Pembubaran Penuh

Pembubaran Penuh

Sistem ini membolehkan kami memberikan dua tahap leverage kepada pengguna kami: 10x dan 20x. Apabila nisbah margin pengguna melanggar 10% atau 20% (untuk leverage 10x dan 20x), panggilan margin akan dicetuskan dan semua kedudukan akan dilikuidasi sepenuhnya.

  • Nisbah Margin Tetap = (Margin Tetap + UPL) * Harga Purata Pos Terbuka / (Nilai Muka Kontrak * Kedudukan Memegang)
  • Nisbah Margin Silang = Baki Ekuiti / Margin Kedudukan + Margin Pemotongan pesanan kerja)

Contoh:

Untuk kontrak LTC 10x, jika kerugian telah mencapai 90% dari margin kedudukan, panggilan margin akan dicetuskan. Untuk kontrak LTC 20x, jika kerugian telah mencapai 80% dari margin kedudukan, panggilan margin akan dicetuskan.

Peraturan Pembubaran Penuh

Dalam mod rentas margin: Apabila harga dagangan terkini dari posisi menuju ke arah yang tidak menguntungkan kepada pengguna, jika ekuiti akaun niaga hadapannya adalah ≤10% dari marginnya untuk leverage 10x (= nisbah margin penyelenggaraan ≤10%) atau ≤20 % dari marginnya untuk leverage 20x (= nisbah margin penyelenggaraan ≤20%), kedudukan akan dilikuidasi paksa, yang disebut likuidasi paksa. Setelah kedudukan dilikuidasi secara paksa, sistem akan membatalkan semua pesanan pengguna yang tidak dipenuhi untuk melepaskan margin untuk melihat apakah nisbah margin penyelenggaraan pengguna masih lebih rendah daripada 10% untuk leverage 10x, atau 20% untuk leverage 20x. Sekiranya demikian, kedudukan pegangan akan diambil alih oleh mesin likuidasi paksa dan pesanan penutupan akan diletakkan di pasaran dengan harga di mana kecekapan perdagangan dan keuntungan likuidasi dimaksimumkan berdasarkan kedalaman pasar, dasar, harga kebangkrutan, dan harga indeks.

Dalam mod margin tetap: Apabila harga dagangan terkini dari kedudukan menuju ke arah yang tidak menguntungkan kepada pengguna, jika nisbah margin penyelenggaraan kedudukannya adalah ≤10% dari marginnya untuk leverage 10x atau ≤20% dari marginnya untuk 20x leverage, kedudukan akan dicairkan secara paksa dan diambil alih oleh mesin pencairan paksa. Pada peringkat ini, kerugian pembubaran pengguna sama dengan kerugian apabila nisbah margin penyelenggaraan kedudukannya jatuh ke sifar. Kerugian maksimum tidak akan melebihi margin keseluruhan kedudukan pembubaran. Dalam mod rentas margin, semua kedudukan semua kontrak akan ditutup apabila pencairan paksa dicetuskan. Dalam mod margin tetap, hanya kedudukan sisi likuidasi yang akan ditutup ketika pencairan paksa dipicu.

Apabila pembubaran paksa dicetuskan, sistem pengurusan risiko kami akan mengambil alih semua posisi memegang. Kerugian pembubaran pengguna akan menjadi kerugian apabila nisbah margin penyelenggaraan sama dengan 0. Pada masa yang sama, sistem pengurusan risiko akan menghantar pesanan tutup ke pasaran dengan harga di mana kecekapan perdagangan dan keuntungan likuidasi dimaksimumkan, berdasarkan pada kecairan pasaran, spread bid-ask, harga kebangkrutan, dan harga indeks. Perintah tutup akan dipantau dengan teliti oleh sistem kami. Sekiranya pesanan tetap tidak terisi setelah jangka waktu yang panjang, sistem kami akan menilai semula kedalaman pasaran, dasar, harga kebangkrutan, dan harga indeks untuk membuat pesanan penutupan baru sehingga ia dapat dipenuhi sepenuhnya. Setelah berlaku likuidasi, kedudukan pembubaran akan dipisahkan dari baki ekuiti pengguna. Sekiranya kedudukan tidak dipenuhi sepenuhnya, kerugian akan dicatat sebagai kerugian pembubaran pengguna dan akan disosialisasikan semasa penghantaran. Pengguna tidak akan mengalami kerugian lebih lanjut untuk kedudukan pembubaran.

Status pesanan pembubaran yang diisi dan tidak diisi boleh didapati di bawah senarai pesanan pembubaran. Sekiranya kedudukan likuidasi (tutup panjang atau pendek ditutup) di atas harga kemuflisan (nisbah margin penyelenggaraan = 0), premium akan dijana dan akan disuntikkan ke dana insurans untuk menampung kerugian sosial masa depan atau menyelesaikan insiden dalam perdagangan niaga hadapan.

Sekiranya kedudukan likuidasi (tutup panjang atau pendek) dipenuhi di bawah harga kemuflisan (nisbah margin penyelenggaraan = 0) atau tidak dipenuhi sepenuhnya semasa penghantaran, kerugian sosial akan dijana dan akan dilindungi oleh dana insurans. Sekiranya kerugian tidak dapat dilindungi sepenuhnya, bahagian yang tinggal akan dikenakan clawback. Kerugian itu akan disosialisasikan dengan keuntungan yang dibuat di antara semua pengguna ketiga-tiga kontrak.

Perbandingan Sistem Pencairan

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me