Melabur dalam NEO – Semua yang Perlu Anda Ketahui

NEO adalah salah satu cryptocurrency teratas di dunia. Duit syiling ini berjaya menangkap imaginasi pasaran Asia, walaupun pada masa ketidakpastian peraturan. Hari ini, ekosistem NEO lebih rancak daripada sebelumnya berkat kerja keras pemaju dan penyertaan daripada masyarakat.

Apa itu NEO?

NEO adalah berasaskan komuniti bukan keuntungan projek blockchain yang memasuki pasaran untuk menyediakan platform yang mudah digunakan oleh pengembang Dapp. Secara khusus, NEO adalah blockchain dan cryptocurrency sumber terbuka. Menurut syarikat kertas putih, NEO berfungsi sebagai “rangkaian yang diedarkan untuk ekonomi pintar.” Terutama, NEO diterjemahkan ke bahasa baru dan muda dalam bahasa Yunani. Nama itu sesuai apabila anda menganggap bahawa platform ini dilihat oleh banyak orang sebagai Ethereum versi yang lebih baru dan lebih muda.

Sokongan Cina

NEO adalah projek blockchain pertama di China yang mendapat anggapan kelulusan daripada pengawal selia. Menariknya, kerajaan China mempunyai berpelukan projek itu, walaupun setelah menutup pertukaran di negara ini. Firma itu adalah salah satu daripada hanya beberapa cryptocurrency terpilih yang dibenarkan beroperasi di China pada masa ini. Sokongan dan perasaan nasionalisme di sebalik projek ini menyebabkan banyak pihak memanggil projek itu “Chinese Ethereum.”

Masalah Apa yang NEO Betulkan

NEO berusaha menangani pelbagai masalah yang dihadapi pasaran. Terutama, NEO dimaksudkan untuk bertindak sebagai lebih fleksibel alternatif ke Ethereum. Syarikat ini menggunakan falsafah yang menilai pilihan reka bentuk pada spektrum multivariate. Dengan cara ini, Neo dapat menyesuaikan pendekatan pasarannya dengan sewajarnya.

Sebagai contoh, pemaju NEO dapat memutuskan berdasarkan setiap kes penggunaan tertentu tahap desentralisasi / pemusatan yang paling sesuai untuk sesuatu projek. Mereka juga dapat membuat penilaian yang serupa terhadap isu-isu penting lain seperti tahap tadbir urus on-chain / off-chain. Pilihan ini memberi NEO senario kes penggunaan yang lebih banyak untuk penggunaan skala besar di sektor komersial dan kerajaan

Bagaimana NEO Berfungsi

Blockchain NEO dapat menampung pelbagai jenis aset digital. Sebagai contoh, rangkaian mempunyai sokongan penuh untuk aset blockchain, identiti digital, dan kontrak pintar. Platform ini dapat menyokong aplikasi terdesentralisasi (dApp) dari semua jenis, tokenisasi aset dunia nyata, dan penawaran duit syiling awal.

Dua Ketua

NEO adalah platform awam yang juga memanfaatkan Onchain rangkaian untuk mewujudkan senario tadbir urus yang optimum. Interoperabiliti rangkaian memperluas jangkauan platform ke tahap baru. Ini juga menggabungkan komuniti projek ini untuk memanfaatkan perkembangan di seluruh rangkaian.

Onchain

Onchain ditubuhkan pada tahun 2014 di China. Syarikat blockchain persendirian ini terkenal kerana fokus pada kerajaan dan perusahaan besar. Platform ini terkenal dengan teknologi Decentralized Network Architecture (DNA). Protokol ini mempermudah pembuatan blok-blok awam dan swasta.

Dua Token

NEO menggunakan sistem dua peringkat untuk menyediakan rangkaian dengan lebih banyak fleksibiliti untuk pengguna dan pemaju. Ekosistem bergantung pada token NEO dan GAS. Secara keseluruhan, firma itu akan mengeluarkan 100 juta setiap token. Kini terdapat 70,538,831 NEO yang beredar.

Token NEO

NEO adalah cryptocurrency blockchain NEO. Crypto ini mewakili bahagian pemilikan dalam blockchain NEO. Crypto ini juga berperanan dalam pemerintahan. Ini membolehkan masyarakat membuat blok dan mengurus rangkaian. Menariknya, NEO mempunyai unit yang tidak dapat dipisahkan dan tidak boleh dibahagi seperti syiling lain seperti Ethereum. Alasan di sebalik keputusan ini adalah bahawa setiap duit syiling dimaksudkan untuk bertindak sebagai satu bahagian dalam blockchain NEO. Sama seperti stok, duit syiling ini tidak dapat dipecah menjadi unit yang lebih kecil.

NEO - CoinMarketCap

NEO – CoinMarketCap

Token Gas

GAS adalah token utiliti untuk rangkaian NEO. Token ini sebelumnya dikenali sebagai ANC- Antcoins. Dalam ekosistem, GAS berfungsi seperti Ether di rangkaian Ethereum. Pembangun menggunakan GAS untuk transaksi dalam rangkaian. Selain itu, pengguna mendapat ganjaran dalam token GAS.

GAS menghasilkan pada kadar lapan GAS setiap blok. Rangkaian secara automatik mengurangkan jumlah ganjaran setiap blok setelah dua juta blok disahkan. Pengguna mempunyai pilihan dengan GAS. Anda boleh memperdagangkan GAS untuk cryptocurrency lain seperti Bitcoin, Litecoin, atau Ethereum. Anda juga boleh menukar GAS anda ke NEO secara langsung. Dengan cara ini, harga GAS tetap dipisahkan.

Kontrak Pintar Pengekodan

NEO menyediakan akses kepada pemaju ke mesin maya yang kuat yang menyederhanakan komponen terpenting dalam pengaturcaraan kontrak pintar. Contohnya, pembangun tidak perlu mempelajari bahasa pengekodan baru untuk menggunakan platform. Rangkaian ini membolehkan kontrak pintar di C #, Java, Python, ditambah pelbagai bahasa pengekodan lain. Dengan cara ini, rangkaian dapat menampung pemaju dari seluruh industri.

Konsensus

NEO memperkenalkan dunia kepada Toleransi Kesalahan Byzantine yang didelegasikan (dBFT) mekanisme konsensus. Dalam mekanisme ini, terdapat nod tertentu yang dikenali sebagai Penjaga Buku. Akauntan digital ini melakukan pengesahan sekatan sebenar. Data disiarkan di blockchain. Hanya apabila dua pertiga daripada node di rangkaian bersetuju dengan versi blockchain dari pembukuan, maka persetujuan dicapai.

Toleransi Kesalahan Byzantine yang didelegasikan (dBFT) - vtce

Toleransi Kesalahan Byzantine yang didelegasikan (dBFT) – vtce

Hasil yang lebih pantas

Mekanisme konsensus dBFT pantas, sangat pantas. Ia dapat menangani lebih dari 1,000 transaksi sesaat. Sebagai perbandingan, Bitcoin mengendalikan sekitar enam transaksi sesaat (tps). Ethereum dapat mengatasi 12 tps. Secara mengagumkan, NEO berusaha untuk meningkatkan kadar tps ke tahap baru dengan peningkatan mereka seterusnya. Tujuan pembaharuan adalah untuk membawa rangkaian ke 10.000 transaksi sesaat.

Peningkatan Pemerintahan

Pada bulan Mei 2020, pemaju di belakang NEO mencadangkan jurusan naik taraf ke rangkaian. Peningkatan akan memperkenalkan model pemerintahan baru. Strategi baru ini membolehkan pemegang syiling memilih jawatankuasa yang terdiri daripada 21 anggota pemerintahan. Anggota-anggota ini memegang tanggungjawab mewakili masyarakat. Mereka memperoleh kemampuan untuk memilih berbagai parameter blokchain yang dapat diubah dan perubahan lain pada pengekodan rangkaian.

Cadangan itu menunjukkan bahawa orang yang memilih ahli ini mendapat ganjaran GAS tambahan. Ganjaran ini adalah cara untuk mengucapkan terima kasih kepada anggota atas penyertaan mereka dalam proses pemerintahan. Cadangan itu menyatakan bahawa daripada 21 anggota pimpinan yang dipilih, tujuh juga akan menjadi simpul.

Sebagai simpul konsensus, tanggungjawab mereka akan merangkumi pengesahan blok. Selain itu, tujuh anggota ini mendapat kuasa veto. Untuk membuat keputusan veto, simpul persetujuan mesti mendapat sokongan dua pertiga daripada masyarakat.

Sejarah NEO

NEO memasuki pasaran sebagai Antshares pada bulan Februari 2014. Firma ini adalah cetusan dua peminat blockchain lama, Erik Zhang dan Da Hongfei. Selama ini, cryptocurrency sebenarnya berada di bawah Antshares (ANS). Pada tahun 2014, kedua-dua pembangun mengembangkan visi mereka dengan penciptaan Onchain.

Pada bulan April 2016, NEO melancarkan kertas putihnya secara rasmi. Makalah ini menekankan manfaat dan aspek teknikal Toleransi Kesalahan Byzantine yang didelegasikan. Pada masa itu, ini adalah mekanisme konsensus kelahiran China yang pertama. Oleh itu, ia mendapat liputan media yang besar di wilayah ini.

Pada bulan Ogos 2016, NEO memasuki pasaran melalui ICO. Acara ini merupakan kejayaan besar dengan projek memperoleh dana lebih dari $ 4.5 juta. Dana ini digunakan untuk pengembangan strategi NEO di rantau ini. Pada bulan September tahun yang sama, Onchain menjalin Perkongsian Strategik Teknologi dengan Microsoft. Perjanjian itu menandakan kerjasama dalam pelbagai projek.

Pada bulan Jun 2017, Antshares menjenamakan semula ke NEO secara rasmi. Crypto juga mendapat sokongan pertama di AS tahun ini. Secara khusus, duit syiling itu melihat senarai Bittrex. Pada tahun berikutnya, platform ID digital VALID mengumumkan kerjasama strategik dengan firma itu.

NEO3

Tahun ini menyaksikan pengumuman jurusan naik taraf. Peningkatan NEO3 ditetapkan sebagai syarikat terbesar sehingga kini. Sebagai tambahan kepada pengenalan model tadbir urus baru, peningkatan akan membawa lebih banyak interoperabilitas ke dalam sektor ini. Secara khusus, platform ini akan memperoleh lebih banyak keupayaan rentas rantai. Pada masa ini, pembangun bereksperimen dengan protokol ini. Mereka telah menyediakan Testnets dengan Bitcoin, Ethereum, dan Ontology.

Tokenisasi

Peningkatan juga akan mempermudah proses tokenisasi. Khususnya, pembangun ingin mempermudah untuk membuat dan mengeluarkan token yang tidak dapat difahami. Token bukan fung adalah representasi digital unik bagi aset. Beberapa contoh token yang tidak dapat dijangkiti termasuk tokenisasi:

  • Token Keselamatan
  • Stok
  • REIT
  • Seni
  • Kereta
  • Tiket Acara
  • Aset Fizikal Lain

Cara Membeli NEO

NEO tidak sukar dicari di pasaran. Sebilangan besar pertukaran utama mempunyai pasangan perdagangan NEO / Bitcoin. Untuk menggunakan platform ini, anda hanya perlu mendaftar untuk akaun. Setelah akaun anda disiarkan secara langsung, muatkannya dengan mata wang fiat atau Bitcoin secara langsung. Dari sana, anda hanya perlu mencari pasangan perdagangan NEO / BTC. Seluruh prosesnya cepat dan mudah setelah anda melengkapkan pendaftaran. Paybis juga membolehkan anda membelinya secara langsung dengan kad kredit.

Melabur dalam NEO - Semua yang Perlu Anda Ketahui Melabur dalam NEO - Semua yang Perlu Anda Ketahui Melabur dalam NEO - Semua yang Perlu Anda Ketahui
★★★★★ ★★★★★ Kajian Binance

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Kraken

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Kriptomat

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

Terbaik untuk

Pengguna Lanjutan

Terbaik untuk

Peniaga USA

Terbaik untuk

Pedagang Eropah

Minimum Akaun

Tiada

Minimum Akaun

$ 1.00

Minimum Akaun

35 €

Promosi

Pulangan Tunai 10%

Kod Diskaun: EE59L0QP

Promosi

Tiada

Promosi

Tiada

Cara Menyimpan NEO

Terdapat beberapa cara untuk menyimpan NEO anda. Perkara penting yang perlu diingat ialah anda hanya mahu menyimpan crypto anda dalam dompet yang membolehkan anda memperoleh ganjaran GAS anda. The Dompet NEON adalah salah satu pilihan terbaik bagi pelabur yang ingin mendapatkan ganjaran mereka.

Mengagumkan, anda juga dapat memperoleh ganjaran GAS menggunakan dompet perkakasan. The Lejar Nano S atau yang lebih maju Lejar Nano X dapat menyambung ke dompet NEON anda secara langsung. Anda kemudian boleh menghantar, menerima, dan mendapatkan ganjaran anda dari satu platform dompet yang selamat. NEON bukanlah dompet teras untuk rangkaian tetapi telah mendapat sokongan komuniti yang tiada tandingannya dan mendapat restu dari para pembangun.

Ringkasan

Memandangkan sikap unik NEO di pasaran Asia, sukar untuk membayangkan kejayaan selain platform ini. Pembangun ini terus meningkatkan rangkaian dengan set NEO3 ke melepaskan dalam beberapa bulan akan datang. Buat masa ini, NEO berkongsi tempat teratas di pasaran crypto sebagai salah satu platform pengembangan Dapp utama yang ada.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me