shorting Bitcoin – Ringkasan

Kekurangan adalah cara terbaik untuk menjana keuntungan tambahan. Namun, jika anda baru berniaga, atau tidak terbiasa dengan pasaran, kekurangan adalah salah satu cara terpantas untuk kehilangan harta rampasan anda. Atas sebab-sebab ini, setiap pelabur perlu melakukan pencarian jiwa sebelum melompat ke pasaran shorting. Yang dikatakan, shorting adalah alat yang kuat yang menyediakan ROI kepada pelabur apabila selesai dengan betul.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me