Apa itu BitShares (BTS) – Yang Perlu Anda Ketahui

Dicipta kembali pada tahun 2014 oleh anak kripto Dan Larimer, BitShares (BTS) adalah salah satu projek blockchain tertua, seperti dulu dengan nama ProtoShares (dengan token PTS yang berdekatan).

Matlamat utama platform ini adalah untuk memudahkan transaksi kewangan dan interaksi dalam perkara yang terdesentralisasi melalui pertukaran teknologi maju yang menyokong penciptaan cryptocurrency dan perdagangan. Ringkasnya, ia dirancang untuk membantu semua orang di seluruh dunia yang tidak mempunyai akses langsung ke perkhidmatan kewangan klasik.

Pada asasnya, BitShares memberikan peluang unik bagi “tidak bank” untuk menjadi bank mereka sendiri berkat alat yang selamat dan terdesentralisasi yang disokong oleh teknologi blockchain.

BitShares

Segala-galanya mengenai Graphene

Fakta menarik lain adalah bahawa BitShares didasarkan pada Grafena, sumber terbuka, pelaksanaan blockchain C ++ yang dirancang untuk bertindak sebagai mekanisme konsensus. Anda dapat melihat beberapa utiliti dunia nyata Graphene di sebalik projek seperti Steemit.com dan PeerPlays.com.

Satu fakta yang perlu diperhatikan adalah bahawa Graphene dapat menangani sebanyak 100.000 transaksi sesaat dan mempunyai masa blok hanya 1.5 saat. Oleh itu, BitShares dapat menangani lebih banyak transaksi setiap saat daripada gabungan perkhidmatan kewangan MasterCard dan Visa. Hingga hari ini, BitShares masih menyimpan rekod jumlah urus niaga terbanyak dalam satu hari, di mana sekitar 920.000 transaksi direkodkan pada 13 September 2017.

Pertukaran Aset Desentralisasi BitShare

The Pertukaran BitShares dirancang untuk memastikan perlindungan semua transaksi, tanpa had perdagangan dan pengeluaran khas. Ini adalah salah satu pertukaran termurah di luar sana dan semua peniaga mempunyai hak dan kelebihan yang sama.

Pada pertukaran terdesentralisasi BitShares, anda dapat memperdagangkan dua jenis aset dengan pantas dan murah: smartcoins dan aset yang dikeluarkan pengguna.

Untuk meletakkannya dalam perspektif, aset berasaskan kripto ini mengesan aset dunia nyata seperti dolar AS, juga dikenali sebagai bitUSD. Mengenai smartcoins, perhatikan bahawa duit syiling ini diprogramkan agar selalu bernilai lebih kurang sama dengan nilai dunia nyata aset perwakilan mereka. Mereka selalu mencerminkan nilai fiat yang berkaitan. Sebagai contoh, satu bitUSD dirancang untuk mempunyai nilai yang sama dengan satu dolar AS.

Aset yang dikeluarkan pengguna dibuat oleh pengguna platform. Sesiapa yang memiliki BTS boleh mengeluarkan aset mereka sendiri. Aset ini adalah token khusus yang boleh didaftarkan di platform. Bahagian yang terbaik adalah pengguna diberi kawalan penuh terhadap bagaimana mereka membuat aset ini, kerana mereka dapat memilih struktur yang berkaitan dan juga nilainya. Sesiapa yang membuat aset juga mesti menentukan nama, pengedaran, keterangan, dan maklumat lain yang diperlukan.

Pertukaran merangkumi sokongan untuk aset yang mengesan inflasi, saham, bon, dan bahkan indeks. Anda boleh berniaga apa sahaja, dengan syarat aset anda mempunyai minat yang mencukupi. Beberapa contoh yang relevan adalah cryptocurrency, mata wang fiat, emas, gas, minyak, dan bahan berharga lain.

DSyarikat Autonomi Berpusat (DAC)

Pentadbiran dalaman BitShares dikendalikan oleh apa yang disebut Decentralized Autonomous Company (DAC), kerangka kerja yang dirancang khusus untuk membantu pemegang BitShares memutuskan masa depan BTS. BitShares sendiri dapat dianggap sebagai DAC, kerana ia dirancang untuk memastikan pampasan yang mencukupi untuk semua orang yang terlibat dalam mengembangkan platform.

Mana-mana ahli pada dasarnya boleh menjadi pekerja, kerana pemegang syiling BitShares dapat memutuskan bagaimana dana akan diperuntukkan dalam platform. Semakin banyak wang syiling seseorang, semakin tinggi undian mereka akan ditimbang. Terdapat tiga jenis pekerja: saksi, perwakilan, dan pekerja.

Bukti Pertaruhan yang Delegasikan (DPoS)

Pekerja jenis pertama, saksi, adalah orang yang dibayar untuk memproses transaksi dan mengamankan rangkaian. Perwakilan, sebaliknya, tidak dibayar, tetapi mereka memegang jawatan berdasarkan sumbangan mereka, yang bermaksud bahawa mereka dapat mencadangkan pelbagai kemas kini untuk platform secara keseluruhan. Akhirnya, pekerja adalah orang yang dapat mencadangkan projek dan, jika dan apabila projek mereka terpilih, mereka mula dibayar untuk terus maju.

Untuk mempermudah segala-galanya: saksi melakukan “angkat berat”, saksi dan pekerja dibayar oleh blockchain, dan saksi dipertanggungjawabkan.

Bukti Kerja Tradisional (PoW) (seperti yang digunakan oleh kebanyakan cryptocurrency, termasuk Bitcoin) sudah dianggap sebagai penyelesaian ketinggalan zaman kerana menggunakan sumber pengkomputeran yang besar. BitShares menggunakan model konsensus Delegated Proof of Stake (DPoS). Ia direka untuk memperbaiki reka bentuk Proof of Stake (PoS) dan untuk menghilangkan keperluan untuk model PoW.

Pembayaran Berjadual di BitShares

Satu kelebihan penting yang dimiliki BitShares daripada platform kontrak pintar lain adalah sokongannya untuk pembayaran berjadual yang membolehkan anda membuat pengeluaran yang dibenarkan dari akaun anda. Lebih baik lagi, platform ini juga menawarkan sokongan untuk pembayaran berulang, menjadikan pembayaran langganan bulanan kelihatan seperti berjalan-jalan di taman.

Yang harus Anda lakukan untuk mengatur pembayaran berulang adalah dengan memberikan izin penarikan dan memilih had pengeluaran setiap tempoh.

Program Ganjaran Rujukan

Sama seperti kebanyakan platform blockchain, BitShares juga menawarkan program rujukan dengan hadiah. Ia direka untuk memberi manfaat kepada platform dan sesiapa sahaja yang berada di rangkaian yang berjaya membawa lebih banyak orang untuk bercakap. Program ini memberi anda $ 80 USD untuk setiap Ahli Seumur Hidup yang anda daftarkan. $ 80 USD adalah dari yuran $ 100 USD setiap Ahli Seumur Hidup perlu membayar semasa mereka mendaftar.

Rujukan

Tdia Pasukan

Wakil awam BitShare adalah Dan Larimer, penciptanya. Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, BitShares adalah DAC, jadi tidak menghairankan bahawa tidak banyak yang diketahui mengenai pasukan lain. Secara teori, hampir semua pengguna yang terlibat secara aktif dengan platform melalui penciptaan, pengundian, pengambilalihan, dan pengembangan adalah ahli.

Cara membeli BitShares BTS

Anda boleh membeli BTS di Pertukaran Aset BitShares dengan memperdagangkan cryptocurrency lain untuknya, atau secara langsung dari beberapa bursa paling popular. Ini termasuk ZB.COM, Binance, Huobi, Poloniex, Gerbang.io dan banyak yang lain.

Kesimpulan dan risiko yang terlibat

BitShares tanpa keraguan merupakan platform yang sangat kuat berdasarkan seni bina yang dipikirkan dengan baik dan yang menawarkan banyak perkhidmatan kewangan terdesentralisasi kepada penggunanya. Ini memberikan penggunanya dengan kemungkinan mengeluarkan smartcoins (bitAssets), ia berpotensi untuk menangani lebih dari 100.000 transaksi sesaat, dan ia menambahkan lapisan pemerintahan yang diperlukan melalui algoritma Delegated Proof of Stake (DPoS).

Namun, tidak ada token yang kebal dari penurunan nilai radikal. Risiko “Acara Black Swan” masih ada dan, sekiranya berlaku, platform berpotensi kehilangan kemampuan untuk melakukan transaksi yang stabil dalam skala besar.

Sekiranya tidak ada yang lain, BitShares adalah pernyataan yang benar bahawa perniagaan sebenarnya boleh dijalankan dengan menggunakan kaedah yang terdesentralisasi. Namun, ini adalah teknologi eksperimental, jadi masih ada jalan yang panjang hingga BitShares menjadi tidak dapat diterima oleh peristiwa, FUD, dan bahkan pelanggaran keselamatan dan serangan yang tidak dijangka.

Kenalan BitShares dan Maklumat tambahan:

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me