Stok 5G Untuk Beli Pada 2020

Rangkaian wayarles 5G siap untuk masa perdana tahun ini. Menurut ramalan, perbelanjaan infrastruktur tanpa wayar 5G akan meningkat menjadi kira-kira $ 4.2 bilion pada tahun 2020, berbanding $ 2.2 bilion tahun lalu, kerana lebih banyak negara menggunakan teknologi baru ini. 

Selain itu, inovasi terbaru dalam telekomunikasi ini merupakan perubahan besar dalam industri. Pemain dan pemerintah utama telah mendorong integrasi 5G. Teknologi ini membolehkan teknologi lain berkembang. Dengan kata lain, ia adalah pengganda kekuatan, yang hanya berlaku sekali setiap beberapa tahun. Oleh itu, pasaran telekomunikasi dan semua pentadbiran kemungkinan besar akan menggunakan teknologi baru ini, dan syarikat yang mengambil kesempatan akan mengalami pertumbuhan yang luar biasa. 

Dengan itu, di bawah ini terdapat dua saham 5G yang hebat untuk diperhatikan pada tahun 2020. 

Resonant Inc. (NASDAQ: RESN)

Resonant Inc. berpusat di Goleta, California dan terutama terlibat dalam merancang penapis untuk elektronik frekuensi radio yang digunakan dalam telefon pintar. Dengan cap pasaran $ 80 juta, syarikat itu belum menguntungkan, dan bukan aliran tunai percuma. Namun, ketika syarikat bergerak untuk melayani kebutuhan 5G di pasar penapis RF yang dapat meningkat menjadi $ 28 miliar dalam penjualan tahunan pada tahun 2025, ia dapat menjadi hampir dua bagger. 

Permintaan yang meningkat untuk “streaming video dan peningkatan keperluan lebar jalur” akan mendorong pertumbuhan lebih banyak dalam hal ini, kerana 5G memerlukan permintaan teknologi yang lebih baik untuk melayani hal yang sama. Selain itu, 5 penganalisis berbeza yang menawarkan ramalan harga 12 bulan untuk saham ini mempunyai sasaran median 4.50, dengan anggaran tinggi 7.00 dan anggaran rendah 3.50. Anggaran ini menunjukkan kenaikan + 63.64% dari harga sebelumnya. 

Lebih-lebih lagi, saham 5G terletak di tengah-tengah trend kenaikan yang luas dalam jangka pendek dan dengan itu dijangka meningkat 15.17% dalam 12 minggu akan datang, dan dengan kebarangkalian 90%. Stockinvest.us menyatakan bahawa Resonant Inc. memegang beberapa isyarat positif, dan harus dianggap sebagai calon yang berani dan terkumpul. 

Walaupun begitu, pelabur tidak harus melupakan 4G kerana ia akan terus menjadi pemain utama dalam sektor ini. Sebab utama adalah bahawa 5G tidak akan berada di mana-mana, dan bahkan kelajuan yang benar tidak akan dialami dengan segera, dan pelabur harus mengharapkan 4G untuk menyediakan backstop untuk lubang liputan 5G. 

Secara keseluruhan, Resonant Inc. berpeluang untuk menjadi pemain utama dalam sektor ini kerana memanfaatkan revolusi, menjadikan RESN sebagai salah satu saham terbaik untuk dibeli pada tahun 2020.

CCI – Stok Teknologi 5G

Dengan pelancaran 5G tidak lama lagi, sentimen dalam industri komunikasi tanpa wayar ialah stok telekomunikasi meningkat. 

Menara, cip, dan syarikat peralatan lain yang menjadikan infrastruktur yang akan berfungsi sebagai tulang belakang rangkaian berkelajuan tinggi maju ini akan memiliki hari-hari yang sibuk ketika mereka mendorong penerapan teknologi panas-panas. 

Dengan ini, tidak ada masa yang lebih baik untuk mengambil beberapa saham telekomunikasi dengan harga yang relatif rendah dan menonton ketika mereka berkembang untuk menjadikan anda kaya.

Dalam bahagian ini, kita akan melihat satu stok teknologi panas yang semestinya dimiliki oleh semua orang yang berminat dalam industri ini; stok CCI. 

Secara ringkas, kami akan melihat sejarah syarikat di sebalik stok tersebut, dan beberapa sebab mengapa kami yakin stok ini sedang dalam perjalanan.

Sejarah Ringkas Crown Castle International Corp. 

Mahkota Istana Antarabangsa adalah penyedia infrastruktur komunikasi bersama terbesar di Amerika dengan lebih 40,000 menara sel. 

Sehingga Mac tahun lalu, syarikat ini juga memiliki lebih dari 70,000 batu laluan serat yang menyokong sel kecil dan penyelesaian serat di setiap pasar utama di Amerika Syarikat. 

Crown Castle ditubuhkan pada tahun 1994 di Texas. Dengan lebih daripada 100 pejabat di AS, syarikat ini mempekerjakan lebih daripada 5,000 pekerja. 

Ia juga S&Syarikat P 500 yang tersenarai di NYSE di bawah CCI tinker dengan nilai perusahaan melebihi $ 70 bilion.

Sebab Mengapa Anda Perlu Memiliki Sebilangan Stok CCI

Saham Crown Castle telah menunjukkan prestasi yang baik akhir-akhir ini. Sepanjang tujuh bulan terakhir, stok CCI meningkat lebih dari 9%, berjaya mengatasi pertumbuhan industri tanpa wayar sebanyak 4.7%.

Perhimpunan ini dijangka berlanjutan dalam jangka pendek kerana beberapa faktor yang baik. 

Akhir-akhir ini, syarikat telah berusaha untuk mengembangkan jejak gentiannya, yang tertumpu pada peluang sel kecil dengan membeli beberapa syarikat penyebaran sel kecil dan operator serat. 

Ini meletakkan Crown Castle dalam posisi yang strategik untuk melayani kebutuhan baik penggunaan 4G semasa dan 5G yang akan datang serta permintaan perusahaan untuk serat.

Hasil kewangan suku ketiga syarikat juga memberangsangkan. Syarikat telekomunikasi itu melaporkan dana yang disesuaikan dari operasi (AFFO) sesaham $ 1.55 – angka yang melampaui anggaran $ 1.48, menurut Anggaran Konsensus Zacks.

Pendapatan bersih berjumlah $ 1.51 bilion, yang menunjukkan pertumbuhan 10.1% dari tahun ke tahun. Ini mencerminkan permintaan tinggi syarikat untuk infrastruktur, portfolio menara yang luas, dan aktiviti penyewaan yang sihat. 

Bagi mereka yang belum memiliki stok CCI, kami yakin sudah waktunya untuk memanfaatkan stok pertumbuhan ini kerana bersedia meningkatkan nilai.

Faktor-faktor yang mendorong Pertumbuhan Saham CCI

Faktor yang mendorong pertumbuhan stok CCI merangkumi; pulangan ekuiti tinggi (ROE). 

Syarikat ini mempunyai ROE 8%, yang jauh lebih tinggi daripada purata industri 4.54%. 

Petunjuk yang jelas mengenai penggunaan ekuiti yang optimum. Ini adalah faktor utama yang mungkin meningkatkan keyakinan pelabur terhadap saham telekomunikasi.

Pertumbuhan FFO Pepejal – untuk tahun depan, FFO sesaham syarikat dianggarkan meningkat lebih dari 8.9%. Luar biasa, dalam tempoh lima tahun akan datang, FFO sesaham diramalkan akan meningkat lebih dari 15%. 

Berdasarkan permintaan tinggi untuk aset menara dan gentiannya, Crown Castle memproyeksikan FFO antara $ 2,539- $ 2,584 juta.

Akhirnya, terdapat permintaan yang semakin meningkat untuk aset dan menara sel kecil syarikat oleh pembawa tanpa wayar ketika mereka berusaha menangani peningkatan jumlah data yang dibawa oleh rangkaian tanpa wayar dan berwayar. 

5G dijangka dilancarkan pada tahun depan, dan kerana teknologi ini mempunyai jangkauan yang sangat terhad, untuk menyebarkannya ke kawasan yang luas, banyak sel kecil akan diperlukan. 

Dan kerana Crown Castle adalah raja kawasan sel kecil, satu perkara yang dapat kita harapkan adalah stok CCI yang lebih baik daripada yang sedang dilakukan. Sentimen kami adalah CCI pastinya saham untuk dibeli.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me