Melabur dalam Dogecoin – Semua Yang Perlu Anda Ketahui

Dogecoin adalah cryptocurrency generasi pertama yang boleh digunakan untuk memindahkan nilai secara global dengan cara yang selamat. Terkenal, Dogecoin menampilkan Shiba Inu dari meme internet yang popular. Keputusan untuk menggunakan watak ini dibuat oleh keinginan pemaju untuk menjaga projek ini dengan ringan. Seperti Bitcoin dan Litecoin, tujuan utama koin ini adalah untuk membolehkan transaksi peer-to-peer berlaku dengan cara penapisan. Sejak akhir-akhir ini, Dogecoin telah mendapat liputan yang cukup banyak di media kerana kenaikan harga yang besar. Semasa anda akan belajar, ini bukan kali pertama rangkaian blockchain ini menjadi tumpuan.

Masalah Apa yang Diselesaikan oleh Dogecoin?

Seperti semua cryptocurrency generasi pertama, Dogecoin adalah asas fungsi. Pada masa itu, tidak ada kontrak pintar, pertaruhan, atau semua ciri lain yang kini sudah biasa di pasaran. Untuk duit syiling awal ini, fokus utama adalah mewujudkan jaringan yang selamat. Sejauh itu, Dogecoin berjaya dengan baik, tetapi tidak tanpa banyak cobaan dan penderitaan.

Dogecoin melalui CoinMarketCap

Dogecoin melalui CoinMarketCap

Ciri kedua mengenai Dogecoin, dan mungkin yang benar-benar menjadikan koin ini unik, adalah semangat di mana para pembangun mahu Dogecoin menyatakan. Dogecoin sebenarnya tidak dibuat untuk membebaskan massa dari penindasan seperti Bitcoin. Ia juga tidak dibina untuk menyediakan alternatif yang baik untuk Bitcoin di pasaran seperti Litecoin. Menariknya, duit syiling ini dibina untuk menyebarkan muhibah dan keseronokan di seluruh komuniti crypto.

Kebaikan Dogecoin

Terdapat banyak faedah yang dibawa oleh Dogecoin ke pasaran. Untuk satu, anda boleh menggunakan duit syiling ini seperti Bitcoin untuk menghantar nilai dengan cepat dan selamat kepada sesiapa sahaja di peringkat antarabangsa. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, rangkaian koin telah meningkat, dan sekarang, lebih banyak vendor daripada menerima token unik ini.

Tahan Penapisan

Dogecoin berkongsi banyak ciri teknikal dengan crypto pertama di dunia, Bitcoin. Oleh itu, rangkaian itu selamat dan memberikan konsensus masa nyata. Seperti Bitcoin, penggodam perlu mengawal 51% kekuatan hash rangkaian untuk mengubah keadaan blockchain. Memandangkan hashrate Dogecoin semasa adalah 203.97 TH / s, ini sangat tidak mungkin.

Bagaimana Dogecoin Berfungsi

Tidak terlalu sukar untuk membantah bahawa kebanyakan pengekodan Dogecoin adalah salinan Bitcoin secara langsung. Membincangkan idea itu, salah seorang pengasas koin, Billy Markus dinyatakan bahawa hanya memerlukan 3 jam untuk membuat Dogecoin. Dia menggambarkan bagaimana dia menggunakan fungsi kawalan F untuk meneliti kod Bitcoin dan mengganti semua contoh Bitcoin dengan Dogecoin.

Dia juga membuat beberapa penyesuaian lain untuk mengembangkan konsep seperti mengubah istilah perlombongan menjadi penggalian. Terutama, Markus memutuskan masa blok 1 minit. Waktu blok rangkaian blockchain adalah rujukan seberapa sering “blok” transaksi baru ditambahkan ke “rantai” transaksi.

Konsensus

Dogecoin menggunakan algoritma konsensus Proof-of-Work untuk menjaga keselamatan rangkaian. Walau bagaimanapun, sistem PoW ini tidak sama dengan versi SHA-256 yang digunakan oleh Bitcoin. Sebaliknya, rangkaian bergantung pada teknologi scrypt dalam mekanisme PoWnya. Keputusan ini dibuat untuk mengelakkan penggunaan rig perlombongan Bitcoin berkuasa tinggi. Anda hanya dapat melombong Dogecoin menggunakan peranti FPGA dan ASIC khusus

Jumlah Syiling

Dogecoin tidak mempunyai topi keras. Pada mulanya, projek ini dimulakan dengan 100 bilion syiling yang beredar. Kerana masa blok 1 minit, pada tahun 2015, semua duit syiling ini telah dilombong. Pemaju memutuskan untuk mengeluarkan 5 bilion lagi pada masa itu. Khususnya, Dogecoin kini mempunyai 5 bilion syiling yang dijadualkan untuk dikeluarkan setiap tahun.

Pemegang Twitter

Pemegang Twitter

Menggali (Perlombongan) Dogecoin

Dalam ekosistem Dogecoin, anda mempunyai penggali. Nod rangkaian inilah yang mengesahkan transaksi baru dan menambah blok. Terutamanya, Dogecoin perlombongan kurang kompetitif daripada Bitcoin. Terutama, pemaju di sebalik duit syiling ini tidak pernah melakukan pra-lombong. Pra-periuk api popular kerana mereka membenarkan pemaju untuk membina simpanan sebelum rangkaian menjadi terbuka.

Sejarah Dogecoin

Dogecoin diasaskan oleh Billy Markus dan Jackson Palmer. Kedua-dua individu ini pernah bekerja di sektor teknologi sebelum Dogecoin. Markus adalah jurutera perisian di IBM dan Palmer bekerja untuk Adobe sebagai pengaturcara. Dogecoin bermula sebagai lelucon yang ditujukan untuk pasaran.

Permulaan yang Sederhana

Pada 6 Disember 2013, rangkaian tersebut disiarkan secara langsung. Pada asalnya, projek ini hanya mendapat perhatian untuk komuniti Reddit terpilih. Orang-orang ini akan saling menghantar petua dalam Dogecoin. Terutama, laman web Dogecoin mempunyai sejuta + pelawat pada hari pelancaran koin.

Pada 19 Disember 2013, Dogecoin mengalami saat keluar yang besar. Nilai duit syiling melonjak hampir 300% dalam masa kurang dari 3 hari. Pergerakan pasar ini adalah pertama kalinya Dogecoin benar-benar mencetuskan minat pelabur di seluruh pasaran. Terutama, perhimpunan itu tidak lama dan dalam masa 3 hari, nilai duit syiling telah menyusut semula 80%.

Beberapa hari kemudian, dompet asli syarikat, Dogewallet, telah diretas. Penyusup menghasilkan jutaan Dogecoin. Tinjauan kemudian menunjukkan bahawa penyerang dapat mengubah halaman kirim dan terima dompet untuk mengirim duit syiling ke alamat statik.

Komuniti yang Ketat

Bagi banyak projek, ini pasti sudah berakhir. Bagi Dogecoin, ini adalah peluang untuk menunjukkan mengapa projek ini sangat berbeza daripada banyak syiling lain. Para pemaju dan komuniti dengan cepat memulakan kempen sumbangan “SaveDogemas” untuk menggantikan duit syiling yang dicuri. Secara ajaib, semua kerugian ditanggung melalui inisiatif ini.

Pada awal 2014, masyarakat menaja acara penggalangan dana yang memperoleh $ 25,000 untuk pasukan Jamaica yang bobsled. Acara ini menandakan permulaan perhimpunan sumbangan yang memberangsangkan. Masyarakat kemudian memberi tumpuan untuk mendapatkan air bersih di Kenya. Setelah satu lagi kejayaan yang berjaya, Dogecoin terus melatih anjing bantuan untuk kanak-kanak autis.

Moolah

Pada tahun yang sama, Dogecoin disenaraikan di bursa, Moolah. Penyenaraian tersebut memberi Dogecoin lebih kredibiliti dan menambah kecairan rangkaian. Menariknya, projek ini diketuai oleh pengguna Reddit dengan nama Alex Green. Dia menggunakan pegangan Reddit Moolah_.

Pada tahun 2017, Dogecoin mengalami lonjakan pasaran yang lain ke paras tertinggi sepanjang masa pada $ 0,017 / syiling pada 7 Januari 2018. Pertumbuhan ini berlaku semasa penembusan crypto yang menyaksikan semua altcoin melihat keuntungan yang besar. Pada bulan Julai 2020, satu lagi lonjakan nilai koin berlaku setelah pengguna TikTok memulakan kempen untuk meningkatkan nilai koin tersebut.

Perhimpunan Utama

Tahun ini menyaksikan Dogecoin menaikkan kening lagi. Token itu meningkat lebih dari 800% dalam 24 jam sebagai hasil kempen untuk merosakkan dana lindung nilai pemangsa. Rali ini dianjurkan oleh sekumpulan pengguna Reddit, yang diketuai oleh seorang individu yang dikenali sebagai WSBCh Chair. Larian itu berjalan apabila strategi mendapat anggapan persetujuan dari orang terkaya di dunia dan pengasas Tesla Motors, Elon Musk.

Picit Pendek

Kumpulan pengguna Reddit memperhatikan bahawa dana lindung nilai tertentu telah mula menjual saham GameStop dengan jualan pendek. Kekurangan stok adalah istilah yang digunakan ketika bertaruh terhadap nilai saham. Apabila anda kekurangan stok, anda mengeluarkan pinjaman dalam stok tersebut, menjualnya, dan kemudian membeli semula stok yang sama dengan harga yang lebih rendah. Anda kemudian membayar balik pinjaman dan menyimpan perbezaannya.

Perkara yang baik mengenai kekurangan stok adalah bahawa ia membolehkan anda memperoleh keuntungan yang besar semasa penurunan. Walau bagaimanapun, sisi buruknya kekurangan stok adalah bahawa jika stok naik, anda perlu membeli semula stok pada apa pun nilai pasaran yang baru. Menyedari hakikat ini, kumpulan Reddit mula mengepam stok GameStop.

Ketua WSBC Terus Menyokong Projek melalui Media Sosial

Ketua WSBC Terus Menyokong Projek melalui Media Sosial

Hedge Fund Kehilangan Bilion

Manuver ini menyebabkan dana lindung nilai kehilangan berbilion-bilion. Kerugian begitu besar sehingga banyak yang percaya mereka menjangkau platform perdagangan yang paling popular, seperti aplikasi perdagangan Robinhood, dan menyebabkan mereka menghentikan pembelian saham ini. Keputusan yang dihasilkan menjatuhkan harga saham GameStop. Ini juga memicu reaksi politik dan masyarakat dengan persidangan hukum yang akan dilanjutkan dalam beberapa minggu mendatang.

Menyedari bahawa saham dapat dihentikan dengan lebih mudah daripada cryptocurrency, sekumpulan pelabur yang sama menumpukan perhatian mereka pada Dogecoin. Kempen yang dihasilkan mendorong Dogecoin kembali ke pentas tengah dan ke tahap tertinggi sepanjang masa hanya seharga $ 0,08.

Cara Membeli Dogecoin (DOGE)

Dogecoin tersedia di bursa terpilih buat masa ini. Kedua-duanya Binance dan Kraken sokong duit syiling ini. Yang paling penting, pertukaran ini adalah tanjakan fiat. Anda boleh membeli cryptocurrency secara langsung menggunakan kad debit atau kredit. Walau bagaimanapun, anda perlu terlebih dahulu membiayai akaun anda dan kemudian menukar fiat anda ke Bitcoin, ETH, atau mata wang lain dengan pasangan fiat. untuk menjadi pelabur yang lebih responsif.

Melabur dalam Dogecoin - Semua Yang Perlu Anda Ketahui Melabur dalam Dogecoin - Semua Yang Perlu Anda Ketahui Melabur dalam Dogecoin - Semua Yang Perlu Anda Ketahui
★★★★★ ★★★★★ Ulasan Binance

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Kraken

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Poloniex

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

Terbaik untuk

Peniaga Maju

Terbaik untuk

Peniaga USA

Terbaik untuk

Kemudahan penggunaan

Yuran Perdagangan

0.10%

Yuran Perdagangan

0.16%

Yuran Perdagangan

0.125%

Promosi

Pulangan Tunai 10%

Kod Diskaun: EE59L0QP

Promosi

Tiada

Promosi

Tiada

Cara Menyimpan Dogecoin

Terdapat banyak cara untuk menyimpan Dogecoin pada masa ini. Salah satu kaedah terbaik adalah di dompet Jaxx. Dompet ini tersedia pada peranti Apple dan Android secara percuma. Anda boleh menyimpan Dogecoin dan pilihan syiling lain yang sangat baik menggunakan aplikasi ini. Secara mengagumkan, anda juga boleh menukar duit syiling anda terus dari dompet.

Sekiranya anda ingin membuat pelaburan besar di DOGE atau jika anda merancang untuk HODLing crypto ini untuk jangka masa yang panjang, dompet perkakasan adalah pilihan terbaik. Dompet perkakasan menyimpan kripto anda di luar talian di “penyimpanan sejuk”. Strategi ini menjadikan ancaman dalam talian tidak dapat mengakses pegangan anda. The Lejar Nano S atau yang lebih maju Lejar Nano X kedua-duanya menyokong Dogecoin (DOGE).

Dogecoin – Bermula sebagai Lelucon – Sekarang ini adalah Projek yang Diiktiraf Dunia

Dogecoin telah melihat perjalanan yang luar biasa dari bermula sebagai konsep yang menyeronokkan untuk menyumbangkan $ 100,000 kepada badan amal, hingga menjadi pemain penting dalam pemacu WSB Reddit. Hanya masa yang akan memberitahu kapan pelarian Dogecoin seterusnya akan berlaku, tetapi jika seperti beberapa yang terakhir, ia akan menjadi peristiwa besar. Dari sejarah baru-baru ini, ini dapat dipicu oleh satu tweet Elon Musk.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me