Mingguan Teknikal OKEx: Tarian terakhir… buat masa ini? (27 Apr 2020)

Pengambilan utama

  • Sentimen positif yang membina BTC separuh boleh mendorong BTC harga sedikit lebih tinggi. Namun, data menunjukkan bahawa pesta itu akan segera berakhir.
  • ETH akan menguji rintangan bertahun-tahun pada masa itu bahawa lebih banyak perbualan Ethereum 2.0 telah berlaku di pasaran.
  • Beruang memegang cengkaman kuat LINK kerana perhimpunan kelihatan letih.

Gambaran keseluruhan pasaran

Sentimen di pasaran cryptocurrency pada umumnya positif pada hari Isnin Asia, kerana harga BTC mencapai tahap 7700 pada hujung minggu. Tindakan harga sesuai dengan jangkaan kami, seperti edisi terakhir kami pada Mingguan Teknikal menunjukkan bahawa garis leher kepala dan bahu sebelumnya adalah salah satu tahap kritikal bagi crypto terkemuka untuk menuntut agar lembu terus berlari.

Oleh kerana pembahagian bitcoin dijangka berlaku dalam kira-kira dua minggu, data menunjukkan bahawa BTC bull mungkin masih mempunyai kelebihan dalam jangka pendek. Namun, beruang secara beransur-ansur meningkat dari perspektif jangka menengah. Tinjauan dari Sentix menunjukkan bahawa Indeks Overconfidence Bitcoin telah melonjak ke +7, yang berhampiran kawasan yang boleh mencetuskan penjualan.

Manfred Hubner, Pengarah Urusan di Sentix, mengatakan, “keyakinan asas masih meningkat dengan suasana hati. Risiko yang dijelaskan belum akut. Tetapi ini boleh berubah dalam 1-2 minggu. “

Gambar 1: Indeks Overconfidence Sentix Bitcoin

Sumber: Sentix

Gambar 2: Volatiliti Tersirat ATM BTC

Sumber: Skew

Menariknya, BTC pasaran pilihan juga nampaknya menunjuk ke arah yang sama. Data dari Skew menunjukkan bahawa BTCVolatilitas tersirat selama 1 bulan jauh lebih rendah daripada turun naik tersirat 3 bulan dan 6 bulan sejak April, dan tren ini terus berlanjutan seperti itu.

Volatiliti tersirat adalah salah satu faktor penentu dalam menentukan harga opsyen. Turun naik yang tersirat menghasilkan premium pilihan yang lebih tinggi dan sebaliknya. Dalam kes ini, sepertinya pilihan peniaga memilih 3 bulan / 6 bulan (jangka panjang) BTC pilihan selama 1 bulan (jangka pendek).

Kami yakin kenaikan jangka pendek ini di BTC sangat berkaitan dengan bahagian yang akan datang. Ketua Pakar Strategi Kuantitatif OKEx Thomas Tse mencadangkan bahawa buku permainan separuh boleh “jauh sebelum separuh, pendek pada tarikh separuh, dan melepaskan kedudukan akhir tiga hari selepas separuh." Baca <Arbitraj Acara: Cara Berdagang Halvings> untuk lebih.

Di tempat lain, kami melihat ruang altcoin kebanyakan berwarna hijau, dengan ETH dan XRP diniagakan 2% lebih tinggi, sementara ADA melonjak lebih dari 10%. Terdapat peningkatan perbincangan mengelilingi ETH harga di pasaran, kerana crypto terbesar kedua telah menghampiri rintangan bertahun-tahun pada masa yang sama Ethereum 2.0 dijangka dilancarkan pada bulan Julai. Itu boleh menjadi fokus besar seterusnya untuk pasaran cryptocurrency yang lebih luas setelah bitcoin berkurang.

Analisis Harga

BTCUSDT – Ruang terhad untuk lembu jantan, beruang akan segera diambil alih?

  • Dalam edisi kami sebelumnya dari Mingguan Teknikal OKEx, kami menekankan bahawa salah satu syarat untuk BTC untuk menguji semula tahap 7700 adalah harga harus stabil di atas garis leher kepala dan bahu terakhir. Sekarang pasangan ini telah berdagang di atas garis leher. Walau bagaimanapun, sokongan garis leher tetap tidak diuji, dan di situlah pedagang harus melihat sebagai pendekatan separuh.
  • Momentum nampaknya semakin perlahan, kerana RSI tidak berubah berbanding aliran menaik sebelumnya. Sekiranya indikator tidak dapat menghasilkan beberapa tahap tinggi yang lebih tinggi dalam jangka masa terdekat, ini dapat memperkuat bias ke arah penurunan.
  • Pengayun stokastik juga mencadangkan agar lembu mulai kelihatan letih, kerana kedua-dua garis cepat dan lambat sudah berada di zon overbought, di mana harganya mempunyai beberapa pembetulan jangka pendek sebelumnya.
  • Pada masa penulisan, walaupun tahap 7700 nampaknya tidak sepenuhnya aman, kenaikkan harga di sebalik bahagian masih boleh mendorong BTC harga ke tahap 8100. Kami percaya bahawa rintangan ketara pertama yang nyata mungkin berada di dekat 8140. Tahap tersebut adalah di mana jurang jam hadapan niaga hadapan CME turun pada 9 Mac (tidak ditunjukkan di sini), dan juga purata bergerak 250 hari.
  • Namun, pembetulan jangka pendek dari sini tidak boleh dikesampingkan sepenuhnya. 7400 boleh menjadi kawasan pertama untuk menonton. Sekiranya dilihat, ia dapat meningkatkan kemungkinan menguji semula garis leher dekat 6900.

Gambar 3: Carta Harian BTCUSDT

Sumber: OKEx; Pandangan Perdagangan

ETHUSD – Tekan rintangan bertahun-tahun menjelang peningkatan 2.0

  • Eter telah menghampiri 200 markah, mencapai rintangan mingguan jangka panjangnya, yang tetap utuh sejak Februari 2018.
  • Dari perspektif jangka panjang, momentum nampaknya tetap sihat, yang mana pengayun stokastik dan pengayun utama melonjak di atas puncak sebelumnya. Juga, MACD telah menghasilkan crossover bullish mingguan, dan crossover nampaknya semakin melebar.
  • Di belakang peningkatan Ethereum 2.0 yang akan datang, yang mana pasaran telah dianggap sebagai faktor kenaikan harga, pasangan ini mungkin dapat menembusi di atas rintangan pertama. Jika dilihat, ia dapat meningkatkan bias mencapai 220 kawasan.
  • Walau bagaimanapun, masih terlalu awal untuk menentukan sama ada pasangan itu dapat menembusi garis aliran kedua.

Gambar 4: Carta Mingguan ETHUSD

Sumber: Tradingview

ADAUSDT – Masa untuk bertukar?

  • Cardano telah menjadi salah satu yang mendapat untung altcoin pada sesi Monday Asia, diperdagangkan sebanyak 10% lebih tinggi berbanding USDT, namun, kita dapat melihat giliran dari sini.
  • Pengayun Stochastic menghasilkan crossover penurunan harian di zon overbought. Kali terakhir peristiwa seperti itu berlaku, penjualan yang teruk berlaku. Kita juga dapat melihatnya dari sini, jika sejarah berulang.
  • ADA pemerhati juga dapat mengawasi perkembangan RSI. Walaupun nampaknya dapat mempertahankan level yang lebih tinggi, tetap saja, ia tidak dapat melampaui 80 level. Ini mungkin merupakan tanda lain untuk melambatkan momentum.
  • Kawasan pertama untuk ditonton: 0.041. Sekiranya dilihat, pengujian semula retracement Fibonacci 38.2% berhampiran 0.0385 tidak boleh dikesampingkan.

Gambar 5: Carta Harian ADAUSDT

Sumber: OKEx; Pandangan Perdagangan

LINKUSDT – Beruang memegang cengkaman kuat

  • Pautan Rantai mungkin menghadapi penurunan yang lebih rendah dalam jangka pendek kerana pelbagai petunjuk menunjukkan beruang memegang pegangan tegas.
  • Indikator momentum telah lama tidak setuju dengan tindakan harga dalam beberapa minggu terakhir, kerana RSI menghasilkan perbezaan bearish empat kali ganda. Dengan kata lain, kerana harga menghasilkan beberapa tahap tertinggi, RSI tidak mengikutinya.
  • Jumlah dagangan juga menunjukkan perbezaan penurunan yang sama. Oleh kerana pasangan ini diperdagangkan lebih tinggi, jumlah dagangan semakin rendah.
  • Crossover penurunan harian MACD nampaknya dibuat. Sekiranya disahkan, itu boleh menjadi isyarat penurunan harga yang lain.
  • Adalah wajar untuk menjangkakan pergerakan harga yang besar dalam jangka pendek, kerana band Bollinger telah memerah.
  • Kawasan pertama yang dapat ditonton adalah sekitar 2,94 hingga 2,97, yang terendah pada awal bulan ini.

Gambar 6: Carta Harian LINKUSDT

Sumber: OKEx; Pandangan Perdagangan

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me