Apa yang Menghentikan Pengilang Telefon dari Global Crypto Adoption?

Penerapan crypto yang meluas menimbulkan sejumlah cabaran tanpa mengira industri, menjadikan pasaran telefon bimbit tidak terkecuali. Terdapat sejumlah usaha yang dilakukan untuk meningkatkan penggunaan cryptocurrency. Ini termasuk bantuan dari Mastercard, yang telah melancarkan yang baru kad pembayaran berbilang mata wang. Namun, nampaknya pengeluar telefon masih belum yakin sepenuhnya.

Selama dekad yang lalu, terdapat pertumbuhan yang stabil dalam penggunaan dan penggunaan crypto, yang meningkat di banyak negara yang berlainan di seluruh dunia. Cryptocurrencies, Bitcoin yang pertama seumpamanya, yang dilancarkan pada tahun 2009 dan sejak itu melahirkan pelbagai cryptocurrency lain, membuka prospek baru untuk transaksi barang dan pelaburan. Carta di bawah memberi kita gambaran yang baik mengenai peratusan orang yang memiliki dan menggunakan crypto di negara-negara terpilih ini.

Apa yang Menghentikan Pengilang Telefon dari Global Crypto Adoption?

(Sumber: Statista)

Berdagang dalam crypto meminimumkan yuran transaksi, menawarkan pembayaran tanpa sempadan, akses untuk semua pihak yang terlibat dan menawarkan penyelesaian segera. Setelah kertas putih yang diterbitkan oleh Satoshi Nakamoto yang masih belum dibuka yang menggariskan penggunaan Bitcoin, tidak ada yang dapat meramalkan seberapa popular dan mengubah permainan akan menjadi revolusi kripto, dan itu juga, dalam waktu yang singkat.

Penerapan crypto global

Menurut Indeks Adopsi Cryptocurrency Global Chainanalysis, Rusia, Ukraine dan Venezuela telah menjadi tiga negara teratas untuk penggunaan crypto pada tahun 2020. Jadual di bawah menggariskan 10 negara teratas yang telah menggunakan cryptocurrency pada tahun 2020, menunjukkan bahawa negara-negara membangun adalah antara pengguna yang paling popular, mendorong penerapan crypto runcit dengan Ukraine yang terkemuka Jalan.

Apa yang Menghentikan Pengilang Telefon dari Global Crypto Adoption?

(Sumber: Pandangan)

Walaupun China dan AS masih memberikan sebahagian besar nilai transaksi crypto di seluruh dunia, sepuluh carta teratas menggambarkan bagaimana negara-negara kecil adalah pengguna mata wang digital yang jauh lebih aktif daripada 154 negara yang dianalisis.

Dua belas negara tersebut mempunyai aktiviti mata wang digital begitu sedikit sehingga mereka diberi skor 0, menyiratkan crypto masih mempunyai jalan yang panjang. Dengan ini, mari kita meneroka beberapa sebab mengapa pengeluar telefon mungkin enggan melangkah ke penggunaan crypto.

Ketakutan penggunaan crypto di kalangan pengeluar telefon

Walaupun pengeluar telefon pintar yang besar terus menambahkan ciri crypto ke telefon mereka, mereka nampaknya sangat malu dalam menerima crypto sebagai kaedah pembayaran. Diyakini bahawa ini sebahagian besarnya disebabkan, bukan hanya kenaikan dan penurunan kepentingan crypto tetapi juga ekonomi dan kestabilannya secara keseluruhan.

Nampaknya ada sejumlah besar masalah kepercayaan yang timbul dengan menggunakan crypto seperti perlu memasukkan peraturan dan mencerminkannya untuk mencerminkan daerah produk mereka dijual dan organisasi memiliki reputasi. Privasi dan kepercayaan serta skalabiliti sejauh mana produk mereka menggunakan crypto juga merupakan faktor pertimbangan lain.

Banyak pengeluar bimbang kenaikan positif kripto secara semula jadi akan merosot, menyebabkan mereka kehilangan jumlah keuntungan yang besar, terutamanya jika mereka membenarkan pengguna membeli produk mereka menggunakan mata wang digital. Berkaitan dengan mata wang fiat, terdapat tahap turun naik yang dapat dimengerti, yang diwakili oleh ekonomi secara keseluruhan, tetapi risikonya nampaknya jauh lebih besar.

Pada tahun 2019, HTC melancarkan telefon bimbit blockchain mereka yang hanya dapat dibawa dengan cryptocurrency. Sayangnya, usaha mereka tidak berjaya, dan oleh itu mereka menyemak semula strategi mereka dan mulai menerima mata wang fiat. Ini adalah petunjuk yang jelas bukan sahaja keengganan pengguna membeli dengan crypto tetapi juga kurangnya permintaan untuk itu.

Statistik terkini seperti yang disebutkan di atas dapat membantu para pengeluar telefon mengambil kepercayaan untuk menggunakan cryptocurrency sebagai kaedah pembayaran untuk produk mereka, tetapi hanya di negara-negara tertentu di mana terdapat kenaikan, dan boleh dikatakan permintaan, untuk menerima mata wang digital.

Mungkinkah pasaran telefon yang stagnan juga menjadi masalahnya?

Di pasar telefon yang sudah tersekat, pandemi telah menyaksikan keadaan semakin buruk. Angka penurunan penjualan telefon bimbit di pasaran yang sudah tidak stabil pastinya tidak dialu-alukan. Jika dibandingkan dengan masa lalu, pengguna telefon pintar tidak menaik taraf telefon bimbit mereka yang menyebabkan pasaran menjadi perlahan.

Walaupun persaingan antara pesaing masih sengit, rangkaian telefon yang dilancarkan tahun demi tahun tidak cukup untuk membuat pengguna ingin membelanjakan wang mereka, terutama kerana banyak dari mereka merasakan telefon bimbit mereka sekarang masih mempunyai banyak nyawa yang tersisa. Menurut Gartner, penjualan telefon pintar global menurun sebanyak 20% pada tahun 2020.

Apa yang Menghentikan Pengilang Telefon dari Global Crypto Adoption?

Malangnya, angka yang ditunjukkan oleh jadual di atas menunjukkan gambaran yang sangat suram untuk pasaran telefon pintar secara keseluruhan di semua gergasi teknologi untuk tahun 2020. Maklum, tahun 2020 telah menjadi tahun yang mencabar dengan lebih dari satu cara, tetapi penurunan minat yang dipasangkan dengan pasaran yang sudah tidak stabil menunjukkan bahawa bentuk pemulihan tahun ini akan menjadi sukar. Atas sebab ini, boleh juga dikatakan bahawa pengeluar telefon enggan menyelami lautan cryptocurrency.

Walau bagaimanapun, lapisan perak untuk ini adalah bahawa pasaran yang stagnan telah memaksa pengeluar untuk mendorong inovasi, dengan tujuan untuk melancarkan yang baru, lebih maju telefon pintar dengan teknologi yang lebih hebat. Dengan ini, masa depan pasaran telefon pintar boleh kelihatan sangat berbeza dari sekarang, mendorong mereka untuk menggunakan crypto.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me