Cara Membeli Cardano (ADA)

Cardano (ADA) adalah platform pembangunan blockchain dan Dapp awam generasi ketiga. Platform ini mendapat perhatian media antarabangsa sebagai blockchain pertama yang menggabungkan strategi penyelidikan peer-review ke dalam prinsipalnya. Hari ini, ADA adalah salah satu cryptocurrency teratas di dunia. Untuk mengetahui lebih lanjut, lawati panduan Investing in Cardano kami.

Kami menampilkan broker dan pertukaran teratas yang menawarkan pilihan untuk membeli Cardano (TRX) dengan kad kredit atau kad debit. Untuk jumlah yang lebih besar, anda juga boleh menghantar wang transfer.

Binance

Binance adalah salah satu pertukaran cryptocurrency terbesar dan paling terkenal di dunia. Keuntungan membeli Cardano (ADA) di sini ialah anda mendapat keuntungan daripada yuran pertukaran yang lebih rendah daripada bursa yang bersaing, dan kecairan yang meningkat membolehkan anda membeli dan menjual dengan cepat untuk memanfaatkan berita yang bergerak di pasaran.

Baca Ulasan Binance kami atau lawati Binance.

Gunakan Kod Diskaun: EE59L0QP untuk pulangan 10% dari semua yuran perdagangan.

Kraken

Kraken adalah salah satu nama yang lama untuk pertukaran cryptocurrency yang beroperasi di industri.

Sejak awal yang sederhana, mereka kini telah menjadi salah satu nama yang paling dikenali di ruang ini yang menawarkan banyak pilihan aset untuk diperdagangkan termasuk Cardano (ADA).

Kos perdagangan adalah kompetitif dengan bursa lain dan mereka terus berkembang kini menawarkan perdagangan niaga hadapan dan margin.

Baca Ulasan Kraken kami atau lawati Kraken.

Bittrex

Bittrex adalah pertukaran lain yang kini membolehkan anda membeli dan memperdagangkan Cardano (ADA). Bittrex adalah pertukaran cryptocurrency terkemuka yang menyediakan pilihan cryptocurrency seluas-luasnya, mereka terkenal di industri ini sebagai salah satu daripada beberapa pertukaran yang tidak mengenakan yuran penyenaraian untuk projek yang berbeza, dan mempunyai reputasi integriti.

Baca Ulasan Bittrex kami atau lawati Bittrex.

Apa itu Cardano (ADA)?

Cardano adalah rangkaian berasaskan blockchain, yang menggunakan token asalnya sendiri, ‘ADA’.

Cardano mengetengahkan dirinya sebagai rangkaian pertama seumpamanya yang menjadi ‘peer-review’. Ini bermaksud bahawa sebelum perubahan dilaksanakan ke rangkaian, sekumpulan saintis terhormat global yang semakin meningkat, dari pelbagai bidang, menilai peningkatan yang dicadangkan.

Apa yang dilakukannya?

Melalui penggunaan token asalnya, ADA, pengguna memperoleh keupayaan untuk berurusan secara langsung dengan orang lain. Ini bermaksud bahawa tidak perlu ‘orang tengah’ pihak ketiga. Sebaliknya, pengguna mempunyai kemampuan untuk melakukan transaksi peer-to-peer.

Pada waktunya, rangkaian Cardano dijadualkan untuk menyokong berbagai aplikasi terdesentralisasi.

Bagaimana Cardano (ADA) berfungsi?

Cardano berfungsi melalui penggunaan model Proof-of-Stake (PoS). Ini bermaksud bahawa rangkaian tidak menggunakan pelombong, seperti yang dilihat dalam rangkaian seperti Bitcoin. Sebaliknya, mana-mana peserta rangkaian yang memegang ADA –dikenal sebagai pemegang kepentingan- dalam dompet yang disokong, mempunyai kemampuan untuk mengesahkan transaksi. Ganjaran untuk ini berbeza-beza, berdasarkan ukuran pegangan seseorang.

Melalui penggunaan pendekatan unik, bernama Ouroboros, Cardano menambahkan lapisan baru untuk PoS. Ini dilakukan melalui kumpulan pihak berkepentingan. Bagi mereka yang menggunakan pilihan ini, hak memegang dapat digabungkan dengan orang lain, yang memungkinkan untuk ‘pengurus kolam saham’ menguruskan pengeluaran blok.

Pembangunan yang diunjurkan?

Pembangunan rangkaian Cardano adalah proses multi-tahap, yang baru saja bermula. Dinamakan sebagai saintis, ahli falsafah yang terkenal dan berpengaruh, dan banyak lagi, terdapat 5 penanda utama di sepanjang peta jalan Cardano. Ini adalah,

  1. Byron – Tahap pertama pengembangan ini meliputi membangun jaringan, mempersiapkannya untuk pertumbuhan yang diharapkan pada tahun-tahun mendatang.
  2. Shelley – Setelah asas yang kukuh dibina, tahap kedua ini diharapkan dapat membawa perubahan, sekitar / meningkatkan desentralisasi jaringan.
  3. Goguen – Apabila desentralisasi jaringan yang cukup telah terjadi, tahap 3 akan membawa kemampuan untuk menyokong kontrak pintar dan dApps.
  4. Basho – Tahap keempat peta jalan Cardano akan menyaksikan perkembangan seputar skalabiliti dan interoperabiliti rangkaian.
  5. Voltaire – Sebagai tahap kelima dan terakhir yang sedang direncanakan, ini akan memusatkan perhatian pada pelaksanaan model pemerintahan baru. Tujuannya adalah untuk menjadikan jaringan dapat bertahan sendiri. Ini akan dicapai melalui pelbagai peningkatan, seperti pelaksanaan, kedua-duanya, sistem pengundian dan perbendaharaan.

Pada 29 Julai 2020, rangkaian Cardano secara rasmi akan memulakan peralihannya dari tahap satu ke tahap dua. Tahap ini, yang dikenali sebagai Shelley, akan menghasilkan tahap desentralisasi baru, dengan beralih dari node gabungan ke node komuniti.

Ideologi yang mendasari?

Bagi Cardano, jaringan ini seolah-olah sedang dibangun untuk menawarkan kemampuan saingan yang sama, seperti Ethereum. Perbezaannya, bagaimanapun, adalah penekanan yang diberikan pada beberapa sifat.

  • Kesan alam sekitar – Banyak rangkaian telah menyedari kesan negatif yang dapat dimiliki oleh protokol intensif tenaga, seperti bukti kerja. Dengan menggunakan PoS dengan cara yang dipilih oleh Cardano, rangkaian memerlukan lebih sedikit kuasa untuk beroperasi.
  • Keterbukaan dan ketelusan – Cardano menunjukkan bahawa sebagai blockchain yang ditinjau oleh rakan sebaya, peserta rangkaian mendapat keuntungan daripada lebih daripada sekadar produk yang dibina dengan baik. Mereka juga mendapat keuntungan dari tingkat keterbukaan dan ketelusan baru dalam operasi mereka, dan arah / kemajuan jaringan.

Penerimaan dan Kontroversi?

Sehingga kini, Cardano mempunyai tahap penerimaan dan kontroversi yang minimum.

Walaupun token asli rangkaian, ADA, dapat ditemukan di banyak bursa, ini boleh dikatakan merupakan penerapan terbesar yang dilihat sejauh ini. Sehingga keupayaan kontrak pintar disiarkan secara langsung di rangkaian, kemungkinan ini akan tetap berlaku.

Sehingga kini, rangkaian Cardano berjaya mengelakkan kebanyakan kontroversi. Isu yang paling kerap diperhatikan dalam rangkaian, adalah kurangnya desentralisasi. Seperti disebutkan sebelumnya, ini diharapkan akan berubah dengan pelaksanaan tahap 2 pada peta jalan Cardano.

Ada beberapa orang terpilih yang telah menimbulkan masalah dengan, apa yang mereka sebut, ‘asumsi yang masuk akal’, yang dibuat dalam buku putih Cardano. Pada asasnya, asas rangkaian Cardano dibina dengan pelbagai andaian bagaimana ia akan menyesuaikan diri dengan tahap penerapan masa depan. Sebahagiannya percaya, sementara yang lain tidak sepenuhnya yakin bahawa jaringan akan berfungsi seperti yang diharapkan.

Peraturan?

Sehingga kini, belum ada pernyataan rasmi yang dibuat di Cardano oleh pengawal selia. Akibatnya, projek ini tetap dalam bentuk ‘limbo’ peraturan.

Kecuali jika pernyataan rasmi dibuat, sebaliknya, masih ada kemungkinan ADA akan dilihat sebagai keselamatan. Mereka yang percaya ini mungkin berlaku, biasanya memberikan dua poin untuk hujah mereka.

  1. Rangkaian tidak terdesentralisasi pada ketika ini.
  2. Walaupun terhad kepada penduduk A.S., Cardano pada mulanya dibiayai melalui ICO.

Yang Membuatnya?

Pada tahun 2017, Cardano dilancarkan oleh Charles Hoskinson. Sebagai pengasas bersama Ethereum, Hoskinson membawa pengaruh dan intrik segera ke projek ini, dan token asalnya ‘ADA’.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me