Ulasan Phemex Exchange: Panduan Lengkap

Untuk pertukaran cryptocurrency baru, permainan ini menjadi lebih sukar untuk dimainkan: pertukaran yang lebih lama dan mapan diadakan dengan hormat oleh pengguna dan masyarakat umum dalam industri ini, sementara mereka yang mempunyai sokongan institusi nampaknya lebih sah bagi pendatang baru ke luar angkasa . Namun, itu belum berlaku Phemex kembali berkembang dalam masa kurang dari setengah tahun sejak penubuhannya.

Dari pendekatan tanpa bayaran kepada inovasi berterusan, pertukaran melakukan yang terbaik untuk mendapatkan tempat untuk diri mereka yang paling tinggi – dan jika prestasi masa lalu adalah petunjuk masa depan, Phemex pasti akan menjadi nama rumah tangga di crypto masyarakat pada tahun-tahun akan datang.

Pertukaran Phemex

Bayaran Sifar Phemex Exchange untuk Perdagangan Spot

Banyak pertukaran berjuang untuk mencari sesuatu yang membezakan mereka daripada yang lain sehingga mereka dapat mencari niche mereka sendiri. Phemex mendekati masalah ini dengan cara yang jelas, tetapi belum pernah terjadi sebelumnya: mereka menawarkan perdagangan spot tanpa bayaran dalam model keahlian premium, baik di platform webnya dan dalam aplikasi asalnya. Walaupun beberapa pertukaran cryptocurrency terbaik menawarkan yuran yang kompetitif, dan kebanyakan dari mereka hanya mengenakan yuran simbolik, Phemex telah membawa ini ke tahap yang baru.

Yuran Phemex

Terdapat beberapa cara di mana pengguna boleh mendapatkan keahlian premium untuk mendapatkan akses tanpa bayaran dan faedah lain, seperti pesanan bersyarat, sangat berguna untuk pedagang veteran yang mempunyai rancangan bagaimana mendekati perdagangan mereka, serta tidak ada batasan pengeluaran yang boleh dilakukan setiap jam. Sebagai permulaan, anda dapat melihat sama ada Premium adalah untuk anda di tempat pertama dengan mempunyai rakan, yang sudah menjadi pengguna Premium, memberi anda percubaan ciri tersebut melalui pilihan “Hadiah”. Alternatifnya adalah mengikuti langkah-langkah ini untuk mendapatkan percubaan 30 hari:

  • Menjemput rakan ke pertukaran melalui kod rujukan anda sendiri
  • Buat deposit sebanyak 0.02 BTC atau lebih, dan
  • Selesaikan transaksi BTC / USD bernilai USD 1,000 atau lebih.

Penting untuk diperhatikan adalah bahawa percubaan tidak menawarkan semua pilihan yang dilanggani Premium penuh, seperti pengeluaran setiap jam dan kekurangan had pengeluaran, serta pesanan bersyarat. Ini masih merupakan langkah penting dari profil perdagangan standard, namun, yang sama sekali tidak menawarkan perdagangan spot – hanya perdagangan kontrak, yang mengenakan beberapa yuran (Pengambil 0.075% dan bayaran Pembuat 0.025%).

Bagi mereka yang tidak mempunyai rakan untuk memberi mereka percubaan dan / atau tidak ingin mengikuti langkah-langkah yang disebutkan di atas, masih ada pilihan untuk membeli keahlian Premium. Dibayar dalam USDT, keahlian selama sebulan akan dikenakan biaya USDT 9,99, 90 hari tersedia untuk USDT 19,99, dan akses sepanjang tahun akan menjadi milik anda dengan harga 69,99 USDT. Ini juga menjawab persoalan bagaimana Phemex dapat menawarkan perdagangan spot tanpa bayaran: tidak seperti pertukaran lain, yuran tidak merangkumi sebahagian besar model perniagaan mereka. Walaupun semua pedagang dialu-alukan di bursa, ia paling ditujukan kepada pedagang berpengalaman yang mengetahui apa yang mereka perlukan dan menyedari faedah membayar harga yang agak rendah untuk mendapatkan akses ke semua pilihan yang ditawarkan oleh Phemex.

Ciri-ciri Phemex yang Lain

Seperti yang dinyatakan di atas, Phemex tidak mengenakan beberapa yuran – yuran pembuat dan pengambil (masing-masing 0.025% dan 0.075%), yang terdapat di setiap pertukaran. Sebab untuk pengambil bayaran yang lebih tinggi adalah kerana Phemex berusaha untuk mendorong pengguna mengisi buku pesanan, memastikan kecairan yang lebih tinggi untuk pertukaran.

Bayaran penting yang lain adalah apa yang disebut “biaya pendanaan dinamik” – yuran yang agak biasa di sebilangan pertukaran derivatif crypto, tetapi tidak semestinya difahami oleh semua peserta. Pemegang jawatan panjang atau pendek (mereka yang berharap aset akan meningkat nilainya atau mereka yang mengharapkan sebaliknya, masing-masing) dibayar secara langsung “kadar pendanaan”, yang boleh bernilai positif atau negatif, yang bermaksud mereka boleh memperoleh atau kehilangan wang. Pertukaran mengenakan yuran ini setiap lapan jam. Ini bermaksud bahawa setiap lapan jam, dalam contoh kadar pendanaan negatif, pemegang kontrak pendek akan membayar pemegang kontrak panjang peratusan tertentu dari kedudukan mereka.

Sub-akaun juga merupakan bahagian dari platform, yang memungkinkan untuk mengasingkan strategi perdagangan yang berbeza oleh peniaga yang sama. Anda boleh memindahkan dana anda secara bebas antara sub-akaun, dan anda juga boleh menggunakan bot perdagangan dalam had tertentu, memungkinkan pendekatan yang kurang dilaburkan.

Akhir sekali, Phemex juga menawarkan bonus selamat datang hingga USD 72 dalam dana bonus yang dapat digunakan untuk pelbagai aktiviti. Bonus ini dibahagi kepada tiga bahagian: USD 2 yang anda dapat semasa mendaftar, USD 10 setelah anda melengkapkan keperluan media sosial mereka (seperti mengikuti Twitter dan retweet), dan bonus pendanaan USD 60 lagi, yang tersedia setelah anda menghantar 0.2 BTC atau USD 1,500 dalam satu deposit ke akaun baru anda.

Pertumbuhan yang Konsisten Menunjukkan Kualiti yang Konsisten

Tetapi dari mana pertukaran ini berasal? Sekiranya anda tidak mengikuti berita yang berkaitan dengan cryptocurrency dalam setengah tahun kebelakangan ini, anda mungkin terlepas sepenuhnya kewujudannya. Phemex dilancarkan pada 25 November 2019, di Singapura, dan menawarkan sokongan untuk enam bahasa yang berbeza: Inggeris, Rusia, Sepanyol, Jepun, Korea, dan Cina. Nama itu sendiri adalah pelabuhan Pheme, dewi terkenal dan terkenal Yunani, dan MEX, atau pertukaran barang dagangan.

Ia dipimpin oleh lapan bekas Eksekutif Morgan Stanley, dengan pengalaman gabungan lebih dari 40 tahun dalam menyampaikan teknologi frekuensi tinggi. Ketua Pegawai Eksekutif mereka, Jack Tao, pernah memimpin pasukan Strategi Pelaksanaan Benchmark Morgan Stanley (BXS), yang bertanggungjawab untuk membangun dan menggunakan strategi perdagangan elektronik untuk pelbagai kelas aset di seluruh dunia. Arkitek Sistem Perdagangan Yang Du pernah menjadi arkitek sistem Bursa dan Penjelasan Hong Kong, sementara Ketua Pemasaran syarikat itu, Cecilia Wang, berkhidmat sebagai CEO J.C Moritz, sebuah syarikat perunding pelaburan, selama tujuh tahun.

Mengingat latar belakang pasukan yang mengagumkan, mungkin tidak menghairankan bahawa Phemex telah melonjak dari relatif tidak diketahui ke salah satu daripada 10 pertukaran cryptocurrency teratas untuk pertukaran derivatif di CoinMarketCap, dan juga dengan cepat menjadi pertukaran paling cepat berkembang pada tahun 2020. Pasukan ini mengetahui menjadi sasaran khalayak, setelah bertahun-tahun bekerja di pasaran kewangan yang lebih tradisional, dan tahu bagaimana cara untuk menarik minat mereka adalah dengan mengurus semua keperluan mereka – terutama yang mungkin mereka sendiri tidak menyedari.

Bagaimana Phemex Mengantisipasi Keperluan Pengguna Mereka

Buat masa ini, Phemex menawarkan enam pasangan perdagangan cryptocurrency, dengan BTC / USD membentuk sebahagian besar jumlah mereka – walaupun yang lain juga menimbulkan minat di kalangan pangkalan pengguna mereka. Namun, ketika membandingkan jumlah dagangan antara pasangan yang berlainan, pemuda bursa juga harus diingat: sejak penubuhannya pada akhir tahun 2019, ketika dilancarkan dengan tiga pasangan perdagangan yang sudah disokong, ia telah menambahkan yang baru dengan kecepatan yang pantas. Selain itu, ia juga menawarkan sesuatu yang tidak sering dilihat di dunia cryptocurrency: aset bukan kripto, pasangan perdagangan EMAS / USD.

Seperti namanya, EMAS / USD disatukan ke emas dan diselesaikan dalam nominal USD, dengan harga ditentukan oleh gabungan beberapa indeks yang berbeza. Ini datang dengan cara lain – selain daripada kekurangan yuran – yang Phemex menjaga pengguna mereka, ketika mereka melancarkan pasangan perdagangan ini sebagai lindung nilai terhadap turun naik yang wujud di ruang cryptocurrency. Pertukaran ini juga menjanjikan lebih banyak pasangan perdagangan bukan cryptocurrency yang akan datang, menjadikan gabungan aset menarik yang pasti dapat memuaskan kedua-dua pelabur tradisional hanya mencuba perdagangan kripto dan peniaga kripto yang sudah lapuk.

Kajian Perbandingan: Phemex vs Pertukaran Lain

Di laman webnya, Phemex mendakwa dua pesaing terbesarnya adalah BitMEX dan Bitfinex. Walaupun bayaran pembuat dan pengambil mereka sama dengan yang ada di BitMEX, Bitfinex jauh lebih mahal daripada kedua-duanya. Walau bagaimanapun, BitMEX tidak mempunyai aplikasi mudah alih asli, yang dimiliki oleh Phemex dan Bitfinex. Terdapat satu kelemahan yang signifikan untuk kedua Phemex dan BitMEX berbanding Bitfinex: mereka hanya menyokong deposit Bitcoin, sementara Bitfinex menyokong Bitcoin, pelbagai altcoin, dan juga deposit fiat. Phemex, bagaimanapun, menawarkan penyelesaian dalam BTC dan USD, yang hanya dilakukan BitMEX di BTC, dan Bitfinex hanya dalam USDT. Selain daripada itu, ketiga-tiga pertukaran sangat mirip antara satu sama lain – perbezaan di antara mereka adalah, boleh dikatakan, masalah pilihan peribadi.

Secara keseluruhan, jika anda mencari perdagangan serius dalam rangkaian profesionalisme yang ditawarkan oleh pasaran tradisional, bersama dengan kelajuan tinggi, keselamatan, dan kebolehpercayaan, Phemex adalah pertukaran untuk anda.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me