Melabur Di Kava – Semua Yang Anda Perlu Tahu

Apa itu Kava?

Kava adalah pinjaman terdesentralisasi generasi akan datang pelantar yang bertujuan untuk memberikan fleksibiliti baru ke pasaran. Rangkaian ini terkenal dengan keupayaan rentas rantai dan strategi pinjaman yang unik. Hari ini, platform ini menawarkan pelbagai produk dengan dua utamanya adalah pinjaman cagaran dan stablecoin. Setakat ini, Kava telah membayar $ 1,129,883.32 pembayaran faedah kepada penggunanya.

Apa Masalah Yang Kava Cuba Perbaiki?

Pemaju Kava berusaha untuk menyelaraskan sektor pinjaman terdesentralisasi melalui penyatuan pelbagai hak milik teknologi. Pembangun secara khusus mengembangkan sistem untuk menyediakan koin stabil dan pinjaman terdesentralisasi terhadap semua aset kripto utama dengan cara yang lebih telus dan sederhana. Akibatnya, Kava adalah pelopor di sektor DeFi yang terus menarik perhatian media antarabangsa.

Bagaimana Kava Berfungsi

Pengguna rangkaian boleh menjamin aset kripto mereka dengan pertukaran USDX. USDX berfungsi sebagai stablecoin Kava dalam rangkaian. Untuk menerima pinjaman USDX, pengguna hanya perlu mengunci kripto mereka dalam kontrak pintar di platform. Cryptocurrency yang dikunci ini berfungsi sebagai jaminan terhadap pinjaman anda.

Pengguna boleh mengambil beberapa pinjaman bercagaran untuk membuat leverage sintetik untuk sebarang aset crypto yang disokong dalam sistem. Sebagai contoh, anda boleh memilih untuk mengunci Bitcoin atau XRP anda menggunakan protokol. Anda akan menerima sejumlah USDX yang baru dicetak untuk membeli lebih banyak Bitcoin dengan. Dengan cara ini, anda mendapat kedudukan leverage di pasaran.

Kava juga merangkumi pelbagai aplikasi buatan masyarakat. Setiap Dapps ini menambah keseluruhan platform UX. Interoperabiliti ini membolehkan anda menyimpan aset anda menggunakan pelbagai dompet perkakasan dan penjaga kelas institusi. Fleksibiliti ini adalah salah satu tarikan utama Kava berbanding persaingan.

Pinjaman dan Leverage yang Terdesentralisasi

Produk utama platform Kava adalah pinjaman terdesentralisasi. Semua pengguna Kava mendapat akses terbuka ke pinjaman, leverage, dan stablecoin untuk lindung nilai. Dengan cara ini, Kava bertindak sebagai alat yang kuat untuk pelabur di pasaran.

Stablecoin Hedging + Minat:

Satu lagi ciri unik Kava adalah kemampuan stablecoinnya. Anda boleh mempertaruhkan dan mengikat USDcoin stablecoin untuk mula menghasilkan pendapatan pasif yang sihat.

Pengembangan

Kava mempunyai seni bina terbuka yang unik yang membolehkan pertumbuhan masa depan. Platform ini akan menyokong pelbagai aset dan penawaran crypto baru dalam beberapa bulan akan datang. Produk sintetik dan derivatif baru ini akan mendorong penggunaan Kava ke tahap baru.

Tanda Dwi

Kava menggunakan strategi dual token untuk memastikan bahawa setiap pengguna memperoleh fleksibiliti dan kegunaan maksimum yang mungkin. Platform dwi token lebih biasa daripada sebelumnya di pasaran. Strategi ini membolehkan pemaju dan pengguna memaksimumkan fungsi mereka tanpa menjejaskan kedua-dua sektor. Dua syiling yang penting bagi Kava adalah USDX dan KAVA.

Token KAVA

KAVA adalah token asli untuk blockchain ini. Duit syiling ini berfungsi sebagai tanda pemerintahan dalam ekosistem. Pengguna memerlukan token ini untuk memilih parameter kritikal. Undian inilah yang menjadi panduan peningkatan rangkaian. Mereka juga digunakan untuk proposal dan pemungutan suara pada parameter tertentu dari sistem posisi hutang yang dijamin (CDP).

Keselamatan

Crypto ini juga memainkan peranan penting dalam menjaga keselamatan rangkaian. Pengguna mempertaruhkan KAVA untuk menyelesaikan tugas ini. Terutama, hanya 100 node teratas dalam rangkaian yang mengesahkan blok dalam sistem ini. Pemegang token teratas ditentukan dengan menggunakan algoritma yang memeriksa kepentingan terikat setiap pengguna dalam token KAVA. Atas usaha mereka, pemegang saham memperoleh kripto sebagai hadiah utama.

Aset Mempertaruhkan

Stakers dalam rangkaian memegang beberapa tanggungjawab juga. Selain mengamankan blockchain, pengguna ini dapat mempertaruhkan pegangan mereka dengan menggunakan kurva ikatan validator rangkaian. Nod jahat boleh kehilangan Kava mereka. Tindakan seperti gagal memastikan transaksi waktu operasi yang tinggi dan penandatanganan dua kali pasti akan membuatkan anda dikeluarkan dari rangkaian ini. Kava terkenal dengan toleransi sifar dari node jahat.

Pemberi Pinjaman Terakhir

KAVA juga dapat berfungsi sebagai mata wang cadangan untuk rangkaian. Sekiranya USDX terlindung, rangkaian akan menggunakan KAVA baru untuk digunakan dalam pembelian USDX. Ini membolehkan Kava memastikan stablecoinnya mengekalkan nilainya.

USDX- Kava

USDX adalah stablecoin untuk rangkaian Kava. Instrumen kewangan inilah yang anda terima dan bayar balik pinjaman anda. Ia juga berfungsi sebagai sistem pembayaran umum. USDX menampilkan masa urus niaga yang cepat menjadikannya stablecoin yang ideal untuk pembayaran gaji dan proses pembayaran berkaitan korporat lain.

Dagangan / leverage margin

Pengguna Kava juga akan menggunakan USDX untuk membeli aset crypto tambahan di platform. Strategi ini membolehkan pelabur yang mahir memanfaatkan pendedahan mereka dengan cara baru dengan berkesan.

Lindung Nilai dengan Minat

Anda juga boleh menjadikan USDX sebagai aset yang stabil. Dengan cara ini, USDX berfungsi sebagai tempat selamat semasa turun naik pasaran. Dengan senang hati, apabila pemegang USDX mengikat token mereka, mereka akan menerima faedah yang sama dengan kadar simpanan USDX semasa.

Blockchain COSMOS

Kava berada di blockchain Cosmos futuristik. Cosmos adalah blockchain generasi keempat yang berusaha membantu mengkategorikan dan memanfaatkan jumlah blok block yang semakin meningkat di pasaran. Secara khusus, platform ini dibangun menggunakan Cosmos-SDK. Protokol ini adalah kerangka sumber terbuka untuk membina rantaian Proof-of-Stake awam. Cosmos mempunyai token asli yang disebut ATOM.

Konsensus

Kava beroperasi dengan mekanisme konsensus Proof-of-Stake (PoS) berasaskan Tendermint. Mekanisme konsensus PoS yang ditingkatkan ini menggunakan enjin konsensus Byzantine Fault Tolerant. Secara mengesankan, mekanisme ini jauh lebih cekap tenaga daripada rantaian awal seperti Bitcoin atau Ethereum. Dalam banyak cara, rangkaian serupa dengan MakerDAO dengan penyatuan CDP. Walau bagaimanapun, Kava memanfaatkan zon dengan lebih baik Kosmos untuk menambahkan akses ke cryptocurrency yang berjalan di rangkaian bebas

Statistik KAVA

Statistik KAVA

Modulariti

Cosmos terkenal dengan penggunaan modul sumber terbuka. Protokol ini membolehkan pemaju melaksanakan fungsi yang diinginkan ke dalam Dapp mereka dengan cepat. Sebagai contoh, Kava menggunakan modul Inter Blockchain Communication (IBC) untuk menyediakan platform dengan kemampuan untuk berkomunikasi ke semua blockchain Cosmos-SDK.

Modul yang Digunakan dalam Ekosistem Kava

Terdapat empat modul utama yang digunakan dalam ekosistem Kava. Modul ini membantu rangkaian berfungsi dengan baik dan memberi pengguna akses ke beberapa alat kewangan yang unik.

Modul suapan harga

Modul pertama yang disatukan ke dalam rangkaian ini adalah mekanisme suapan harga. Modul ini adalah harga yang mudah. Oracle adalah sensor luar rantai yang dapat memberikan data kepada rantaian blok. Sekumpulan oracle yang disenaraikan putih mencatatkan harga untuk pelbagai aset dalam sistem. Protokol kemudian menentukan harga median dari semua harga oracle yang sah. Data ini juga menentukan harga semasa dalam sistem.

Modul Lelong

Modul Lelong membolehkan pengguna menggunakan tiga jenis protokol lelong. Pilihan pertama ialah lelongan ke hadapan. Ini adalah lelongan tradisional di mana pembeli akan meminta menaikkan tawaran untuk item. Strategi ini digunakan setiap kali platform melihat lebihan yuran yang dikumpulkan. Mekanisme ini membolehkan sistem menukar lebihan menjadi koin yang lebih stabil.

Jenis lelongan seterusnya yang dibenarkan oleh rangkaian adalah lelongan terbalik. Seperti namanya, lelongan ini terdiri daripada penurunan tawaran untuk item tertentu atau banyak item. Terutama, protokol ini berfungsi menjual token urus tadbir untuk mencetak koin stabil baru. Strategi ini digunakan untuk membuat perbezaan antara lelang cagaran dan hutang yang gagal.

Modul CDP (Collateralized Debt Position)

Modul CDP berfungsi fungsi kritikal. Ini membolehkan pengguna membuat, mengubah, dan menutup CDP untuk sebarang jenis cagaran. Selain itu, ini adalah pengekodan yang digunakan untuk menetapkan parameter global sistem. Tetapan ini merangkumi item seperti had hutang dan jumlah peredaran stablecoin di pasaran.

Modul Pelikuidasi

Liquidator Module adalah orang repo dalam rangkaian. Ini adalah protokol yang bertanggungjawab untuk merebut cagaran dari CDP yang nisbah cagarannya berada di bawah ambang yang ditetapkan untuk jenis jaminan tersebut. Modul ini secara automatik mengesan status CDP untuk membuat penentuan. Keputusan akhir modul adalah berdasarkan harga yang diterima dari modul Price-feed.

Cagaran Dirampas

Sebarang cagaran yang dirampas oleh modul pelikuidasi masuk ke modul Lelong. Di sini, lelongan cagaran untuk stablecoin menggunakan lelong hadapan-terbalik. Tujuan proses ini adalah untuk menghapuskan hutang yang ditanggung pada awalnya ditambah dengan tambahan sedikit bayaran repo.

Cara Membeli Kava

Terdapat banyak platform yang menawarkan KAVA pada masa ini. Binance pada masa ini menunjukkan jumlah dagangan yang paling banyak. Anda perlu mendaftar terlebih dahulu untuk platform ini untuk mengambil bahagian dalam perdagangan. Setelah anda siap, anda hanya perlu membiayai akaun anda. Sebaik sahaja anda mempunyai Bitcoin di dompet anda, anda boleh pergi ke pasangan perdagangan KAVA / BTC dan memilih jumlah yang ingin anda jual. Keseluruhan prosesnya cepat dan tidak menyakitkan.

Melabur Di Kava - Semua Yang Anda Perlu Tahu Melabur Di Kava - Semua Yang Anda Perlu Tahu Melabur Di Kava - Semua Yang Anda Perlu Tahu
★★★★★ ★★★★★ Ulasan Binance

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Kraken

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Poloniex

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

Terbaik untuk

Peniaga Maju

Terbaik untuk

Peniaga USA

Terbaik untuk

Kemudahan penggunaan

Yuran Perdagangan

0.10%

Yuran Perdagangan

0.16%

Yuran Perdagangan

0.125%

Promosi

Pulangan Tunai 10%

Kod Diskaun: EE59L0QP

Promosi

Tiada

Promosi

Tiada

Cara Menyimpan Kava

Anda mempunyai tiga pilihan untuk dipertimbangkan semasa menyimpan Kava. Yang pertama adalah dompet rangkaian berasaskan PC. Anda boleh memuat turun Kava permohonan secara percuma. Ia selamat dan mudah digunakan. Terdapat juga banyak pilihan dompet mudah alih yang tersedia. Pastikan dompet mudah alih anda menyokong mempertaruhkan ganjaran seperti dompet JAXX yang terdapat di iOS dan Android.

Sekiranya anda ingin membuat pelaburan besar di KAVA atau jika anda merancang untuk HODLing crypto ini untuk jangka masa yang panjang, dompet perkakasan adalah pilihan terbaik. Dompet perkakasan menyimpan kripto anda di luar talian di “penyimpanan sejuk”. Strategi ini menjadikan ancaman dalam talian tidak dapat mengakses pegangan anda. The Lejar Nano S atau yang lebih maju Lejar Nano X kedua-duanya menyokong KAVA.

Kava – Peluang Lebih Banyak untuk Ganjaran

Kegilaan DeFi terbaru menjadikan sektor crypto lebih menguntungkan daripada yang dibayangkan pada mulanya. Pengguna biasa memperoleh ganjaran yang besar melalui platform ini. Protokol seperti Kava memungkinkan sesiapa sahaja menikmati pendapatan pasif yang boleh dipercayai. Atas sebab-sebab ini, Kava pasti menjadi pesaing utama dalam sektor DeFi yang bergerak maju.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me