Cara Membeli Litecoin (LTC)

Litecoin adalah salah satu cryptocurrency terawal memasuki pasaran. Oleh itu, ia kekal sebagai salah satu syiling terbesar di sektor ini berdasarkan permodalan pasaran. Juga, ia adalah salah satu cryptocurrency yang paling banyak diterima di dunia. Anda boleh menggunakan Litecoin untuk membeli barang, perkhidmatan, atau bahkan melabur dalam projek crypto lain ketika mereka muncul. Untuk mengetahui lebih lanjut, lawati panduan Melabur dalam Litecoin kami.

Kami menyenaraikan 5 broker teratas yang menawarkan kemampuan untuk membeli Litecoin (LTC) dengan kad kredit atau kad debit.

Binance

Binance adalah salah satu pertukaran cryptocurrency terbesar dan paling terkenal di dunia. Keuntungan membeli Litecoin (LTC) di sini ialah anda mendapat faedah daripada yuran pertukaran yang lebih rendah daripada bursa saingan, dan kecairan yang meningkat membolehkan anda membeli dan menjual dengan cepat untuk memanfaatkan berita yang bergerak di pasaran.

Baca Ulasan Binance kami atau lawati Binance.

Gunakan Kod Diskaun: EE59L0QP untuk pulangan 10% dari semua yuran perdagangan.

Paybis

Paybis kendalikan platform pembelian Bitcoin dan cryptocurrency yang sangat dipercayai di mana anda boleh membeli Litecoin (LTC) dan pelbagai crypto lain yang tidak lebih daripada kad kredit atau debit anda. Mereka telah wujud sejak 2014 dan telah membantu ratusan ribu orang untuk membuat pembelian Bitcoin.

Sekiranya anda hanya ingin membeli Litecoin (LTC) dan tahan maka ini adalah salah satu kaedah termudah untuk membeli Litecoin (LTC) dengan kad kredit atau kad debit.

Baca Ulasan Paybis kami atau lawati Paybis.

Kriptomat

Kriptomat adalah perkhidmatan pertukaran wang dan dompet cryptocurrency yang berpusat di EU yang telah beroperasi sejak tahun 2018. Mereka beribu pejabat di Estonia yang merupakan pusat Eropah yang dipercayai untuk syarikat serupa. Setelah diasaskan oleh Srdjan Mahmutovich yang mahir berteknologi, mereka kini beroperasi di lebih dari 80 negara di seluruh dunia dan melayani pengguna di seluruh dunia. Kriptomat adalah pilihan yang sangat baik untuk orang Eropah & Pelabur Asia yang hanya ingin membeli dan menjual Litecoin (LTC) untuk jangka masa panjang. Tiada pelanggan USA.

Baca Ulasan Kriptomat kami atau lawati Kriptomat.

Kraken

Kraken adalah salah satu nama yang lama untuk pertukaran cryptocurrency yang beroperasi di industri.

Sejak awal yang sederhana, mereka kini telah menjadi salah satu nama yang paling dikenali di ruang ini yang menawarkan banyak pilihan aset untuk diperdagangkan termasuk Litecoin (LTC).

Kos perdagangan adalah kompetitif dengan bursa lain dan mereka terus berkembang kini menawarkan perdagangan niaga hadapan dan margin.

Baca Ulasan Kraken kami atau lawati Kraken.

Coinberry

Coinberry memudahkan pembelian Litecoin (LTC) di Kanada tanpa ribut-ribut dan membeli atau menjual aset dengan cepat melalui platform mereka yang mudah digunakan. Mereka telah wujud sejak tahun 2017 dan mempunyai beberapa perkongsian yang sangat dipercayai yang menjalinnya dengan reputasi yang kuat untuk cryptocurrency. Mereka juga terdaftar di FINTRAC sebagai Perniagaan Perkhidmatan Wang, jadi sangat boleh dipercayai dari sudut itu. Tiada pelanggan USA.

Lawati Coinberry.

Cara Membeli Litecoin (LTC) Cara Membeli Litecoin (LTC) Cara Membeli Litecoin (LTC)
★★★★★ ★★★★★ Ulasan Binance

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Paybis

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Kriptomat

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

Terbaik untuk

Pengguna Lanjutan

Terbaik untuk

Pembelian Segera

Terbaik untuk

Pedagang Eropah

Minimum Akaun

Tiada

Minimum Akaun

$ 50

Minimum Akaun

35 €

Promosi

Pulangan Tunai 10%

Kod diskaun: EE59L0QP

Promosi

Tiada

Promosi

Tiada

Apa itu Litecoin?

Litecoin adalah cryptocurrency sumber terbuka, yang memudahkan transaksi peer-to-peer. Ia dilancarkan pada tahun 2011, dan sejak itu dilihat sebagai ’emas perak ke Bitcoin’ – yang bermaksud bahawa ia tidak semestinya dibuat untuk bersaing dengan Bitcoin, melainkan, melengkapkannya.

Apa yang dilakukannya?

Melalui penggunaan teknologi blockchain, Litecoin menawarkan penggunanya alat untuk memindahkan nilai dengan cepat dan murah. Ketika rangkaian terus berkembang, dan adopsi berkembang, Litecoin berpotensi untuk digunakan sebagai simpanan nilai, atau sebagai mata wang digital.

Bagaimana Litecoin berfungsi?

Dengan menggunakan model bukti kerja, Litecoin menggunakan kitaran blok 2.5 minit. Setiap blok yang siap kini menghasilkan generasi 12.5 LTC, dengan imbalan ini dipotong separuh setiap empat tahun. Secara keseluruhan, hanya 84 juta LTC yang akan dihasilkan.

Pembangunan yang diunjurkan?

Beberapa perkembangan besar telah berjalan selama bertahun-tahun sekarang, di rangkaian Litecoin. Dua contoh ini merangkumi sokongan untuk:

Atomic Swap – Teknologi ini memungkinkan pertukaran aset yang lancar dari rantaian blok yang berbeza. Dicapai melalui penggunaan ‘kontrak terkunci hash-time’, proses ini menghilangkan keperluan orang tengah.

Lightning Network – Ini adalah solusi lapisan kedua yang berpotensi untuk meningkatkan kecepatan transaksi, biaya, dan privasi pada rangkaian yang menerapkannya. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai bagaimana rangkaian kilat berfungsi, klik SINI.

Ideologi yang mendasari?

Penggerak di sebalik penciptaan Litecoin adalah untuk mencipta versi Bitcoin yang lebih murah dan cepat. Dengan Litecoin didasarkan pada kod sumber Bitcoin, akan masuk akal bahawa masing-masing dibina berdasarkan kepercayaan yang sama – mencipta mata wang yang terdesentralisasi, dapat diakses secara global, yang akan menjadikan penyertaan kewangan menjadi kenyataan.

Penerimaan dan Kontroversi?

Litecoin telah berjaya mewujudkan beberapa tahap penggunaan tertinggi di antara cryptocurrency. Ini disebabkan lebih dari sekadar kemampuannya. Oleh kerana asas kod, banyak berasal dari Bitcoin, syarikat yang mengembangkan sokongan untuk satu dapat menyokong yang lain dengan mudah.

Kontroversi di sekitar Litecoin biasanya berputar di sekitarnya dengan menggunakan model bukti kerja. Ini adalah proses intensif tenaga, yang sering dianggap tidak cekap.

Selain daripada mata wang itu sendiri, kontroversi terbesar untuk menimpa Litecoin adalah disebabkan oleh pengasasnya, Charlie Lee. Terutama, semasa pasaran lembu besar pada tahun 2017, Charlie Lee menjual pegangan Litecoinnya pada tahap tertinggi sepanjang masa. Meskipun diperhatikan bahwa langkah ini diambil untuk memastikan pengembangan jaringan tetap tidak memihak, beberapa pihak merasa ragu-ragu mengenai waktunya. Beberapa juga percaya bahawa langkah itu, pada dasarnya, adalah tanda bahawa bahkan pengasasnya tidak melihat masa depan yang cerah untuk projek ini – namun Charlie Lee dengan tegas membantah ini.

Peraturan?

Walaupun tidak dinyatakan secara jelas oleh pengawal selia, Litecoin secara meluas dilihat sebagai mata wang digital. Tanpa penjualan token, dan tidak ada badan pusat yang mendapat keuntungan dari kejayaan rangkaian, biasanya tidak dipercayai keselamatan – pengawal selia, bagaimanapun, boleh berubah-ubah, dan ini mungkin tidak selalu berlaku.

Yang Mencipta Litecoin?

Penciptaan Litecoin diakreditasi secara meluas kepada Charlie Lee. Sejak dilancarkan pada tahun 2011, Litecoin disusun oleh Lee sebagai, kedua-duanya, mata wang digital yang bersaing, dan percuma kepada Bitcoin.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me