Bitcoin Boleh Menguji Rendah Sebelumnya, Kekuatan Rintangan $ 6K Sangat Penting: Crypto Market Daily

Setelah kejatuhan kejam dalam pasaran kripto dan tradisional pada akhir minggu lalu, Bitcoin (BTC) dan cryptocurrency teratas yang lain dapat bergabung pada hujung minggu.

Namun, pada awal pagi ini, 16 Mac, pasaran kripto mendapat kejayaan lain, menyaksikan kerugian dua digit sejak 24 jam yang lalu.

Bitcoin pada masa ini diperdagangkan sekitar $ 4,600 dan turun lebih dari 14 peratus pada hari itu dan lebih dari 40 peratus pada minggu ini.

Ether (ETH) juga turun sekitar 15 peratus dalam tempoh 24 jam terakhir, bertahan di atas $ 100 setiap duit syiling. Cryptocurrency kedua terbesar telah kehilangan hampir 50 peratus nilainya dalam seminggu yang lalu.

Pertukaran Kekal BTC / USD

Carta 1H Data pertukaran kekal BTC / USD. Souce: okex.com

BTC memasuki gabungan pada hujung minggu sekitar $ 5,500 setelah mengalami penurunan mendadak minggu lalu, dan tingkah laku perdagangan menunjukkan ketidakaktifan yang melampau. Namun, dalam masa dua jam malam ini, 15-16 Mac, harganya tiba-tiba meningkat kepada $ 6,000 dan kemudian turun kembali menjadi sekitar $ 5,300.

Pada malam tadi dan pagi ini, Bitcoin diniagakan sekitar $ 5,300, sebelum turun menjadi hampir $ 4,600 mengikut waktu akhbar.

Melihat carta 1 jam, $ 6,000 telah terbukti menjadi tahap rintangan efektif jangka pendek, dan kebarangkalian penembusan jangka pendek rendah. Sekiranya harganya menguji tahap rendah sebelumnya – hampir $ 3,800 – dan disokong, ia mungkin akan menjadi tahap dua. Jika tidak, harganya mungkin mencari sokongan baru pada $ 3,500.

Memandangkan aktiviti mencuci berayun yang sering berlaku, yang terdedah kepada keadaan pasaran kecil yang melampau, risiko kemasukan pelabur runcit ketika ini agak tinggi. Sama ada atau tidak wilayah semasa boleh menjadi tahap berperingkat masih perlu disahkan.

Carta 1D Data Pertukaran Kekal BTC / USD. Souce: okex.com

Penganalisis OKEx percaya bahawa walaupun trend semasa berada dalam masa rehat setelah berada di kawasan yang terlalu banyak jual, seluruh pasaran crypto masih dipenuhi dengan pesimisme. Sebagai duit syiling perwakilan, BTC telah menunjukkan keletihan dan penembusan sementara sukar untuk dikendalikan memandangkan dana jumlah dagangan yang rendah.

Semasa pembuangan besar pada hari Jumaat yang lalu, 13 Mac, candlestick 1 hari ditutup dengan bayang-bayang panjang yang panjang, menunjukkan kekuatan kenaikan harga saham. Bayangan bawah ini mungkin menunjukkan kemungkinan kecil bahawa rendah baru dapat dibuat. Walau bagaimanapun, satu lagi bayangan panjang untuk hari ini menunjukkan rintangan keras di bawah $ 6,000.

Tiang tenaga MACD bergerak dengan lembut, tetapi salib emas tidak akan terbentuk dalam jangka pendek sebelum kedua-dua garis mempunyai isyarat pertemuan. Oleh itu, trend akan memasuki penggabungan adalah mungkin pada masa akan datang, $ 3,800 dan $ 6,000 harus diperhatikan dalam tempoh ini.

Tahap rintangan dan sokongan

  • Rintangan Jangka Pendek: $ 6,000
  • Rintangan jangka sederhana: $ 6,680
  • Sokongan Jangka Pendek: $ 4,590
  • Sokongan jangka sederhana: $ 3,800

Pertukaran Kekal ETH / USD

Data Pertukaran Kekal 1H ETH / USD Sumber: okex.com

ETH lebih terdedah daripada BTC. Harga gagal menembusi paras tertinggi sebelumnya pada $ 145 pagi ini. Ia tidak lama lagi menguji $ 134 dan kemudian terus jatuh, jatuh di bawah paras terendah $ 114 untuk pertama kalinya setelah memasuki trend penggabungan baru-baru ini sejak beberapa hari lalu.

Carta 1 jam menunjukkan kepada kita bahawa kekuatan penurunan panggil balik selama beberapa jam yang lalu benar-benar lebih kuat daripada yang pertama. Jumlah penjualan juga mempunyai isyarat yang meningkat, menunjukkan kelemahan.

Pelabur harus memberi tumpuan kepada keberkesanan sokongan $ 106 terlebih dahulu. Sekiranya harga Ether menembusi di bawahnya, maka ada kemungkinan untuk mendapatkan sokongan berhampiran $ 94.

Untuk kenaikan harga, sukar untuk meramalkan kenaikan yang lebih lama kecuali tahap rintangan sekitar $ 145 dapat ditembusi.

Tahap rintangan dan sokongan

  • Rintangan jangka pendek: $ 134
  • Rintangan jangka sederhana: $ 145
  • Sokongan Jangka Pendek: $ 94
  • Sokongan jangka sederhana: $ 86

Pertukaran Kekal XRP / USD

Data Pertukaran Kekal 1H XRP / USD Sumber: okex.com

Carta 1 jam di atas menunjukkan bahawa XRP Ripple bergerak ke tempoh penggabungan lain selepas pembuangan minggu lalu. Oleh kerana ia telah mencatat tahap rendah baru pada hari Jumaat, 13 Mac, tidak mudah untuk mengharapkan tahap dan kekuatan sokongan. Posisi paling bermakna adalah sekitar $ 0.1355 dan terendah sebelumnya pada $ 0.1028.

Penganalisis OKEx meramalkan bahawa harga XRP mungkin mengalami penurunan yang lain. Sekiranya julat dump seterusnya lebih kecil daripada dump sebelumnya dan jumlah penjualan tertinggi tetap lebih rendah daripada tahap puncak sebelumnya, isyarat pembalikan kenaikkan akan muncul.

Pelabur juga harus ingat bahawa $ 0.1700 adalah tahap rintangan pertama jika pemulihan dapat bertahan lebih lama. Tetapi coraknya akan menjadi penembusan yang salah jika harga pecah tanpa meningkatkan jumlah pembelian, maka trend akan kembali ke kawasan penggabungan.

Tahap rintangan dan sokongan

  • Rintangan Jangka Pendek: $ 0.1700
  • Rintangan jangka sederhana: $ 0.1985
  • Sokongan jangka pendek: $ 0.1355
  • Sokongan jangka sederhana: $ 0.1028

Penafian: Materi ini tidak boleh dijadikan dasar untuk membuat keputusan pelaburan, atau ditafsirkan sebagai saranan untuk melakukan transaksi pelaburan. Berniaga aset digital melibatkan risiko yang besar dan boleh mengakibatkan kehilangan modal yang anda laburkan. Anda harus memastikan bahawa anda benar-benar memahami risiko yang terlibat dan mempertimbangkan tahap pengalaman, objektif pelaburan dan mendapatkan nasihat kewangan bebas jika perlu.

Ikuti OKEx pada:

Steemit: https://steemit.com/@okex-official

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me