Apa itu Aeternity (AE) – Yang Perlu Anda Ketahui

Ditubuhkan pada tahun 2017, Kekekalan adalah platform cryptocurrency baru, berskala yang bertujuan untuk meningkatkan cryptocurrency, secara umum, dengan menyelesaikan beberapa masalah yang paling serius: skalabiliti dan keselamatan.

Menghilangkan ketidakcekapan dalam cryptomarket, meningkatkan skalabiliti kenalan pintar dan dapps, pelanggaran, dan pelaksanaan kontrak bergerak di luar rantai hanyalah beberapa perkara yang membuat Aeternity menonjol dari orang ramai.

Penskalaan Kenalan Pintar – Bagaimana Aeternity menyelesaikan masalah ini

Salah satu cabaran utama yang dihadapi oleh penerapan blockchain adalah penyusunan kontrak pintar. Yang mengatakan, skalabilitas dapat ditangani dengan tiga cara: dengan meningkatkan throughput dengan mekanisme konsensus yang berbeda, dengan meningkatkan throughput dengan sharding, atau dengan menggerakkan kontrak pintar di luar rantai, area di mana Aeternity sedang berinovasi.

Pendekatan pertama, iaitu meningkatkan throughput dengan mekanisme konsensus yang berbeza, bertujuan untuk meningkatkan jumlah transaksi sesaat yang mampu ditangani oleh blockchain; namun, kaedah ini mempunyai hadnya.

Meningkatkan throughput dengan sharding adalah teknik yang melibatkan memisahkan kedua transaksi dan permintaan kontrak pintar dalam pecahan (kumpulan nod). Kaedah ini masih tidak ideal kerana hanya menghasilkan pengesahan transaksi separa dengan hanya beberapa nod.

Penyelesaian ketiga dan terakhir untuk skala kontrak pintar adalah dengan menggerakkan pelaksanaannya di luar rantai, yang juga merupakan matlamat utama Aeternity.

Saluran negara – salah satu kejayaan utama platform

Saluran negara boleh dianggap sebagai saluran komunikasi yang memungkinkan untuk melaksanakan kontrak pintar di luar rangkaian. Ini bermaksud bahawa kontrak saluran negara dapat beroperasi dengan privasi yang lebih besar serta dengan peningkatan kecekapan.

Adjudikasi dan perselisihan

Hanya apabila pihak berkontrak berhenti atau timbul perselisihan bahawa kod kontrak pintar dikuatkuasakan oleh blockchain. Berkat kaedah ini, kontrak tetap peribadi dan blockchain dapat menyelesaikan skor dengan bertindak sebagai sistem pentadbiran swasta untuk kontrak pintar.

Kerana kenyataan bahawa hanya penyelesaian terakhir yang perlu diproses secara rantai, ini menyebabkan peningkatan tahap throughput.

Membina kontrak pintar berfungsi

Dengan rancangan masa depan untuk membina perpustakaan JS dan API JSON untuk tujuan pembangunan web, Aeternity pada masa ini membolehkan pemaju membuat dan menjalankan kontrak pintar dalam bahasa Chalang. Aeternity tidak disertakan dengan sokongan untuk pengaturcaraan bernegara, yang bermaksud bahawa pihak yang berkontrak bertanggungjawab untuk menjaga keadaan program.

Sistem Proof of Work dan Proof of Stake yang hebat dari platform ini

Seperti disebutkan sebelumnya, Aeternity juga menawarkan sistem pemerintahan yang unik, dengan konsensus dicapai melalui sistem Proof-of-Work hibrid (PoW) dan algoritma Proof-of-Stake (PoS). Sistem PoW hibrid ini mendorong penciptaan pemproses DRAM yang lebih baik, tetapi juga membuka jalan menuju desentralisasi yang tiada tandingannya dengan membenarkan telefon pintar menambang.

Berkenaan dengan sistem Proof-of-Stake (PoS), ini digunakan untuk mendelegasikan suara dengan mempertimbangkan keputusan mengenai jumlah token yang dimiliki oleh akaun. Secara sederhana, ini bermaksud bahawa pelombong dapat memilih dan pemegang nilai boleh bertaruh untuk mengambil keputusan bersama.

Inovasi dan desentralisasi

Akhir sekali, kami mempunyai Oracle yang menghubungkan data dunia nyata dengan kontrak pintar yang pada dasarnya menyediakan akses ke data di luar blockchain. Fungsi ini membolehkan pengguna bertanya, kemudian mendapatkan pelbagai jawapan. Beberapa contoh kehidupan sebenar untuk ini termasuk memeriksa harga untuk cryptocurrency apa pun, harga emas, atau cuaca di mana-mana bahagian dunia.

Ciri ini sahaja pasti menjadikan Aeternity sebagai salah satu platform crypto terkemuka dalam persekitaran perniagaan tinjauan pemasaran dan, akhirnya, bahkan membawa kepada pertumbuhan yang signifikan di suatu tempat dalam masa terdekat.

Dipesan lebih awal, sumber terbuka “Aepps” dari hari pertama selepas pelancaran Mainnet

Pasukan Aeternity menyedari potensi yang dimiliki platform ini dan tidak menghairankan bahawa mereka ingin menarik seberapa banyak pembangun aplikasi mudah alih dan web yang mungkin. Aplikasi terdesentralisasi Aeternity yang disebut “aepps” akan tersedia dari hari pertama selepas pelancaran Mainnet rasmi platform.

Token AE (AE)

Pada masa ini berada di kedudukan ke-28 dalam 100 carta Cryptocurrency teratas di CoinMarketCap, Kekekalan hampir sama dengan ETH dalam hal sistem bayaran. Ringkasnya, semua yuran sistem dan kontrak pintar diselesaikan di Aeon, kerana token Aeternity belum ada.

Mungkin perlu diketahui bahawa token rangkaian boleh disimpan di hampir semua dompet Ethereum yang menyokong token ERC-20. Anda boleh membeli AE dari Gerbang.io, Binance.com, atau IDAX.mn

Peta jalan dan rancangan masa depan

Aeternity memulakan pengembangannya pada bahagian pertama 2017, tidak lama kemudian diikuti dengan pelancaran Testnet dan penjualan token rasmi, kempen sokongan, dan pembuatan aplikasi penting. Pada masa sekarang, Aeternity sedang menjalani audit keselamatan dengan pelancaran Mainnetnya dijadualkan sebelum akhir tahun ini.

Orang di sebalik projek ini

Aeternity dikaitkan dengan salah satu nama terbesar dalam industri crypto, nama Yanislav Georgiev Malahov, pengasas Aeternity, juga dikenal sebagai “Godfather of Ethereum.”

Maklumat lebih lanjut mengenai semua ahli pasukan Aeternity boleh didapati di laman web rasmi platform.

Kekekalan – platform yang mengubah permainan, tetapi adakah layak untuk dilaburkan?

Semua perkara yang dipertimbangkan, Aeternity adalah salah satu platform cryptocurrency paling inovatif dan paling menarik yang telah dilancarkan pada tahun-tahun kebelakangan ini. Ini di sini dengan misi terpuji untuk meningkatkan industri kripto, dan ia melakukannya dengan gagah berani dengan menggerakkan kontrak pintar di luar rantai dan dengan meningkatkan skalabiliti dengan margin yang panjang, serta dengan mengurangkan turun naik harga yang tidak menyenangkan yang biasanya dikaitkan dengan semua cryptocurrency.

Perkara terbaik seterusnya untuk pelabur crypto masa depan? Masa akan menentukan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me