Ramalan Harga DASH 2021 – Pakar Mengambil Tinjauan Teknikal Bullish Plus

(Dikemas kini 13 Februari 2021) Pada masa penulisan, Dash adalah cryptocurrency ke-20 terbesar berdasarkan kapitalisasi pasaran, dengan nilai keseluruhan melebihi $ 1 bilion. Harga Dash pada masa ini berada di sekitar $ 119, bergabung dengan syiling lain sehingga sekitar 90% turun dari paras tertinggi sepanjang masa. Kami akan melihat apa yang berlaku dengan ekosistem Dash, dan carta perdagangan untuk membuat Ramalan Harga Dash kami untuk 2019 dan seterusnya.

Koin itu sendiri dilancarkan pada tahun 2014, sebagai garpu dari Bitcoin. Sejak penubuhannya, ia telah menghabiskan banyak masa sejak itu sebagai salah satu cryptocurrency paling berharga dalam edaran. Pada bulan Mac 2017, Dash menyaksikan kenaikan meteor menjadi cryptocurrency paling berharga ke-3 untuk jangka masa.

Tujuan Dash adalah untuk menyediakan mata wang yang cepat, tanpa sempadan dan tidak dapat dikesan untuk transaksi. Ini dapat dicapai melalui dua ciri – “InstantSend” dan “PrivateSend”. Secara lalai, ciri ini dimatikan. Pengguna mempunyai pilihan untuk mengaktifkan atau tidak.

Dash telah menjadikan tarikan sebagai mata wang transaksional dan koin yang berpusat pada privasi. Ia sering dinamakan bersama dengan Monero dan Zcash sebagai salah satu koin privasi yang paling terkenal.

Beli Dash on Binance hari ini!

Memahami Dash Masternodes

Dash mempunyai peluang unik untuk pemegang syiling. Daripada melombong duit syiling seperti yang dilakukan dengan Bticoin, Dash menawarkan sistem masternodes — membolehkan pemegang memperoleh pendapatan pasif. Dapatkan maklumat lanjut dalam Panduan Kami Untuk Dash Masternodes.

Dari segi harga Dash, masternode adalah elemen penting dalam ekosistem kerana mereka memastikan bahawa sejumlah besar syiling Dash tidak akan dijual. Mereka terkunci dalam sistem masternode, membayar pemegang (anda boleh membaca lebih lanjut mengenai pembayaran di sini), tetapi juga mewujudkan kekurangan wang syiling Dash. Sekiranya dan ketika Dash mendapat lebih banyak pembeli, permintaan yang bercampur dengan kekurangan ini dapat meningkatkan harga Dash lebih jauh.

Sudah tentu, masih banyak yang perlu dipelajari mengenai operasi perlombongan Dash, yang mana anda dapat mengetahui lebih banyak maklumat dalam panduan kami untuk perlombongan Dash.

Pendapat Pakar Mengenai Mengapa Dash Akan Muncul 

Dash adalah cryptocurrency sumber terbuka dan dikeluarkan dari protokol Bitcoin. Koin itu memberi kebebasan kepada pengguna untuk memindahkan wang dengan cara yang mereka mahukan, dengan harga kurang dari satu sen. Platform ini telah melancarkan jalan masuk di Venezuela, Colombia, dan perlahan-lahan memperluas kehadirannya di Thailand, dan perkembangan ini telah menyaksikan kenaikan harga koin sejak dilancarkan. Mari kita lihat mengapa para pakar berpendapat harga duit syiling akan meningkat. 

TradingBeast meramalkan bahawa harga DASH akan menjadi sekitar $ 42 pada awal Februari 2020. Harga maksimum yang dijangkakan adalah $ 58 dan harga minimum $ 39. Duit syiling ini dijangka berakhir pada bulan sekitar $ 46.

Pada bulan Mac, harga duit syiling adalah mencecah $ 46 pada awal bulan. Harga maksimum dijangka $ 62, dan harga minimum $ 42. Menjelang akhir bulan, harganya dijangka sekitar $ 50.

Pada awal bulan April, harganya diramalkan mencapai $ 50. Harga maksimum dijangka mencecah $ 67, dan harga minimum adalah $ 45. Duit syiling ini dijangka berakhir pada bulan sekitar $ 54.

Ramalan itu berterusan, dan pada bulan Disember, duit syiling dijangka akan memulakan perdagangan bulan sekitar $ 74. Harga minimum dijangka sekitar $ 64 dan maksimum sekitar $ 95.

Artikel terbaru mengenai 5 pemain cryptocurrency teratas di penerbitan crypto terkemuka menyatakan bahawa pelancaran versi 0.14 pada mainnet baru-baru ini meningkatkan keselamatan rangkaian daripada serangan perlombongan sebanyak 51%, bukti kerja yang pertama. Perkembangan tersebut menyaksikan kenaikan harga duit syiling sebanyak 58% dari 2018 hingga 2019, dan ini dijangka akan berterusan apabila platform ini terus berkembang. 

CEO 2gether, Roman Ferrez baru-baru ini memberikan komen positif mengenai duit syiling Dash. Dalam artikel yang diterbitkan pada satu lagi penerbitan terkemuka, Ferrez menyatakan bahawa Dash adalah salah satu cryptocurrency yang paling banyak digunakan, dan menambahkannya ke dalam senarai 9 mata wang digital mereka membukanya ke pasaran baru di Zon Euro. Ini menunjukkan bahawa Dash telah menunjukkan potensi besar, dan ketika terus menembusi pasaran yang berlainan, harganya akan dipengaruhi secara positif. 

Selain itu, Ryal Taylor, Ketua Pegawai Eksekutif Dash Core Group, juga memberikan sentimen positif, setelah menyatakan bahawa menambahkan duit syiling itu membantu mengukuhkan jambatan antara pasaran kewangan dan cryptocurrency berasaskan fiat, dan juga memberikan cara yang lebih baik untuk membantu warga di Zon Euro memperoleh lebih banyak faedah pembayaran terdesentralisasi. 

Beli Dash on Binance hari ini!

Faktor lain yang mendorong harga Dash termasuk;

Komuniti Dash semakin kuat

Baru-baru ini, DashRoots diumumkan pelancaran platformnya. Ini akan membantu individu dan pasukan mempunyai akses yang lebih besar kepada pembiayaan oleh komuniti Dash.

Martin, salah seorang pengasas DashRoots, kata platform ini membantu orang di peringkat akar umbi untuk membawa bakat dan kemahiran mereka ke Dash. Ini berlaku dengan membantu mengumpulkan idea mereka secara langsung dari komuniti Dash.

Dia menambah bahawa perbendaharaan Dash adalah bahagian penting dalam rangkaian. Ini memungkinkan evolusi, tetapi kadang-kadang terlalu mahal untuk membiayai idea-idea kecil. Dashroots inilah yang paling banyak membantu Dashroots. Membantu orang mengumpulkan jumlah yang lebih kecil untuk membawa kemahiran dan idea mereka ke projek di peringkat akar umbi, “di mana perkara kecil dapat berubah menjadi perkara besar.”

Aktivisme semacam ini dapat melihat Dash berada di barisan hadapan dalam penggunaan crypto, melampaui idea inovatif seperti dompet berasaskan SMS yang dilancarkannya di Venezula.

Utiliti yang meningkat

Terdapat baru-baru ini mengkaji urus niaga cryptocurrency yang mendapati bahawa Dash adalah mata wang yang paling banyak digunakan dalam membuat perdagangan kecil. Ini adalah sesuatu yang menunjukkan penggunaan dunia nyata sebagai wang. Kajian ini melibatkan pengumpulan data dari cryptocurrency teratas dari BitInfoCharts.

Ia kemudian digunakan untuk menetapkan statistik dan tren yang menyimpulkan sifat aktiviti ekonomi di rangkaian yang berbeza. Penemuan ini menghasilkan bacaan yang menarik. Statistik menunjukkan bahawa Dash secara konsisten mengekalkan nilai transaksi rata-rata dan median yang rendah. Oleh itu, Dash kebanyakannya digunakan untuk pembelian runcit dan tujuan lain yang serupa.

Data pedagang dari Anypay juga menyokong hipotesis. Juga, data jumlah transaksi Dash tetap berterusan walaupun cryptocurrency lain menurun sejak gelembung musim sejuk yang spekulatif.

Ini menunjukkan peningkatan transaksi pedagang yang mengatasi penurunan perdagangan spekulatif.

Penambahan Dash Pada Pertukaran Brazil yang Terkemuka

Salah satu pertukaran kripto terkemuka Brazil baru-baru ini mengumumkan bahawa ia mengintegrasikan Dash di platform mereka. Ini adalah langkah yang akan membantu meningkatkan akses pengguna dan pedagang ke cryptocurrency dengan ketara.

Didalam tweet dibuat pada 28 Februari, Coinbene memuji Dash sebagai duit syiling yang akan merevolusikan seluruh negara, dan ia juga merupakan mata wang yang bahkan di pasaran rendah yang dapat dinilai secara konsisten kerana fokus koin pada kegunaan dunia nyata.

Pada masa ini, pertukaran mempunyai lebih dari 3 juta pengguna aktif di seluruh dunia dan menawarkan lebih dari 100 pasangan crypto. Ia juga mengenakan yuran terendah di Brazil pada 0.10% untuk membeli dan menjual crypto.

Langkah ini terjadi ketika Dash mengalami pertumbuhan pesat di Amerika Selatan, terutama di Venezuela dan Colombia. Penambahan ke salah satu bursa terkemuka di Brazil akan membantu koin terus mengembangkan pengaruhnya terhadap Amerika Latin kerana akan menawarkan lebih banyak pilihan perbelanjaan kepada pengguna dan peniaga ketika membeli dan menjual.

Analisis Tinjauan Dagangan Ramalan Harga DASH Dikemas kini pada 13 Februari 2021

DASH boleh berjalan jauh lebih tinggi jika btc tetap stabil oleh SvarogPerun pada TradingView.com

Penganalisis Dash menunjukkan bahawa DASH boleh mula bergerak menuju $ 300 dalam waktu terdekat. Agar ia berlaku, mata wang maya harus menembusi rintangan semasa pada $ 224 setiap duit syiling. Ini akan menjadi sukar memandangkan mencuba melakukannya baru-baru ini tetapi tanpa kejayaan.

Sudah tentu, DASH dikaitkan dengan harga mata wang maya lain di pasaran, termasuk Bitcoin. Sekiranya seluruh pasaran crypto terus bergerak lebih tinggi, akhirnya kita dapat melihat DASH juga berkembang. Pada masa ini, mungkin memerlukan sedikit masa sebelum pelarian baru. Namun, ini bukan nasihat kewangan dan pasaran pasti jatuh.

Potensi Untuk pam besar oleh pouyam89 pada TradingView.com

Penganalisis menunjukkan bahawa Dash memecahkan segitiga aliran menurun dan mampu mencecah $ 150 setiap duit syiling. Walau bagaimanapun, ia menguji semula tahap tahap harga $ 100 yang kini menjadi sokongan dan sebelum ia menjadi rintangan. 

Seperti yang dapat dilihat dalam carta yang dikongsi oleh penganalisis TradingView ini, tahap rintangan seterusnya untuk DASH merangkumi 290 USDT, 400 USDT, 505 USDT dan 620 USDT sebelum tertinggi sepanjang masa. Walaupun begitu, kita masih jauh dari tahap ini. 

Mungkin DASH mula diperdagangkan pada tahap ini jika rali baru dimulakan untuk mata wang maya. Sudah tentu, kita mengikuti trend Bitcoin yang diambil.

DASH / USDT Bergerak Terhadap Horizon oleh FieryTrading pada TradingView.com

Dash terus diperdagangkan dengan wangian yang bagus pada carta 1 jam seperti yang ditunjukkan oleh penganalisis. Ini dapat membantu mata wang maya bergerak ke tahap rintangan sekitar 148 USDT setiap duit syiling. Namun, DASH berjuang untuk meninggalkan wilayah 135 USDT yang kini berfungsi sebagai perlawanan utama. 

Sementara itu, tahap 116 USDT juga berfungsi sebagai sokongan. Dalam beberapa minggu kebelakangan ini, kami telah melihat bagaimana kedua-dua tahap ini berfungsi dengan baik sebagai sokongan dan rintangan. Walaupun begitu, jika DASh terus bergerak lebih rendah, level berikutnya yang harus kita perhatikan terletak antara 109 USDT dan 108 USDT.

Kemungkinan bahaya berhenti dari kripto lain? oleh alexei131330 pada TradingView.com

Dash kini diperdagangkan pada tahap rintangan yang telah mendorong koin ke $ 90 per duit syiling. Lebih-lebih lagi, wilayah ini harus berfungsi sebagai sokongan dan dapat mempertahankan tahap ini. Penganalisis berpendapat bahawa asas akan memainkan peranan yang sangat penting dalam beberapa bulan akan datang. 

Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa A.S. (SEC) sedang mengatur mata wang maya. Ramai pengguna bimbang dengan masalah ini dan akhirnya dapat meningkatkan penjualan mereka pada tahap ini. Oleh itu, ini boleh memberi tekanan kepada Dash dan juga aset digital lain seperti Monero dan Dash. Pada masa ini, penganalisis melihat catatan pendek pada harga $ 92 dan $ 95.

Dash / USDT – Kemas kini 19 Disember. Oleh itu, harap pembetulan tidak lama lagi oleh bitcoinbolivar pada TradingView.com

Penganalisis menunjukkan bahawa Dash naik ke $ 60 per duit syiling dan ini adalah kemungkinan besar bagi mata wang digital untuk memulakan kenaikan harga ke tahap tertinggi sepanjang masa di masa depan. Walaupun begitu, penganalisis mengatakan bahawa kita pada masa ini terlalu berlebihan untuk DASHUSDT. 

Dash pasti dapat membetulkannya dalam beberapa hari mendatang jika Bitcoin bergerak ke bawah. Mata wang maya pastinya boleh bergerak ke arah $ 124 dan $ 136 jika BTC melepasi paras tertinggi sepanjang masa pada $ 23,777 atau ia boleh jatuh ke $ 95 dari harga semasa dan bahkan $ 86 USDT setiap syiling. Pada masa penulisan, DASH kekal hampir 111 USDT setiap duit syiling.

Beli Dash on Binance hari ini!

Kesimpulan dan Ramalan Harga

Pihak jangka panjang yang berminat boleh mendapatkan sebahagian atau keseluruhan masternode dengan harga yang lebih murah.

Seperti yang diperincikan di atas, ada harapan dan optimisme dalam Dash dan ini ditunjukkan dalam carta di atas. Jadi, kita boleh melihat Dash berprestasi lebih baik dalam beberapa bulan akan datang.

Terakhir, jika anda ingin membeli (atau menukar) Dash anda, anda boleh melakukannya di banyak bursa. Kami mengesyorkan mencuba Kucoin. Anda boleh mendapatkan panduan bagaimana melakukannya di sini (nota: kami tidak memiliki panduan ini).

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me