Kajian Lejar Nano X

Pasaran cryptocurrency perlu mempunyai cara yang selamat untuk melindungi mata wang maya mereka. Di sinilah tempat Lejar Nano X memasuki permainan. Ledger, salah satu syarikat crypto yang paling terkenal dalam industri ini, mencipta Lejar Nano X. Ini adalah dompet perkakasan yang paling maju dan selamat yang boleh dimiliki pengguna untuk menyimpan cryptocurrency mereka. 

Terdapat banyak risiko yang terlibat dengan perdagangan, pelaburan dan pemegangan mata wang maya. Inilah sebabnya lejar memutuskan untuk menyelesaikan masalah-masalah ini. Walaupun dompet kertas selamat, mereka tidak mempunyai antara muka pengguna yang diperlukan untuk menyediakan cara yang selesa untuk menggunakannya secara berkala. 

Apa itu Dompet Perkakasan?

Dompet perkakasan adalah peranti yang membolehkan kami menyimpan cryptocurrency dengan cara yang selamat. Ini adalah produk perlindungan diri yang dapat membantu kami mengurus dan menyimpan aset digital. Dana anda tidak akan bersentuhan dengan internet. Ini adalah salah satu kaedah “penyimpanan sejuk” yang paling popular untuk menyimpan mata wang maya. 

Tidak ada penggodam atau individu yang dapat mengakses dompet perkakasan anda. Walau bagaimanapun, jika anda mengungkap atau memberikan frasa atau kunci peribadi anda, pengguna lain boleh mendapatkan akses ke dana anda. Inilah sebabnya mengapa sangat penting untuk menyimpan frasa pemulihan (frasa biji) dan kunci peribadi anda dengan betul. 

Ingat ungkapan yang popular: “Bukan kunci anda, bukan crypto anda.” 

Di sinilah dimana Lejar Nano X akan menawarkan pengguna pengalaman terbaik sepanjang masa. Teruskan membaca jika anda ingin mengetahui apa itu Lejar Nano X dan bagaimana ia berfungsi. 

Apa itu Ledger Nano X?

Ketika datang ke dompet perkakasan, the Lejar Nano X adalah antara penyelesaian terbaik di pasaran. Dompet perkakasan yang dibangunkan oleh Ledger ini siap untuk menawarkan kemungkinan pengguna untuk melindungi dana mereka tanpa perlu risau tentang kebolehgunaan.

Kami tahu bahawa menyimpan mata wang maya kami dalam dompet perkakasan mungkin tidak selesa. Perkara ini tentu berlaku bagi mereka yang menggunakan aset digital secara berkala. Walau bagaimanapun, dengan Ledger Nano X, masalah ini dapat diselesaikan. 

Walaupun keselamatan dan mudah alih adalah dua ciri utama Lejar Nano X, ia juga senang digunakan. Ini bermakna anda tidak akan menghadapi masalah untuk menghabiskan mata wang maya anda jika anda ingin membeli kopi di kedai dan membayar dengan BTC atau jika anda ingin menggunakan Metamask untuk menukar token Decentralized Finance (DeFi). 

Keselamatan Terbaik

Menyimpan dana anda dalam pertukaran kripto bukanlah kaedah paling selamat untuk menyimpan wang anda. Platform kripto dan juga dompet panas boleh diserang dan diretas. Ini pasti boleh memberi kesan negatif pada portfolio anda sekiranya pertukaran atau platform tidak berfungsi. 

Dengan Lejar Nano X, anda boleh yakin bahawa anda akan dilindungi setiap masa. Ledger mempunyai standard keselamatan tertinggi. Semua produk mereka menggabungkan cip selamat yang disahkan dan juga OS khusus untuk menjamin keselamatan maksimum. 

Dengan Lejar Nano X, anda akan dapat memilih pelbagai mata wang maya untuk disimpan. Pada masa yang sama, dengan aplikasi Ledger Live, anda akan dapat menguruskan dana anda dengan cara yang sangat mudah. 

Perhatikan bahawa Ledger adalah dompet perkakasan pertama dan satu-satunya yang diperakui di pasaran untuk keselamatannya. Agensi keselamatan siber Perancis (ANSSI) telah mengesahkan produk Ledger. Selain itu, dompet Ledger adalah satu-satunya dompet perkakasan yang mempunyai OS tersendiri (BOLOS) untuk melindungi peranti daripada serangan berbahaya. 

Selain itu, anda boleh melakukan pemeriksaan tulen yang akan memastikan bahawa peranti Ledger anda asli. Lebih-lebih lagi, anda boleh memastikannya tidak diusik atau dikompromikan oleh pihak ketiga. 

Ke mana sahaja anda Pergi

Seperti yang telah kita sebutkan sebelumnya, Lejar Nano X akan menjadi pilihan yang tepat untuk anda jika anda ingin mempunyai pengalaman yang lancar. Dengan menggunakannya, anda akan dapat memasang hingga 100 aplikasi dari senarai lebih dari 1500 token. 

Anda boleh menyambungkan anda Lejar Nano X ke telefon pintar dan komputer anda dengan Ledger Live. Ini akan membantu anda menguruskan aset di mana sahaja anda berada. Ini adalah salah satu perbezaan utama dengan Ledger Nano S yang memerlukan kabel untuk disambungkan ke komputer. 

Pada masa yang sama, Lejar Nano X akan menawarkan anda kemungkinan untuk memasang sehingga 100 aplikasi crypto pada masa yang sama. Anda akan dapat menguruskan semua token dan syiling ini hanya dengan beberapa sentuhan. 

Ciri-ciri Ledger Nano X

The Lejar Nano X akan merangkumi beberapa ciri yang membolehkan anda melindungi dana crypto anda. Mari kita pergi ke spesifikasi teknikal produk ini:

Ia mempunyai ukuran 72mm x 18.6mm x 11.75mm dan berat 34g. Ini menjadikannya sangat mudah alih dan cepat digunakan pada bila-bila masa. Dari segi bahan, dompet perkakasan akan dibuat dari keluli tahan karat dan plastik yang disikat. Ia juga termasuk bateri 100mAh. 

Anda akan menyambungkan dompet ke komputer anda melalui penyambung USB Type-C. Lebih-lebih lagi, Lejar Nano X mempunyai tahap persijilan CC EAL5 + dan cip ST33JM0 (selamat) + STM32WB55.

Pada masa yang sama, Lejar Nano X akan disambungkan ke komputer menggunakan Bluetooth. Itu akan sangat positif jika anda berasal dari Lejar Nano S di mana anda harus menggunakan kabel USB. Ini sangat sesuai untuk pengguna yang ingin menggunakan aset digital mereka dalam perjalanan dan memastikan dana mereka selamat. 

Walaupun beberapa pengguna mungkin merasakan pilihan Bluetooth kurang selamat daripada kabel, Ledger mengesahkan Bluetooth tidak mempengaruhi keselamatan Lejar Nano X. Anda boleh yakin bahawa dana anda akan selamat sepanjang masa. 

Senarai Ciri-ciri Ledger Nano X

  • Sesuai dengan peranti mudah alih dan komputer melalui Bluetooth
  • Sangat Selamat (simpanan sejuk)
  • Menawarkan sokongan kepada lebih daripada 1,500 token
  • Reka bentuk yang lebih baik
  • Bahan yang lebih baik
  • Skrin Besar (berbanding dengan Lejar Nano S)
  • Butang yang diperbaiki
  • Peningkatan storan (sehingga 100 aplikasi)

Ledger Nano S vs Ledger Nano X

Anda mungkin pernah mendengar bahawa Lejar Nano S adalah dompet perkakasan yang paling popular di pasaran. Ini adalah benar. Ia mempunyai harga yang sangat berpatutan dan termasuk ciri-ciri yang sangat berguna. Walaupun begitu, ia masih berbeza dengan yang diperbaiki Lejar Nano X. Sesungguhnya, kita boleh memikirkan Lejar Nano X sebagai evolusi dompet perkakasan yang paling popular di dunia. 

Anda boleh membaca kami panduan Ledger Nano S vs Ledger Nano X penuh klik di sini

Reka Bentuk yang berbeza

Perkara pertama yang anda akan perhatikan mengenai Lejar Nano X adalah bahawa ia akan mempunyai reka bentuk yang berbeza berbanding dengan Lejar Nano X. The Lejar Nano X akan memiliki layar yang lebih besar dan lebih baik, dengan butang yang lebih baik dan akan lebih padat daripada Lejar Nano S.

walaupun Lejar Nano S adalah dompet yang kuat dan baik, yang Lejar Nano X akan menjadi dan merasa lebih premium untuk pengguna. 

Kabel Leher Nano X

Skrin Lebih Besar

Skrin yang lebih besar dari Lejar Nano X akan mempermudah urusan meluluskan transaksi. Pada masa yang sama, akan lebih mudah untuk berinteraksi dengan aplikasi Ledger Live. Ini pasti akan menjadikannya lebih mesra pengguna daripada Lejar Nano S

Kabel vs Bluetooth

Perkara pertama yang akan kita perhatikan adalah bahawa Lejar Nano X akan dapat disambungkan ke komputer atau telefon pintar melalui Bluetooth. Sementara itu, Lejar Nano S memerlukan kabel USB anda yang terdapat di dalam kotak. 

Walaupun begitu, pengguna juga dapat menggunakan kabel yang akan disertakan bersama Lejar Nano X. Ini akan memudahkan anda menguruskan aset digital anda. Selain itu, ia akan membantu pengguna mengendalikan duit syiling mereka semasa dalam perjalanan. 

Lejar Nano X

Bateri dan Penggunaan

The Lejar Nano X akan berfungsi dengan bateri 100mAh yang boleh bertahan beberapa jam dengan skrin dihidupkan. Pada masa yang sama, ia juga dapat bertahan selama beberapa bulan tanpa dicas menggunakan port USB-C. Bateri di Lejar Nano X diciptakan untuk bertahan 5 tahun. 

The Lejar Nano S hanya berfungsi jika disambungkan ke komputer. Inilah sebabnya mengapa lebih sukar untuk menggunakannya semasa dalam perjalanan dan jauh dari komputer (kecuali jika disambungkan dengan kabel). 

Harga

The Lejar Nano X akan menjadi lebih mahal daripada Lejar Nano S. Pertimbangkan ini semasa anda akan membeli dompet perkakasan. 

Kesimpulan Ledger Nano S vs Ledger Nano X

Kedua-dua dompet perkakasan yang berbeza ini akan menawarkan perkhidmatan dan penyelesaian kepada pengguna yang berbeza. Masing-masing mempunyai kelebihan dan kekurangan. Walau bagaimanapun, anda boleh menggunakan Lejar Nano X untuk menguruskan dana crypto anda di mana sahaja dan meninggalkan Nano S anda di rumah atau di peti besi sebagai sandaran. Ledger mendakwa bahawa Lejar Nano S akan terus disokong sepenuhnya pada masa akan datang. 

Keputusan Akhir Kajian Ledger Nano X

The Lejar Nano X pastinya dompet perkakasan pembunuh. Ia boleh dianggap sebagai dompet perkakasan paling maju untuk digunakan secara besar-besaran di pasaran. Skrin besar, hayat bateri dan sambungan Bluetoothnya akan menjadikannya Lejar Nano X di salah satu dompet perkakasan terbaik di dunia. 

Anda boleh menggunakan Lejar Nano X dan anda Lejar Nano S bersama-sama untuk menikmati faedah mudah alih dan keselamatan. Pada masa yang sama, anda kini dapat menyimpan dana anda dengan selamat dan menguruskannya dalam perjalanan sesuka hati.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me