CEO OKEx menjawab soalan pengguna mengenai jeda pengeluaran baru-baru ini

Berikut adalah sorotan sesi Ask Me Anything milik Jay Hao di Telegram – OKEx AMA Series

Pada 26 November, Ketua Pegawai Eksekutif OKEx Jay Hao menyertai sesi Ask Me Anything secara langsung di saluran Telegram OKEx rasmi dan menjawab soalan-soalan yang diajukan oleh 27,000+ ahlinya.

Tujuan sembang itu adalah untuk berhubung dengan komuniti OKEx dan menangani penarikan balik sementara platform – yang sejak itu disambung semula. OKEx kini kembali ke perniagaan seperti biasa – walaupun, seperti yang dijelaskan oleh Jay, “perniagaan seperti biasa” kelihatan sedikit berbeza.

OKEx telah bertahun-tahun membina kepercayaan dengan menawarkan rangkaian produk yang pelbagai dan sentiasa berkembang, membina hubungan yang kuat dengan komuniti pengguna dan – di atas semua – memberikan keselamatan yang terkemuka di industri.

Semasa AMA, Jay mengucapkan terima kasih kepada pengguna OKEx atas kesetiaan dan sokongan mereka sambil mengakui dengan pasti ketidakpastian bahawa jeda pengeluaran dibuat.

Apa yang berlaku dan apa yang sedang dilakukan untuk mengelakkan keadaan seperti ini di masa depan? Soalan-soalan ini dan banyak lagi dijawab oleh Jay di AMA – sorotan yang ditunjukkan di bawah – ketika dia membincangkan bagaimana cabaran ini telah mewujudkan “perniagaan seperti biasa” yang lebih kuat di OKEx.

Selamat datang, Jay! Sudah menjadi masa yang sukar bagi pengguna dan kakitangan di OKEx beberapa minggu kebelakangan ini. Kami telah menempuh banyak cabaran. Namun, nampaknya semuanya bergerak ke arah positif. Bolehkah anda memberitahu kami apa yang sebenarnya berlaku? Bagaimana ia mempengaruhi operasi platform?

Jay: Ini adalah masa yang mencabar bagi kita semua – tetapi terutama bagi pengguna kita. Walaupun mereka tidak perlu bimbang tentang keselamatan aset mereka, kerana kami telah berulang kali meyakinkan mereka bahawa semua dana selamat, mereka harus menangani ketidakpastian, kerana kami tidak dapat memberi mereka tarikh yang tepat untuk kapan pengeluaran akan dibuka. Ketidakpastian boleh menyebabkan ketidakselesaan dan tekanan, dan kita hanya boleh meminta maaf untuk ini. Kami sangat berterima kasih kepada pengguna kami atas sokongan mereka yang berterusan dan akan bertambah kuat dan lebih baik bersama mereka.

Semua operasi lain di bursa OKEx tetap tidak terjejas. Kami terus mengekalkan a "perniagaan seperti biasa" mendekati sepanjang tempoh penangguhan sambil berusaha meningkatkan sistem pengurusan risiko OKEx untuk melindungi aset pengguna, menyokong garpu keras Bitcoin Cash, menyenaraikan aset baru (iaitu, BCHA), dan memasukkan token ke dompet pemegang Bitcoin Cash.

Kami telah melihat penurunan aktiviti perdagangan di bursa. Namun, kami juga telah menerima banyak sokongan dan dorongan dari pengguna kami – tidak hanya melalui mesej tetapi juga ketika kami melihat data dari platform terkemuka, seperti skew. Walaupun terdapat penarikan sementara, OKEx bertahan di antara bursa niaga hadapan BTC teratas dan masih mendahului pekalan sebagai pertukaran derivatif terpenting dari segi minat terbuka terhadap niaga hadapan BTC.

Kami juga terus maju dengan penyenaraian projek baru dan sedang berbincang dengan syarikat baru untuk bekerjasama dalam usaha membangun ekosistem OKB dan meningkatkan pengalaman pengguna di platform kami. Kami tahu bahawa banyak pelanggan telah mempercayai kami terhadap kami, dan kami dengan tulus meminta maaf untuk ini. Kerja kami dari sini dan seterusnya adalah jelas: Kami akan mengekalkan komitmen kami untuk memenangi kepercayaan pengguna dan memastikan bahawa OKEx tetap menjadi platform pilihan mereka untuk melabur dan memperdagangkan aset digital.

Gembira melihat bahawa pembangunan ekosistem OKB berterusan, begitu juga semua operasi lain di bursa yang tidak terjejas semasa penangguhan pengeluaran. Apa pendapat anda mengenai kejadian ini, dan bagaimana anda fikir OKEx harus terus dari sini untuk meningkatkan keyakinan komuniti perdagangan crypto terhadap platform ini?

Jay: Saya berpendapat bahawa kejadian itu menyoroti beberapa perkara yang sangat penting. Ini memperlihatkan beberapa kelemahan dalam proses dalaman kami, yang sekarang kami teguh untuk memperbaikinya. Namun, ia juga menunjukkan kekuatan infrastruktur dan keselamatan kami – kerana kami dapat melindungi semua aset pengguna, dan juga terus menjalankan operasi pada semua fungsi pertukaran lain.

Di luar OKEx, insiden itu menunjukkan kematangan pasaran cryptocurrency – yang ditunjukkan dalam harga BTC dan aset utama lain dalam ketahanan mereka terhadap berita. Kami juga mengetahui bagaimana pelanggan OKEx yang menyokong dan setia dan bagaimana keyakinannya tetap tinggi di platform kami. Kami bukan sahaja akan berterima kasih kepada mereka dengan program penghargaan yang lumayan, tetapi kami juga berharap dapat memulihkan hilangnya kepercayaan.

Kami juga akan terus meningkatkan pengalaman pengguna, melancarkan produk dan ciri baru, dan mendengar maklum balas pelanggan. Selain menjadi CEO OKEx, saya mempunyai pekerjaan lain yang sangat penting di bursa iaitu Ketua Pegawai Perkhidmatan Pelanggan. Saya secara berkala bercakap dengan pelanggan satu persatu untuk mengenal pasti masalah mereka, mendengar cadangan mereka, dan mempercepat idea dan keperluan mereka melalui proses pengembangan produk kami.

Bagaimana anda merancang untuk menangani masalah dompet panas dan pemegang kunci peribadi dalam jangka masa panjang?

Jay: Sekali lagi, kami mohon maaf atas segala ketidaknyamanan dan kami akan berusaha untuk terus meningkatkan proses dalaman untuk mengelakkan situasi serupa berulang di masa hadapan. Kami sangat menghargai kesabaran anda.

Mari saya mulakan menjawab soalan anda dengan menangani beberapa pernyataan yang tidak betul yang dibuat mengenai sistem pengurusan keselamatan dan dompet kami:

  1. Sistem dompet panas kami telah menggunakan, dan akan selalu menggunakan, mekanisme multisig untuk mendapatkan kebenaran.
  2. Setiap kunci peribadi – ya, kami mempunyai beberapa pemegang kunci persendirian – mempunyai sandaran. Tidak akan ada aset yang hilang kerana kejadian yang tidak dijangka berlaku kepada pemegang kunci persendirian.
  3. Jeda pengeluaran tidak berkaitan dengan masalah teknikal di platform kami.

Melangkah ke hadapan, kami ingin sejelas mungkin dengan komuniti kami, dan kejadian ini telah mendorong kami untuk melakukan beberapa peningkatan dalam proses dalaman kami. Maklumat terperinci berkaitan dengan pengurusan kunci peribadi merangkumi:

  1. Penjanaan kunci persendirian
  2. Sandaran kunci peribadi
  3. Mengaktifkan kunci peribadi utama
  4. Mengaktifkan kunci peribadi sandaran

Berikut adalah mekanisme dompet panas terbaru kami:

Sila kunjungi halaman berikut untuk maklumat lebih lanjut, termasuk senarai perlindungan dan syarat:

https://www.okex.com/wallet-security

Setelah OKEx mengumumkan penangguhan penarikan, terdapat laporan mengenai catatan transaksi dalam rantai yang menyatakan bahawa terus ada aliran keluar dalam talian dari OKEx. Ini menjadikan pengguna dan seluruh pasaran crypto lebih cemas daripada sebelumnya. Daripada membantah khabar angin itu dengan pernyataan awam, mengapa OKEx tidak secara langsung mengumumkan semua alamat dompet dan transaksi dalam talian? Bukankah itu cara yang lebih telus bagi pengguna untuk mengawasi keadaan?

Jay: Sebilangan alamat dompet di OKEx telah ditandai secara terbuka oleh beberapa penjelajah dan saluran blockchain pihak ketiga. Walau bagaimanapun, kadang-kadang saluran salah melabelkan alamat dompet lain sebagai alamat dompet kami – yang menyebabkan panik pada masa lalu. Untuk beberapa waktu, kami telah berkomunikasi dengan saluran tersebut, satu persatu, untuk membetulkan atau menghapus laporan yang salah.

Dalam beberapa bulan mendatang, kami akan melancarkan rancangan ketelusan pertukaran baru yang membolehkan pengguna memantau alamat dompet dengan teliti setiap saat.

Khabar angin mengatakan bahawa penangguhan penarikan baru-baru ini adalah hasil tuduhan pengubahan wang haram dari pihak berkuasa China. Bagaimana anda dapat mengurangkan kebimbangan pengguna mengenai khabar angin ini?

Jay: Sebagai salah satu platform terawal yang mapan di industri ini, OKEx telah menjalankan perniagaan dengan alasan pematuhan ketat terhadap kerangka peraturan di seluruh dunia. Ini adalah salah satu prinsip utama kami. Sekiranya kita terlibat dalam pengubahan wang haram atau operasi haram lain yang mencurigakan, kita tidak dapat berkembang dengan industri ini.

Seperti yang dinyatakan dalam banyak pengumuman sebelumnya, penyelidikan tidak mempunyai kaitan dengan OKEx. Kami telah menetapkan, melaksanakan, dan terus memperbaiki Anti Pencucian Wang, Pembiayaan Anti-Pengganas, dan Perdagangan & Program Sekatan Ekonomi sejak awal kami untuk memastikan platform perdagangan aset digital yang mantap dan patuh. Kami ingin mempromosikan aktiviti perniagaan yang sah dan telus dan mengekalkan reputasi yang kuat di kalangan pelanggan, pengawal selia, dan industri aset digital kami.

Dengan pembukaan semula pengeluaran yang akan datang, saya mendengarnya telah menyiapkan beberapa siri program penghargaan pengguna. Jay, bolehkah anda memberitahu kami lebih banyak?

Jay: Untuk menyatakan permintaan maaf dan terima kasih kepada pengguna setia kami atas kepercayaan mereka, kami akan melancarkan beberapa program pampasan dan ganjaran.

Yang pertama adalah Program Ganjaran Selamat Jumaat. Bagi pengguna yang telah melakukan deposit, memegang token, atau diperdagangkan dalam jangka masa penarikan ditutup, OKEx akan memasukkan 20% dari jumlah yuran kontraknya ke dalam dana insentif yang akan dikeluarkan sebagai pembayaran sekali kepada pengguna berdasarkan aset dan keadaan urus niaga mereka. Pengiraan berat aset akan dua kali ganda untuk pemegang OKB.

Kedua, kami akan mengetepikan yuran perkhidmatan dan mengembalikannya kepada pengguna. Bagi pengguna yang asetnya melebihi 10,000 USDT sebelum pengumuman pada 00:00 (HKT) pada 24 November 2020, kad rebat komisen bernilai antara minimum 100 USDT dan maksimum 1,000 USDT akan dikeluarkan.

Untuk semua pengguna platform, insentif pendapatan fi-niaga hadapan dan pertukaran urus niaga selanjutnya akan terus dikeluarkan setiap hari Jumaat, dan pemegang OKB akan sentiasa mempunyai pilihan untuk membuat pengiraan berat aset OKB mereka berlipat ganda.

Sebagai penutup, semakan protokol dan prosedur OKEx sedang dijalankan, dan ini akan menjadi proses yang berterusan. Untuk mengelakkan gangguan platform yang serupa di masa depan, akan ada penilaian berterusan dari pelbagai faktor yang terus maju.

Jay dan seluruh pasukan di OKEx mengucapkan terima kasih yang tulus kepada masyarakat atas kesabaran dan kesetiaan mereka sepanjang jeda. Pasukan tahu bahawa kepercayaan harus diperoleh dan sesuai dengan cabarannya.

Oleh kerana crypto terus bergerak ke arus perdana, OKEx dengan rendah hati akan fokus untuk membangun ekosistem OKB, meningkatkan penawaran produk, menghubungkan secara positif dengan masyarakat, dan meningkatkan lagi pengalaman pengguna di platform.

OKEx tetap teguh dalam komitmennya untuk menyediakan platform perdagangan peringkat teratas dan untuk kekal sebagai pemimpin yang dipercayai dan bereputasi baik dalam industri.

Ikuti OKEx

 https://twitter.com/OKEx

 

https://www.facebook.com/okexofficial/

 

https://www.linkedin.com/company/okex/

 

https://t.me/OKExOfficial_Bahasa Inggeris

 

https://www.reddit.com/r/OKEx/

 

https://www.instagram.com/okex_exchange

Laman web: https://www.okex.com/

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me