Hari Wanita Antarabangsa 2020: 24 Petikan Inspirasi oleh Wanita di Crypto

Kesaksamaan gender adalah usaha sejagat, dan industri crypto dan blockchain tidak terkecuali. Tidak mengejutkan bahawa, seperti bidang teknologi lain, lelaki merangkumi majoriti di ruang blockchain dan crypto. Menurut Penemuan CryptoNewsZ, hanya 12.28% orang yang terlibat dalam komuniti Bitcoin hari ini adalah wanita, walaupun jumlahnya sudah meningkat dari hanya 5% pada tahun 2018.

Di OKEx, kami komited untuk mengarkibkan kesaksamaan gender di tempat kerja. Kami percaya bahawa penting untuk merangkul kepelbagaian gender dan pemberdayaan wanita. Kami menghargai bakat, kerja keras, dan sumbangan pekerja wanita, dan memberikan mereka peluang yang sama untuk berjaya dan bersinar, sama seperti yang kami lakukan kepada anggota lelaki kami.

Setelah bertahun-tahun berusaha, kami berjaya mencapai tenaga kerja yang seimbang antara gender tahun ini. Oleh itu, kami meningkatkan usaha kami untuk meningkatkan kesedaran mengenai kesetaraan gender dan pemerkasaan wanita dalam industri ini.

Untuk menghormati Hari Wanita Antarabangsa, kami telah membuat kempen khusus #WanitaInCrypto untuk meraikan pencapaian dan sumbangan yang dibuat oleh pemain industri wanita dan memberi inspirasi kepada mereka yang bekerja keras untuk berjaya dalam peranan mereka. Kempen ini menampilkan perkongsian dari hati ke hati dari 24 wanita luar biasa yang telah memberikan sumbangan yang memberangsangkan di lapangan.

Tertanya-tanya bagaimana mereka memecahkan stereotaip dan cemerlang dalam dunia blockchain dan crypto? Inilah gambaran perjalanan mereka yang menarik dan pernyataan hebat yang menyoroti apa yang mungkin dilakukan oleh wanita di crypto.

“Crypto seperti yang kita tahu ia dibina bukan hanya pada blockchain tetapi juga pada komuniti yang kuat. Kami, wanita, adalah pembangun masyarakat semula jadi. Sekarang adalah masa untuk kita berkumpul dan berpartisipasi dalam crypto dengan tujuan untuk memperoleh kebebasan kewangan dan memanfaatkan set kemahiran semula jadi kita. Sama seperti dolar yang kita belanjakan adalah penyataan politik – Bitcoin tidak berbeza. Selama ribuan tahun kami memberikan suara tanpa didengar – cryptocurrency membolehkan kami didengar. ”

Diana Pires, VP, Jualan Institusi, Crypto.com

“Untuk teknologi yang muncul seperti blockchain dan cryptocurrency, bakat dengan pelbagai latar belakang selalu diperlukan untuk mendorong inovasi. Dengan sebilangan besar peranan utama strategi, komunikasi dan pengembangan perniagaan wanita dalam industri, ini membuka peluang besar bagi pendatang baru wanita untuk terlibat dalam teknologi lebih dari sebelumnya. Saya dan pengasas bersama TongTong Bee sangat mempercayai kemampuan wanita dalam menerajui pertumbuhan industri blockchain dan cryptocurrency, dan sangat gembira melihat kekuatan kami dalam mengganggu dunia. “

Alyssa Tsai, Pengasas & Ketua Pegawai Eksekutif, PANews

“Bagaimana mewujudkan persekitaran yang sama? Industri kripto mempunyai kelebihan semula jadi, ini adalah industri baru dan menawarkan peluang yang lebih sama untuk semua orang berbanding industri tradisional. Lelaki dan wanita berada di garisan permulaan yang sama dan mempunyai peluang yang sama untuk mengubah dunia lama dan mencipta dunia baru. Sudah tentu, ia juga merupakan industri yang memerlukan pengetahuan profesional yang luas seperti undang-undang, kewangan, teknologi, kepatuhan dan lain-lain. Ia menolong kita mempunyai lebih banyak peluang untuk mencari kepakaran dan sesuai dengan latar belakang kita atau jika kita mahu, kita dapat menghadapi cabaran yang lebih luar biasa. Oleh itu, sebagai wanita kita tidak hanya ingin melaungkan slogan, tetapi perlu membuktikan diri kita menggunakan akal, empati yang sangat baik, dan kemampuan berkomunikasi dengan tindakan untuk memperjuangkan kesetaraan jantina. “

Seirai Li, Komuniti Taraxa & Pemasaran Recika CMO, Taraxa / Recika

“Saya Lilith Li. Saya seorang feminis.

Blockchain & cryptocrrency Industry adalah tempat terbaik untuk bekerja sebagai wanita walaupun anda tidak membuat kod. Anda mungkin menunjukkan kemampuan anda yang telah berusaha selama bertahun-tahun, dan juga menjadi diri anda seperti apa adanya.

Saya telah menyertai projek blockchain yang berpangkalan di Singapura selama 2 tahun untuk menjadi ahli baru. Terdapat banyak peluang hebat untuk belajar dari orang dan menilai sendiri. Sebagai contoh, anda dapat merasakan teknologi canggih bagaimana ia berfungsi; anda juga boleh menjadi pedagang baru yang teruja kerana memahami proses pasaran digital; anda juga boleh bekerjasama dengan pakar yang datang dari pelbagai industri dan negara. Suatu hari, anda akan menyedari bahawa orang-orang cemerlang bekerja di sekitar anda, dan anda adalah salah seorang daripada mereka.

Tidak ada prasangka, tidak ada seksisme.

Saya orang Cina, saya telah tinggal di Tokyo selama hampir 10 tahun.

Di Jepun, wanita tidak mempunyai cukup ruang untuk berjaya kerana budaya kuno dan pemikiran masyarakat tradisional. Mereka berdiam diri, rendah diri, patuh dan memuaskan sepanjang masa. Mereka bertindak ‘Gadis yang BAIK’ dan ‘SAMA SEPERTI ANDA’ kerana melindungi dalam kehidupan seharian. Itulah yang saya pelajari dari wanita Jepun.

Di Jepun, kita memerlukan wanita yang lebih bersemangat untuk bekerja di sini untuk menunjukkan kemahiran anda, termasuk pemikiran, kemahiran berbahasa, komunikasi, sosial, merasa lebih keras seperti yang anda boleh.

Saya bertanggungjawab untuk wanita di komuniti Blockchain sebagai pakar Jepun, yang ditubuhkan di New York dan bekerjasama dengan wanita blockchain untuk menguatkuasakan wilayah ini.

Dalam blockchain & dunia cryptocurrency, hanya beberapa wanita yang berperang di sana. Mereka boleh dipercayai, dihormati, berjaya. Adakah anda suka menjadi wanita seterusnya? “

Lilith Li, Pakar Jepun, Wanita dalam Blockchain

“Wanita membawa begitu banyak ke tempat kerja. Dari pelbagai perspektif dan gaya kepemimpinan, hingga pendekatan ketika menangani situasi – penting bagi perniagaan untuk mengambil wanita dan memupuk kepelbagaian itu. Sebagai wanita dalam industri yang dikuasai lelaki, menerima sokongan yang sangat diperlukan dan mempunyai peluang untuk terus berkembang adalah sangat penting. Apabila industri mengetepikan persekitaran yang ketat dan memberi wanita peluang itu, semua orang dapat berkembang! ”

Sandra Yap, Pengarah Perkongsian, Zcoin

“Hidup dengan makna memerlukan keberanian, keberanian dan tenaga tanpa batas. Menjadi ibu kepada dua orang ketika memenuhi keperluan persekitaran kerja yang sukar adalah sesuatu yang dihadapi oleh banyak wanita pada abad ke-21: ia mencabar dan bermanfaat pada masa yang sama. Hidup adalah perjalanan yang indah dengan naik turun yang berterusan tetapi yang paling penting ialah kita masih hidup dan kita dapat menikmati setiap minit perjalanan. Saya merasa sungguh diberkati kerana mendapat panggilan dalam dunia blockchain, sebuah misi digital yang menghubungkan saya dengan orang-orang luar biasa yang mempunyai impian yang lebih besar daripada mereka sendiri. Bekerja siang dan malam benar-benar menguras anda. Tetapi, pada akhirnya, anda muncul sebagai orang baru, kerana apa yang tidak membunuh anda menjadikan anda lebih kuat. Saya merasa bersyukur atas semua kesusahan yang harus saya lalui kerana mereka telah menjadikan saya orang yang lebih baik sepanjang perjalanan. Terutama bagi rakan-rakan wanita saya yang harus bekerja keras untuk mencapai matlamat yang hebat semasa berada di sana untuk anak-anak mereka yang luar biasa. Ambil pesanan ini dari saya pada Hari Wanita Antarabangsa: Cintailah pekerjaan anda, cintai hidup anda, kerana kerja sejati selalu membuat anda kelihatan cantik. “

Faye, Pengasas bersama, 99Ex

“Terima kasih kepada bitcoin, orang lebih bebas dan berkebolehan daripada sebelumnya untuk bersaing berdasarkan idea dan penciptaan nilai mereka, tidak terlepas dari bias lama mengenai jantina, bangsa, silsilah dan lain-lain. Sistem bitcoin memungkinkan untuk memasarkan harga setiap ciptaan nilai kecil dari kerja keras dan kreativiti, dan memberikan ganjaran itu ke seluruh rantaian nilai dalam masa nyata. Kini tiba masanya bagi semua orang untuk memikirkan kembali nilai yang anda buat yang akan memberi kesan positif kepada 7 bilion rakan sebaya anda. “

Ella Qiang, Pengurus Asia Tenggara, Persatuan Bitcoin

“Mantra peribadi saya adalah bahawa kaedah terbaik untuk meramalkan masa depan adalah membinanya. Mari fokuskan tenaga dan bakat kita untuk mencipta masa depan yang kita impikan, dan bukannya membuang masa dengan orang yang tidak senang. Kendalikan nasib anda dengan menjadi penyokong terbesar anda sendiri. “

Emi Yoshikawa, Sr. Pengarah Operasi Global, Ripple

“Teknologi blockchain bukan hanya revolusi teknologi yang juga mengubah masyarakat dan umat manusia pada umumnya. Vektor Blockchain yang terdesentralisasi memberikan akses yang sama kepada wanita untuk pendidikan yang lebih luas, pengurusan kewangan (secara individu dan institusi). Wanita dan kanak-kanak perempuan tidak perlu berasal dari Wall Street tetapi masih merupakan bahagian dalam pembuatan keputusan ekonomi global. Blockchain membawa kebebasan kewangan kepada wanita dan membantu mengakhiri diskriminasi berdasarkan gender di sekolah, di pejabat, dan di rumah, di peringkat antarabangsa. Inilah masanya wanita bersinar. “

Xiaoying Ren, Pengarah Perikatan Strategik, Cointelegraph Jepun

“Saya fikir ini adalah industri yang ditandai oleh salah faham dan salah faham. Ramai orang (wanita dan lelaki) percaya bahawa anda harus menjadi pemaju atau ahli ekonomi untuk terlibat – atau mereka terlepas kapal dan sudah terlambat.

Kami menjadi lebih baik dalam mengetatkan naratif, menjelaskan keuntungan cryptocurrency tanpa menyulitkannya, membina infrastruktur, mengeluarkan produk yang lebih mesra pengguna dengan USP yang jelas. Tetapi masih banyak kerja yang perlu diselesaikan dan banyak ruang untuk semua jenis orang untuk bergabung.

Anda tidak perlu menjadi saintis komputer (atau seorang lelaki) untuk memahami nilai mata wang digital yang terdesentralisasi yang membebaskan kita dari kawalan kerajaan dan bank pusat dan memberi kita kedaulatan kewangan individu … Anda hanya memerlukan fikiran ingin tahu dan kesediaan untuk belajar.

Juga, fahami bahawa halangan terbesar untuk masuk adalah diri anda sendiri. Ya, ini adalah industri yang dikuasai oleh lelaki tetapi tidak ada yang secara aktif menolak akses wanita. Banyak wanita yang masuk membunuhnya di ruang angkasa. Blockchain tidak berkecenderungan gender. Jangan biarkan sesiapa membuat anda berfikir sebaliknya dan jangan biarkan sesuatu menghalangi anda. “

Christina Comben, Wartawan Cryptocurrency, Bitcoinist

“Wanita mempunyai peranan penting untuk bermain di ruang Blockchain dan Crypto. Wanita sememangnya pengasuh, lebih dipercayai dan sering memberi perhatian kepada perincian yang mungkin akan diabaikan, seperti menggunakan cryptocurrency untuk kebaikan.

Tanggungjawab kita sebagai wanita untuk menjadi pendahulu perubahan yang datang kepada kita, Blockchain dan crypto telah memberi saya suara dan peluang dalam dunia yang penuh dengan birokrasi, ia juga dapat melakukan hal yang sama bagi wanita lain. Mempunyai lebih banyak wanita yang mengambil bahagian dalam ruang crypto dapat membawa perubahan positif. Wanita adalah komunikator yang hebat dan mereka dapat membantu membawa keseimbangan dan kepercayaan kepada ekosistem crypto. “

Yaliwe Soko, Pengerusi, Persatuan Blockchain Afrika Bersatu

“Saya senang melihat bahawa teknologi baru membolehkan wanita memenuhi diri mereka dalam kehidupan profesional dan swasta, mengatur masa mereka dan membawa idea mereka ke dunia, yang membolehkan perniagaan menjadi lebih inklusif dan pelbagai. Visi wanita untuk masa depan mewakili nilai yang berbeza, tujuan penting dan cara mencapainya, dan sangat bagus bahawa hari ini kita dapat berkongsi dan didengar. Fintech membuka peluang baru untuk wanita yang bekerja, yang, dengan cara mereka, membuka cakrawala baru untuk industri fintech. Ini adalah proses yang saling menguntungkan. Wanita yang semakin kuat dapat dilihat dalam crypto, ini juga bukan kebetulan bahawa Ketua Blockchain di salah satu komuniti yang paling berpengaruh di dunia – Forum Ekonomi Dunia – adalah seorang wanita, profesional yang hebat dan ibu kepada tiga orang.

Wanita adalah sumber yang baik untuk ekonomi, jadi marilah kita menjadi wanita yang kuat. Semoga kita mendorong mereka, semoga kita mendidik mereka. “

Kristina Lucrezia Cornèr, Menguruskan Editor, Cointelegraph

“Dengan teknologi yang baru berusia 11 tahun, ini adalah ruang baru di mana wanita dapat masuk lebih awal dan meningkatkan nisbah inovatif dan pemimpin lelaki berbanding wanita dalam industri blockchain. Anda tidak memerlukan ijazah dalam sains komputer untuk berkembang dan berjaya dalam industri ini, anda memerlukan motivasi, rancangan perniagaan yang mantap, dan ketekunan. “

Adel, Pengasas bersama dan Ketua Projek, DAPS Coin

“Blockchain dan crypto adalah teknologi yang mengubah dunia dan wanita harus terlibat di dalamnya. Jumlah wanita di IT, STEM, crypto, dan blockchain masih kecil. Ada potensi besar untuk wanita yang berwibawa, yang belum terlibat. Mari kita semua mendorong wanita untuk menggunakan kualiti mereka dalam industri baru ini.

Terdapat banyak kerja yang perlu dilakukan untuk pemaju, pemimpin (teknologi), pengurus pemasaran, pakar komunikasi, pembesar suara, (pereka web) dan banyak lagi peluang hebat. Oleh itu, jika anda dapat mengarahkan seorang wanita ke arah yang tepat untuk mengikuti impiannya, untuk menggunakan potensinya, maka carilah. Ini boleh menjadi adik perempuan anda, rakan atau bahkan seseorang yang anda temui di laman web besar di seluruh dunia. Setiap sumbangan kecil akhirnya dapat membawa kepada dunia blockchain dan crypto yang lebih pelbagai dan inklusif. “

CryptoLady, Pengasas, ladiesinblockchain.org

“Saya rasa wanita dapat membawa pemikiran kreatif ke industri yang saat ini menghadapi masalah untuk menghubungkan teknologi novel dengan aplikasi yang berguna dan arus perdana. Itulah cara saya berfikir dan merasa sebagai pereka sistem di syarikat teknologi yang berjaya.

Bitcoin tidak dapat memperoleh kejayaan sebenarnya dengan hanya seni bina perisian yang cemerlang. Ia juga tidak dapat memenuhi takdirnya, dengan hanya menjadi kawasan ajaib khusus bagi para teknisi atau pelabur. Ia memerlukan penggunaan besar-besaran! Ia memerlukan orang yang memasarkan dan merancang untuk penggunaan besar-besaran ini.

Jadi siapakah orang-orang ini? Kita semua. Bukan orang yang membina perisian nod Bitcoin. Orang dari industri yang ada, mencari kes penggunaan untuk menjalankan perkhidmatan mereka (atau sebahagian daripadanya) dengan lebih berkesan melalui Bitcoin.

Bitcoin sebagai ekosistem membuka banyak kemungkinan yang belum dapat dimanfaatkan. Ini menyediakan catatan global yang selamat, terbuka, dan cepat, efektif dari semua jenis transaksi, perjanjian, dan data.

Selama dekad yang lalu, orang tidak sepenuhnya terjaga dengan ini. Sebilangan besar daripada kita, bahkan kita yang sudah lama mengetahui mengenai Bitcoin, tidak mengetahui potensi Bitcoin – tersembunyi dalam pandangan kod versi pertama Bitcoin: 0.1.

Bergantung kepada kita semua untuk bersemangat untuk berkongsi dan membangun penemuan mengenai sifat sebenar Bitcoin ini, untuk merealisasikan sepenuhnya kedatangan global Bitcoin sebagai Internet 2.0.

Bitcoin bukan sekadar pelaburan: Ia adalah rangkaian dan infrastruktur yang banyak dimanfaatkan oleh kemudahan dan perkhidmatan moden kita.

Oleh itu, mari kita merealisasikan impian Satoshi dengan mengembangkan dan mempromosikan perkhidmatan yang sangat popular di Bitcoin yang sesuai dengan reka bentuk dan nasib Bitcoin! “

Reina Nakamoto, Pereka Sistem, @mindstatex

“Crypto adalah industri yang sentiasa berkembang dan pelbagai disiplin. Jangan merasa terintimidasi dengan jumlah maklumat yang nampaknya sangat banyak – berfikir secara kritis, tabah, dan yakin pada suara anda sendiri. Yang paling penting, bersenang-senang membuat kesan di dunia kita! “

Mia Deng, Modal Capung

“Semua orang bercakap mengenai penggunaan Cryptocurrency.

Ingin mempercepat prosesnya? Libatkan lebih ramai wanita!

Walaupun wanita telah mula menjawat jawatan kanan di syarikat Cryptocurrency terbesar, kami memerlukan lebih banyak daripada kami melabur dan bekerja di industri ini. Bercakap dengan anda teman wanita, saudara perempuan dan gadis yang anda selalu mahu memulakan perbualan dengan anda. (Ingin belajar sesuatu yang keren? Adalah pemecah ais yang hebat &# 128539;) “

Shalini

“Kita hidup di dunia yang berubah dengan cepat. Ini adalah masa di mana kreativiti dan idea berani telah menjadi norma baru dan orang-orang yang akan menerapkan era baru ini juga akan membantu mengubahnya menjadi lebih baik. Inilah sebab mengapa saya memperjuangkan pendidikan dan berkongsi maklumat sehingga lebih banyak orang akan memahami peluang tanpa had yang dimiliki Blockchain dan Crypto dalam membentuk masyarakat kita sebagai orang, sebagai komuniti dan sebagai individu secara individu tanpa mengira etnik, jantina atau latar belakang sosial anda. Saya selalu menghargai perkara-perkara baik dalam hidup dan apa yang mungkin kita capai jika kita bekerjasama dan terus berhubung. Inilah sebabnya mengapa saya baru-baru ini bergabung dengan ICON Ecosystem dan pasukan P-Rep ICONPLUS untuk memberi inspirasi dan cabaran kepada orang lain untuk bekerjasama. Inovasi sejati merangkumi semua orang. “

Mounia Rabhi, Wakil Awam ICON, ICONPLUS

“Hari Wanita Antarabangsa bermula pada tahun 1910. Saya memberi penghormatan kepada mereka yang memulakan gerakan ini pada era itu. Dan sekarang pada tahun 2020. Kita harus pergi ke fasa seterusnya. Blockchain dan mata wang kripto telah berkembang dengan menghilangkan sempadan dan menghubungkan individu. Jangan lupa bahawa blockchain juga berpotensi untuk mewujudkan kebebasan dan persamaan wanita. “

Mai, MissBitcoin

“Untuk teknologi blockchain untuk mencapai penggunaan besar-besaran, kami memerlukan lebih banyak bakat. wanita untuk menyertai kami dalam industri ini. Penyelidikan menunjukkan bahawa wanita cemerlang dalam mengambil inisiatif, bertindak dengan tekun, mendorong hasil dan menunjukkan integriti dan kejujuran yang tinggi, kualiti yang penting untuk membantu industri merealisasikan potensinya yang luas.

Yang mengatakan, saya percaya alasan terpenting bagi wanita untuk menyertai industri ini adalah kerana ia MENYENANGKAN. Dari pengalaman saya sendiri, ini merupakan perjalanan yang menggembirakan dan menggembirakan. Perjalanan di mana saya rendah hati sepanjang masa, terus-menerus menggunakan jari kaki, tetapi belajar setiap hari dan menginjak dan membuat tanda di wilayah yang luas di mana sangat sedikit yang pernah menyeberang. Sertailah kami dalam perjalanan ini! “

Fangfang Chen, Ketua Operasi, Algorand Foundation

“Penyesuaian dan pemahaman cryptocurrency dan teknologi blockchain mungkin kelihatan seperti perkara yang sukar pada awalnya.

Jangan lupa hakikat bahawa: "Semuanya sukar sebelum senang!"

Membuat perkara sukar adalah kekuatan tersembunyi dari kita. Jangan sekali-kali memandang rendah bakat anda melakukannya. Jangan takut untuk belajar perkara baru.

Jangan takut untuk menjadi pelopor perubahan. Jangan takut untuk bersaing di dunia lelaki. Jangan biarkan masyarakat dan keadaan semasa membuat anda keluar dari permainan.

Setiap transformasi memerlukan sentuhan belas kasihan dan perspektif terperinci kami; seperti transformasi blockchain.

Başak Burcu Yiğit, Pengasas Bersama, Wanita Blockchain Istanbul

“Jumlah wanita wirausaha yang mengembangkan proyek dalam teknologi blockchain, atau mengambil bagian aktif dalam projek masih sedikit, walaupun cenderung meningkat. Dengan mempertimbangkan kes penggunaan, adalah mungkin untuk mengatakan bahawa kita sudah mulai melihat profil peguam, birokrat, ahli akademik, kakitangan awam atau eksekutif peringkat pertengahan atau C yang bekerja pada penyelesaian blockchain korporat yang berusaha menyumbang kepada ekosistem dari segi peraturan dan masalah pemerintahan.

Mengenai sisi cryptocurrency perniagaan, kami melihat bahawa wanita mendekati cryptocurrency sebagai alat pelaburan / simpanan dan bukannya berdagang, kerana naluri mereka lebih berhati-hati.

Sebaliknya, wanita secara semula jadi kreatif. Wanita mesti mempunyai sentuhan dalam mengembangkan teknologi ini dan mencipta idea baru. Dengan cara ini, kami berpendapat bahawa teknologi dapat diadopsi dan dikembangkan oleh masyarakat yang lebih luas. Struktur yang akan mendorong wanita untuk melakukan transaksi cryptocurrency perlu dibina. Sebagai persepsi kesedaran umum bahawa semua persekitaran perisian, terutama permainan komputer, dikuasai oleh lelaki, kami peduli untuk memecahkan persepsi ini dan mendorong wanita untuk bekerja dalam ekosistem ini yang dapat menciptakan nilai tambah dan membuka cakrawala baru. “

Ebru Güven, Pengasas Bersama, Wanita Blockchain Istanbul

“Bitcoin adalah mengenai kebebasan memilih dan saya berharap bahawa kita melihat lebih banyak wanita menggunakannya sebagai mekanisme untuk mewujudkan peluang untuk diri mereka sendiri. Kepada wanita lain dalam industri ini, saya katakan – mari terus membangun. Mungkin suatu hari, persoalannya, "Bagaimana rasanya menjadi wanita di luar angkasa? ” akan usang. “

Girl Gone Crypto, @girlgone_crypto

Akhir sekali, berikut adalah beberapa kata dari Ketua Pegawai Strategi kami, Alysa Xu.

“Apa yang saya gemari dengan crypto? Ia tidak diskriminasi, tanpa mengira jantina, pendidikan atau latar belakang budaya anda. Di crypto, semua orang sama. Ini adalah manifesto sebenar ‘desentralisasi’.

Bagi seorang wanita yang bekerja di industri teknologi selama hampir 10 tahun, saya banyak bertanya, “Mengapa tidak ada banyak wanita di blockchain?” dan saya selalu memberi mereka jawapan yang sama, ada. Mereka tidak mendapat tahap pendedahan atau pengiktirafan yang sama dengan rakan lelaki mereka dan itulah masalahnya.

Saya ingin memotivasi lebih banyak wanita untuk terlibat dalam crypto, saya ingin melihat wanita berkuasa, dan yang paling penting, saya mahu wanita memanfaatkan peluang luar biasa ini untuk berkembang dan bersinar. Crypto bukanlah kelab kanak-kanak lelaki, ini merangkumi semua wanita yang telah menyertai kami dalam kempen #WomenInCrypto adalah contoh sempurna bagaimana wanita dapat memimpin, membentuk dan menyumbang kepada industri. “

Alysa Xu, Ketua Pegawai Strategi, OKEx

Ikuti OKEx pada:

https://twitter.com/OKEx

https://www.facebook.com/okexofficial/

https://www.linkedin.com/company/okex/

https://t.me/OKExOfficial_Bahasa Inggeris

https://www.reddit.com/r/OKEx/

https://www.instagram.com/okex_exchange

Steemit: https://steemit.com/@okex-official

Laman web: https://www.okex.com/

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me