Cara Membeli Monero (XMR)

Monero (XMR) adalah salah satu syiling privasi pertama di dunia. Cryptocurrency unik ini mempelopori pelbagai teknologi untuk menyelesaikan tugas kritikal ini. Untuk mengetahui lebih lanjut, lawati panduan Investing in Monero kami.

Kami menyenaraikan 3 broker teratas yang menawarkan kemampuan untuk membeli Monero (XMR) dengan kad kredit atau kad debit.

Binance

Binance adalah salah satu pertukaran cryptocurrency terbesar dan paling terkenal di dunia. Manfaat membeli Monero (XMR) di sini ialah anda mendapat faedah daripada yuran pertukaran yang lebih rendah daripada bursa saingan, dan kecairan yang meningkat membolehkan anda membeli dan menjual dengan cepat untuk memanfaatkan berita yang bergerak di pasaran.

Baca Ulasan Binance kami atau lawati Binance.

Gunakan Kod Diskaun: EE59L0QP untuk pulangan 10% dari semua yuran perdagangan.

Kraken

Kraken adalah salah satu nama yang lama untuk pertukaran cryptocurrency yang beroperasi di industri.

Sejak awal yang sederhana, mereka kini telah menjadi salah satu nama yang paling dikenali di ruang ini yang menawarkan banyak pilihan aset untuk diperdagangkan termasuk Monero (XMR).

Kos perdagangan adalah kompetitif dengan bursa lain dan mereka terus berkembang kini menawarkan perdagangan niaga hadapan dan margin.

Baca Ulasan Kraken kami atau lawati Kraken.

Poloniex

Poloniex ditubuhkan di AS pada tahun 2014 dan dengan cepat meningkat menjadi pertukaran pilihan yang sangat popular bagi banyak pedagang kripto yang ingin menggabungkan pelbagai aset yang kuat, dengan nilai yang besar. Mereka terus mengembangkan rangkaian aset mereka sepanjang masa, dengan lebih dari 100 pilihan pasangan yang berbeza termasuk Monero (XMR) yang kini tersedia untuk diperdagangkan. Dengan penampilan yang diperbaharui baru-baru ini, pertukaran juga kelihatan lebih profesional daripada sebelumnya dengan perdagangan niaga hadapan dan dengan leverage sehingga 100: 1 juga kini tersedia untuk diakses.

Baca Ulasan Poloniex kami atau lawati Poloniex.

Cara Membeli Monero (XMR) Cara Membeli Monero (XMR) Cara Membeli Monero (XMR)
★★★★★ ★★★★★ Ulasan Binance

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Kraken

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Poloniex

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

Terbaik untuk

Peniaga Maju

Terbaik untuk

Peniaga USA

Terbaik untuk

Kemudahan penggunaan

Yuran Perdagangan

0.10%

Yuran Perdagangan

0.16%

Yuran Perdagangan

0.125%

Promosi

Pulangan Tunai 10%

Kod Diskaun: EE59L0QP

Promosi

Tiada

Promosi

Tiada

Apa itu Monero (XMR)?

Monero adalah cryptocurrency sumber terbuka yang terdesentralisasi, yang ditubuhkan pada tahun 2014. Mata wang digital ini dikenali sebagai ‘koin-privasi’ yang paling popular.

Apa yang dilakukannya?

Monero menyediakan penggunanya dengan cara untuk mentransfer nilai dengan cekap, melalui penggunaan syiling digital yang berpusat pada privasi di bawah tanda ‘XMR’. Perkembangan dan pelancarannya banyak disebabkan oleh kekurangan privasi pada rangkaian Bitcoin.

Tidak seperti pelbagai pesaing, ciri privasi di blockchain Monero memang ada, dan tidak dapat dimatikan – Setiap transaksi adalah peribadi seperti yang sebelumnya.

Bagaimana Monero berfungsi?

Sama seperti banyak cryptocurrency popular lain, Monero bergantung pada struktur ‘bukti-kerja’ untuk menyokong rangkaiannya. Terutama, pembangun yang menyumbang kepada Monero telah berusaha untuk memastikan keuntungan dari aset ini di GPU. Walaupun peranti ASIC diperlukan untuk menguntungkan cryptocurrency seperti Bitcoin, Monero kerap menyesuaikan algoritma perlombongannya untuk mengelakkan penggunaannya.

Walaupun penggunaan Monero hampir sama dengan kebanyakan cryptocurrency, ia memperoleh privasinya yang tidak dapat ditandingi dengan cara yang unik.

  • Tandatangan cincin
  • Fungibility (Tiada faktor pengenalpastian antara duit syiling)
  • Alamat Stealth (Sejarah tidak dapat dikesan)

Perkembangan yang diunjurkan?

Pembangunan Monero didorong oleh komuniti, dan bukan hanya sekumpulan kecil pemaju khusus.

Boleh dikatakan pembangunan terbesar pada peta jalan Monero, adalah pelaksanaan penyelesaian lapisan kedua. Contoh utama ini adalah penggunaan Lightning Network. Dengan menggunakan penyelesaian ini, Monero kemudiannya akan mendapat keuntungan, terutamanya, dari kemampuan untuk menyelesaikan pertukaran atom.

Ideologi yang mendasari?

Ada satu ideologi yang jelas, yang mendorong pengembangan privasi Monero -. Dalam dunia yang semakin terhubung, masyarakat mempunyai privasi yang lebih sedikit daripada sebelumnya. Tidak dinafikan, ini adalah daya tarikan di belakang Monero, kerana ia dapat mengembalikan sebahagian dari apa yang telah kita hilang dalam beberapa tahun kebelakangan ini, atas nama kesambungan.

Penerimaan dan Kontroversi?

Oleh kerana sifat Monero, terdapat pelbagai kerajaan yang tidak membenarkan penggunaannya. Ini disebabkan oleh privasi yang diberikan kepada pengguna, pada dasarnya, menjadikan atribut ini pedang bermata dua.

Ini adalah masalah yang sukar untuk diatasi. Di satu pihak, orang berhak mendapat privasi, sementara di pihak lain, ada yang mungkin menyalahgunakan Monero kerana melakukan aktiviti haram.

Peraturan?

Walaupun mayoritas negara diam pada pandangan mereka tentang Monero, ada beberapa yang memilih menentang penggunaannya. Contoh yang paling ketara ialah di Jepun; Akibatnya, pelbagai pertukaran yang ingin mengekalkan perlesenan di negara ini telah membuang Monero dan syiling serupa.

Yang Membuatnya?

Monero dipercayai dicipta oleh 7 individu. Sejajar dengan penciptaan tertumpu pada privasi mereka, 5 daripada individu ini belum menyatakan identiti mereka, hingga hari ini. Dua yang lain adalah seperti berikut,

  • Riccardo Spagni
  • David Latapie

Menariknya, terdapat kepercayaan yang semakin meningkat bahawa pengarang buku tulis Monero asli, Nicolas van Saberhagen, mungkin adalah Satoshi Nakamoto yang terkenal. Kepercayaan ini didasarkan pada tulisan-tulisan masa lalu yang dikenali sebagai Satoshi, yang memperincikan idea seperti tandatangan cincin, alamat siluman, dan lain-lain – sifat yang sangat unik yang dijiwai dalam Monero hanya 3 tahun setelah Bitcoin wujud. Kepercayaan ini, bagaimanapun, belum terbukti menjadi kenyataan, tetapi hanya dugaan, pada masa ini.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me