Bagaimana Menjana Wang Memanfaatkan Kripto? Penjelasan Bitcoin Terangkan

Perdagangan margin atau Leverage trading pada dasarnya bertaruh pada wang yang telah anda pinjamkan. Bukan wang anda yang anda pertaruhkan dan paling penting untuk benar-benar berhati-hati dengan perdagangan yang anda lakukan. Margin Trading umumnya digunakan oleh pedagang maju yang mengetahui konsep seperti Pengurusan Risiko dan analisis Teknikal. Perdagangan Leverage atau Margin sesuai untuk pemula dan anda harus mempunyai sekurang-kurangnya beberapa bulan pengalaman perdagangan sebelum anda berusaha untuk meminggirkan perdagangan. Jangan tergesa-gesa tanpa memahami cara kerjanya.

Sekiranya anda ingin mendapatkan leverage kumpulan profesional pedagang, bersama dengan portfolio, pelajaran dan kursus perdagangan cryptocurrency yang tepat, terus ke Bos Akademi Perdagangan Crypto – Cuba secara percuma.

Kredit Gambar: gambar google

Shorting Bitcoin – Cara Menang Bertaruh Harga Bitcoin Akan Menurun 

Dalam Leverage trading, anda pada dasarnya menukar kontrak dengan pihak lain menggunakan platform. Jadi di sini jika anda kekurangan, anda menukar kontrak dengan seseorang yang lama dan jika anda sudah lama, anda bertukar dengan seseorang yang pendek, dengan kata lain ‘Shorting’. Leverage adalah jumlah dana yang anda memutuskan untuk meminjam. Semakin tinggi leverage yang anda pilih, semakin berisiko.

Ia boleh berkisar antara 2x hingga 100x bergantung pada perkhidmatan yang dipilih oleh bursa. Apabila anda meningkatkan leverage yang ingin anda jual, semakin banyak dana yang anda pinjam dan kemungkinan anda akan dilikuidasi akan meningkat.

Harga Likuidasi pada dasarnya bermaksud harga di mana baki akaun anda dihapuskan sepenuhnya. Harga pembubaran anda diberikan kepada anda sebelum anda memulakan transaksi dan sepanjang masa transaksi anda, sehingga anda dapat mengawasinya sepanjang keseluruhan perdagangan.

Anda tidak perlu risau untuk mengira harga Likuidasi kerana hampir semua pertukaran yang membolehkan perdagangan Margin di Cryptos memberikan kalkulator penting yang mampu memaparkan Harga Likuidasi masa nyata.

Prinsip asas di mana perdagangan Leverage berfungsi adalah Shorting and Longing. Posisi pendek adalah pertaruhan bahawa pergerakan harga Crypto masing-masing akan menurun dan Posisi panjang bertaruh bahawa pergerakan harga Crypto masing-masing akan meningkat.

Apabila anda kekurangan, harga likuidasi akan lebih tinggi daripada harga pasaran dan ketika anda membeli harga pembubaran akan lebih rendah daripada harga pasaran.

Risiko Memendekkan Bitcoin & Cryptocurrency lain

Menjana wang dengan memanfaatkan perdagangan Cryptos adalah seperti bermain-main dengan pedang bermata dua. Ini lebih bermanfaat tetapi dengan banyak risiko yang terlibat. Walau bagaimanapun, anda boleh meminimumkan risiko dan memaksimumkan ganjaran dengan memasukkan beberapa teknik dalam aktiviti perdagangan harian anda.

Menimbang masuk dan keluar dari kedudukan anda adalah salah satu teknik yang paling berguna untuk memaksimumkan keuntungan dan meminimumkan risiko kerugian. Meletakkan perdagangan anda dan bukannya bergantung pada satu perdagangan adalah cara terbaik untuk pergi.

Sebagai contoh, anda berdagang dengan $ 2000 dan ingin mengambil kedudukan panjang pada $ 10000 pada Bitcoin. Kedudukan semasa adalah pada $ 10500. Daripada menonton carta sepanjang hari dan mencuba masa lima minit untuk mendapatkan harga yang paling hampir dengan $ 10000 itu, anda hanya akan menetapkan beberapa entri dalam perjalanan ke bawah.

Ini akan kelihatan seperti $ 500 pada $ 10400, $ 500 pada $ 10300, $ 500 pada $ 10200 dan $ 500 pada $ 10100 sekiranya harganya jatuh. Semua pintu masuk mungkin tidak terisi kerana harganya hanya mencecah $ 10400 tetapi anda akan berada di titik masuk yang jauh lebih baik dengan modal dalam perdagangan. Sebaliknya untuk kedudukan keluar.

Pergi Panjang, Pergi Pendek atau Pulang

Membeli panjang dan menjual pendek secara serentak adalah salah satu strategi yang digunakan peniaga maju untuk mengurangkan kerugian. Dalam kes ini, anda perlu mempunyai dua akaun dalam pertukaran di mana anda merancang untuk meminggirkan perdagangan.

Itu tidak menjadi masalah kerana anda boleh memiliki sejumlah akaun tanpa memberikan maklumat peribadi anda di kebanyakan bursa hari ini. Dalam satu akaun, anda akan menetapkan titik masuk yang panjang di atas potensi penembusan sementara di akaun yang lain, anda akan menetapkan titik masuk yang pendek di bawah potensi pelarian. Dengan cara ini, anda dapat memanfaatkan kelebihan utama pelarian ke arah mana pun.

Memahami perkhidmatan yang disediakan oleh bursa dapat membantu anda memantau perdagangan leverage anda dengan lebih berkesan. Berhenti rugi, menggunakan pesanan pasaran dan had pesanan adalah beberapa di antaranya.

Untuk sebahagian besar perdagangan anda, anda akan ingin menggunakan pesanan had dengan ciri “hanya pos” dicentang. Tetapi ada kesempatan di mana anda seharusnya menggunakan pesanan pasaran. Menggunakan stop loss sangat disyorkan semasa berdagang kripto, terutamanya ketika anda tidak berada dekat dengan komputer atau menonton pasar. Untuk yang lain, amalan terbaik adalah dengan mematuhi perintah had.

Di Mana Anda Boleh Pendek Bitcoin 

Platform yang boleh dipercayai untuk Cryptos perdagangan margin untuk masa yang lama adalah Bitmex. Sekiranya anda seorang peniaga baru dan ingin menceburkan diri dalam perdagangan Leverage, ini akan menjadi pertukaran ‘pergi ke’ anda.

Satu kelebihan utama Bitmex ialah anda dapat memanfaatkan perdagangan anda dengan modal sebanyak yang anda mahukan. 2x-10x adalah rentang leverage yang harus anda pilih untuk memulakannya. Apa sahaja di atas ini akan mempertaruhkan pembubaran anda.

Apabila anda memilih untuk bertaruh dengan leverage yang lebih tinggi tanpa pengurusan risiko anda mengundang masalah. Walau bagaimanapun, jika anda benar-benar ingin memperdagangkan leverage lebih dari 20x, pastikan anda melakukannya dengan jumlah minimum yang anda mampu kehilangan.

Pedagang berpengalaman yang meminggirkan perdagangan dengan 20x-40x biasanya melihat carta dengan mata terbuka kerana mereka tidak mampu kehilangan keseluruhan portfolio mereka jika ada yang salah.

Terakhir, selalu merancang perdagangan anda lebih awal dan jangan sesekali melakukan perdagangan dengan tergesa-gesa. Secara amnya, apabila anda cuba “menangkap pisau yang jatuh” atau “menangkap roket yang bergerak”, perkara-perkara tidak akan berakhir dengan baik untuk anda. Semakin bersemangat anda, semakin bodohlah keputusan anda. Oleh itu, tetap tenang, menggunakan logik dan berdagang tanpa keserakahan dapat membantu anda dalam mengambil keputusan yang lebih baik semasa anda menggunakan kripto perdagangan.

Jangan Dapatkan Bitmex Rekt – Apa itu Bitmex Rekt 

Platform Bitmex dengan cepat menjadi terkenal dalam arena cryptocurrency dan tidak lama sehingga peniaga mencipta istilah “Bitmex Rekt”.

Bitmex Rekt adalah mimpi buruk bagi mana-mana peniaga yang baik. Ini bermaksud bahawa kedudukan anda dilikuidasi dan dana anda hilang. Ini biasanya banyak berlaku pada peniaga, terutamanya dengan peniaga yang tidak menggunakan Stop Loss. Istilah ini menjadi popular ketika OG mula menggunakannya dan juga bila Bot BitmexRekt telah bermula.

Bot pada dasarnya menunjukkan semua kerugian terbesar dari Bitmex. Yang menjadikannya istimewa ialah yang terbesar disajikan bersama dengan mesej lucu seperti:

https://twitter.com/BitmexRekt/status/1095571467570417664

Ironinya, jenaka, cara persembahannya dan paparan betapa hilangnya seseorang membuatkan Twitter menyukainya. Bot twitter mempunyai lebih daripada 324k tweet dan lebih daripada 40,000 pengikut. Sebenarnya, ia begitu terkenal sehingga bot lain muncul, terutama untuk Big Rekt (pembubaran kontrak 2,000,000 atau lebih tinggi)

[16:48:14 UTC] Pencairan singkat pada BitMEX XBTUSD – Beli 5,596,536 @ 3,548

– Big Rekts [Bitmex] (@BigRekts) 8 Februari 2019

Sebagai peniaga, sangat penting untuk mengelakkan daripada mendapatkan Bitmex Rekt. Ini bermakna kontrak anda telah dilikuidasi dan anda kehilangan semua jumlah yang ada pada kontrak tersebut. Dan anda sebenarnya tidak mahu perkara ini berlaku. Untuk mengelakkannya, anda harus meletakkan Stop Loss berhampiran margin pembubaran anda. Anda kehilangan sebahagian daripada dana yang anda masukkan – tetapi lebih baik daripada tidak ada.

Oleh itu, ingatlah, jangan berdagang tanpa strategi yang tepat dan berhenti rugi. Terdapat banyak kalkulator Bitmex yang dibuat untuk membantu anda.

Sumber Gambar: Hacked.com

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me