Dompet Tezos (XTZ) Terbaik untuk Menyimpan Token XTZ Pada 2019

Sebelum anda mula memilih dari banyak dompet Tezos di pasaran, lebih baik anda memahami terlebih dahulu bagaimana blockchain Tezos berfungsi – masalah yang ingin diselesaikan dan penyelesaian yang diberikannya.

Rangkaian Tezos ditubuhkan untuk menyelesaikan beberapa masalah yang dihadapi oleh teknologi blockchain ketika beroperasi di rangkaian Ethereum. Oleh itu, ia banyak dipinjam dari blockchain Ethereum tetapi membawa ciri khas yang berbeza.

Berdagang Token Di Binance Hari Ini!

Blockchain Tezos menerapkan protokol “konsensus masyarakat” yang memberi kuasa kepada pemegang untuk membuat keputusan melalui pengundian tanpa mengganggu fungsi rangkaian. Selain itu, Tezos menerapkan mekanisme “pemerintahan rantai”, yang memungkinkan pasukannya membuat keputusan dan perubahan yang demokratik. Titik fokus dalam rantai tadbir urus adalah perubahan protokol dalam rangkaian. Dengan menggunakan mekanisme ini, pemegang dapat mengusulkan perubahan dalam protokol. Proses pengundian oleh pemegang Tezos mengikuti cadangan itu. Sekiranya pemegang menerima proposal, maka proses tersebut akan dilaksanakan pada sistem. Sebagai balasannya, pemaju menerima pampasan untuk penerimaan cadangan mereka.

Sejak dilancarkan, Tezos telah mengatasi cabaran ruang crypto dan kini bersedia untuk pengembangan produk yang lebih baik setelah pelancaran jaring utamanya pada bulan September 2018. Ini bermakna bahawa token Tezos (XTZ) kini dapat diperdagangkan di pelbagai bursa.

Dengan ini, panduan ini menyajikan senarai lengkap dompet terbaik Tezos, yang boleh anda pertimbangkan untuk menyimpan token XTZ anda dengan selamat.

Dompet Tezos

Sumber: tokenclub.co

Lejar Nano S

Dompet Lejar Nano S laman web:https://shop.ledger.com/products/ledger-nano-s

Lejar Nano S Dompet menaip: Perkakasan

Kemudahan penggunaan: mudah untuk digunakan

Selamat: sangat selamat

Kos: Dibayar

Sekiranya anda merancang untuk menyimpan pelbagai mata wang dalam persekitaran yang selamat dan selamat, dompet Ledger Nano S adalah yang terbaik. Dompet ini menyimpan lebih daripada 700 aset digital, termasuk XTZ, dan itu adalah dompet perkakasan crypto paling selamat di luar sana.

Produk ini hadir dalam reka bentuk seperti USB, yang memudahkan akses pada dompet desktop anda melalui teknologi Ledger Live. Dengan menggunakan Ledger Live, anda boleh memasang aplikasi Tezos dengan mudah pada peranti anda dan menyambungkannya ke antara muka GUI pihak ketiga untuk menguruskan dana Tezos anda. Contoh antara muka GUI pihak ketiga adalah TezBox. Dengan dompet Nano S dan TezBox, anda boleh yakin dana XTZ anda selamat dan dapat mendelegasikan dana melalui dompet. Oleh kerana itu adalah dompet berbayar, anda perlu mengesahkan harga di laman web rasmi mereka sebelum anda membeli. Ingatlah untuk selalu membeli produk yang dipercayai dan asli.

Semasa membeli produk Nano S, ingatlah untuk memasang firmware terbaru pada peranti anda. Ini mengelakkan penyusupan tanpa izin yang boleh membahayakan keselamatan dana anda. Dengan reka bentuk yang ramping, antara muka pengguna yang intuitif, dan operasi yang mudah, dompet Ledger Nano S yang disokong oleh Tezos pastinya merupakan salah satu dompet terbaik Tezos.

Dompet Tezos

Sumber: chrome.google.com (aplikasi)

Dompet Tezbox | Dompet Tezos

Dompet Tezbox laman web: Https://texbox.com/

Kotak tez Dompet menaip: Mudah Alih / Desktop

Kemudahan penggunaanYa

SelamatYa

Kos: Percuma

TezBox adalah salah satu dompet Tezos GUI tertua yang direka oleh komuniti Tezos. Ia berfungsi sebagai dompet mudah alih dan desktop, dan menyokong sistem operasi Mac dan Windows.

TezBox direka dengan mengambil kira keselamatan dan mempunyai antara muka intuitif untuk memastikan dana XTZ anda sentiasa selamat sepanjang masa. Ia tidak mengumpulkan data anda, kerana kunci peribadi anda tetap selamat di peranti anda. Sebagai lapisan keselamatan tambahan, dompet itu disatukan dengan dompet perkakasan seperti Ledger Nano S dan Trezor. Sebenarnya, ia menjadi dompet pertama yang melakukan integrasi seperti itu. Juga mudah untuk mengintegrasikan dApps anda melalui TezBox kerana mempunyai antara muka pengguna yang mesra.

Ciri-ciri utama TezBox Wallet merangkumi:

  • Tadbir urus On-Chain: Tadbir urus rantai adalah komponen utama dalam protokol Tezos. Ini memberikan proses formal di mana pihak berkepentingan dapat mengatur platform dengan cekap dan melaksanakan inovasi baru.
  • Keselamatan: Blockchain Tezos bertujuan untuk memudahkan pengesahan formal yang membantu menjamin kontrak pintar untuk mengelakkan sebarang bug dalam sistem.
  • Proof-of-Stake: Tezos menggunakan algoritma konsensus PoS, yang membolehkan pemaju mengambil bahagian dalam pengesahan transaksi pada blockchain Tezos. Pada akhirnya, mereka menerima pampasan dari protokol untuk melakukannya.

Dompet Tezos

Sumber: themoneymongers.com

Dompet Guarda

Laman web Guarda Wallet: https://guarda.co/

Jenis Dompet Guarda: Desktop, Mudah Alih, Web

Kemudahan penggunaan: Mudah untuk digunakan

Selamat: Selamat

Kos: Percuma

Sekiranya anda adalah pelabur cryptocurrency yang memiliki mata wang maya yang berbeza, termasuk Tezos, Guarda akan menjadi penyelesaian yang baik untuk anda. Dompet ini menawarkan sokongan berbilang mata wang untuk sebilangan besar aset digital. Beberapa mata wang maya ini termasuk Tron (TRX), Stellar (XLM), XRP, NEO, Litecoin (LTC), Bitcoin (BTC) dan Monero (XMR). 

Pada masa yang sama, pemegang XTZ akan dapat menguruskan dana mereka dalam pelbagai platform. Guarda menawarkan dompet desktop, mudah alih dan web untuk pengguna. Tujuannya adalah untuk menarik bilangan pengguna sebanyak mungkin. 

Dengan cara ini, anda boleh memilih mana-mana perkhidmatan yang sesuai dengan semua keperluan anda, tidak kira bagaimana anda mengendalikan aset digital atau cryptocurrency yang anda miliki. Menyimpan mata wang maya dalam pertukaran kripto sangat tidak selamat. Platform ini telah banyak kali dipengaruhi oleh peretasan dan serangan. 

Guarda tidak hanya menyediakan berbagai jenis layanan tetapi juga memiliki dukungan pelanggan yang tersedia 24/7 untuk menyelesaikan semua masalah yang dapat dihadapi oleh klien. Dengan Guarda, pengguna akan memiliki kemungkinan untuk menyimpan semua mata wang digital mereka, termasuk XTZ, hanya dalam dompet di banyak peranti yang berbeza. 

Walaupun ini bukan dompet perkakasan, ia menawarkan keselamatan dan juga antara muka yang sangat mudah bagi pengguna untuk berurusan dengan mata wang maya mereka.

Dompet CorTEZ | Dompet Tezos

Dompet CorTEZ laman web: https://gitlab.com/tezos/cortez-android

CorTEZ Dompet menaip: Mudah Alih

Kemudahan penggunaanYa

SelamatYa

Kos: Percuma

Dibangunkan oleh komuniti Tezos, CorTEZ Wallet adalah untuk pengguna Android. Dompet Android adalah produk dari Makmal Nomad di Paris dan bertujuan untuk meningkatkan keselamatan dan menanamkan pengalaman pengguna terbaik melalui sistem operasi Android.

Dompet CorTEZ adalah dompet cryptocurrency sumber terbuka semata-mata dan menyediakan frasa mnemonik 24 kata pada pengguna pada awalnya. Ingatlah untuk menjaga keselamatan dan rahsia mnemonik untuk mengelakkan akses yang tidak dibenarkan kerana memberikan akses langsung ke dana Tezos anda.

Untuk meningkatkan keselamatan dana anda, dompet CorTEZ anda harus mempunyai kata laluan utama, yang anda tetapkan semasa anda menerima dompet itu untuk pertama kalinya. Setelah dompet anda dihidupkan, anda boleh menggunakan kata laluan utama untuk melindungi kunci peribadi anda. Sebagai contoh, untuk menghantar dana XTZ ke alamat tertentu, anda mesti memasukkan kata laluan. Sebagai alternatif, anda boleh menggunakan pilihan cap jari.

Ciri-ciri utama CorTEZ Wallet termasuk:

· Anda dapat membuat dan memulihkan dompet Tezos.

· Anda dapat memantau pencucian kunci awam dalam buku alamat ringkas.

· Anda boleh menerima atau menghantar Tezos.

· Anda boleh melihat semula sejarah operasi anda.

Dengan ciri-ciri ini, dompet tersebut memenuhi syarat sebagai salah satu dompet terbaik Tezos untuk dipertimbangkan.

gambar ditampal 0 26

Sumber: busy.org

Dompet Tezos.Blue | Dompet Tezos

Dompet Tezos.Blue laman web: https://tezos.blue/

Tezos.Blue Dompet menaip: Mudah Alih

Kemudahan penggunaanYa

SelamatYa

Kos: Percuma

Tezos.blue adalah dompet bebas jagaan yang direka untuk peranti Android. Anda boleh mempertimbangkannya jika anda mencari dompet cryptocurrency mudah alih terbaik. Dengan itu, anda dapat melindungi token Tezos anda tanpa kerumitan. Dompet ringan yang pantas membolehkan anda menyimpan token anda tanpa nama dan selamat di blockchain Tezos.

Pada masa ini, dompet crypto mudah alih tersedia untuk dimuat turun di Google Play untuk pengguna Android, dan App Store untuk pengguna iOS. Anda juga boleh mendapatkannya dari Microsoft. Tezos.blue membolehkan anda membuat akaun dengan cekap dan, setelah diaktifkan, anda dapat mewakilkan, mengirim, menerima, atau menyimpan dana Tezos anda dengan yakin.

Ciri utama dompet Tezos.blue:

· Penyulitan kunci pelbagai peringkat dalam memori dan penyimpanan pada peranti

· Sambungan dua hala masa nyata ke blockchain Tezos

· Sumber terbuka sepenuhnya

· Penggunaan sumber daya minimum dan trafik data yang dioptimumkan

Memulakan dompet Tezos.blue memang mudah, kerana anda tidak perlu lagi melalui pemeriksaan KYC atau menggunakan e-mel anda untuk log masuk. Sebaliknya, dompet itu boleh dimuat turun dengan segera, dan anda boleh mula menggunakannya. Mengenai masalah keselamatan, anda tidak perlu risau kerana anda satu-satunya penjaga dompet anda. Ini dimungkinkan oleh enkripsi pelbagai peringkat kunci anda pada peranti dan memori.

Dompet Tezos

Sumber: medium.com

Dompet Atom

Atom Dompet laman web: https://atomicwallet.io/tezos

Atom Dompet menaip: Desktop

Kemudahan penggunaanYa

SelamatYa

Kos: Percuma

Atomic Wallet adalah penyelesaian multicurrency yang agak baru yang boleh anda gunakan untuk menyimpan dana Tezos anda. Dompet multi cryptocurrency desktop ini menyokong lebih daripada 300 syiling dan token digital. Selain itu, platform ini dikemas kini setiap minggu untuk menambahkan lebih banyak aset dan ciri. Aplikasi desktop Atomic wallet menyokong pelbagai sistem operasi, termasuk Windows, MacOS, Ubuntu, Fedora, dan Debian. Aplikasi mudah alih, sebaliknya, menyokong kedua-dua peranti Android dan iOS.

Manfaat utama dompet Atom:

· Kunci peribadi anda tetap ada di peranti anda, dan anda boleh membuatnya dari mnemonic

· Anda mempunyai Buy Crypto bawaan dengan pilihan kad kredit

· Kemas kini mingguan dengan syiling, token baru, dan ciri berguna

· Pertukaran Atom untuk pertukaran dengan bayaran yang dikurangkan

· Sokongan pelanggan segera dan berterusan

· Ciri token tersuai – anda dapat menambahkan sebarang token ERC20 dalam beberapa saat

· Integrasi ShapeShift dan Changelly untuk pertukaran segera

Ciri-ciri ini menjadikan Atomic Wallet salah satu dompet desktop crypto terbaik jika bukan untuk mengirim, menerima, dan menyimpan dana Tezos anda. Contohnya, dengan integrasi Changelly dan ShapeShift, anda dapat menukar Tezos anda dengan cryptocurrency lain dengan serta-merta dan di platform yang sama.

gambar ditampal 0 34gambar ditampal 0 35

Sumber: medium.com

Dompet Tezzer

Dompet Tezzer laman web: https://github.com/Tezzerwallet/tezzer-v1.0.4

Pusing Dompet menaip: Desktop Rasmi untuk Tezos

Kemudahan penggunaanYa

SelamatYa

Kos: Percuma

Tezzer dikeluarkan pada bulan Julai 2018 dan merupakan dompet desktop cryptocurrency rasmi untuk blockchain Tezos. Dompet cryptocurrency desktop ringan membolehkan anda menyimpan dan menguruskan dana Tezos anda tanpa perlu menjalankan nod penuh atau memuat turun keseluruhan blockchain.

Awalnya dikembangkan hanya oleh komuniti Tezos, Tezzer kemudian ditinjau oleh Yayasan Tezos untuk memperkuat kepercayaan mengenai produk dan membebaskannya dari sebarang kesalahan yang mungkin mengganggu penggunaannya. Dompet adalah peranti khusus Windows yang membolehkan anda tetap mengawal dana Tezos anda. Ia disertakan dengan kata kunci untuk menjamin token XTZ anda.

Pada dasarnya, dompet Tezzer dikenakan dua tinjauan luaran yang memfokuskan pada audit keselamatan dan pemodelan ancaman. Ini menyebabkan keselamatan pengguna yang tinggi, kerana bug atau ancaman yang dikesan semasa tinjauan dihapuskan atau dihantar ke lokasi yang tepat setelah siasatan.

Walaupun menjadi produk hanya Windows boleh menjadi kekurangan bagi beberapa pengguna, itu adalah salah satu dompet terbaik Tezos dari segi keselamatan dan keselamatan dana.

Pemikiran Akhir

Blockchain Tezos adalah komuniti yang berkembang dengan pelbagai objektif, seperti mengurangkan kos, menjimatkan masa, dan memudahkan transaksi. Projek pasangan muda menjana sehingga US $ 232 juta semasa tawaran awalnya pada tahun 2017. Oleh kerana semakin banyak orang menggunakan blockchain Tezos, ada keperluan untuk mendapatkan dana dan juga menyimpannya dengan selamat. Dengan mengambil kira senarai dompet Tezos terbaik kami, anda boleh yakin kerana dana anda selamat.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me