5 Jutawan Bitcoin Dan Kisahnya

Bitcoin baru-baru ini mencecah harga $ 7k, kenaikan yang berterusan setelah kenaikan harga yang stabil yang menanda apa yang telah disebut “Musim Panas Bitcoin”. Terdapat banyak kisah mengenai jutawan Bitcoin, kekayaan dimenangi, kalah, dan terlepas, misalnya lelaki yang mengambil pinjaman besar untuk melabur dan menggandakan pelaburannya dengan cepat, lelaki yang kehilangan cakera keras bernilai banyak wang dalam timbunan sampah, atau rabun penyanyi yang berpotensi terlepas menjadi jutawan.

Jutawan Bitcoin terkenal

Kisah-kisah ini fakta-fakta Bitcoin banyak terdapat di dunia crypto, tetapi masih ada kisah-kisah kekayaan crypto yang lebih menarik. Berikut adalah 5 kisah terbaik mengenai orang yang memperoleh pelaburan besar.

1. Jutawan bitcoin pelajar: Vitalik Buterin

jutawan bitcoin

Vitalik Buterin adalah bakat dan pemikir terkenal.

Ini bukan kisah biasa-biasa saja dengan beberapa alasan. Pertama, Buterin bukan pelabur purata anda dengan tembakan panjang. Terutama kerana dia sebenarnya merancang platform yang dia hasilkan dengan banyak wangnya (Ethereum). Dia adalah bakat dan pemikir terkenal, dan telah menyumbang kepada projek-projek besar lain termasuk Bitcoin.

Dia sejak usia dini sangat berkebolehan dan menjanjikan, setelah berhenti dari universiti untuk mengambil dana biasiswa Thiel Fellowship sebanyak $ 100,000 untuk melanjutkan penyelidikannya. Sebelum ini dia telah menulis secara meluas mengenai Bitcoin, memberi sumbangan besar kepada majalah Bitcoin. Dia juga mempunyai latar belakang keluarga saintifik, ayahnya adalah seorang saintis komputer.

Dia banyak mengulas mengenai isu-isu di kriptosfera, dan pandangan dan sumbangannya sangat menjanjikan sehingga awal tahun ini desas-desus yang mengatakan bahawa dia telah mati menyebabkan harga Ethereum jatuh.

2. Jutawan Bitcoin Erik Finman

Seperti Buterin, Erik Finman mempunyai kisah yang menarik yang menunjukkan kekayaannya bukan hasil dari nasib semata-mata. Dia sangat berminat dengan teknologi itu ketika berusia 12 tahun, ketika neneknya memberinya 1,000 dolar yang dilaburkannya dalam Bitcoin. Selepas kenaikan harga yang besar, ia menggandakan nilainya selama 2 tahun menjadi 100k. Selari dengan ini Finman telah membuat perkhidmatan bimbingan peer to peer yang disebut Botangle, yang dia jual kepada seorang pelabur.

Sebagai pembayaran, dia diberikan pilihan antara $ 100,000 atau 300 Bitcoin. Dia merasakan bahawa Bitcoin pasti akan meningkat nilainya sehingga dia memilih Bitcoin, dan pelaburan ini bermaksud bahawa dia mempunyai simpanan yang sangat tinggi sehingga orang tuanya mengizinkannya berhenti sekolah menengah.

Ibu bapanya juga membuat perjanjian dengannya bahawa jika dia menambah nilainya kepada $ 1,000,000 pada usia 18 tahun dia tidak perlu pergi ke kuliah. Erik telah meneruskan perdagangan Bitcoin dan menjana wang.

Sekarang dia masih melabur dan mempunyai sejumlah projek crypto lain di bawah tali pusatnya. Nilai bersihnya telah meningkat melebihi $ 1 juta!

3. Jutawan Bitcoin Jeremy Gardner

Jeremy Gardner memberikan sumbangan besar kepada industri pada tahun 2013 dengan mencipta Augur. * gambar dari: Twitter

Gardner (25) lebih dekat dengan konsep jutawan Bitcoin yang lebih konvensional kerana dia secara kebetulan menemui orang yang bernasib baik. Pada tahun-tahun awal Bitcoin, dia menghabiskan beberapa ratus dolar untuk Bitcoin yang dibeli untuknya oleh seorang rakan. Dia meninggalkan pelaburannya dan segera melihat kenaikan harga secara eksponen. Dia terus berniaga dan melabur lebih jauh, yang membuatnya sedikit untung.

Setelah berhenti dari kuliah, dia terus mengabdikan diri untuk Bitcoin dan teknologi blockchain sepenuh masa. Dia memberikan sumbangan besar kepada industri pada tahun 2013 dengan membuat Augur, sebuah pasar untuk niaga hadapan dan ramalan berasaskan blockchain. Dia sekarang bekerja hampir sepanjang masa dengan Blockchain Ventures dalam peranan sebagai pengusaha dan tempat tinggal. Dia juga mengatakan bahawa dia sedang mengusahakan permulaan mod stealth lain dan juga mengasaskan Blockchain Education Network (yang merupakan konsortium masyarakat universiti untuk meningkatkan penggunaan cryptocurrency).

Gaya hidupnya lebih sesuai dengan apa yang anda harapkan dari seseorang yang merupakan jutawan pada usia 25 tahun: dia tinggal di sebuah rumah di San Francisco yang dihuni oleh pengusaha blockchain yang lain, membelanjakan secara percuma untuk pesta untuk orang-orang yang dia temui di persidangan, dan melakukan perjalanan hampir setiap hujung minggu ke berbagai belahan dunia.

Berita baiknya ialah dia sangat yakin bahawa Bitcoin dan cryptocurrency lain akan meningkat secara dramatik dalam jangka masa 10 tahun akan datang.

4. Jutawan Bitcoin: Encik Smith Forbes

jutawan bitcoin

Walaupun ini bukan nama sebenar orang itu (jelas), Forbes melakukan karya menarik pada jutawan Bitcoin tanpa nama. “Encik. Smith ”kerana dia terkenal telah memperoleh keuntungan pelaburan lebih dari $ 25 juta, dan memiliki gaya hidup yang sesuai. Dia menghabiskan seluruh waktunya di hotel bintang 5 dan terbang ke seluruh dunia, makan di restoran untuk semua makanannya.

Dia juga mempunyai latar belakang yang menarik. Dia sebelumnya bekerja di sebuah syarikat teknologi Silicon Valley, dan di awal Bitcoin dia merasa aneh bahawa terdapat begitu banyak ketakutan dan kontroversi mengenai mata wang. Ini mendorongnya untuk membeli mata wang bernilai $ 3,000, dan setelah beberapa tahun ini menjadikannya sangat kaya. Ketika harga Bitcoin mencecah $ 350, dia menjual sekitar 4.000 Bitcoin dan menghasilkan $ 2.3 juta dari transaksi tersebut.

Dia kini menghabiskan sebahagian besar waktunya dengan teman wanitanya di semua benua. Dia telah menguangkan banyak harta miliknya, dan sekarang puas menghabiskan waktunya untuk mengembara dan menikmati dirinya sendiri.

5. Jutawan Bitcoin Jered Kenna

jutawan bitcoin

Walaupun J. Kenna mempunyai Bitcoin pada cakera keras yang terpisah, mereka masih diretas. * gambar dari: Twitter

Kisah Kenna berfungsi sebagai peringatan lkarangan untuk semua yang terlibat dalam cryptocurrency. Pertama sekali, Kenna adalah salah satu gelombang pelabur awal dalam Bitcoin, dengan kira-kira 2c setiap mereka membeli banyak Bitcoin dan menahannya masing-masing dijual pada harga $ 258. Ini adalah kenaikan astronomi, yang menjana berjuta-juta. Malangnya, Bitcoinnya telah diretas dan dia kehilangan banyak dari berjuta-juta itu.

Ini adalah kisah yang dapat diajar kerana ia menyoroti keuntungan besar yang dapat dibuat dengan Bitcoin tetapi juga risiko kecurian – walaupun Kenna mempunyai Bitcoin di cakera keras yang terpisah, mereka masih diretas. Tetapi ini juga menunjukkan bahawa beberapa ketahanan dapat bertahan dalam situasi seperti itu; Kenna adalah mantan Marinir dan dia terus bekerja di Bitcoin (mendirikan pertukaran lain setelah yang sebelumnya dilipat) dan masih menuai faedah kepakarannya. Dan jangan lupa bahawa dia masih mempunyai satu atau dua juta untuk menghiburkannya atas kehilangannya!

Teknologi baru menghasilkan kekayaan baru

Jelas bahawa trend pertumbuhan secara keseluruhan menjadikan banyak orang kaya dengan Bitcoin. Kami akan membincangkan teknik dan amalan untuk melabur dalam artikel yang akan datang, jadi segera periksa lebih banyak kandungan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me