AMA Recap: CoinGecko & Defi Satu lawatan ke masa depan kewangan – Defi dengan pengasas bersama CoinGecko

Pada 21 April 2020, kami sangat gembira dapat mengadakan sesi Ask-Me-Anything dengan pengasas CoinGecko: Bobby Ong dan TM Lee, untuk membincangkan pendapat mereka mengenai Defi dan buku berjudul “How To Defi” yang ditulis oleh CoinGecko.

CoinGecko adalah laman web penilaian dan penilaian cryptocurrency yang mempunyai data kuantitatif dan kualitatif yang dipecahkan untuk beberapa metrik yang berbeza. Metrik yang digunakan merangkumi pengikut Twitter, pelanggan Reddit, komuniti duit syiling, kos serangan 51, bilangan pemaju yang menggunakan duit syiling dan banyak lagi untuk menawarkan skor keseluruhan duit syiling dan penilaian untuk setiap kategori.

AMA ini terbahagi kepada dua bahagian, di mana CoinGecko diminta untuk berkongsi pendapat mereka mengenai Defi, diikuti oleh Q langsung yang dipanaskan&A dalam kumpulan kami.

Seksyen 1

S1: DeFi adalah salah satu topik terpanas di ruang blockchain sekarang. Bolehkah CoinGecko berkongsi pendapat anda mengenai DeFi dengan kami? Adakah anda berfikir bahawa DeFi akan mengganggu sistem kewangan yang ada? Apakah pendekatan CoinGecko terhadap sektor DeFi?

A1: Ya, kami berpendapat bahawa DeFi mempunyai potensi yang sangat besar di ruang crypto dan berpeluang untuk mengubah cara orang menjalankan perkhidmatan kewangan pada masa akan datang.

Pada masa ini semuanya memerlukan perantara pusat. DeFi berpotensi membuang perantara itu. Penyingkiran perantara boleh menyebabkan penyampaian perkhidmatan kewangan lebih murah dan cepat.

Pada masa ini, ruang DeFi membuat kami sangat penasaran, dan kami mengawasinya dengan teliti untuk melihat bagaimana kami dapat mengambil bahagian secara aktif.

Kami memaksa bahawa akan ada banyak data yang khusus untuk DeFi yang akan menarik bagi komuniti crypto. Dan kami sedang mempertimbangkan untuk menambah bahagian DeFi ke CoinGecko tidak lama lagi.

Bagi anda yang berminat dengan DeFi dan mencari tempat untuk memulakan, kami telah memulakan dengan menerbitkan buku DeFi pertama yang pernah diterbitkan berjudul "Cara DeFi".

Untuk masa yang terhad, anda boleh mendapatkannya secara percuma https://landing.coingecko.com/how-to-defi/ (https://landing.coingecko.com/how-to-defi/) dan pelajari semua perkara mengenai DeFi semua di satu tempat!

S2: CoinGecko, dalam istilah orang awam, "Bagaimana saya boleh menjana pendapatan pasif dengan $ DeFi?"

A2: Dengan kadar faedah global jatuh ke arah sifar (atau negatif di beberapa negara), simpanan tetap bank sekarang sangat sedikit. Aplikasi DeFi kini memberikan pengguna dengan kadar faedah yang lebih tinggi yang membolehkan anda memperoleh pendapatan pasif. Sebagai contoh, di Compound anda boleh memperoleh sehingga 8% deposit DAI anda sekarang.

S3: Kepercayaan dan Keselamatan adalah perkara terpenting dalam crypto. Protokol Defi dForce yang baru dikeluarkan. Nasihat apa yang akan anda berikan untuk mengelakkan situasi seperti ini di masa depan?

A3: Saran kami kepada pengguna adalah hanya menggunakan aplikasi DeFi yang telah diaudit dan berusaha melakukan penyelidikan sebanyak mungkin mengenai penekanan keselamatan perkhidmatan tersebut.

Pendekatan lain adalah untuk mencari dan menggunakan perkhidmatan DeFi popular yang telah ada untuk jangka waktu yang lebih lama. Walaupun risikonya ada, aplikasi DeFi yang popular banyak diuji oleh pengguna dan anggota masyarakat dan bukannya aplikasi DeFi baru.

Kami juga akan melihat penggunaan insurans terdesentralisasi yang lebih utama seperti Nexus Mutual dan Opyn memberikan pilihan insurans kepada pengguna DeFi.

Ini mengurangkan potensi pendapatan anda, tetapi sekurang-kurangnya anda agak dilindungi.

Oleh kerana tahap DeFi yang baru muncul atau bahkan seluruh industri blockchain, selalu ada risiko.

Sebagai pengguna kita harus menyedarinya dan berusaha sebaik mungkin untuk mengurangkannya. Oleh kerana itu hanya masukkan wang yang anda akan rugi, jangan masukkan semua telur anda ke dalam satu bakul.

S4: Adakah CoinGecko Beralih ke DEFI? Dari Coin Tracking Service menuju ke Defi. Bagaimana Itu Mungkin?

A4: Kami mempunyai rancangan besar untuk industri crypto. Kami adalah agregator data pertama yang mengesan derivatif kripto – kami mengesan pertukaran dan niaga hadapan berterusan dari pelbagai bursa sejak tahun lalu – https://www.coingecko.com/en/derivatives

Kami juga merupakan agregator data pertama yang keluar dengan penyelesaian untuk memperbaiki masalah volume palsu yang berlaku di banyak bursa. Kami melihat bahawa banyak volume pertukaran tidak boleh dipercayai lagi dan kami memperkenalkan metrik ini yang disebut Kepercayaan Markah di mana kami menyusun pertukaran yang disenaraikan di CoinGecko menggunakan gabungan metrik seperti lalu lintas web, kedalaman buku pesanan, penyebaran tawaran / permintaan, kualiti API dan banyak lagi. Anda boleh membaca lebih lanjut di sini: https://blog.coingecko.com/trust-score-explained/

Ruang blockchain terus berinovasi setiap hari dan kami melakukan yang terbaik untuk terus mengetahui dan mengesan apa sahaja perkembangan yang berlaku di ruang ini!

CoinGecko (https://www.coingecko.com/en/derivatives)

S5: Adakah anda merancang untuk mencari perkongsian? Atau adakah anda berfikir bahawa menjadi “diri sendiri” menjadikan CoinGecko platform yang lebih dipercayai?

A5: Pasti, kami sentiasa mencari rakan kongsi yang baik untuk bekerjasama yang dapat memberi manfaat kepada komuniti kripto yang lebih luas dan juga antara satu sama lain.

Pada masa lalu, kami telah bekerjasama dengan pelbagai pihak seperti Kyber Network, Chainlink, AMLT Network, Axie Infinity, Decentraland dan banyak lagi.

Akibatnya, masyarakat yang lebih luas kini menyedari token yang tidak dapat dipakai, oracle, pertukaran usaha wajar, antara lain konsep yang agak baru di ruang tersebut.

Dari segi perkongsian, kami mengekalkan prinsip kami untuk menjadi pengumpul data bebas sambil menegakkan semangat industri blockchain yang terdesentralisasi semasa bekerjasama dengan rakan kongsi.

S6: Saya telah membaca di suatu tempat "Cara Defi" ditulis oleh anda tetapi saya belum membacanya. Oleh itu, bolehkah anda meringkaskan kandungannya? Saya akan membacanya secara terperinci selepas sesi AMA.

A6: Yang pasti! “How to DeFi” adalah buku pertama yang diterbitkan merangkumi ekosistem DeFi. Sekiranya anda pernah mendengar tentang DeFi tetapi tidak tahu harus bermula dari mana, ini adalah buku yang sesuai untuk anda!

Buku ini dilengkapi dengan panduan langkah demi langkah yang ringkas dan komprehensif untuk memulakan dengan pelbagai aplikasi DeFi. Ini adalah kemuncak berjam-jam penyelidikan, serta sesi penulisan yang tidak terhitung jumlahnya dari pasukan CoinGecko. Buku ini melihat pelbagai bahagian DeFi seperti stablecoin yang terdesentralisasi, platform pinjaman yang terdesentralisasi, pertukaran yang terdesentralisasi, derivatif yang terdesentralisasi, loteri yang terdesentralisasi dan lain-lain. Ia membincangkan secara terperinci dan mengkaji projek seperti Maker, Dai, Compound, Synthetix, dydx dan banyak lagi.

Buku ini berharga $ 14.99, tetapi kami ingin mengucapkan terima kasih kepada semua penyokong kami yang baik (ya, anda!) Atas sokongan yang ditunjukkan kepada kami. Oleh itu, kami akan menyediakan buku ini untuk muat turun digital percuma sehingga 30 April 2020. Dapatkan sekarang – https://landing.coingecko.com/how-to-defi/

S7: Pemikiran DEFI sebagai Masa Depan Blockchain sebenarnya, TIDAK BENAR. Yang saya maksudkan adalah: Bagaimana Mesti Anda Mengharapkan Kepercayaan dalam Pembiayaan ketika Jutaan telah HACK baru-baru ini? Harap anda dapat melakukan Matematik, Kerugian vs Untung?

A7: Sesungguhnya DeFi telah mengalami beberapa eksploitasi dalam beberapa bulan terakhir, belum lagi penggodaman Dforce baru-baru ini dengan harga $ 25 juta pada hujung minggu lalu menjadi yang terbesar.

Nampaknya ada projek DeFi yang tidak berpihak kepada kepentingan keselamatan atau lebih tepatnya kerana kebaruan ruang ini, beberapa senario tidak dijangka. Salah satu contohnya ialah eksploitasi pinjaman kilat.

Projek DeFi hari ini yang kita lihat banyak dari mereka memegang dana pengguna berjuta-juta dolar, perlu mempunyai tanggungjawab yang tinggi dan pasukan mesti melakukan audit kontrak pintar untuk mengurangkan risiko ini agar ruang ini dapat bergerak maju.

Sebagai pengguna awal DeFi, risiko harus diharapkan dan dikurangi sebanyak mungkin.

DeFi hari ini masih sangat berbahaya dan berisiko. Walaupun memiliki prospek yang baik untuk membentuk masa depan, seseorang hanya harus memasukkan wang yang mereka mampu kehilangan.

Apabila anda melihat perkhidmatan menjanjikan pulangan yang tinggi, ia mempunyai risiko besar.

Kami telah melihat bagaimana DeFi telah memperkenalkan beberapa idea baru seperti duit syiling stabil yang terdesentralisasi, memberi pinjaman, meminjam, dan lain-lain. Dan semoga dengan berjalannya waktu, keadaan akan bertambah baik untuk bersedia untuk pasaran yang lebih besar di masa hadapan.

Evolusi semula jadi seterusnya kemungkinan besar adalah insurans seperti Nexus dan Opyn yang dapat membantu pengguna mengurangkan risiko mereka dan membantu projek melihat keselamatan dengan nada yang lebih serius.

S8: Apa pendapat anda mengenai masa depan DEFI dan STABLECOIN?

A8: Saya rasa stablecoin akan melihat peranan yang sangat menarik pada masa depan DeFi. Kami telah melihat bank pusat di seluruh dunia berebut untuk melancarkan Mata Wang Digital Bank Pusat (CBDC) mereka tidak lama lagi. China nampaknya mendahului perlumbaan dengan mockup DCEP mereka diedarkan dalam talian. Terdapat banyak khabar angin mengenai bank pusat yang mahu melarang stablecoin kerana mereka menganggap ini sebagai ancaman terhadap CBDC mereka sendiri.

Stabilcoin yang benar-benar terdesentralisasi mungkin merupakan jalan penyelesaian yang kita perlukan untuk mengatasi ancaman ini dan kerajaan akan sukar untuk menghentikan perkembangan sedemikian jika benar-benar terdesentralisasi. Saya percaya kita akan melihat lebih banyak projek stablecoin yang terdesentralisasi akan keluar pada masa akan datang untuk mencabar dominasi Dai.

S9: Sekarang cmc telah dibeli oleh bursa, anda nampaknya menjadi pemimpin di kawasan anda, selamat.

A9: Terima kasih! Ya, CoinGecko kini menjadi pengumpul data bebas terbesar di dunia. Kami telah beroperasi sejak awal tahun 2014 dan berhasrat untuk tetap berkecuali dan terus mengembangkan CoinGecko dengan mengesan pelbagai sumber data crypto secara telus.

Memartabatkan integriti data adalah sesuatu yang sangat kami percaya. Kami adalah yang pertama memperkenalkan Skor Amanah tahun lalu untuk mengukur kecairan sebenar pertukaran untuk menyelesaikan masalah perdagangan mencuci besar-besaran yang berlaku di ruang ini.

Tahun ini, anda akan melihat kami menindaklanjuti lebih banyak metrik data untuk meningkatkan lagi ketelusan data dalam industri.

Seperti yang anda lihat industri ini agak baru, masih ada banyak cabaran dan banyak masalah yang belum dapat diselesaikan.

Idea inovatif baru diperkenalkan setiap hari, dan menjadi tugas kita untuk mengindeksnya supaya masyarakat crypto yang lebih luas dapat memahaminya dengan mudah!

Banyak yang perlu dilakukan.

S10: Bagaimana CoinGecko dapat menyumbang kepada pengembangan DeFi? Projek apa yang anda fikir boleh mengejutkan kita pada tahun 2020 ini?

A10: CoinGecko bertujuan untuk membantu orang memahami potensi DeFi. Itulah sebabnya kami menulis buku pemula bertajuk DeFi "Cara DeFi". Ini adalah buku 200 halaman yang mengandungi lebih dari 26,000 perkataan dan memberikan gambaran keseluruhan yang baik mengenai ekosistem DeFi. Buku ini juga menyediakan panduan langkah demi langkah untuk menggunakan beberapa aplikasi DeFi yang paling popular untuk anda memulakan dengan cepat. Itu adalah buku yang kami harapkan ada ketika kami pertama kali melihat DeFi. Oleh kerana tidak ada, kami mengambil inisiatif untuk menulisnya. Muat turun sekarang secara percuma sehingga 30 April (selepas itu $ 14,99) dari https://landing.coingecko.com/how-to-defi/

Sesi 2 – Soalan AMA Langsung:

S1: Apa maksud ” COINGECKO ”?

A1: Syiling = anda tahu itu

Tokek = &# 129422;

S2: Adakah Coingecko menyediakan perkhidmatan API untuk menunjukkan Data di laman web? Sekiranya demikian, Bolehkah anda menggunakan Data API secara komersial?

J2: Ya, API kami percuma dan boleh digunakan untuk tujuan komersial

S3: Penerapan secara besar-besaran adalah masalah untuk projek blockchain. Jadi bagaimana #CoinGecko akan menyelesaikan masalah ini untuk mencapai penerapan dalam kenyataan?

A3: Di CoinGecko, kami cuba menolong orang yang tidak mengikuti industri blockchain secara dekat melalui pendidikan kandungan.

Salah satu usaha kami yang paling konsisten ialah laporan suku tahunan kami yang boleh anda temui di https://landing.coingecko.com/q1-2020-report/

Dan sekarang kami baru-baru ini menerbitkan sebuah buku mengenai DeFi yang boleh anda dapatkan secara percuma di https://landing.coingecko.com/how-to-defi

Jangkakan lebih banyak bahan dan buku pendidikan datang dari kami, dan kami harap ini dapat membantu arus perdana memahami crypto dan blockchain – untuk penggunaan yang lebih luas.

Selain itu API kami (coingecko.com/api) yang merupakan salah satu API terbaik yang dapat anda temui di pasaran, tersedia secara bebas yang telah membantu menggerakkan banyak aplikasi blockchain di ekosistem. Itu bagi kami adalah membantu masyarakat berkembang secara keseluruhan.

S4: Apakah pencapaian yang telah dicapai oleh coingecko semasa penyelidikan dan pembangunan? @bobbyong @tmLeeLtm

J4: Kami telah lama menerbitkan laporan suku tahunan kami. Kami pertama kali melakukan ini pada tahun 2017. Lihat laporan Q1 2020 terbaru kami di sini – https://landing.coingecko.com/q1-2020-report/

Q5: Apakah yuran coingecko untuk menyenaraikan syiling? Q2. Bagaimana API coingecko lebih baik dibandingkan dengan CMC, cryptoranks jenis ciri tambahan yang akan kami terima dari coingecko?

A5: tidak ada bayaran yang dikenakan untuk menyenaraikan syiling di CoinGecko.

CoinGecko’s API mempunyai pangkalan data syiling yang paling komprehensif – anda boleh mendapatkan pelbagai jenis token kecil termasuk token DeFi seperti cDAI. Ia juga digunakan oleh banyak pihak seperti Etherscan, Myetherwallet, Mycrypto, Trezor dan banyak lagi. Belum lagi, API kami percuma! Ketahui lebih lanjut di sini: coingecko.com/api

S6: Apakah skor kepercayaan Coingecko??

A6: Skor Kepercayaan CoinGecko adalah formula campuran yang menggabungkan kecairan pertukaran, lalu lintas web, skor API untuk membuat kesimpulan sama ada pertukaran boleh dipercayai dan cair untuk digunakan. Ia direka untuk membantu pengguna kami mencari pertukaran terbaik dan paling cair untuk diperdagangkan ketika mencari syiling di coingecko. Kami mempunyai banyak maklumat mengenainya di https://blog.coingecko.com/trust-score-explained/

S7: Apa latar belakang anda dan bagaimana anda mendapat idea untuk membuat projek anda?

A7: Latar belakang saya adalah dalam Sains Komputer sementara Bobby mempunyai latar belakang dalam bidang Ekonomi. Kami berdua benar-benar berminat dengan bitcoin dan blockchain, dan kami melihat jurang untuk pengumpul data di luar sana yang perlu diisi. Daripada menunggu seseorang melakukannya, kami memutuskan untuk mencobanya!

S8: Apa rancangan anda untuk 2020?

A8: Kami sudah banyak merancang untuk 2020. Kami tidak dapat mendedahkan semuanya sekarang tetapi kami sudah banyak melakukan sejauh ini. Kami telah melancarkan CoinGecko Store, CoinGecko Podcast, CoinGecko Virtual Meetup, CoinGecko Q1 Report, CoinGecko Earn, How to DeFi book. Semua ini hanya dalam 3.5 bulan dalam setahun. Kami akan melancarkan lebih banyak perkara pada bulan-bulan yang tersisa dalam tahun ini, jadi nantikan!

S9: Adakah anda mempunyai rancangan untuk menonjolkan beberapa crypto sebagai “Gecko Recommended Coins”? Seperti yang anda ketahui, majoriti orang baru menggunakan crypto, dan jika anda dapat memberikan beberapa maklumat tambahan mengenai syiling mana yang diharapkan akan menjadi panas pada bulan / tahun akan datang, ini akan sangat berharga bagi pengguna.

J9: Ini adalah idea yang menarik tetapi sesuatu yang perlu kita utas dengan teliti. Kami tidak mempunyai rancangan seperti ini kerana kami percaya bahawa pengguna perlu mendidik diri mereka sendiri dan mengetahui apa faedah membeli setiap duit syiling. Kami menyediakan bahan pendidikan dan pengguna belajar dan memilih sendiri.

S10: Masalah apa yang anda lihat berlaku dalam industri blockchain pada masa kini dan bagaimana projek anda bertujuan menyelesaikan masalah ini?

A10: Beberapa masalah yang kita hadapi setiap hari adalah integriti data. Terdapat banyak titik data seperti jumlah yang meningkat, pengisytiharan bekalan yang meningkat, dan lain-lain dan pasukan kami bekerja keras untuk merangka rangka kerja dan membina ciri untuk mengatasi masalah ini.

Anda dapat melihat beberapa dari mereka beraksi dengan Markah Kepercayaan dan juga dropdown di mana kami mendapatkan bekalan dari ketelusan.

Selain itu, secara umum ruang sentiasa berkembang dengan produk baru. Salah satu contohnya ialah derivatif seperti Kontrak Berkekalan dan Niaga Hadapan. Kami tidak pernah menjangka pengindeksan maklumat ini, dan sekarang kami melakukannya.

Kemudian ada DeFi, Pinjaman, dan lain-lain .. selalu ada idea baru yang diperkenalkan, dan kita harus mencari jalan untuk mendidik masyarakat mengenainya dan mengindeksnya

S11: Apakah hubungan antara coingecko dan OKEx?

A11: Kami bekerjasama dalam banyak perkara seperti AMA ini di sini dan juga OKEx adalah pengiklan di CoinGecko

S12: Adakah CoinGecko adalah tempat yang baik bagi mereka yang baru mengenal dunia crypto untuk mempelajarinya & buat mereka lebih selesa dengan teknologi & ekosistem? Sekiranya demikian, apa yang ditawarkan oleh CoinGecko kepada pendatang baru crypto? Sekiranya tidak begitu banyak, adakah anda merancang untuk menjadikan platform anda sebagai pusat sehenti yang lebih baik untuk menaikkan pengguna baru?

A12: Kami berusaha memperbaiki perkara ini. Buku How to DeFi kami adalah langkah pertama yang kami harapkan akan menjadikan teknologi blockchain lebih mudah diakses oleh pemula. Nantikan perkembangan kami dalam lebih banyak rancangan dalam beberapa bulan mendatang &# 128522;

S13: Bolehkah anda memberitahu kami Bagaimana CoinGecko akan Menentukan Maklumat Yang Benar tentang Kecairan Pertukaran & Isipadu Syiling? Terutama Bagaimana Wash Wash / Fake Volume dikecualikan oleh sistem Coingecko?

A13: Pendekatan kami untuk mengatasi masalah ini adalah pengenalan Skor Kepercayaan. Sebagai contoh, bukannya menentukan pertukaran mengikut jumlah untuk token tertentu, kami melakukannya berdasarkan formula campuran kami https://www.coingecko.com/en/coins/0x#markets

Sekiranya anda berminat dengan data yang lebih mendalam, anda juga dapat melihat kedalaman dan penyebaran buku pesanan, yang merupakan dua atribut utama untuk kecairan pertukaran. Inilah yang kami gunakan untuk mengira Skor Kepercayaan antara lain.

Kami melakukan yang terbaik untuk membantu pengguna menavigasi ke bursa yang kami fikir mempunyai kecairan terbaik berdasarkan pelbagai metrik

S14: API di Ckingecko adakah ia hanya tersedia untuk pembangun dompet? Atau bolehkah saya menggunakannya?

A14: Sesiapa sahaja bebas menggunakan API kami di coingecko.com/api

S15: Semasa Covid-19, berapa banyak projek CoinGecko yang terjejas dan apakah langkah-langkah yang harus diatasi?

J15: Walaupun dunia tidak bergerak, kita bernasib baik kerana masih dapat meneruskan operasi seperti biasa kerana ahli pasukan kita sudah biasa bekerja dari rumah. Jari-jari yang dilintasi dalam jangka pendek, kita seharusnya dapat meneruskan perkembangan produk kita dengan sewajarnya dan terus menyokong pelanggan kita.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me