Kad Kredit Crypto: Tiga Kad Yang Perlu Diketahui

Kad kredit Crypto telah dikhabarkan dan dibincangkan selama pasaran wujud. Membawa kad ke pasaran pengguna akan menjadi petanda besar bagi penerapan crypto. Jadi di mana kami menggunakan kad kredit crypto dan projek yang paling menjanjikan?

Apa itu kad kredit crypto?

Kad kredit atau debit crypto sama seperti kad lain yang boleh anda gunakan di PoS atau ATM. Perbezaan utama dalam keadaan ini ialah anda memperoleh dana dari dompet cryptocurrency anda dan bukan dari garis kredit yang diberikan kepada anda.

Manfaat utama kad kredit crypto adalah kemudahan, kerana mereka membenarkan sesiapa sahaja menghabiskan cryptocurrency mereka seperti yang berlaku dalam hal mata wang fiat biasa. Kelebihan lain dari kad kredit crypto adalah hakikat bahawa anda tidak perlu risau tentang kadar pertukaran.

Kad kredit Cryptocurrency boleh mengubah cara orang berfikir tentang perbelanjaan mata wang maya dan digital.

Beberapa nama terbesar dalam pengembangan kad kredit crypto adalah Nexo, TenX, dan Monaco.

Nexo

Pada 30 April 2018, Nexo melancarkan pinjaman segera yang disokong kripto segera di dunia pelantar, diumumkan melalui a catatan blog. Nexo bertujuan untuk merevolusikan industri pinjaman dengan membanggakan bahawa pelabur dan perniagaan tidak perlu memilih antara mengakses wang tunai dan memegang cryptocurrency mereka.

Ringkasnya, Nexo membolehkan penggunanya menikmati kekayaan crypto mereka sendiri tanpa perlu menjualnya.

Platform ini dirancang untuk berfokus pada keselamatan dan mesra pengguna. Ini memberi anda pilihan untuk menyimpan aset crypto anda ke dompet Nexo anda yang selamat dan mendapat faedah daripada pinjaman segera melalui talian kredit yang fleksibel. Pinjaman disokong oleh pegangan anda sendiri. Oleh itu, pemeriksaan kad kredit dan prosedur lain tidak diperlukan.

1 2

Sumber: https://nexo.io/

Fiat dapat dibelanjakan secara langsung dari kad kredit crypto syarikat (dipanggil Kad Kredit Nexo). Manfaat lain dari kaedah ini ialah anda hanya perlu membayar faedah untuk apa yang anda gunakan. Dilaporkan tidak ada pembayaran minimum dan tidak ada bayaran tersembunyi.

Nexo juga memiliki hak asasi ketika datang ke pilihan pembayaran, yaitu, ia memungkinkan anda membayar pembayaran pinjaman dalam fiat atau bahkan cryptocurrency lain yang disimpan di luar Nexo.

Platform ini sangat mudah diakses (di seluruh dunia) dan, selagi anda mempunyai cryptocurrency, mendapatkan pinjaman adalah sesuatu yang mudah. Oleh kerana semua pinjaman berdasarkan cagaran, mempunyai sejarah kredit tidak menjadi masalah.

Syarikat ini juga menyatakan bahawa ia adalah token keselamatan yang mematuhi USA pertama di bawah Peraturan D Peraturan 506 (c).

Nexo dikuasakan oleh apa yang disebut “sistem Nexo Oracle.” Mengikut peta jalan rasmi, Nexo mempunyai rancangan besar untuk masa depan — dengan kad pembayaran, aplikasi mudah alih dan desktop. Melangkah ke hadapan, Nexo berharap dapat meningkatkan had pinjaman maksimum dan melakukan tahap kedua (Q4 2018), untuk menyelesaikan pemerolehan Institusi Perbankan yang diinsuranskan FDIC, serta memperkenalkan akaun deposit (pada Q1 2019).

TenX

TenX adalah dompet digital dan kad fizikal yang, seperti Nexo, dapat digunakan untuk menghabiskan cryptocurrency di mana sahaja, walaupun di tempat yang tidak menerima crypto. Perkhidmatan ini cukup berpatutan, kerana anda boleh memesan kad fizikal dengan harga sekitar $ 15. Terdapat yuran tahunan sebanyak $ 10 bagi setiap kad jika perbelanjaannya tidak melebihi $ 1000 dalam 12 bulan. Kelemahannya adalah bahawa perkhidmatan mengenakan bayaran $ 2.50 untuk setiap transaksi ATM yang anda buat.

2

Sumber: https://tenx.tech/en/

Perkhidmatan ini juga memberi insentif kepada pengguna dengan hadiah 1% untuk setiap pembelian. TenX boleh digunakan di mana-mana tempat di mana Visa diterima.

Monaco

Monaco adalah perkhidmatan serupa yang dibina di atas blockchain Ethereum. Perkhidmatan ini menawarkan empat jenis kad, sangat berbeza antara satu sama lain. Terdapat ikatan kad berbeza, bergantung pada pemegangan token MCO selama 6 bulan: Ruby Steel (50 MCO), Precious Metal (500 MCO), atau Obsidian Black (50,000 MCO). Kad tahap kemasukan dipanggil Midnight Blue, dan tidak memerlukan anda memegang token MCO.

Bayarannya berbeza bergantung pada jenis kad yang anda pegang. Had bulanan berbeza dari $ 200 untuk kad Midnight Blue hingga $ 1,000 untuk kad Obsidian Black. Sekiranya had bulanan terlampaui, maka anda akan dikenakan bayaran ATM 2%. Bayaran 1% dikenakan untuk semua jenis kad setiap kali anda membeli cryptocurrency. Ini adalah situasi yang serupa ketika datang ke ganjaran yang berbeza dari 1 hingga 2%. Kad ini pada masa ini menyokong Token Monaco, Ethereum, dan Bitcoin, dan kad tersebut boleh didapati di Asia, Eropah, dan Amerika Utara.

3

Sumber: https://mco.crypto.com/en/

Ekosistem kewangan global telah lama beralih ke model digital sepenuhnya. Walaupun pelbagai cabaran telah dihadapi (dan ditangani), masih banyak ruang untuk evolusi, terutama dengan cryptocurrency. Oleh kerana cryptocurrency menjadi lebih popular, begitu juga kad kredit ini, yang pasti akan mengubah cara kita menggunakan crypto untuk membayar perkhidmatan dan produk harian.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me