Monero Tampil Menenangkan Pengawal Selia dengan Garis Panduan Penyenaraian sebagai Koin Privasi Face Battle Mendaki

Walaupun dunia telah semakin terhubung, privasi terus terhakis. Bagi banyak libertarian dan pengguna cryptocurrency Bitcoin tidak menawarkan privasi yang mencukupi. Inilah sebabnya mengapa token seperti Monero (XMR) dan zCash (ZEC) telah menjadikan privasi sebagai keutamaan nombor satu.

Token seperti Monero membuat urus niaga menjadi lebih sukar dengan menggunakan tandatangan Ring dan alamat stealth. Kaedah ini membantu menyembunyikan identiti pengirim dan penerima. Penerapan skala besar kerana beberapa masalah seperti:

  • Ketidaktentuan peraturan
  • Privasi yang dipersoalkan
  • Peningkatan persaingan

Dalam usaha untuk menghindari menjadi tidak relevan, ada usaha yang dilakukan yang diharapkan dapat menghilangkan ketakutan di atas.

Senarai Patuh

Ketidakpastian peraturan telah bergantung pada duit syiling privasi sejak hari pertama. Hasilnya, pasaran cryptocurrency telah menyaksikan pelbagai pertukaran berprofil tinggi memutuskan untuk menghentikan projek yang berpusat pada privasi sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Kejadian yang paling biasa terjadi di Jepun, kerana pengawal selia negara telah melakukan usaha bersama untuk melakukannya.

Dalam keadaan seperti ini, kekuatan terbesar projek ini juga menjadi kelemahan terbesar mereka. Sekiranya projek-projek ini dapat bertahan, perlu ada jalan yang jelas ke depan, di mana mereka dapat terus beroperasi sambil menempatkan regulator. Pembangun telah menyedari halangan ini dan memutuskan untuk melakukan sesuatu mengenainya.

Usaha-usaha ini diharapkan dapat menghasilkan, dan pembebasan, whitepaper baru. Buku putih ini, yang diselesaikan bersama dengan pemaju di belakang Monero, Tari Labs, dan firma undang-undang Perkins Coie, akan diberi judul ‘The Fundamentals and Peraturan of Privacy-Enabling Cryptocurrencies’. Seperti yang disiratkan oleh judulnya, whitepaper baru ini akan berfungsi sebagai pedoman pertukaran yang akan diikuti, memungkinkan projek berasaskan privasi disenaraikan dengan peraturan yang mematuhi peraturan.

Walaupun kertas putih belum dikeluarkan, ulasan awal dari individu yang terlibat terdengar menjanjikan.  Louis Willacy, Tari Labs, baru-baru ini dinyatakan, “Walaupun penulis menyokong penemuan mereka dengan penyelidikan yang menyeluruh dan analisis terperinci, kesimpulan inti whitepaper itu sangat mudah: institusi kewangan yang diatur dapat mematuhi kewajiban AML ketika mendukung token privasi. Tempoh. “

Kertas putih, yang diharapkan akan dikeluarkan setiap saat, adalah kelebihan besar yang berpotensi besar, bukan hanya Monero, tetapi semua duit syiling yang serupa.

Coinbase Tidak Akan Menyenaraikan

Coinbase adalah contoh utama mengapa kertas putih yang akan datang adalah langkah penting. Boleh dikatakan syarikat yang paling terkenal yang berkaitan dengan cryptocurrency adalah Coinbase. Ketua Pegawai Eksekutifnya, Brian Armstrong, baru-baru ini berkongsi pendapatnya mengenai Monero. Dia menunjukkan bahawa walaupun dia tidak akan mempunyai masalah untuk menyokong aset tersebut, ini tidak akan berlaku sebagaimana mestinya, kerana ketidakpastian peraturan di A.S. Inilah masalah yang perlu ditangani oleh whitepaper yang akan datang.

Armstrong dinyatakan, “Syiling privasi adalah topik seterusnya, salah satu yang berikutnya di cakrawala, antara banyak. (Pengawal selia) sangat prihatin, jadi kami tidak dapat mencantumkannya sekurang-kurangnya dengan cara yang kami mahukan atas alasan tersebut. Tetapi, saya rasa dengan masa dan visi yang cukup, pengawal selia akan merasa selesa dengan itu. Kemudian, akan ada masalah baru di cakrawala yang akan membimbangkan mereka. “

Walaupun mereka yang berharap dapat melihat koin privasi seperti Monero of zCash tidak lama lagi disenaraikan di bursa terkemuka, Coinbase, mungkin tidak bernasib baik, whitepaper yang belum selesai akan diharapkan dapat mengubah keputusan seperti ini – dan dengan demikian, akan meningkatkan penerimaan projek berpusatkan privasi.

Tidak Begitu Peribadi

Ketakutan akan penggunaan duit syiling privasi mungkin tidak selalu menjadi masalah. Melalui penggunaan kecerdasan buatan, ‘Perkhidmatan Pemantauan Kewangan Persekutuan Rusia’ berada di tengah-tengah mencuba untuk membangunkan alat analisis baru. Alat ini sedang dikembangkan dengan tujuan untuk mengurangkan aktiviti haram, melalui penelusuran transaksi pada protokol berasaskan privasi – seperti Monero, Dash, dan banyak lagi.

Orang beralih kepada duit syiling privasi untuk itu, privasi Sekiranya anda membuang atribut ini, daya tarikan wang syiling ini akan hilang. Sekiranya Rusia benar-benar dapat mengesan duit syiling, seperti Monero, yang lain pasti akan mengikutinya, membawa kematian mereka.

Tidak semua duit syiling privasi dibuat sama. Beberapa menggunakan langkah-langkah yang disyaki untuk mencapai privasi, ada yang menyediakan kemampuan untuk menukar fitur privasi, sementara yang lain kuat dan pribadi secara tetap. Terlepas dari kategori mana koin privasi jatuh, ia mungkin menghadapi masalah.

Meningkatkan Persaingan

Apabila memikirkan duit syiling privasi, ada beberapa yang segera terlintas di fikiran – Monero, zCash, Dash. Senarai ini akan mula berkembang, kerana pelbagai projek lain melaksanakan peningkatan rangkaian.

Pertempuran lain, yang akhirnya perlu diperjuangkan oleh koin privasi, adalah peningkatan persaingan ini. Seperti sedia ada, mereka dapat wujud kerana mereka menawarkan sesuatu yang tidak dapat dilakukan oleh mata wang popular seperti Bitcoin – tanpa nama. Sekiranya kelebihan ini dihapuskan, mengapa menggunakan projek ini sama sekali?

Pembangun di sebalik produk seperti Litecoin (LTC), GRIN, dan lain-lain, secara aktif berusaha untuk menyokong privasi. Ini dilakukan melalui pengembangan, dan pelaksanaan, peningkatan jaringan yang dikenal sebagai ‘Mimblewimble“.

Walaupun kerja dalaman Mimblewimble mungkin rumit, kesannya akan sederhana – ia akan membolehkan projek-projek ini mencuri pengguna dan marketcap dari projek privasi yang lebih tradisional dan disebut di atas.

Harapan Separuh Masa

Semua perkara ini, baik atau buruk, akan terus mempengaruhi penggunaan duit syiling privasi. Terdapat beberapa faktor lain yang boleh membantu projek tertentu untuk menarik perhatian pelabur.

Bagi mereka yang mengikuti pasaran cryptocurrency, kita semua telah melihat apa yang boleh dilakukan oleh acara ‘halvening’ untuk sesuatu projek. Acara ini biasanya dikaitkan dengan projek yang menggunakan protokol bukti kerja, seperti Monero dan zCash.

Dalam beberapa bulan kebelakangan ini, Monero telah melihat kedudukannya dalam pasaran jatuh ke tangga ke-15, secara keseluruhan. Akhir tahun ini, projek itu berpotensi untuk jatuh lebih jauh. Ini kerana saingannya, zCash, akan mengalami penurunan pada musim gugur 2020, secara drastik menurunkan kadar inflasi. Acara seperti itu dapat menarik pengguna Monero untuk beralih ke zCash untuk menjangkakan kemungkinan keuntungan.

Sekiranya ini berlaku, adakah zCash dapat memanfaatkan Monero sebagai koin privasi yang paling popular?

Bebas

Monero pernah menjadi sepuluh cryptocurrency yang dihormati. Walaupun ia mungkin tidak kira sebagai projek hebat, dan creme de la crème di antara koin privasi, ia tidak dapat memegang genggamannya di sepuluh tempat teratas.

Oleh kerana pelbagai kontroversi, seperti yang dibincangkan di sini hari ini, yang melibatkan Rusia, Coinbase, dan penghapusan pertukaran, kini ia mendapati dirinya dengan pemahaman yang lemah terhadap Tempat ke-16 di Coinmarketcap.

Walaupun penurunan di antara kedudukan CoinMarketCap, penyertaan rangkaian Monero tetap berada di tahap tertinggi sepanjang masa ketika diukur mengikut kadar hash.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me