3 Platform Blockchain untuk Freelancer

Teknologi blockchain memiliki banyak peralatan di berbagai bidang, dan nampaknya pasar freelance juga mulai memperhatikan penggunaannya. Dengan memotong orang tengah, ini akan mengubah cara orang melakukan pekerjaan mereka secara keseluruhan serta meningkatkan fleksibiliti program kerja mereka.

Berikut adalah tiga projek blockchain yang menjanjikan yang akan merevolusikan industri pekerjaan untuk pekerja bebas:

1. Etlance

Etlance adalah platform yang serupa dengan konsep yang dilakukan oleh Freelancer.com atau Upwork.com, tetapi tanpa bayaran. Pasaran tanpa sifar berjalan di blockchain Ethereum, pengedaran fail front-endnya dikendalikan oleh IPFS, protokol web yang terdesentralisasi.

etika

Sumber: https://steemit.com

Ia beroperasi pada sistem tanpa kepercayaan dan akibatnya, tidak ada bayaran yang diperlukan. Ethlance adalah tekanan yang akan datang di pasaran freelance yang bermaksud bahawa persaingan pada tahap rendah memberikan peluang yang lebih baik kepada freelancer untuk mencari projek berbanding Freelancer atau Upwork di mana rangkaiannya terlalu tepu.

Dengan dibina di Ethereum blockchain Ethlance dapat melaksanakan fungsi kontrak pintar di mana majikan dapat membayar freelancer mereka, tanpa mengenakan apa-apa jenis yuran untuk platform.

“Kami tidak memotong transaksi antara freelancer dan majikan dan juga, tidak ada bayaran untuk keahlian. Ini tidak akan pernah berubah. Itu adalah pendekatan berpusat dengan wang fiat yang tidak dapat dilakukan secara besar-besaran. “- kata Matus Lestan, pemaju Ethlance.

Hanya dari “bayaran gas” yang diperlukan oleh rangkaian Ethereum untuk memproses transaksi yang diambil dari pembayaran. Ini jauh lebih rendah jika dibandingkan dengan yuran yang dikenakan oleh pasar bebas tradisional, yang boleh berjumlah hingga 20 persen dari pembayaran freelancer.

Pekerja bebas dapat mencari pekerjaan dengan menaip perkhidmatan yang tersedia di bar carian, dan carian dapat diperkecil dengan memilih penilaian majikan, jenis pembayaran yang ditawarkan, tingkat pengalaman, jangka masa projek, anggaran, dan ketersediaan.

Pada masa ini, Ethlance tidak menawarkan pilihan untuk membuat carian teks penuh, tetapi entri pekerjaan dapat disusun mengikut 4,700 kemahiran yang telah ditentukan yang muncul dalam menu lungsur setelah kemahiran ditaip ke dalam bar carian.

Majikan sebaliknya boleh mencari pekerja bebas untuk diambil berdasarkan kemahiran, penilaian, kadar setiap jam, negara, bahasa, dan maklum balas yang mereka ada pada profil mereka.

Untuk menyertai platform Ethlance, pemasangan salah satu daripada dua alat Ethereum diperlukan agar pengguna dapat mengakses perkhidmatannya. Sambungan yang perlu dipasang adalah penyemak imbas MetaMask atau Ethereum’s Mist.

2. Bounty0x

Bounty0x adalah rangkaian pemburuan karunia yang terdesentralisasi yang menggunakan sistem tinjauan berdasarkan taruhan dan pembakaran token. Dengan memanfaatkan teknologi blockchain, Bounty0x menawarkan penyelesaian untuk pemasaran dalam talian, perundingan, pengembangan perisian, dan juga penyelidikan.

karunia0x

Sumber: https://cryptominded.com

Platform ini akan membolehkan pembangun mengesan pepijat dalam kod mereka dengan cekap dengan menghantar ulasan dan membayar apabila kesalahan sebenarnya telah dikenal pasti.

Bounty0x juga dapat memberi kesan kepada industri perundingan dengan menyediakan trend industri terkini melalui latihan pakar di peringkat global. Hasilnya, industri akan menjadi terdesentralisasi, menjadikannya lebih tersedia untuk semua individu yang berminat.

Sebagai tambahan kepada karunia, pengguna juga dapat membuat ulasan mengenai tugas yang telah diselesaikan, menguruskan semua pembayaran mereka, menawarkan bantuan individu apabila diperlukan, dan mendapat lebih banyak pendedahan kepada masyarakat periklanan dan pemasaran yang lebih luas.

Pasar bebas mempunyai banyak platform yang dibina untuk tujuan khusus ini, tetapi Bounty0x adalah yang pertama dikembangkan dengan mempertimbangkan pengurusan bounty.

Bounties terdapat dalam 3 jenis: karunia sederhana – yang disahkan secara automatik oleh algoritma dan API, Sheriff karunia – yang membolehkan Sheriff memperoleh token untuk membuat pengesahan yang betul, dan terakhir tetapi tidak mustahak, karunia Super – yang memerlukan kelulusan daripada pentadbir projek, dikhaskan untuk karunia yang sangat teknikal.

Token Bounty0x, BTNY akan digunakan oleh platform sebagai pembayaran untuk melaksanakan tugas karunia untuk permulaan ICO.

3. Penyekat Sekatan

Penghalang sekatan adalah platform berasaskan blockchain yang bertujuan untuk mewujudkan pasaran pekerjaan autonomi diedarkan yang dibuat di atas blockchain Ethereum.

Blocklancer dengan berani menyatakan bahawa platformnya akan menyelesaikan “semua masalah platform freelancer semasa”. Ini menjamin bahawa semua pembayaran akan diselesaikan melalui sistem sengketa automatik, memastikan keadilan. Ia juga mengiklankan bayaran rendah dan penapisan sifar.

projek blockchain blocklancer

Sumber: https://coinnoob.com

Tidak seperti platform freelance lain yang mengenakan yuran 20%, Blocklancer hanya memerlukan bayaran 3% dari freelancernya.

Projek ini akan menangani banyak masalah yang sedang melanda dunia bebas, termasuk tetapi tidak seperti tinjauan palsu, pembayaran tidak adil dan lewat, kekurangan fleksibiliti jadual dan harus berada di bawah kawalan penuh pihak berkuasa pusat.

Blocklancer tidak dimiliki oleh mana-mana syarikat berpusat, sebaliknya, kuasa diberikan kepada pemegang tokennya. Pemegang token tidak perlu bergantung pada wewenang tunggal untuk menyelesaikan pertikaian, dan sebaliknya menggunakan pengadilan pemegang token (THT), sistem keputusan yang bergantung sepenuhnya kepada pemegang tokennya. Sistem ini bukan sahaja menjamin keadilan mereka tetapi juga kemungkinan mendapat bayaran mereka.

Ini bermaksud bahawa tidak akan ada keputusan sepihak yang diambil oleh pihak berkuasa separa dan tidak ada pihak yang akan kehilangan wang mereka dalam perbicaraan yang tidak adil.

Pasaran pekerjaan autonomi yang diedarkan ini akan mengatur dirinya sendiri dan menawarkan medium yang selamat dan cekap di mana majikan dan pekerja bebas boleh menghubungi satu sama lain.

Freelancer dapat dengan mudah mencari pekerjaan di platform dan membangun reputasi freelancing mereka, yang akan memungkinkan mereka dihubungi oleh klien yang mencari kemahiran mereka.

Sebaliknya, majikan menghantar tawaran pekerjaan mereka di platform Blocklancer dan menunggu pekerja bebas yang berminat melamar mereka. Majikan juga mempunyai pilihan untuk menghubungi pekerja bebas yang boleh dipercayai secara langsung.

Sebagai majikan, anda boleh membuat pembayaran hanya apabila anda benar-benar berpuas hati dengan pekerjaan yang disediakan, atau jika pencapaian projek selesai.

Cole adalah penulis bebas yang memberi tumpuan kepada cryptocurrency dan teknologi yang baru muncul. Artikel sebelumnya tentang Masternodes telah dipaparkan di laman web crypto terkemuka dan dipetik dalam Whitepapers.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me